---- díky. O diskotéce řeč nebyla, tak doufám, že nebude, já ji rozhodně připomínat nebudu. Beru ty klávesy, že pokud muzika, tak se bude zpívat.----
Vychovatelka na mojí poslední škole v přírodě si nakopírovala nějaké texty a učila děti nové písničky, což bylo fajn, ale to bys musela mít kde kopírovat... taky měla vnitřky z kindervajíček jako chřestítka a dělali nějaká rytmická cvičení a pak to předváděli ostatním třídám jako vystoupení, to bylo moc hezký.
---My tedy máme s sebou vychovatelky "jako", služby také rozepsané spíš na papíře, protože v bazénu musíme být po dvou, plavání je 2x denně, tak to vychází, že stejně budeme u všeho dvě, ani nevím, jestli si ty "jako" vychovatelky něco vezmou, víceméně je to na nás, na třídních.---
Myslím, že úplně nejdůležitější bylo mít fakt dobré vztahy a ujasněná očekávání a rozdělené kompetence s ostatními dospělými účastníky zájezdu... Překvapilo mě, jak těsná spolupráce to najednou byla, v portovnání se školou, kde si každý hrál na svém písečku, víceméně... je fakt, že jsem na obou ŠvP měla fakt štěstí na kolegyně
A jinak, na svojí první ŠvP jsme se strašlivě sedřela... chtěla jsem být u všeho, dopoledne byla výuka, odpoledne jsem chtěla být s dětma s vychovatelkou taky (abych se něco novýho přiučila a abych viděla, jak fungují děti s někým jiným), večer opravy, přípravy a družba s kolegyněmi a po týdnu jsem byla nachcípaná a úplně vyřízená. Podruhé jsem byla těhotná, tak jsem si dala pozor, ale už to nebyla taková zábava.
--- Tisknout a kopírovat chci co nejméně, všechno půjde z mojí kapsy, ale je fakt, že knížku s nějakými cvičeními na opisování bych "pro strýčka příhodu" vzít mohla.---
To je blbý
Měla jsme nakopírované různé křížovky a takové zábavnější věci, ale bylo toho plná krabice od bot, to by ses ze svého nedoplatila. My jsme měli 100 kopií na učitel/měsíc, takže jsem z téhle kvóty šetřila na ŠvP snad tři měsíce.
Co si ještě tak vybavuju, jedna vychovatelka dělala s dětma "sádrové boty" (že si ze sádry a obvazů udělali odlitek svojí nohy a pak to nějak zdobili, to se jim moc líbilo a ve škole to úplně moc dělat nejde, byl z toho hroznej bordel), hráli šipkovanou, skládali tangramy (po skupinách, přišlo mi to jako dost dobrá aktivita i do výuky, na nějakou geometrii), poznávali různé věci po čichu a po hmatu, skákali přes točící se lano, vyráběli kostýmy (na karneval), vymýšleli vlastní kouzlo a psali a ilustrovali na něj recept a tak. Angličtina se dobře neformálně procvičuje na čemkoli, jestli umíš anglicky.
Pokud budeš něco vyvěšovat, doporučuju dát to do eurofolií, tak ještě eurofolie. A píšťalku! A brala jsem taky svoje různé karty na násobilku, příklady, vyjmenovaná slova, pády a tak, hráli jsme s tím různé hry ("řeknu slovo, utíkejte ke správnému slovnímu druhu")je to sice jako výuka, ale není to tolik vidět a opakování před začátkem roku se hodí. Kelímky a krabičky na uskladnění všech těch věcí, měla jsme ve všem hrozný nepořádek. A foťák
Užij si to! Jsem na mateřské a chybí mi to...