18.5.2016 13:48:30 Delete
Re: Hodnocení/klasifikace mimořádně nadaných dětí s IVP
withep,
IVP není neměnný, dá se upravovat, pokud se zjistí, že v něčem nevyhovuje.
Jinak hodnocení na vysvědčení by nemělo být podle průběžných známek z učiva, ale podle toho, jestli splnil cíle. Ty mohou být díky IVP pro něj jiné, ale nemusí. IVP může být o tom, že cíle zůstanou stejné jako pro ostatní, ale bude je naplňovat jiným způsobem. Takže pokud má dítě na konci druhé třídy v matematice ovládat násobkové řady a názorně násobení a dělení, slovní úlohy typu n-krát více, n-krát méně, poznat, ve svém okolí ukázat a změřit úsečku, tak by na základě takto stanoveného cíle měl mít jedničku každý, kdo to na konci druhé třídy zvládl. Ale někdo holt pořád dokola vyplňuje tabulky násobků, násobení a dělení řeší pomocí postupného načítání a odečítání, slovní úlohy řeší jen ty základní (Kolik kol dohromady má 6 aut?) a zvládne změřit délku lavice a čáru v sešitě, a někdo dostane za úkol vyřešit, o kolik metrů více potřebuje pletiva na plot, když jednu stranu zahrady zvětší 2x a druhou 3x, přičemž k dispozici dostane pouze plánek zahrady v nějakém měřítku...
Odpovědět