5.10.2017 16:29:42 Delete
Re: Vztah pedagog a asistent pedagoga - dělba práce
Kat,
ano, asistent ti může pomáhat prakticky se vším, právě hodně záleží, co dítko potřebuje. Jsou děti, u kterých je důležité hlavně být a korigovat chování, a jsou jiné, kterým musíš nachystat speciální práci a speciální pomůcky, ale jinak mu nemusíš věnovat zvláštní pozornost. Také se někdy hodí, že asistent se věnuje ostatním, zastoupí tě třeba při dohlížení nad nějakou běžnou činností, a ty máš prostor pro to konkrétní dítko, ať už pro přímou činnost, nebo třeba něco akutně dochystat.
Teď po měsíci je tak akorát čas si sednout a sdělit si postřehy (také se s mou asistentkou na to chystáme). O fungování třídy, o dítku, o tom, co se vyzkoušelo, jak to fungovalo, o tom, co se děje a zatím jste třeba vůbec neřešily nebo nevíte jak....všechno si sepsat.
No a pak třídit na důležité a nedůležité, akutní a na to, co počká, sepsat nové nápady, stanovit si priority a právě i to, co kdo bude dělat.
Asistent jsou tvoje druhé oči, uši, ruce, zvětšený akční rádius a zvýšená mozková kapacita. Ty máš zodpovědnost za to, že všechno funguje, ale kdo co konkrétně udělá, v tom není v MŠ a na prvním stupni podstatné.
Ono teoreticky to tam může fungovat i na tom druhém stupni, ale tam pak asistent musí mít domluveno s více vyučujícími, co kdy a jak. A opět to záleží na dítku a jeho potřebách, protože v některých předmětech je to spíš o těch speciálních pomůckách, v jiných zase spíš o to s ním být a pomoci mu, jinde to může být o úplně jiné náplni práce...
Odpovědět