5.11.2015 16:22:55 Yuki 00,03,07
Re: Známkování
Monty, to je přesně ono, to znám až moc důvěrně.
děcko z nějakýhio důvodu slže, přestože inteligenci má dostatečnou, a prootže ho to demotivuje, tak odmítne předmět jako něco, co ho nezajímá, čemu se věnovat nebude. A pak neumí nic
Jenže základem je chyba ve vnímání matematiky jako něčeho, u čeho je potřeba naučit se zpaměti třeba tu násobilku, není potřeba umět ji zpaměti, stačí umět ji odvodit, není ptořeba vědět, že nějaký příkad se nějak řeší, lepší je odvozovat, jenže naše škosltví je proto takto zdlouhavým logickým postupům, potřebuje rychle správnou odpověď a pak se divíme, že logika je pro děcka něco, co nepoužívají.
Je jasný, že odradíš děcko už tím, že po něm budeš chtít denně počítat 20 příkladů, taky jsme si tím prošla, navíc existuje něco jako je dyskalkulie a ta je mrška pěkná potvora, strašně těžko se odhalí. U nás o ní jsem docela přesvědčená, prootže syn i ve svých 15 dokáže tvrdit, že 2+3 je 6 a 2*3 je 5 a v§ůbec mu to není dovný, když má dovolenou kalkulačku, spočítá cokoliv, bez kalkulačky je ztracený.Jenže jak může neumět něco tak primitivního, že.
V ppp, kam jsme ho vnutila s tím, že má inteligenci velkou a v matice selhává na celé čáře (na gymplu) mi potvrdili šechno - velkou inteligenci, nadprůměrný matematický schopnpsti, strašně pomalý tempo a chyby v numerice. Ale dyskalkulii nepotvrdili, tu opatrně obešli s tím, že už je mu 13 (předloni) a kalkulačky v tomto věku už bývají povolený, navíc v tomto věku už to umí i rychle odvozovat
každopádně pomohl až jiný přístup učitelky, právě to povolení neudělat vššechno, nestihnout, a nebýt z toho nervózní, teď sice pokazil písemku na opakování minulýho roku, ale další nový učivo - s kalkulačkou a s použitím logiky zvládá celkem v pohodě
taky s mi (u cizích) osvědčilo doučování (dělala jsem to asi 8 let) - oni byli přinucení se na to podívat i jnak, hodinu se jim někdo cizí věnuje, oni ví, že je to za peníze, takže fakt makají a odcházeli ode mě absolutně zničení, ale za pololetí se nám povedlo zlepšit i o dva stupěn známku a zvednout sebedůvěru, všichni měli problém s matikou a nakonec mají všichni maturitu, nikdo nepropadl, všem se povedlo se s tím porvat, ale chce to makat hodně navíc, ale nemá smysl dělat znovu to, co se chce ve škole
jo a jinak vysvětluju svýmu potomkovi, že jestli chce dělat v životě něco s fyzikou, tka musí umět matiku - ne počítat, to umí kalkulačka, ale musí vědět, co do té kalkulačky naťukat, a taky musí umět chemii, protože chemie a fyzika mají společnýho víc, než si zatím dokáže uvědomit
Odpovědět