Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
DaVinci | 49945 |
16.11.2017 15:11:50
Fakt miluju tyhle soudy
Moje dítě bylo u psychiatra ještě před povinnou školní docházkou, diagnostikoval mu ADHD ještě předtím než se začal učil číst a psát. Nevím, kolik dětí mělo ve škole "nějaký papír", protože jsem se o to jako rodič nikdy nestarala. Vůbec jsem nepotřebovala vědět, zda má Anička od vedle nějaký papír a vždy mě v podobných diskuzích udivuje, jaké poznatky mají o léčbě a medikamentech (tedy o lékařském tajemství) povědomí ostatní rodiče. Tedy i tom, že 3/4 dětí mají nějakou diagnózu. Vy, kdo jí nemáte, děkujte pánubohu minimálně třikrát denně, protože jak už zaznělo: kdo nezná, nepochopí. Ještě dnes, když už je klukovi 16 let a začíná se rovnat, bych brečela (a že jsem se něco nad ním nabrečela) a děkuji doktorům, že nám pomohli. I s vhodnou medikací. |
Alraune | 129596 |
16.11.2017 15:07:11
HOnzák už je starej... znala jsem ho ještě při síle, nebyl to špatnej psychiatr, otázka je, kdy se zastavil. On věřil hlavně na psychoterapeutické metody... a musím říct, že mě sice naučil spoustu triků, ale diagnostikoval blbě. On je taková primadona, trochu... Ale některé knížky od něj nejsou špatné. Řekla bych, že už je trochu senilní.
|
Marika Letní | 140743 |
16.11.2017 15:06:37
Filipe "útočej na naše chytrý děti, protože chtěj získat úlevy a jedničky zadarmo, kdežto naše chytrý děti se kvůli nim musej šprtat"
A nemyslíš, že na to je kus pravdy? Když dítě, kterému je diagnostikována porucha pozornosti, dostane na písemku čas navíc, tak co dítě, které nemá poruchu pozornosti, ale je jen málo výkonné, (energické, říkejme tomu jakkoli, prostě pomalé), ale stejně inteligentní. To čas navíc nedostane a tím pádem je ve srovnání s tím prvním na tom hůře. |
Filip Tesař | 134358 |
16.11.2017 15:02:55
A oni fakt potřebujou natolik, až úplně odlišný způsoby výuky, který jsou finančně nereálný?
P.S. Ten semafor byl příklad, není potřeba řešit, jak historicky semafory vznikaly. |
Marika Letní | 140743 |
16.11.2017 15:01:55
No Manko to sis troufla dost.
"pořád je lepší mít potvrzenou poruchu, než mít jen hloupé dítě" |
hbf | 94684 |
16.11.2017 14:57:54
Anča a Franta - to je docela dobře možné. Jiný způsob výuky potřebuje zase Blanka a Martina, zcela odlišný způsob výuky potřebuje Petr a Pavel, ostatní spolužáci nakonec také... zatím bohužel nezazněl jediný rozumný návrh, jak toho docílit. Individuální výuku jako společnost nezaplatíme, navíc by to bylo v příkrém rozporu se současnou snahou vzdělávat hromadně.
Semafory - a není ta poloha tak trochu z nouze ctnost? Ono totiž kdysi nebylo úplně jednoduché udělat vícebarevnou jednolampu, když tedy pominu mechanickou výměnu clonek, což se už tehdy muselo jevit jako zdroj problémů (nota bene známý ze železnice) Takhle, blíží-li se barvoslepý za snížené viditelnosti k semaforu, tak nemá šajn, co/kde mu tam vlastně svítí. Chtěli-li bychom to tedy barvoslepým usnadnit, tak by to rozlišení mělo být spíš ve tvaru, potažmo v uspořádání více světel (podobně jako jsou tramvajácké "čočky", nebo třeba německá drážní návěstní soustava (volno = dvě zelené jakoby na zvednutém rameni mechanického návěstidla) Další věc pak je, jak moc je rozumné, aby lidé s takovou vadou zraku řídili. Problém totiž není jen v semaforech, ale v tom, že hromada detailů při ČB zobrazení zanikne. |
Filip Tesař | 134358 |
16.11.2017 14:53:06
Proč univerzální prostředí, co by vyhovovalo všem? Ve školství jde naopak o prostředí dostatečně pružný, schopný reagovat v rozumný míře (řekněme v míře, kdy přínos může odpovídat nákladům nebo je převyšovat) na individualitu. Účelem školství je rozvíjet schopnosti, tudíž je potřeba je podchycovat a to u určitýho procenta lidí nejde v univerzálním prostředí, který jsme zdědili z tradičního školství.
|
Bouřka | 7675 |
16.11.2017 14:48:55
"Univerzální prostředí, které by vyhovovalo všem ale vytvořit nejde. V lepším případě to bude každému trochu nevyhovovat, v horším případě to bude všem k zlosti. "
Jenže ono často nejde o to, že nevyhovuje trochu, ale že nevyhovuje vůbec - zrovna u ADHD s hyperaktivitou to platí fest. "Ostatně i ve svých domovech si vytváříme odlišná prostředí pokud možno v odlišných prostorách. Ano, lze mít dětský pokojíček, obývák, kuchyň i ložnici v jedné místnosti, ale komu to materiální podmínky dovolí, ten se tomu rád vyhne." Tak já netvrdím, že se všechno musí nacházet v jedné místnosti. Do jednoho domu už se to narve mnohem snáz. A i mezi těmi, co zvládají široké rozmezí podmínek, se najdou ti, co preferují teplíčko, a ti, kdo raději frišno. A třeba stín a plné osvětlení se dají vcelku snadno pořídit i v jedný místnosti. "ADHD ale není nic tak jasného, jako pravý úhel a křivá zeď. Není to něco, co proložíte latí a každý to vidí." Ano, není to tak jednoduché rozpoznat. Nicméně nadužívání nevyřeší posunutí hranic. A posunutí hranic nevyřeší špatnou diagnostiku. |
hbf | 94684 |
16.11.2017 14:25:49
Hezká vysírka, gratuluji.
|
hbf | 94684 |
16.11.2017 14:18:10
Takovému systému se hodně blíží termoska ve vesmíru
Univerzální prostředí, které by vyhovovalo všem ale vytvořit nejde. V lepším případě to bude každému trochu nevyhovovat, v horším případě to bude všem k zlosti. Ostatně i ve svých domovech si vytváříme odlišná prostředí pokud možno v odlišných prostorách. Ano, lze mít dětský pokojíček, obývák, kuchyň i ložnici v jedné místnosti, ale komu to materiální podmínky dovolí, ten se tomu rád vyhne. ADHD ale není nic tak jasného, jako pravý úhel a křivá zeď. Není to něco, co proložíte latí a každý to vidí. |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.