Re: integrace deti nejen v ceskem skolstvi
ja jsem v prakticke skole ucila, jsem ted osmy rok na rodicaku, ale mam tam kolegyne, takze vim, jaka tam ted situace je. všichni jsou vystresli z toho, co bude. nikdo si nedovede představit, jak by většina zaku, kteří jsou zvykli na určitou pohodu, sve tempo, kamarady... zvladla uz jen ten nahly presun do uplne jiného prostředí, do kolektivu 30deti, které nezna, do prostor, které nezna, bez moznosti asistenta by byli ztraceni - a vime, jake martirium získat asistenta dnes je...deti je v praktických skolach cim dal méně, ti "hranicni", kteří napr, kvůli nefungujici rodine byli drive presunuti do zvlastni skoly uz na zakladky zpravidla chodi a prakticka se meni vicemene ve skolu, které se drive rikalo pomocna. to jsou deti s opravdu velkym mentalnim deficitem, často s kombinovanou tělesnou vadou, citlive na zmeny prostředí, tempa, kolektivu... fakt nevim.
integrace, která prakticky uz funguje se tyka zejména deti s SPUCH a ADHD.
obecne je ale zasadni deviza proskoleny pedagog a spoluprace rodiny. jinak jde veskera práce do kytek a je to k neprospechu všech, bohužel.
Odpovědět