4.1.2017 19:19:21 Delete
Re: "Predcasny"nastup na ZS
Tečko,
nesouhlasím, že nuda a další prudy v první třídě jsou prd. Naopak si myslím, že tohle může velmi výrazně ovlivnit vztah dítěte ke škole a učení vůbec. Dítě, které z nudy zlobí (a to ta moje holčina prováděla opravdu psí kusy a co je horší, hodně ovlivňovala chování ostatních dětí, hlavně těch hraničně zralých kluků, kteří si pak na rozdíl od ní nenechali vysvětlit, že jejich chování je nepřijatelné, takže ho donekonečna opakovali a atmosféra houstla a houstla), tak si tím může hodně narušit vztah s učitelkou a to je další věc, které může nevratně negativně ovlivnit vztah ke škole jako takové. Mně se to tedy povedlo ustát, a vzhledem k tomu, že ona zase byla jediná ze třídy, která mi popřála k svátku, tak si troufám říct, že i její vztah ke mně bude spíš kladný, ale snadné to nebylo. Byly chvíle, kdy jsem byla opravdu zoufalá, protože rozkládala veškeré činnosti a aktivity, které jsou vhodné a většinou velmi pozitivně přijímané těmi čerstvě šestiletými dětmi (a já mám třídu převážně čerstvě šestiletých, teď tedy už osmiletých, navíc velmi hravých kluků). Vím, že v Montessorce by k těmto problémům nedošlo, ale ve věkově homogenní třídě to bylo jak pěst na oko. Takže jak si nejsem jistá u nejmladší dcery, tak zrovna u téhle holčiny o tom, že by jí prospělo jít dřív, o tom přesvědčená jsem. Ona je natolik inteligentní, cílevědomá a vnímavá, že případné chvilkové problémy v učení by překonala bez úsjmy, ale právě to neuspokojení jejích sociálních potřeb jí prostě dalo zabrat.
Odpovědět