Deniso já zkušenost mám, dost čerstvou
. Přesně tohle jsem řešila vloni - mladší Cipísek je narozený úplně na konci srpna (mírně nedonošený), nevyhraněná lateralita. Četl, hláskoval, psal tiskacím, spolehlivě počítal a do školy MOC chtěl.
Ve školce napřed učitelka říkala "odklad", po Vánocích a na jaře zase "do školy" (máme přetlak na školku tak asi proto). Rychlé vyšetření paní z poradny ve školce, kdy měla děti ve skupinkách po čtyřech, dopadlo jednoznačně pro školu, tak jsme šli ještě na klasické vyš. školní zralosti do poradny jinam.
Tam to vyšlo nerozhodně - znalosti, dovednosti některé dost nadprůměrné, zbytek průměr, rezervy v sociální oblasti, mírně pomalejší, ruka ne moc uvolněná a také nevěděl, kterou vlastně chce psát
. Jestli po bráchovi bude levák, nebo po rodičích pravák :-D.
Ideální by pro něj bylo nastoupit v lednu...
Takže nastoupila otázka toho, že ten rok šel do školy jeho nejlepší kamarád a nástup jsme viděli jako "menší zlo".
Teď po půl roce první třídy to vidím tak, že další rok ve školce by mu rozhodně neuškodil, některé věci v prvouce jdou tak nějak mimo něj, stále ještě těžko nese neúspěchy, ale zase na stranu druhou v zásadě vše zvládá bezvadně - skvěle čte, nakonec píše levou, chodili jsme na podzim na cvičení grafomotoriky a cvičili dost doma, takže píše i hezky. Matematika ho nudí, že je to moc lehké, ikdyž občas nedočte zadání a počítá něco jiného
. Mezi dětmi je v pohodě, je oblíbený a paní učitelka je z něj nadšená, protože je jeden z nejhodnějších ve třídě. POvinnosti doma plní "bez keců", rychle, což je dost rozdíl od jeho staršího bratra ;-).
No, když to shrnu - nelituji, některé věci jsou pro mě jednodušší, protože nedojíždíme na 2 místa, v zásadě zvládá v pohodě, ale stejně vidím, že kdyby odklad měl, měl by některé věci jednodušší, tak nějak "zadarmo". Uvidíme ve vyšších ročnících.