Re: Jak se pozná výběrová ZŠ?
Jano, já ti můžu dát zkušenost z druhé strany. Naše děti neměly štěstí, v té době žádné třídy nebo školy pro nadané děti nebyly. Kluci procházeli běžnými základkami a byl to po celý první stupeň velký boj.
Takže z mých zkušeností:
Nadané děti můžou v běžných základkách dost trpět. Nebo nemusí, u holčiček spíš hrozí, že se přizpůsobí, jenže když se talent dítěte nepodchytí včas, vyšumí a dítě může ve svých školních výsledcích klesnout, protože: 1) přizpůsobí slabší většině 2)časem se znechutí a otupí z nudy, když nedostává dostatečné podněty 3) nenaučí se učit, protože k tomu nebude několik let ve škole nucené a vedené, v pozdějším věku se to může těžce dohánět.
Nadání není elitářství. Nadané děti nejsou něco víc proto, že jsou chytré, to z toho dělají jen někteří dospělí z nedostatku informací. Nadané děti mají spoustu problémů, které jsou často vidět víc, než samotné nadání. Ale stejně jako je běžné podporovat od útlého věku dítě nadané hudebně nebo sportovně, je záhodno podporovat nadané dítě v rozvíjení toho, co mu jde.
Odpovědět