20.7.2020 21:06:41 Delete
Re: Škola - Podzim - Covid
U nás se připojovalo různě. Někde celá třída, někde pět dětí z 20. Ke stejnému učiteli.
Největší problém byl stejně v tom to připojení udržet. Aby většina hodiny nepadla na řešení, kdo se odpojil, komu to vypadlo atd., tak se učilo po menších skupinkách. Problém měly hlavně děti, které se připojovaly z mobilů. Aplikace různé, na tom to tolik nezáleželo.
Když se učí po menších skupinkách, tak se jedna vyučovací hodina vyučuje 4 - 5 reálných hodin. To je dost problém, i kdyby člověk přistoupil na myšlenku povinného připojování a výuky online podle rozvrhu, tedy aby děti opravdu tu dobu, co se učí ve škole, trávily před obrazovkami nebo u mobilů.
Mnoha rodičům se to nelíbí. Měla jsem před koncem školního roku rozloučení se svojí třídou a rodiči, povídalo se hodně. Někteří měli srovnání, protože mají více dětí, a ve výsledku online hodiny, zejména u těch malých, i když to bylo třeba jen hodinu denně, hodnotily dost negativně. Ne průběh, ale právě to sezení u PC, videohovor skupiny dětí s učitelem.
Jedna kolegyně kromě online hodin ještě natáčela videa, každá skupinka měla 2x v týdnu půl hodiny výuku online, pak videa a pak nějakou samostatnou práci, tak to bylo TOP, ale ona sama říkala, že si to nedokáže představit u těch menších dětí (měla páťáky, říkala, že od třetí třídy níž by to takhle dělat nemohla). A pro ni to znamenalo, že na dvě odučené půlhodiny vlastně potřebovala 10 reálných online hodin, aby pokryla celou třídu tím samým učivem, protože nemohla učit víc jak 5 dětí najednou. Tato kolegyně měla sourozence dvou mých žáčků, takže rodiče fakt mohli srovnávat. Další sourozence mých dětí měla pak jiná kolegyně, co taky učila online, a ani jedno z dětí online výuku nezvládalo (prvňáci), takže se po pár pokusech přestali připojovat.
A ve výsledku většině z těch mých rodičů vlastně nejvíc vyhovovala ta videa s papírovými podklady (učebnice + prac. sešit) a online procvičováním, protože si děti mohly videa pouštět opakovaně, kdykoliv se jim to hodilo, ve cvičeních dostávaly zpětnou vazbu, jak zvládají, v učebnicích byly obrázky a případně už pak i ten text byl po videu stravitelnější. Když se pak přidala nějaká forma osobní komunikace (maily, dopisy, chat) už ne o výuce, tak byli velmi spokojení....a to i na prvním i na druhém stupni.
Odpovědět