18.1.2024 13:44:04 Monika
Proč někteří lidé nepoužívají funkci odpovědět v emailové komunikaci?
Stává se mi to paradoxně čím dál častěji, i když by se snad lidé měli naopak v používání el. komunikace časem zlepšovat? Napíšu klientům e-mail, pěkně s nadepsaným předmětem včetně našeho čísla jednacího (máme klientů fakt hodně) a položím mu nějaké otázky, nebo třeba jen jednu (pošlu mu např. koncept nějakého dokumentu ke schválení/připomínkám. A lidé, místo aby použili funkci "odpovědět", tak napíšou "novou zprávu", kam pracně vyplňují adresu, předmět vynechají nebo napíší něco jako "odpověď" nebo svoje jméno a něco mi tedy napíšou. PROČ? Nejsou to starci nad hrobem, ale lidé, třeba kolem šedesátky, přičemž e-maily se používají běžně už snad 30 let. A ti lidé jsou zvyklí maily psát, vidím často různé jejich zprávy ve spise ... V poslední době jsem se opakovaně snažila 2 konkrétní klienty k použití "odpovědi" přemluvit (souvislá komunikace je pro mě praktičtější + zrovna tito dva měli problém napsat správně adresu a maily se jim vracely), neúspěšně (jedna klientka tvrdila, že když to udělá, stejně to po ní chce zadat adresu, druhý se na to prostě vyprdl bez komentáře). Existují nějaké aplikace/editory nebo zařízení, kde je to nějaké komplikované tuto možnost použít? Kde se třeba někde "nahoře" nabízí jen "nová zpráva"? Já rozumím, že někdo neumí třeba připojit přílohy a musí každou takovou přílohu poslat zvlášť, ale když jde jen o odpovědi na otázky? Nejde samozřejmě o nic světoborného ani zásadního a normálně se vyrovnám s jakýmkoliv způsobem, který klienti použijí, ale fakt mi to přijde zvláštní ...
Odpovědět