Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
Federika | 14090 |
5.10.2024 17:52:38
Já je nevím, jak toho v MŠ docílit. Vím,že je teď poslední rok povinný, ale myslím,že většina rodičů pořád bere školku jako školku-místo, kde hlídají děti a dobře, ten poslední rok se sem třeba i něco učí.Ale nic se neděje, když neučí
|
K_at | 121378 |
5.10.2024 17:44:35
Federiko, samozřejmě že nejde o čtení. A nikde vůbec nepíšu o tom, že v 6.lezech mají děti číst. Jen přemýšlím nad tím, že pokud bude muset být mnohem širší působnost v 1.tridd. možná to bude znamenat nějaké změny i v MŠ. Prostě by se v něčem přidalo v MŠ a v něčem ubralo v ZŠ. A znamenalo by to, že by se děti s některými dovednostmi seznamovaly 2 roky, nikoliv rok. A ještě hned na známky.
Samozřejmě mám velmi dobrou představu, jak na tom děti předškoláci jsou. Ale to platí oběma směry, v celé škále. U těch dnešních odkladovxych, i těch, které prostě jedou jak draci. |
Federika | 14090 |
5.10.2024 17:38:55
"Vyloženě výuka" ale nemusí bejt přece čtení.
Jsou šestiletý děti, který to sluchový cítění prostě v těch šesti ještě zralý nemají.Můžou do školy, proč ne. Ale není možný to po nich hned chtít, hodnotit je za to, porovnávat s těmi, kdo je v téhle oblasti dál... Asi to teda chtějí trochu "vylepšit" tím neznámkováním, v prvních letech. To je dobře, ale nevím, jestli učitelé v prvních třídách umějí vůbec "nehodnotit" a neporovnávat, třebaže jinak, než známkami. |
K_at | 121378 |
5.10.2024 17:26:51
Frederiko, tak to je cílem všeho, co se v MŠ dělá. Učit dokončit, zvyšovat nároky na pozornost, nabízet činnosti, rozvíjet všestranně, ale i usměrňovat a vychovávat.
A vyloženě výuku bych tedy začala od 2.tridy. V praxi to bude jako s inkluzí. Za 3 roky buch. A poraďte si. |
Federika | 14090 |
5.10.2024 17:15:47
Kat,
mně přijde,že o to čtení až tak nejde. V klidu byhc to u některých dětí spíš odsunula, někdo na ten náš český (týkající se jazyka, ne způsobu)ještě klidně v šesti není zralý. Jsou důležitější věci, informace, o které děti stojí a které rozvíjejí spoustu schopností, probouzet zájem o to či ono, učit se chvíli soustředit, dokončit úkol... A hlavně nechtít po všech dětech ve stejném věku to stejné. A ještě je porovnávat. |
K_at | 121378 |
5.10.2024 17:10:59
Vetře, myslím, že dětem stačí systematičtěji nabízet práci s abecedou, více nabízet před+ čtenářské dovednosti. Tak, aby větší část dětí šla do ZŠ už "nacata". A v 1.tride by se mohli odborněji pověnovat těm dětem, kterým to jde hůře. Konec konců, v Montessori i Začít spolu se výrazně více pracuje s "počty, psaním i čtením" - zjednodušuji to. A hodně dětí prostě už jde do ZŠ s částečně či úplně zvládnutý mi základy. To by dalo prostor a čas se více zaměřit na děti s pomalejším tempem zrání. To jen moje myšlenky, které jsou možná úplně blbě.
|
Vítr z hor | 100046 |
5.10.2024 17:04:21
U nas takhle jista pani ucitelka uci jen ctvrtou a patou tridu. At je rocnik ve vsi jakkoli silny, patou tridu u ni dokoncuje tak 8-12 deti. Mam dojem, ze loni jich bylo 10, pritom v obci bylo celkem asi 35 deti daneho veku. Zkratka pred ni vsichni utecou…
|
Vítr z hor | 100046 |
5.10.2024 17:01:12
Kat, pokud by se melo zacinat drive se ctenim, musela by se radikalne zmenit metodika. Nas system analyticko-synteticke vyuky je velmi propracovany a lety provereny (= jsou tu davy zkusenych a uspesnych ucitelu).
Pokud by se mel system zamerit na deti, ktere jeste nejsou vetsinove schopny zvladnout to soucasnou metodou, musel by se najit nekdo (= tym), kdo by zvladl pripravit novou metodiku. Metoda rane vyuky cteni neanalyzuje, ale vnima slova jako sveho druhu obrazky - coz se zrovna pro anglictinu hodi, ale cestina, ktera vyslovuje vsechny hlasky, je spis ten analyticko-synteticky jazyk. K te analyze-synteze by se vlastne asi nejak dochazelo pozdeji. Pripravit, otestovat treba na par tridach, pak na vic a postupne to zacit zavadet. To je akce na spoustu let. |
Stará husa | 154854 |
5.10.2024 16:59:39
Vetře, tehdy se to považovalo za velice pokrokové. Dnes to do jisté míry nahrazují osmiletá gymnázia, která za mě nebyla.
|
Alena | 129302 |
5.10.2024 16:56:52
" jenže, buďme k sobě upřímné - spousta dětí má odklad, protože třeba: je to kluk, narodil se v květnu...,nebudeme tolik jezdit na chalupu " To moc neznam, u me v okoli se hodne vyskytuje odklad z duvodu vyberu prvni tridy. Rodicum na vzdelani zalezi a k "desne" ucitelce da dite dobrovolne malokdo (ci spis ten, komu je to jedno). Kdyz vysla v blizke skole prvni trida na ucitelku X, tak ac silny populacni rocnik, oteviralo se ten rok o tridu mene a pristi rok prisla slusna sbirka odkladovych deti.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.