13.5.2020 19:02:50 Tizi
Memorovat nebo vyhledávat informace?
Vždy jsem vnímala pozitivně, když se ve škole ustupuje od memorování a podporuje se, aby se žáci uměli orientovat a vyhledávat si informace, které neznají. Dneska jsem ale dělala konzultantku kamarádce a jejímu synovi z 8. třídy, když se snažili zkompletovat kvíz z dějepisu. Nejsem učitelka a dějepis není moji pracovní náplni, takže některé otázky jsem rovněž z hlavy nevěděla. Trvalo ale cca 1 minutu si odpověď vyhledat na internetu.
K mému značnému překvapení byl ale student schopen si najít cca 25% odpovědí, které nevěděl, ty další nenašel resp. bylo to tak obtížné, že to vzdal. Dostali sice od učitele seznam s nápovědou, ale ta byla k ničemu, protože si nebyl schopni odfiltrovat jména osob od jmen ekonomických nebo politických směrů, přibližnou historickou dobu, prostě nedovedl seznam zúžit tím, že vyřadí pro danou otázku nesmyslné odpovědi. Teď si začínám myslet, že nějaké memorování je asi nutné. Pokud člověk o tématu nic neví, tak pak ani není schopen efektivně hledat, wiki ani internet asi nejsou samospasitelné. Jaké jsou vaše zkušenosti?
Odpovědět