Re: Knížka pro druhou třídu
Já moc neporadím, jen chci vyjádřit pochopení. Taky máme aspíka, už staršího a s knihami byl taky vždy problém. Četl od čtyř let, já bych řekla s porozumněním, protože věděl, o čem čte, ale pouze encyklopedie, slovníky, atlasy a komixy. Přečíst příběh byl dlouhou dobu problém. Když jsem mu četla já, ptal se v průměru v jedné větě na význam dvou slov. Sám nebyl dlouho schopen přečíst souvislý příběh, zlepšení přišlo daleko později, okolo 9-10 roku, ale velmi pozvolna, dodnes má problém s povinnou četbou (občas teda složení knih fakt nechápu, jsou složité i pro dospělého, ale na gymplu jsou ty nároky prostě vyšší.)
Na základce jsme četbu řešili encyklopediema, učitelka je tolerovala.
Tyhle děti jsou ve spoustě věcech napřed, ale v jiných zase potřebují čas. Takže čtení knih buď s pomocí a pokud by pro tvého syna to byl i tak problém, doporučuju se s učitelkou domluvit a počkat - vždy lepší, než mu knihy znechutit. Prostě nemáš tabulkové dítě a je potřeba ho tolerovat takového jaký je.
Co mi je ale úplně nepochopilné, na to jak synovi často dělá ještě teď ve 13ti letech problém pochopení některých základních souvislostí a významů, snadno se orientuje v cizích jazycích, tam s porozumněním problém nemá, chodí na jazykové gymnázium, některé předměty mají částečně v cizím jazyce, který se začal učit až v primě. A výsledky v předmětech v němčině má lepší než ve stejných předmětech v češtině. Denně se dívá na filmy a pořady v angličtině a rozumí jim, přitom když spolu koukáme na český film, má každou chvíli nějakou otázku co se týče významu slov nebo situací. Některé věci asi nikdy nepochopím.
Odpovědět