18.5.2018 17:36:13 Majákova
ČŠI a sledování sociální gramotnosti
ČŠI se v poslední době zaměřuje na sledování rozvoje sociální gramotnosti ve školách. Když jsem si pročetla doporuční ČŠI pro ZŠ A SŠ, která mají na svých stránkách, co vše by mělo být zaváděno do výuky, tak mě to zase nadzvedlo ze židle.
Kopíruji výňatek...
Ž: Žák projevuje respekt k druhým, používá slova jako: můžu, prosím, děkuji apod.
Ž: Žák dělá většinu z výše uvedených záležitostí: zdraví, žádá, děkuje, omlouvá se...
Toto se musí přesouvat do škol??? Copak toto by neměli učit své děti jejich vlastní rodiče už dřív, než do školy nastoupí? Proč se veškerá výchova dnes přesouvá z rodičů na školy??? Kdy tedy budeme děti učit to, co máme v ŠVP?
Je mi jasné, že každý pedagog výchovně působí už svou osobou, schopností komunikace, schopností řešení vztahů, problémů...to dělá každý třídní. Samozřejmě, že se ve škole jen neučí předměty podle rozvrhu, ale že se děti učí mezi sebou sociální dovednosti vzájemnou interakci, učitel funguje jako kauč. Je však nutné, aby to ČŠI po škole vyžadovala a následně kotrolovala? Kantoři jsou zase nuceni vše vykazovat papírově (zase nesmyslné papíry a papíry).
Neměla by být základní pravidla slušnosti přece jen více v kompetenci rodičů než školy? Neměly by být tyto základní dovednosti chování vštěpovány dětem už před nástupem do 1. třídy???
(Bohužel velká část rodičů sama neumí pozdravit nebo poděkovat...je to smutné...)
Odpovědět