Federika |
|
(12.6.2023 16:46:19) Termix, stačí. Stačí to na trojku nebo na čtyřku Pamatuju si, jak jsem jednou stála tu dlouhou frontu na rodičáku, Sice zrovna na jinej předmět, ale postupem jsem pochopila, že jsem tam vlastně zbytečně. Já řešila známku mezi trojkou a čtyřkou, na což se všichni dívali shovívavě s despektem, oni řešili opakované reparáty.
|
monam |
|
(12.6.2023 16:51:03) jedničky asi ten dějepisář nedává, co? takže jaká tam bude nejlepší známka, dvojka? trojka?¨ na gymplu bych více než známku řešilo, že to dítěti znechutí předmět, který by ho třeba bavil. Předpokládám, že kdo má tohoto učitele, asi z dějepisu nematuruje a historii studovat nejde.
|
Federika |
|
(12.6.2023 16:53:12) Ale jo, někoho fakt nadchne a ty jeho výlety jsou oblíbený.
|
monam |
|
(12.6.2023 17:08:07) že někoho nadchne si umím představit, ale že by z dějepisu někdo maturoval?
|
Federika |
|
(12.6.2023 17:09:00) Netuším, ale určitě to jde někdo studovat.
|
|
vlad. |
|
(12.6.2023 17:09:48) Monam, těch odvážlivců asi moc nebude, myslím
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.6.2023 17:49:23) můj syn z dějepisu maturoval, měl úžasnou učitelku a navíc se rozhodl, že není zaměřený na přírodní vědy, on totiž nesnášel učitele matiky a chemie na předchozím gymplu začal studovat na fildě, teď je na odborné biologii, zvládá matiku, fyziky i chemii ve španělštině
je to o učitelích, ale proč si to spousta rodičů nechá líbit? jsme změnili gympl, nenechám ze svých dětí dělat blbce jen proto, že má nějaký užitek problém se svým sebevědomím a dělá mu dobře srážet studenty
|
Federika |
|
(12.6.2023 18:34:20) Yuki, a co když se tam dětem jinak líbí, škola má úroveň, není problém se dostat na jakoukoli VŠ? Tak řekneš dítěti-hele, ten dějepisář, matikář atd je hroznej, musíš pryč, protože tě sráží a nebudeš mít průměr do 1,5?
|
Termix |
|
(12.6.2023 19:27:48) Tak dcera by tu školu nevyměnila ani za nic. Je tam spousta skvělých vyučujících. A ostatně ten dějepisář taky není špatný. Jen bohužel toho učení je prostě moc. To se blbě popisuje. Ty specifické otázky....
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.6.2023 21:15:06) Federiko, co znamená, že má škola úroveň? Jak se pozná, že ji nějaká škola má a jiná ne? a ať je to s úrovní jakkoliv, fakt je nutný, aby tam byl učitel, který dává jenom blbý známky? proč to dělá? že tím může pokazit děcku možnosti je tak nějak navíc, málokterá vysoké škola se zajímá o průměr ze střední, ale spíš mě zajímá to ostatní, proč to dělá a ta úroveň školy
protože na prestižní školu se dá dostat i z gymplu v městečku, který má necelých šest tisíc obyvatel, z toho polovina jsou Romové, úspěšnost u přijímaček na vš je velká, dostanou se skoro všichni, v ročnících mých kluků se nedostal jeden nebo dva, takže co víc chtít, škola se dokáže postarat o studenty s ivp z jakýchkoliv důvodů, individuály umí udělat komukoliv, přitom nemá přehnaný nároky a nesnaží se působit nijak speciálně
|
Federika |
|
(12.6.2023 21:33:41) Mě nikdy nezajímalo přijetí na Vš, i z Horní Dolní,, kam jsem chodila já, se dostávají všichni. Každá škola má svou přidanou hodnotu, to poznáš většinou až po letech. Tahle škola, o které mluvíme, fakt nedává dobrý známky a v Praze zdaleka není jediná. Jsou tam nároky a pracovní tempo takový, že ti studenti fakt nepatří k těm, kteří by měli jakýkoli problém studovat na jakékoli VŠ a dokončit ji. Ti,co se tam hlásí, vědí o způsobu známkování,vědí o některých specifických učitelích. A jak můžeš číst i od Termix, přesto se tam hlásí a přesto jsou tam spokojení, případně vzpomínají na školu rádi. Můj mladší syn chodí na nestátní vyhlášenou školu, odkud se ty děti hlásí spíš na prestižní zahraniční školy, ale i na dobrý školy u nás. Znalosti a schopnosti mají školou a úrovní výuky rozvinuté na maximum, jde o trochu jiný způsob výuky, například ten klasickej dějepis vůbec nemají. Nicméně tam je zas trochu riziko, že se jim na každé VŠ nebude líbit, jsou nároční, na sebe i na úroveň studia.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.6.2023 21:43:38) stejně mi to nedává odpověď na otázku, proč učitel dává blbý známky ani na otázku, jak se pozná úroveň školy
protože to, co popisuješ, má každá škola, která není vyloženě hnusná na studenty, i z té naší Horní Dolní se dostanou kamkoliv chtějí, i na tu vzpomínají rádi, a ředitelka si tam rozhodně nenechává učitele, kteří by se ke studentům chovali výrazně divně,
řekla bych, že vstřícný chování ke studentům nebo žákům kdekoliv by mělo být standardem a ne něčím, co by tu školu mělo odlišovat
|
Federika |
|
(12.6.2023 21:48:27) Já nevím jestli se tenhle učitel chová divně Má přehnané nároky. Mnohem divnější byli třeba někteří učitelé na rakouském gymnáziu a ti přehnané nároky neměli. Pokud by ten učitel nějak extrémně většině vadil, byl by asi už pryč nebo by se tam nikdo nehlásil. Což se neděje. A kdybych si měla vybrat, dám své dítě asi spíš sem než do Horní Dolní.Ale někdo to může mít jinak.
|
monam |
|
(12.6.2023 22:37:20) Federiko, já jsem teda negativně vymezená vůči striktně biflovacím gymplům. Chemie, biologie, dějepis...proboha proč? Proč se to nemohou fakt podrobně učit ti, které to zajímá, a klidně v mnohem větším rozsahu, a zbytek jen nějaký základ? VaDÍ MI, ŽE to pak zbytečně odrazuje od studia některých oborů. S moderními technologiemi se dá skoro všechno učit jinak než lpěním na detailech.
|
Federika |
|
(12.6.2023 22:40:59) Já asi negativně vymezená nejsem.Prostě koho to nezajímá, tak to tak nebifluje A má holt třeba horší známku. A zabejvá se víc tím, co ho baví.
|
|
Rodinová |
|
(12.6.2023 22:48:26) Monam, protoze o tom je gympl
|
monam |
|
(12.6.2023 22:50:34) rodinova, fakt? To si nemyslím. Ani že o tom je gympl (že je v ČR taková většina gymplů je věci jiná) a už vůbec ne, že o tom musí být gympl. Pro gymnázia je to jednodušší, zájemců mraky tak jaképak copak, za dveřmi stojí deset dalších zájemců. Ale dobře to není.
|
Rodinová |
|
(12.6.2023 22:54:45) Gympl je vseobecne vzdelavaci instituce, ano, muzes si vybrat zamereni a ano, muzes se v ramci gymplu trochu specializovat. Ovsem jeho cilem je poskytnout vseobecne vzdelani na stredoskolske urovni
|
monam |
|
(12.6.2023 23:17:41) všeobecné vzdělání ale nerovná se všeobecné biflování
Ale abych to uvedla na pravou míru, pokud se to sejde tak, že jde o biflování do jednoho předmětu tak si myslím, že by to student gymnázia měl ustát a lze to brát jako test vlastních schopností a odolnosti vůči stresu. Ale někdy se to dokáže sejít tak, že to znepříjemňuje jak samotné předměty, tak i školu a zbytečně znechutí nějaký možný směr vš vzdělání... a to je škoda a je to zbytečné
|
Federika |
|
(12.6.2023 23:19:43) Monam, ale zas to třeba ukáže na to, že tenhle směr asi nebude úplně super volba, ne? Ono to dneska s tím biflováním až tak žhavý není, na VŠ si toho užijou mnohem víc.A pokud to neumí vůbec, tak je to blbý.
|
monam |
|
(12.6.2023 23:25:27) "ale zas to třeba ukáže na to, že tenhle směr asi nebude úplně super volba, ne?"
teď úplně nevím, na co reaguješ, trochu jsem se ztratila
jo, na vš to s biflováním bude jen horší, proto píšu, že pokud jde o jeden předmět, dá se to přežít i na gymplu. Ale znám historky, jak děti na nižším gymplu měly velký stres z fyziky, chemie, bioogie, dějepisu.... ze všeho najednou. To mi přijde fakt zbytečné a neobstojí ani argument, že je na ty školy velký převis. zejména na tom nižším gymplu se mají děti učit, jak se efektivně učit, a ne se slepě biflovat.
|
Federika |
|
(12.6.2023 23:26:58) Monam, možná to ale taky někdy je tím že ty děti prostě na gympl v tomhle věku ještě nepatřily. Vždyť to taky nemá bejt škola pro všechny, dneska se ale ten prvotní význam víceletých gymnázií trochu posuul.
|
monam |
|
(12.6.2023 23:45:40) "možná to ale taky někdy je tím že ty děti prostě na gympl v tomhle věku ještě nepatřily. Vždyť to taky nemá bejt škola pro všechny, dneska se ale ten prvotní význam víceletých gymnázií trochu posuul"
s tím souhlasím. Za mě by byla lepší 6g, těch je bohužel málo. Ale fakt si nejsem jista, že v 10 letech je znát, co v dítěti je. Já sama prodělala mezi 5.-6. třídou velkou změnu ve vztahu ke škole a myslím, že to není ojedinělé. Moje nejstarší dcera se přesně v tomto věku hodně změnila, a naopak na mladší, se kterou jsme letos jen tak tak přežili přípravu na 8g je vidět, že to ještě úplně psychicky nedává. A přitom je chytrá, bystrá.... ale soustředěný tlak na výkon ji prostě ničil.
|
K_at |
|
(13.6.2023 5:31:21) Monam, a proč tedy příprava na 8g u mladší, když jí to evidentně nedělalo dobře???
|
monam |
|
(13.6.2023 9:02:23) kat, specifická škola i specifické důvody
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(12.6.2023 22:54:04) Jo, navíc, člověk tak může opravdu poznat, co o baví, co vůbec ne, v čem je dobrej. Můj syn na základce absolutně netušil, co ho baví víc a co míň. Šlo mu všechno, ze všeho mě jedničky. V primě dostali učitele na biologii, do tý doby nedělal z biologie nic. Nároky byly šílený, údajně se děti učili do noci, rodiče stáli frontu na rodičáku, že takhle to fakt nejde. Nakonec učitel odešel, myslím,že na Open Gate. Syn se učil někdy extrémní množství látky, až jsem mu říkala, že by to neměl přehánět. Ale jeho to strašně chytlo. Měl rád toho učitele a začal být posedlý biologií. Rozhodně z ní neměl vždycky nejlepší známky, to nikdo. Ale to, co umí, by se jinak těžko naučil, čerpá z toho, nebylo to k ničemu.
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(13.6.2023 5:59:54) Federiko, podobného měli kluci zeměpisáře.
Co u nás ve městě(u nás je už asi 15let zrušený 8.letý, proto tam nemohli ani kdyby chtěli) zápis v sešitě na 3/4 malého sešitu u kluků stejné téma 8 stran na A4.(a to byl gympl jak tu píšete v Horní dolní)
Zkoušel tak dlouho dokud člověk se člověk nespletl, nebo opravdu nevěděl, jedničku, ze zkoušení. Věc co nepamatuju za těch 8let. Jednou mi syna zkoušel prý 20minut dokud neudělal chybu.(ani mi to neříkal tenkrát syn, ale jeho kamarád, že všechno věděl a pořád mu dával další a další otázky, když konečně něco nevěděl, posadil ho s dvojkou)
Podobného měli češtináře, ale zase se nestává, že by mu někdo neodmaturoval z češtiny a to tak nevadí. To je potřeba pořád.
|
|
|
Termix |
|
(12.6.2023 23:11:44) Yuki, Federika i já tuhle konkrétní školu známe dobře. Ta škola má skvělou pověst. Nabízejí spoustu aktivit a ano, požadavky na studenty jsou vysoké. Moje dcera je typ studijní holčičky. Jí ta špatná známka vadí, ale není to tak, že by chtěla do jiné školy. Určitě ten učitel už nějaké dobré známky dal. Jen jimi šetří. Na každé škole je ale někdo takový. Druhé dítě je na jiném gymplu s úžasnou pověstí a taky tam je obdobný vyučující. I když ne na dějepis.
|
Federika |
|
(12.6.2023 23:13:54) A na co, Termix? F. se tam pořád chce hlásit Ledaže by se zhoršily ty obědy A taky zatím touží po jedničkách.To já se těším,až ji to přejde.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2023 19:26:06) Termix, jo, ale já bych fakt chtěla vědět, co konkrétně znamená, že má škola dobrou úroveň
zajímá mě ten rozdíl v očích veřejnosti, co je to dobrá úroveň školy a co už ne
je to třeba složení rodin? nebo co vlastně?
k míře nároků mám stejný přístup jako kolega Monam - proč zrovna toto by mělo být to nejdůležitější, proč by zrovna toto měli umět, pamatovat si to, k čemu jim to bude, proč se nevěnovat něčemu jinému pokud vím, k čemu jim to bude, pak jim to vysvětlím a pak to po nich chci, ale musím říct, že je čím dál víc toho, co považuju za nesmyslnou buzeraci
vadí mi školy, který děti nutí pracovat šest hodin ve škole a dvě a více doma, to mají dospělí jako pracovní dobu, děti potřebují jiný režim
|
monam |
|
(13.6.2023 19:38:34) "k míře nároků mám stejný přístup jako kolega Monam - proč zrovna toto by mělo být to nejdůležitější, proč by zrovna toto měli umět, pamatovat si to, k čemu jim to bude, proč se nevěnovat něčemu jinému pokud vím, k čemu jim to bude, pak jim to vysvětlím a pak to po nich chci, ale musím říct, že je čím dál víc toho, co považuju za nesmyslnou buzeraci"
s tímto souzním. Je fakt hezké, že učitele zajímá dějepis a umí o něm zaníceně vypravovat, píše knížky a pořádá výlety, což nevím ale zda ho opravňuje prudit celé generace žáků, aby se mu věnovali (pokud chtějí slušnou známku) nad úroveň, která jim bude přínosem. Jezdil by mu někdo an ty výlety a kupoval ty knížky, kdyby mu nehrozilo, že propadne nebo bude mít čtyřku, kterou nechce? Samozřejmě že je něco, jako je RVP, kde je přesně stanoveno, co by žáci během studia měli obsáhnout. Ale nikde není řečeno jak moc podrobně se tomu věnovat. A že všichni stejně podrobně. A že když bude dějepisář více zanícený a průbojný než chemikář, budou studenti holt umět dějepis a na chemii jim nezbude čas.
|
Federika |
|
(13.6.2023 19:46:15) Myslím, že jo. Ty výlety jsou oblíbený, plný a se známkou nemají nic společného. Na výlety nebo spíš výpravy extra náročného učitele biologie u mladšího syna se nadšeně hlásili nejen studenti, ale i rodiče. Nikdo si tím fakt lepší známku nevysloužil
|
monam |
|
(13.6.2023 19:50:06) Nevím, mě nějaké věci nezajímají a ani omylem by mě někdo nedonutil koupit knížku, jet na výlet apod, kdybych nemusela. jenže kdyby tam ten aspekt "musení" chyběl, pak by to neexistovaly všechny ty emoce celých generací (nebo alespoň jedné) k danému předmětu a učiteli. Vzpomínají na něj i to, které jeho předmět nezajímal. Je hezké, když je někdo výrazná osobnost, ale nejsem si jista, že je správné k tomu dojít z pozice autority a síly.
|
Federika |
|
(13.6.2023 19:51:13) Nemyslím si, že to tak tenhle učitel má.
|
monam |
|
(13.6.2023 19:57:50) Federiko to já nevím, ale na každém gymplu je nějaké podobná legenda. U nás na střední byla legenda učitelka jednoho odborného předmětu - nějak jsem se s ní neměla ráda a taky sjem skončila po maturitě v nemocnici na kapačkách nejdříve s těžkou žaludeční neurózou a následně zánětem slinivky. Asi všichni jsme ten její předmět uměli, ale za problémy se zdravím to nestálo.
|
monam |
|
(13.6.2023 19:59:53) Samozřejmě ale dějepisáři neupírám i to, že naučí studenty, aby rozlišovali důležité a co, co za důležité nepovažují. Tzn někomu to za to stojí a nervuje se a bifluje, a někdo raději čtyřku a bude se věnovat věcem, které ho zajímají. A někdo tím procesem projde, že nejdříve bifluje a pak si řekne "proč, když mě zajímá chemie a biologie".
|
Federika |
|
(13.6.2023 20:40:04) Monam, ale to, o čem píšeš, je taky důležitý. Nemyslím to,že někoho odradí, ale to, že ty nároky jsou takový, že vidím, že se snažím a snažím a moc to nejde, zatímco jinde pohoda. Pro mě by to byl signál, že tudy asi ne, radši Nebo y mě to nakoplo a naopak bych zjistila, že chci víc, že mě to baví. Cílem by přece neměly bejt nějaký blbý známky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2023 21:00:31) no tak nějak, cílem pro většinu dětí opravdu není mít blbou známku
|
Federika |
|
(13.6.2023 21:03:17) Myslím, že ty známky prostě nejsou důležitý, podstatný je rozvíjení schopností, já bych známky zrušila úplně.
|
Rodinová |
|
(13.6.2023 21:10:19) Rozvijeni je desne in a uplne strasny slovo. Tuhle rikal nejakej chlapecek v radiu, ze chce chodit na nejakej krouzek “Abych se rozvijel” To uz deti nerikaj “Protoze me to bavi”?
|
Federika |
|
(13.6.2023 21:21:41) Kroužek má bavit, ve škole všechno vždycky všechno nebaví. Jsou ale školy, ze kterých si odneseš jedničky, jinak ale celkem prd.
|
|
|
|
|
monam |
|
(13.6.2023 21:22:14) Federiko, protože ti není 12. Protože dneska jsou gymply nastavený spíše pro ty snaživý děti, které vědí, že doma nebudou rádi, když přinesou čtyřku z dějepisu. Taky bych to dneska měla na háku. Tvoje děti nejsou běžný vzorek dětí chodících na víceleté gymply.
|
Federika |
|
(13.6.2023 21:27:28) Monam, ale jsou. Jen nás jako rodiče nikdy moc známky nezajímaly a oni si to nastavili sami. Nedávno jsem po dlouhé době koukla do "školy online" k synovi a povídám mu:" hele, co ta jednička (v přepočtu kule) z biologie,mezi samejma desítkama? A on jen odtušil:" A proč ne?" No jo,proč vlastně ne... Z biologie má znalosti rozhodně nadprůměrný, nad rámec běžných středoškolských, baví ho to, tak co na tom řešit.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2023 21:35:08) kluci taky moc dobře věděli, že známky nejsou důležitý, přesto ani jeden nechtěl mít blbý, jeden nebyl ochotný nechat si dát trojku, přestože to byla dohoda s ředitelkou, že trojky budou tolerovat a nechají mu maximální volnost, druhý sice ty trojky měl, řeči kolem toho, jak mu nevadí, přesto vadily, to až ten třetí na hotelovce má na cokoliv odpověď "nepropadám" , ale ten zase mluví o tom, že ho to štve, ale lenost je větší
nikomu to není jedno, už proto, že se srovnávají mezi sebou ve třídě, my dospělí si můžeme říkat cokoliv, jim taky, oni hrají podle toho, co chceme vidět a slyšet
|
Federika |
|
(13.6.2023 21:36:09) Nikdy jsem nezažila, že by se na gymplu porovnávali mezi sebou. A nikdy známky neřešili, ani doma ani ve škole.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(13.6.2023 21:52:15) U syna se teda porovnávali a chtěli jedničky. Taky chtěli na vš bez přijímačk. U maturity se nějak sázeli, že budou mit samỷ jedničky.
|
Federika |
|
(13.6.2023 21:56:16) U mých dětí to znám max. ze základky.Na gymplu se tohle už nedělo. A jedničky taky nikdo neřešil.
|
babi_ |
|
(13.6.2023 22:15:44) Na základce měly děti slovní hodnocení. Tam byl největší problém, že v tom textu občas udělala paní učitelka chybu, takže jsme se styděli to ukazovat prarodičům.
Na gymplu pak dcera konečně měla ty jedničky (nejen), které chtěla mít od začátku školy, syn nejdřív procenta doplněná slovy, asi mu bylo obojí dost jedno. Pak chvíli taky měl známky, žádná změna jeho vztahu k hodnocení - MM se ho snažil nějak povzbudit, motivovat ke snaze mít "dobré vysvědčení", byla to marnost. V tom období se syn poctivě naučil na písemku z dějepisu a dostal trojku (jako obvykle předtím, kdy se neučil), takže to situaci nijak nezměnilo.
Nepamatuji se, že by se děti nějak poměřovaly co do známek se spolužáky, ale je možné, že to dělaly, jen jsem to zapomněla.
|
Federika |
|
(13.6.2023 22:20:31) Babi, dcera má procenta a ano, ta je ještě na základce a ty svý stovky žere A jeden syn má známky od desítky do jedničky a k tomu písmenka, za přístup. Ten to nežral nikdy, zakládá si ale na tom, aby získal co nejlepší znalosti v tom, co ho zajímá a co potřebuje. Na ostatní kašle a dělá jen nezbytně nutný.Porovnávání vůbec neznám, je mu úplně fuk, jak to mají ostatní. A neslyšela jsem to ani od jiných.
|
babi_ |
|
(13.6.2023 22:32:10) "aby získal co nejlepší znalosti v tom, co ho zajímá a co potřebuje" ano, takhle to bral a bere i můj syn, akorát tedy cestou usoudil, že nepotřebuje maturitu... místo toho se vzdělává po svém: vlastním výběrem kurzů, přednášek, článků, knih, seminářů... stále, tedy zatím dalších cca osm let, co opustil školu. On má velký hlad po zkušenostech lidí, kteří ho něčím zaujmou, a po znalostech z jednotlivých témat, která potřebuje v práci nebo v seberozvoji. Pořád něco studuje, někam jezdí na víkendy... akorát prostě ten školní systém nesnesl (a to byl povětšinou na velmi benevolentních školách)
|
Federika |
|
(13.6.2023 22:32:38) Babi, a proč nakonec ne.
|
babi_ |
|
(13.6.2023 22:38:47) Federiko, no jistě.
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(13.6.2023 22:38:43) Akorát nemůže pracovat, kde jsou tabulkový platy,
|
babi_ |
|
(13.6.2023 22:39:11) Tam ovšem ani náhodou nechce
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(13.6.2023 22:35:59) Kamarádka měla syna na Porgu a o známky se zajímal i co maji spolužáci.
|
Federika |
|
(13.6.2023 22:38:01) Inko, je to možný, já to fakt neznám, ani od spolužáků. Ani nevím, k čemu by taková informace, jak to mají jiní, mým klukům byla.Nebo naopak, proč má někoho zajímat, co má můj syn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(13.6.2023 19:50:26) Yuki, 6 hodin ve škole a dvě a. více doma? To mají možná ty málo náročné školy. Mladší syn chodil domů ze školy běžně až večer. Předpokládalo se ještě noční studium a pokud vím, tak to taky hodně dětí tak dělalo, dělá. Škola velmi oblíbená, žádaná. A vlastně nevím o nikom, komu by se tam nelíbilo.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2023 20:02:51) co od těch dětí chcete? fakt je potřeba jet tak šíleně na výkon? takový vyhoření nebo psychicky potíže nemusí přijít hned, klidně za pět deset let, je to nesmysl, možná si to potom nikdo nespojí se střední školou
to teda ať se radši trochu nudí a flákají
toto je ta známka úrovně školy?
|
Federika |
|
(13.6.2023 20:30:46) Yuki, v tomhle věku to snad neřešíš ty, ne? Ty děti se rozhodujou sami, makají nebo nemakají taky samy. Můj starší syn je flákač, dělá jen to, co ho baví.Mladší vlastně taky, ale ten je straně náročnej a váží si jen náročný výuky, která mu něco dává. A vždycky sám od sebe dělal věci vysoko nad rámec požadovaných nároků. Protože chtěl.Školu si vybral sám. Věděl, jak to tam chodí. Dcera nevím.Ta zatím jede na procenta a známky Tak doufám,že ji to brzy přejde.
|
|
Federika |
|
(13.6.2023 20:32:52) A jinak, syn se zvládá nudit, flákat, dělat další cizí jazyky, hodně cestovat a denně sportovat. Takž čas mu zbývá A je to tak asi ve všech školách, stačí si umět ten čas rozvrhnout. Skoro mám pocit,že čím víc toho mají, tím líp umí využívat čas. Nejen oni,i my
|
|
babi_ |
|
(13.6.2023 21:48:34) Yuki, představ si to jako středisko vrcholového sportu. Je tam výběr nadaných a velmi motivovaných studentů, nároky jsou vysoké, čas a energie, které studiu věnují, jsou vysoce nadprůměrné. Na běžném gymplu je to "rekreační sport".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2023 22:32:07) babi,jo, vrcholový sport, nic pro děti ve vývinu
|
babi_ |
|
(13.6.2023 22:38:15) Yuki, pro některé ano. S vrcholovým sportem se nedá začít ve 20. Obecně hodně makat neznamená totéž, co trénovat blbě = přetrénovat se, utavit.
Máš pravdu, že i tak někteří odpadnou, vyhoří, dají se nakonec úplně jiným směrem (myšleno jak náročný gympl vysoké úrovně, tak vrcholový sport), ale většina je spokojená jak v průběhu studia či tréninku v dětství a dospívání, tak v dalším životě. Jednak jim prožité už nikdo nevezme, jednak to často dobře zužitkují v dalším životě.
|
Federika |
|
(13.6.2023 22:39:20) Babi, to rozhodně.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2023 22:44:50) konečně vidím slovo úroveň, takže nesmyslně vysoký nároky nepřiměřený věku
|
babi_ |
|
(13.6.2023 22:52:23) Yuki, tak chtěla jsi popsat, co to je ta vysoká úroveň. Přístup vyučujících ti nestačil, tak doplňuji i přístup studentů. Dělají to dobrovolně, chtějí to tak. Není pravda, že je to neúměrné věku. To je přeci velmi individuální. Až mi ukážeš ty zástupy vyhořelých lidí z takto náročných gymplů, dám ti za pravdu, že jsou tam studenti neúměrně přetěžováni.
Realita je taková, že motivovaný malý hokejista zvládne roky bez úhony takovou nálož tréninku, pod kterou by průměrný dospělý chlap padl už po týdnu. Tak to prostě je, není všechno jen o věku
|
Federika |
|
(13.6.2023 22:53:35) Ano, realita je taková, že většina dětí je nadšená, motivovaná, neměnila by.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(13.6.2023 23:02:12) oni to vydrží, ale nějaký důvod k tomu, aby do 16 let nesměli na praxi víc než na 6 hodin asi bude, takže škola s učení do noci mi připadá jako nepřiměřený
ten hokejista má celkem mizivou šanci dostat se si nějaké reprezentace, kde bude hodně vydělávat, bez toho to nejde
a co ten student? Na prestižní školy se dá dostat i z gymplu v Horní Dolní, takže nutnost to není
pro mě je vysoká úroveň v tomto podání nesmysl, hazard se zdravím
|
Federika |
|
(13.6.2023 23:04:32) Tady přece vůbec nejde o to, dostat se na VŠ. A v tom sportu nejde zdaleka o vydělávání peněz.
|
Jahala. |
|
(14.6.2023 6:48:22) Federico, a o co teda jde? Je vtipné jak píšeš, že nejde o výkon a známky a přitom dlouhodobě neznám na Rodině nikoho tak výkonově zaměřeného než ty. Jako fakt nic proti,to jsi prostě ty máš to tak, ale neměla bys tvrdit, že to tak není. Nebo lépe řečeno ty to asi nevíš, ale ano to co popisuješ je výkonové nastavení...
|
K_at |
|
(14.6.2023 7:51:47) Jahalo, čoveče nemyslím si, že je Fed výkonově zaměřená. Myslím, že kdyby měla děti zcela průměrně lenošné, či chytré, nebo i nechytré, bude je prostě podporovat v tom, co chtějí. Chtěli pro děti dobré školy. A zbytek je o dětech. Myslím, že děti netlačí do výkonů, nerve je nikam. Když by nechtěli, nezvládaly, bude první, kdo jim řekne ať toho nechají.
|
Jahala. |
|
(14.6.2023 8:03:43) Chtěly dobré školy a vybrala ty co jedou těžce na výkon. Dětem to vyhovuje tak je to v pohodě,ale je blbost říkat , že to tak není.
|
K_at |
|
(14.6.2023 8:15:15) Jahalo, znám rodiče, co jedou na výkon. To je úplně jiná liga. Děti mají od cca 4 let naplánované 8g, kroužky kroužky kroužky. Neustálé šoupání s nimi k tomu ROZVOJI, jedu jedu. Vůbec nevnímat, že dítě není žádný trhač, ale křehká duše nejistá. Tlak na známky od 1.tridy. Nedej bože, aby něco nešlo. A děti MUSÍ, protože když je rodič doktor, bude dítě taky doktor. A basta.
|
monam |
|
(14.6.2023 8:45:56) Kat, ono to ale někdy má opodstatnění. My tedy nejsme úplně rodina co by jela na výkon, kdo četl ví, co jsem psala. Ale jedno moje dítě má trochu specifické nadání a my od první třídy věděli, že ji budeme chtít dostat na jeden konkrétní gympl. A k tomu jsme směřovali. F. syn má nadání jiného druhu a PORG je pro něj ideální škola. I takové děti jsou. Btw zrovna o Porgu si myslím, že učí opravdu dobře a naprosto výrazně jinak, než většina jiných škol. Takže kdo chce pro svoje dítě více a ví, že dítě na to má, chápu, že zkouší porg.
|
|
|
Buřt |
|
(14.6.2023 8:16:13) Myslím, že Fed jede na výkon, ale ten výkon se nerovná snaha o dobré známky, ale fakt o to vytěžit z té školy a možností pro sebe co nejvíc. Myslím, že se nemusíme rozčilovat, fakt jsou to top školy pro hodně motivovaný děti, není to záležitost většiny. Někdo fakt umí zvládat hodně věcí efektivním přístupem, dovede dobře odhadnout co je podstatný a co ne a tam napřít svůj elán. Ten přístup popsaný Sedmi - jet na gymplu na samé jedničky, abych se dostala na Vš bez zkoušek - to mi přijde mnohem nezdravější. Komu záleží na známkách, fakt ? Z dobrý školy fakt není problém se na Vš dostat, a i kdyby se člověk musel k přijímačkám na VŠ něco doučit, tak je to mnohem efektivnější přístup než se šprtat čtyři roky a stresovat se ze dvojky.
Já nemám děti na takovýchto top školách, jen na běžných státních víceletých g. a vedu je k tomu, ať se připravujou hlavně efektivně - ať netráví odpoledne drcením něčeho do detailu kvůli jedničce - ale ať se snaží si co nejvíc odnést ze školy, věcem porozumět a přípravě na písemky a zkoušení věnovat minimálná množství času - aby zbylo prostoru na sport, na kámošky, na to pubertální bincání. Podle mě cesta k vyhoření je právě ta snaha o dokonalost ve všem, zbytečná a nesmyslná.
|
Federika |
|
(14.6.2023 8:33:19) Jo,Buřte, myslím, že to odhaduješ přesně a další to tu taky popsali tak,jak to je.Spousta hodin je nepovinně povinná a pokud není nepovinně povinná, třeba mají úterý až do večera, kdy těch akcí musí od primy zvládnout určitý počet za rok a na začátku mi to syn otráveně oznamoval a pak tam zůstával dobrovolně a nadšeně prostě každé úterý, protože ho to bavilo a chtěl. Já v tom chodu na výkon prsty nemá, školy si děti vybírají samy a my už v tom roli moc nehrajeme, na rozdíl od matky v tom příspěvku my už synovi třeba vůbec nepomáhali, já spoustu věcí nevěděla. A nikdy jsem se třeba neptala, jestli něco dělá, učí se, má nějaký úkoly či co. Jsem spíš ta, co dětem říká,ať brzdí, občas něco neudělají, že přece nemusí mít pořád dobrý známky,ať jdou včas spát atd.Na rodičáku jsem,pravda, jedna z mála,která neví nikdy nic. A pokud by dítě nebylo spokojený, dá se přece měnit, dneska je tolik možností.Ale zrovna v této škole, kterou uvádím, je těch nespokojených hodně málo.
|
|
kosatka2 |
|
(14.6.2023 8:38:55) jet na samý jedničky mi taky přijde šílený. Měla jsem jednu takovou spolužačku, furt se učila, furt se hlásila, přitom úplně nejbystřejší nebyla, měla to našprtaný a nesnažila se být vůbec kreativní. Před maturitou skončila v nemocnici. A pak se nějak hodila do pohody, když pochopila, že ze samejch jedniček si nikdo na zadek nesedne. Ale lidsky pak skončila líp, než holka einstein, který všechno šlo samo. Protože ji VŠ vyplivla do života, a pak se už člověk musí snažit sám, což ona nikdy nedělala, vždy jen plnila instrukce.
Jinak s tou náročností rodičů. Zrovna jediné dvě mamky co znám vykřikují jak děti neřeší a na pohodu... Jak umí dítě jízlivě setřít, znechuceně se ušklíbnout, když dítě nepodává výkon...
|
Federika |
|
(14.6.2023 8:41:24) Já třeba děti řeším. Ale ne jejich známky a školu. Ještě možná základku, i když i tam jsem na rodičáku mimo, většinu věcí vůbec nevím. A jet na jedničky na gymplu, snad jedině u toho, komu to jde úplně samo, bez učení. Jinak nevidím důvod.Život není přece jen škola.
|
|
Federika |
|
(14.6.2023 8:54:30) Kosatko, no jo, no, jak "lidsky" skončí děti, to se těžko odhadne. Každej by jim přál hezkej život, ale tam jen ta škola hraje nevelkou roli. Jedničky v podstatě žádnou.Ale to dětství, zářitky, poznatky, schopnosti, kamarádi, vedení, příklady atd, to všechno už roli hraje.
|
77kraska |
|
(14.6.2023 9:18:20) Federiko, no já bych rekla, ze v životě je důležité vsechno z toho. Mne třeba hodně pomohl koníček, pac jsem od dětství poslouchala beatles a nekdy ve 12 letech jsem je začala překládat (konec 70.let) podle knížky “beatles v písních a obrazech”, která tu vyšla v roce 1969. Angličtinu jsem neuměla, každé slovo jsem hledala ve slovníku a vypisovala do sešitu. No pak se to nějak nabalovalo, od jara 1990 jsem chodila na intenzivní kursy angličtiny a v říjnu 1992 jela studovat do ciziny, k čemuž se hodily jak jednicky, tak angličtina a toefl test.
Ovšem to je klasicky příběh z 90.let, dneska je to trochu jinak.
|
Federika |
|
(14.6.2023 9:19:57) Jo,Sedmi, dneska je to hodně jinak. S možnostmi, s jazyky a i s těmi jedničkami. Navíc se všechno strašně rychle mění, je třeba umět se přizpůsobovat a všechno je nějak strašně rychlý.
|
|
|
|
77kraska |
|
(14.6.2023 8:57:07) Mne na samých jedničkách nic šíleného nepřijde a minimálně třikrát se mi moje jednicky hodily.
1. Když jsem se hlásila v roce 1989 na tehdy poměrně prestižní místo na státním orgánu, tak chtěli vidět vysvědčení ze státníc a podle známek vybírali koho vezmou 2. Když jsem se v roce 1991 hlásila na zahraniční univerzitu, tak po mne napřed chtěli přeloženy index 3. V práci u zahraniční firmy v roce 1994 taky chtěli index, brali jen jednickare.
|
Federika |
|
(14.6.2023 9:00:08) Já jsem nikdy takhle zaměstnaná nechtěla bejt, vlastně jsem k tomu měl odpor.Přesto mě po VŠ chtěli do vládní sféry, známky je nezajímaly vůbec. A soukromý firmy to nezajímalo ani trochu, jely jen po schopnostech. A dneska se na to tay nikdo neptá.
|
|
monam |
|
(14.6.2023 9:03:08) 77, ale od roku 1994 se doba fakt změnila. Moje maturitní vysvědčení nikdy nikoho nezajímalo, snad jen že ho mám když jsem se hlásila na vysokou. Známky ze střední školy taky nikoho nezajímaly a jaký jsem měla průměr na vysoký jakbysmet.
|
77kraska |
|
(14.6.2023 9:25:22) Monam, ale já jsem se hlásila do firmy v roce 1994, ne v roce 2004 nebo 2014. Takže pro mne jednicky význam měly.
Moje maturitní vysvědčení taky nikoho nezajímalo, pac jsem se hlásila na místa, kde jaksi bylo nutné víc než maturita.
|
Federika |
|
(14.6.2023 9:26:41) Sedmi, to už ale dneska fakt není. Ty firmy dobře vědí, že jedničky nevypovídají vůbec o ničem.
|
|
Rodinová |
|
(14.6.2023 9:28:56) Sedmi, tebe se nejaky zamestnavatel, byt v devadesatkach, ptal na znamky ?
|
Federika |
|
(14.6.2023 9:30:21) Mě vlastně už tenkrát nikdo nikdy. A už vůbec ne na maturitní vysvědčení,proboha proč. Když má potom člověk ještě tu rouru, že jo. A ani ta je nezajímá.
|
|
77kraska |
|
(14.6.2023 9:40:11) Rodinova, v roce 1994 po mne chtěl šéf pražské pobočky mezinárodní právní firmy index, to vím určitě
|
Rodinová |
|
(14.6.2023 10:10:40) No nazdar, Sedmi, to se mi tedy nikdy nestalo a nevim, jestli bych se po takove zadosti neurazila. Navic, ty jsi jeste studovala prava za totace, aspon castecne, ne? Zajimala ho znamka z marxismu - leninismu ?
|
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(14.6.2023 9:12:39) K nám se do předchozí práce hlásila jedničkářka ze starého porgu, životopis našlapaný vyhranými soutěžemi, ale tak marný stvoření by člověk pohledal. Opravdu zvláštní mlaďoch, dostala se na školy, ale nenastoupila, protože to na nich bylo "takový nějaký divný - spolužáci a tak". Rychle jsme se s ní rozloučili, prakticky nebyla schopná ničeho.
|
|
|
|
|
Federika |
|
(14.6.2023 8:36:02) Jahalo, a já ty školy fakt nevybrala. Konkrétně tuhle si vybral syn sám v páté třídě, my jsm nechtěli,aby tam šel, On tam sám utekl na DOD, ze své základky. Na přijímačky se připravoval naprosto minimálně,ani to moc nešlo, měli své vlastní testy, na které se nijak zvlášť připravovat nedalo. S dcerou obcházíme školy a půjde na tu, kterou si vybere. Byť by t mělo být pode těch obědů, třeba Starší syn si tak vybral. A rok a půl před maturitou si vybral jinou. Jen jsem mu pomohla s přestupem.
|
|
babi_ |
|
(14.6.2023 9:19:37) Na výkon se dá velmi snadno jet i na špatné základce. Vydusit dítě nepoměrem očekávání vůči nadání a jeho vlastní motivaci může rodič či jiné okolí bez ohledu na absolutní úroveň.
|
|
|
Jahala. |
|
(14.6.2023 8:37:54) Chtěly dobré školy a vybrala ty co jedou těžce na výkon. Dětem to vyhovuje tak je to v pohodě,ale je blbost říkat , že to tak není.
|
Kaliope X |
|
(14.6.2023 8:44:44) Moje dítě se samo od sebe rozhodlo, že chce IB maturitu a z jakých předmětů. Já jen nabídla jednu ze tří možností, kde by mohlo studovat s ohledem na finance, vše ostatní si řešilo a zjistilo dítko samo. Mě občas přijde nějaký mail, co posílají i rodičům. Pokud jsem vůbec někdy něco směrem ke škole komentovala, tak že se má dítě mírnit a ne být tak přezodpovědné.
|
Federika |
|
(14.6.2023 8:47:51) Jo, Kaliope,asi tak. Já jsem třeba chodila na úplně běžnou školu a úplně běžnej gypl, ale nedovedu si představit, že by mi do toho rodiče mluvili, že by se mě ptali na známky nebo jestli mám úkoly a tak.A to samý nedělám svým dětem.
|
Kaliope X |
|
(14.6.2023 8:56:35) Federiko, mě se naposledy pokusil otec rozmluvit gympl, že když nepůjdu na VŠ, tak že je to špatné, ale to byly jen jeho obavy, jinak naši vždy podporovali moje rozhodnutí.
Já se u dítka vždy jen ptám, jestli si je jisté.
|
Federika |
|
(14.6.2023 9:02:40) Kaliope,my se teď s úsměvem díváme na to, jak syn hledá nějakou univerzitu, ve které by mohl dělat obor,který ho zajímá. Byl kvůli tomu v amerických školách, v Anglii, Norsku,Svédsku, Švýcarsku,, Mnichově a nikde ho to nenadchlo Je pravda, že je hodnej a vylučuje školy, který stojí miliony a nedávají stipendium. Vůbec netuším, co nakonec vybere.
|
monam |
|
(14.6.2023 9:03:49) Fed, a jaký obor?
|
Federika |
|
(14.6.2023 9:07:33) Já to přesně nevím, ale cosi jako bioinformatika. Chce dělat vědu, nevím, výzkum, jedy. Zjistil, že ten obor je nově otevřenej i u nás a zaujalo ho to, částečně se to studuje na Mat.fyz, částečně na Přírodovědecké fakultě. A právě po bakaláři je možnost pokračovat,studovat na dobrých univerzitách v zahraničí, kde by to normálně jinak finančně neutáhl. On už se tam i s někým seznámil, probírá ty mžnosti s kdekým. Ne tedy se mnou, jelikož já tomu vůbec nerozumím
|
|
|
Kaliope X |
|
(14.6.2023 9:09:15) Federiko, tak dítka sen je Oxford, ale tam by byl problém se získáním dostatečného stipendia jak na studium i zdravotní pojištění Hlavní požadavek dítka je studium v angličtině a já už opatrně nadhodila, že tedy případně studium v USA přežiji, tam je zaplacení kombinací jejich a nějakého našeho stipendia reálnější, ale stále v duchu doufám, že začne na MatFyz
|
Federika |
|
(14.6.2023 9:12:40) Tam on nechce, byl tam na DOD. Příští týden je tam zase DOD. Te obor tam nemá tu úroveň, ale zaujala ho Královská univerzita Londýn, tam by ale na bakaláře nedostal ani stipendium ani půjčku, Později už jo. V Americe teď bude dva-tři měsíce, v nějakým tom výzkumným ústavu,už tam byl loni. To ho baví, ty možnosti tam jsou,ale školy se mu nelíbí.Hlavně ho teda vůbec neláká život v Americe.
|
Kaliope X |
|
(14.6.2023 9:21:54) Federiko, tak dítko to má jednodušší v oboru, kvantová fyzika není zas taková novinka
|
Federika |
|
(14.6.2023 9:27:18) Kaliope, tohle jde sice úplně mimo mě, ale tenhle obor se u nás studuje na ČVUT?
|
Kaliope X |
|
(14.6.2023 9:34:18) Federiko, musí začít s fyzikou, kvantová je až následné zaměření. Dítko by mohlo MatFyz nebo Jaderku, ale vzhledem k tomu, že taky směřuje čistě do vědy, tak u nás dítko uvažuje jedině o MatFyz. Je to jistota, když nic v zahraničí nevyjde dle jeho představ, podmínky přijetí bez přijímaček už splnilo.
|
Federika |
|
(14.6.2023 9:36:53) Já se třeba divím, že syn o té kombinaci Mat-fyz a přírodovědy vůbec uvažuje, pro mě je Mat-fyz planety vzdálená, byla jsem ráda,že jsem p maturitě matiku hodila za hlavu
|
Kaliope X |
|
(14.6.2023 9:43:03) MatFyz je taky mimo moje chápání, ale to ještě dávám. Mnohem horší je snaha dítka vysvětlit mi něco z té kvantové fyziky (ten lehce pohrdavý pohled tomu taky nepomáhá), já skončila u protonů a neutronů Nebo naposled jsem ve vlaku sledovala jak počítá na grafické kalkulačce, před tím jsem netušila, že vůbec takové kalkulačky existují
|
Federika |
|
(14.6.2023 9:44:36) Ježiši, tohle je svět mimo mě Znala jsem holčičku, takovou romantickou, praštěnou. Pak jsem ji dlouho neviděla a po letech jsem se dozvěděla že studuje v Asii jadernou fyziku Vůbec jsem si to nedovedla představit.
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.6.2023 12:10:01) na DOD zjistil, že "Te obor tam nemá tu úroveň" , podle čeho to poznal? zase jsme u úrovně a fakt tomu nerozumím, řekli mu, že na studenty mají malý nároky, nebo co vlastně? jak se to pozná při DOD?
a je celkem jedno, která škola to byla
|
Federika |
|
(14.6.2023 12:27:19) Yuki, on se o to zajímá fakt do hloubky. To, co slyšel na Královské univerzitě Londýn, s e mu líbilo. Ostatní ne. Navíc má možnost mluvit s těmi, kdo tam je, případně absolventy. Takže si obrázek udělal. Já o tom nevím nic.
|
|
Federika |
|
(14.6.2023 12:42:21) A ještě Yuki, on je fakt trochu blázen. Sežene si sám absolventy, sežene si kontakty na různý profesory, přednášející a tak.a buď si s nimi dohodne schůzku nebo si s nimi dopisuje. Takhle si našel školu v Norsku, naučil s kvůli tomu norsky a jel tam, přímo do té školy,na schůzku. Nepřesvědčilo ho to. Byl takhle i na tom Oxfordu, na jedné univerzitě v Americe, pak v Mnichově. pak na t Královské univerzitě Tam si s někým dopisuje a bylo mu doporučeno hlásit se tam až na ten magisterský nebo jaký program, s možností stipendia nebo půjčky. U nás si vzal kontakty na přednášející na fakultách,Chemicko-technogické, Přírodovědné, Mat-Fyz a s těmi si taky píše. Pak si to nějak vyhodnocuje a vylučuje. My o to moc nevíme, většinou si všimnu, že není doma a po dvou dnech pošle fotku třeba z Norska. A zajímavý je to, že někteří přednášející nebo ti profesoři, nevím, jak je označovat, mu klidně na rovinu řeknou, že existuje lepší program, jinde. A poradí mu, jak na to.
|
Rodinová |
|
(14.6.2023 12:45:52) Idealni dite, idealni student, idealni obcan Financuji rodice nebo i vydelat si umi sam ?
|
Federika |
|
(14.6.2023 12:49:46) Sám, ale já ani nevím jak. Píše občas někomu nějaký práce, prodává starý knížky, sem tam se naskytne jednodenní brigáda. V létě byl dva týdny na brigádě. A všude bydlí zadarmo, já nevím, jak to dělá, směje se, že adoptivní rodiny. Kde bude teď ty dva měsíce nebo víc na Floridě, netušíme.Ale peníze nechce...
|
77kraska |
|
(14.6.2023 13:11:25) Fed, to bych se tedy zajímala, proč někde bydlí zdarma. Nechtěla bych, aby ho někdo považoval za vyzirku.
|
Federika |
|
(14.6.2023 13:13:26) Zajímat se můžu, on nám zdaleka všechno neřekne Už loni byl na Floridě, bez peněz, vidě všechny národní parky, za vysoký vstupný, jezdil všude možně. Teď byl v Norsku v nějaký rodině, jak říkal,že adoptivní. Prej jezdili na svůj ostrov a byli všichni v pohodě, nikdo ho nebuzeroval jako já, za bordel
|
|
|
|
Federika |
|
(14.6.2023 12:52:05) ale ideální dítě, to bych se , prosím, ohradila, ehm (neumí splachovat,je neuvěřitelnej bordelář, nevnímá úplně běžný věci všechno ztrácí, zapomíná, odjakživa)
|
Rodinová |
|
(14.6.2023 12:54:18) Hele, kdyz je schopnej si vsechno zorganizovat, ufinancovat a dotahnout sam, tak pochybuju, ze zapomina, ztraci a tak, musi byt structered personality. To ze doma nesplachuje, znamena, ze nektery veci proste vypousti, hlavne asi doma, aby se mohl soustredit na ty pro nej dulezitejsi
|
Federika |
|
(14.6.2023 13:11:38) Vypouští odjakživa všechno,byly doby, kdy jsem se držela,abych ho nezabila. Třeba někdy v devíti ztratil za jednu zimu 28 čepic. Pak jsem prosila mámu, aby mu tu čepici našila k bundě, na šňůrce na pevno. A řešila jsem to jen kvůli plavání, jinak bych se na něj vykašlala. Pomohlo to, že jsem to úplně vzdala. Chodí bez čepice, někdy i bez bot.
|
|
|
A. Andrs |
|
(14.6.2023 13:02:41) To bych chtěla adoptovat dítě, kterému je dvacet a neumí splachovat.
|
Federika |
|
(14.6.2023 13:13:54) Je mu 18. A splachovat se asi nikdy nenaučí.
|
babi_ |
|
(14.6.2023 13:21:33) Když jsou ty chytrý domácnosti... mám dojem, že jsem někde na cestách potkala záchod, který se sám spláchl a umyl jakmile člověk vstal.
|
Rodinová |
|
(14.6.2023 13:24:52) Ja taky, splachne se a z ty zadni desky vyjede takovej mostek a objede a otre prkynko.
|
|
Federika |
|
(14.6.2023 13:26:22) To ho může jedině zachránit Hlavně teda lidi okolo. Ale takových věcí je víc Oni teď odjedou budovat hrad či co, charitativní akce školy a hned potom odjíždí na ty dva měsíce, to si odpočinu.
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(14.6.2023 13:23:42) Až bude bydlet sám začne splachovat, ty by si nemohl pozvat žádnou návštěvu. Nebo si pořídí automatický záchod.
|
Federika |
|
(14.6.2023 13:27:29) Inko, ty máš představu...Tyhle věci jdou fakt úplně mimo něj, on to vůbec neřeší. Jeho pokoj je smradlavý doupě, má tam žábu, hnusnou, myši...
|
A. Andrs |
|
(14.6.2023 14:45:55) zvířata chápu, dcera spí s králíkem v posteli, je to blboun - králík, ne dcera, kde všude jsou bobky nemohu napsat, protože by přišla sociálka, ale zase se jí tím vyléčil atopický exem, tak to neřeším a pokoj zavírám, syn prošel myšima, max. počet byl 21, naštěstí se dožívají jenom dvou let, tak ty už nejsou, taky to tam nevonělo nijak vábně, to jsou tyhle humanitně-bio zaměřený děti
|
Federika |
|
(14.6.2023 15:55:59) Źába je nudná, je pořád zalezlá, je t nějakj divnej druh, potřebuje velký terárko, světlo jo a pak zase ne, ryby, pak zase tohle, otevřít okno nemůžu...Na prázdniny půjde pryč, já se o ni nemůžu starat, tak doufám,že si to zařídil.
|
babi_ |
|
(14.6.2023 16:25:02) Nejbližší rybníček?
|
Federika |
|
(14.6.2023 16:30:12) Ne, to je nějaká žába, co nežije normálně u nás, má ji ze školy. Půjde ke kamarádovi, podobně potrhlému. Ideálně by tam už mohla zůstat Nemá místo ani na psacím stole, po celém je terárko, vedle různá světla, pak nějaký biokbelíky nevím na co, no nechápu, že tam může spát.
|
babi_ |
|
(14.6.2023 16:49:48) Jo tak. Speciální žába. Třeba ho nechá vyspat v rohu terárka
|
Federika |
|
(14.6.2023 16:58:42) Prý už s náma bude syn bydlet max. rok, do maturity. Tak to pak ještě tu žábu vydržím. Pak to všechno vyderatizuju, uklidím a přijde hezky jen n návštěvu. Bez žab apod.
|
vlad. |
|
(14.6.2023 17:03:28) Fed., to dcera hlásila, že s námi bude bydlet určitě dlouho a když ne, tak s námi bude aspoň jezdit na dovolenou
|
Federika |
|
(14.6.2023 17:08:11) tak ještě loni jsem mu říkala, jestli chce s náma jet na dovolenou. Udiveně se ptal:" Proč bych s váma nejel na dovolenou??" A letos jedu jen s dcerou, zařídil si svou dovolenou sám Ale on by s nám na dovolený vždycky v pohodě. To ten starší skončil totálně v 17, sama jsem mu řekla,že s náma už nikdy. Celou dobu se jen válel a ptal se, co má dělat, na klíně ipad...
|
K_at |
|
(14.6.2023 18:18:35) Fed, dítě s námi letos nejede do Polska. Ale zase jsem zavelela, že když ne tohle, tak 1-2 týdny chalupa. Protože jinak na konci prázdnin může z pokoje vylézt něco zelený ho, vyřízenýho atd. A sakra chtěla bych fakt aby si našla brigádu. Aspoň na chvilku. Začíná tomu být i přístupná, což vnímám jako pozitivní znamení!
|
Karin |
|
(14.6.2023 19:19:50) K_at Mám asi podobně starou dceru, ještě nedávno nechtěla o brigádě slyšet. V pátek nastupuje do kaváry Epifany, bude tam celé léto. Jsem zvědavá, jak jí to bude bavit:)
|
|
Federika |
|
(14.6.2023 20:47:21) Kat, my jsme měli loni očistec. Po všech trablích s nejstarším synem se stalo to, že si před létem komplikovaně zlomil kotník, nadvakrát, dva šrouby, nic moc. A nešel nikam na brigádu,celý léto nás kibicoval z okýnka, dolů chodit nemohl nebo obtížně.
|
K_at |
|
(14.6.2023 21:22:38) Federiko, no tak to bylo boží leto, ufuf.
|
Federika |
|
(14.6.2023 21:24:40) Kat, bylo, no, výborný Teprve v říjnu se stěhoval, už jsem myslela,že to nepřežiju. Al vyhnat jsem ho s tou nohou nemohla, no. Teď se zdá, že hezky poslušně dělá zkoušky a snad si v tom svým svinčíku někdy ukldíl,abych mohla přijet
|
K_at |
|
(15.6.2023 8:14:38) Federiko, pamatuju si, že jsi psala, jak to bylo náročné. Hlavně že funguje. Ať to vydrží.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(13.6.2023 23:16:54) No jak už jsem psala - hokejista i student si to užije v průběhu (někdo je prostě rád v zápřahu, užívá si ten život "na plný pecky", případně je tak nadaný, že to zvládá v poklídku), a většinu to zdravotně nepoškodí, protože jsou motivovaní - to udělá hodně, a mají genetický základ, který jim umožní tu zátěž zvládnout. Hokejista si sice nemusí v dospělosti vydělávat hokejem, ale to, co mu mentálně ten trénink dal, mu zůstane. Máme v práci bývalého hokejistu, kterého o další působení v ligovém klubu připravilo zranění, a ten prostě ke všemu přistupuje s obdobným zápalem, nasazením a nadšením, elánem, jako dělal ten hokej je to holt taková povaha plus si za ta leta zvykl. Ví, že na špičkový výsledek musí pořádně máknout, a navíc o tu skvělost stojí. Nemusí takových lidí být moc (by se asi pobyli nakonec), ale pár se jich na pracovišti snese
Rozumím normám na práci mladistvých, ale to je to minimum, které by měli zvládnout skoro všichni. Tady se bavíme o vrcholovém sportu a náročných gymplech. Ty jsou jaksi................ no MIMO NORMU.
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(13.6.2023 23:25:44) Ty děláš jako by tě na tu školu někdo posílal.
|
babi_ |
|
(13.6.2023 23:32:09) No, taky mi přijde.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binturongg |
|
(13.6.2023 22:17:24) Federika-eh...cože???? Noční? A denně ze střední školy až večer? Mohla bys být, prosím, konkrétní? :)
|
Federika |
|
(13.6.2023 22:23:55) Binturong, já jsem jednou četla na Hodnocení středních škol tohle a s úsměvem jsem to podala synovi, co si o tom myslí. Byla jsem přesvědčená, že příspěvek přehání. Syn se usmál a řekl, že je to přesný, jen se to holt nesmí tak žrát...
Dobrý večer všem, odepisuji jako rodič dvou studentů NP. K posledním listopadovým komentářům a otázkám: Jídelna - skvělá, vaří výborně, výběr ze 3 jídel. Délka vyučování: prima max do dvou, sekunda do dvou, 1x týdně do čtyř, občas už může být nultá hodina od 7.50 - příprava na FCE - nechodí tam všichni...., kvarta 3x týdně do čtyř, ale třeba taková kvinta má do 6 hodin a 2x týdně do 5 + nulté hodiny 1-3 (upřímně, je to mazec, když dítě dorazí domů po celém dni v sedm večer a je úplně vyšťavené). Paní Marie má asi nadanější děti než máme my, což jí přeji. U nás je zapotřebí, zdá se, více úsilí. Co se týká FCE - prima-tercie - postupně se na to připravují, na konci tercie už se to musí udělat. Škola nabízí podporu v rámci English Corner (nultá hodina ráno), kde se věnují dětem, které pokulhávají. Avšak je potřeba na tom makat i doma. Od sekundy tvoří výsledek z FCE asi 30-35% známky z angličtiny (ESL). Jazyky: druhý jazyk je až od tercie (3.rok). Upřímně, angličtiny je tolik, že si ani nedokážete představit, že by jste něco navíc dělali. Škola nabízí 1x týdně kroužek španělštiny pro primu a sekundu (jiný jazyk nedávají, protože např. FR je náročná, nechtějí děti zatěžovat), ani jedno z mých dětí na ŠP kroužek nechodilo. Od tercie je na výběr: ŠP, FR,NJ a čínština. K čínštině - je to jazyk budoucnosti, jen si dovolím poznamenat, že IB maturita se z druhého jazyka (čínštiny) dělat na NP nedá, poslední 2 roky jí nenabízí, lze však řešit individuálně online na škole v zahraničí, kde ta možnost je, tudíž je to pro studenty, kteří toto dají. My jsme se na to nevrhli, momentálně budu raději, když v IB programu budou mít druhý jazyk ke zkoušce přímo ve škole. ŠP - mám srovnání úrovně - syn byl o prázdninách na jazykovém pobytu ve Španělsku a byl zařazen do skupiny teenagerů, kteří dělali španělštinu 4 roky a on jí měl jen 2 roky. Takže úroveň je asi taková, že co máte jinde za 2 roky, na Porgu dáte za rok. Toť ke kvalitě druhého cizího jazyka. Přijímačky na NP - angličtina - postačí PET + mít naposloucháno, rozumět. Syn říkal, že má ve třídě opravdu geniálního spolužáka na M, FY a IT = s češtinou, anglickou literaturou (ENG), Humanities a History tvrdě bojuje. ENG + History - hodně, opravdu hodně psaní, těžké testy, nutná příprava, rozsah, objem učiva, rozbor ang.básní. Čeština - aktuálně kvintu hodnotím tak, že úrovní přesáhla mojí maturitu v 90.letech. Na čtenářský deník zapomeňte. Jedná se o rozbor díla, kde jen zadání a požadavky jsou na 1-2 strany A4. Práce s textem je nesmírně důležitá. Není to o tom, že by z ČJ načetli hodně literatury, to ne. 1, vyjíměčně 2 knihy za měsíc. Před maturou asi načtou více, tam ještě nejsme. 3 roky nám trvalo, než se syn naučil toto psát. Kdo není dobrý v češtině, nemá načteno a nemiluje jí, ten to bude mít obrovsky těžké. Na literaturu se klade větší důraz než na gramatiku, známky z gramatiky mají nižší hodnotu. Ohledně matematiky - pro nadšence je otevřen fyzikálně astronomický kroužek. V matematice musí mít člověk napočítáno, písemky jsou těžké na logiku, přemýšlení a hloubkové znalosti probírané látky. Kolikrát ani Běloun nestačil a příklady v testu byli těžší, ale nic, co by se při pravidelném procvičování nedalo naučit. Jinak ohledně toho, zda se jedná o humanitní či přírodovědné zaměření - je to skutečně všeobecné, důraz se klade na všechno. Hodně absoloventů chodí studovat na školy se zaměřením na BIO, CH a FY. Což je co říct, to moc nebývá. Na biologii jsou zde opravdu skvělí. Poslední výsledky - nejlepší střední škola podle výsledků IB maturit v Evropě (mimo Anglii, kde je na tom srovnatelně s těmi TOP školami) - když jsem na to koukala, ujíždí PORG o parník..... Musím uznat,že pan Martin Roman ví, co dělá. Kéž by takových škol bylo u nás více a více studentů dostalo možnost takového studia. Je to škola, kam chodí děti rádi. Ale pozor na náročnost učiva. Je to hodně, hodně, hodně náročné a ne každý na to má (tím nemyslím finance, stipendijní program jim funguje). Nemohu říct, který předmět je nejnáročnější, v podstatě každý. Občas je to boj. Poslední dobou svádíme největší boj s časem, plánováním času a vše si rozložit tak, aby se to stihlo. My, rodiče, jsme alespoň ze začátku museli pomoci...... čtení s porozuměním,, plánování času, umět se učit....... možná je to prkotina, ale když na některé předměty nemáte učebnice a jedete podle toho, co ve škole slyšíte v rámci výuky, z prezentací a čerpáte jen z toho, co jste si napsali, tak pro 11.-12.letého kluka je to pohroma. Na něco takového nebyl zvyklý. Tak nás to občas stojí nějakou sladkost pro dobráka, který nám to pošle k naučení (většinou spolužačky jsou pečlivé), našemu je to totiž úplně fuk. Skvěle funguje WhatsApp.Takže prima - sekunda = není problém se naučit BIO, KEK, Z,Dějepis a OV, ale problém je z čeho se to naučit. Zvyknout si na nové metody výuky naprosto rozdílné od klasické školy může být pro někoho náročné. Oceňuji dějepis - pravěk -středověk - jen to nejdůležitější během 3-4 měsíců v primě, přes průmyslovou revoluci důraz na 1. a 2.světovou válku, které se braly celé pololetí. V sekundě od roku 1945 až po současnost - klade se opravdu důraz na moderní dějiny, na 20.století, tak, jak by se mělo podle posledních metod učit. Samozřejmě je těžké u 12.letého kluka, aby rozebral příčiny a důsledky pražského jara 1968....., ale k něčemu jim to bude. Nezkouší se před tabulí, nehrozí, že budete vyvoláni a zkoušeni před tabulí. Žádná individuální známka, vše je z testů, projektů, laborek a prezentací. Občas jde test opravit, ale třeba jen jednou za pololetí, ale třeba nelze opravit pololetní písemka. Učitelé jsou milí, vstřícní, komunikativní, děti vysloveně podporují. Myslím, že v podstatě jsem jen potvrdila, co psala paní Marie, kterou tímto zdravím a přeji jí mnoho úspěchů. A pro ostatní - snad jsem vám trochu pomohla svým názorem. Je to skvělá škola. Když slyším problémy jinde na gymplech, tak jsem za NP moc ráda. Je to progresivní škola, škola budoucnosti. Avšak velice, velice náročná. PS: A průměr známek je aktuálně 6,75, takže nároky na studijní výsledky jsou vyšší, než u starších ročníků. Takže studovat se musí na jedničky a dvojky (pokud to překlopím do českého klasického známkování) z hlavních předmětů (vše kromě ART, TV, music a drama). Omlouvám se za chyby, píši v rychlosti. Zdravím!
|
Binturongg |
|
(13.6.2023 23:15:42) Eh... To fakt musím číst? Zajímaly mě konkrétní nadprůměrné střední školy, které mají výuku denně do večera a počítá se s nočním studiem. Nic takového totiž neznám, a vzhledem k tomu, že takto nefungují ani běžné fakulty, považuji to za nadsázku.
|
Federika |
|
(13.6.2023 23:17:28) Tak já noční studium od svých dětí až tak moc neznám,ale jasně, když přijde domů v sedm nebo někdy třeba až v devět, kdy jsou nepovinně povinná vzdělávací úterý, tak kdy jindy se má učit? A rozvrh do 17-18 mají běžně, to jo.
|
Binturongg |
|
(14.6.2023 0:13:14) Denně od 8 do 17-18h? Hmmm, tak to by možná chtělo nahlásit na inspekci, jelikož hodinová dotace středních škol, ani těch "lepších", nedovoluje 45-50hodin výuky týdně. Nehledě na to, že studenti takových škol přichází o možnost mimoškolního vzdělávání (dramaťák, hudba, tanec, sport...)
|
babi_ |
|
(14.6.2023 0:20:45) Maj tam pauzy a část je nepovinná.
|
|
Kaliope X |
|
(14.6.2023 7:02:07) I moje dítko na běžném státním gymplu mělo každý rok povinně nepovinné hodiny z jednoho předmětu a jeden rok ještě z druhého. Prostě se představy gymplu o výuce nevešly do povoleného maxima. Nikdo neprotestuje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Termix |
|
(12.6.2023 19:19:02) Ona i s horší známkou má už teď dost slušný přehled. Maturovat z dějepisu pravděpodobně nebude. Šla na tuto školu jen proto, že se spousta studentů odtamtud dostane na tu konkrétní vysokou školu, kam zatím pořád chce jít. Ale uvidíme. Dnes přišla s tím, že jí řekl, že může ještě mít trojku, že ji vyzkouší. Takže jde do toho.
|
Federika |
|
(12.6.2023 19:28:26) Termix, to klapne, držím palce!! Jinak už slyším mého syna:"Ale pane učiteli, máte teď tolik práce, před vysvědčením, já myslím, že se spokojím s tou čtyřkou,děkuju..."
|
monam |
|
(12.6.2023 19:34:10) já jsem tedy kdysi ve čtvrťáku k údivu učitele a spolužáků na otázku, zda budu chtít vyzkoušet protože mám známku mezi 3-4 odpověděla, že děkuji, ale že mi čtyřka stačí. Šlo o matematiku, předmět, o němž jsem předpokládala, že ho nebudu potřebovat.
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(12.6.2023 16:55:15) Jj, taky znám od našeho dějepisáře. Šla jsem zcela výjimečně na rodičáku vznést dotazy ohledně písemky, a pedagog mě rovnou brzdil: "má trojku, ne, tak co chcete řešit?"
|
Federika |
|
(12.6.2023 16:57:05) No jasně, vždyť 3 je dobře, ne?
|
babi_ |
|
(12.6.2023 17:00:58) No jasně, ale jelikož jsem před tou písemkou viděla syna asi prvně v životě se něco soustředěně učit, záměrně na tu písemku... přišlo mi divné, že to není aspoň chvalitebně
|
Federika |
|
(12.6.2023 17:05:56) Babi, já tu frontu tenkrát stála kvůli matice. Syn má totiž potvrzené nadání na matiku, přijímačky jako jediný na plný počet bodů, i ty přijímačky na VŠ na hodně vysoký počet, bez učení, prostě matiku "vidí". A nešlo o test, šlo o známku na vysvědčení. A bylo mi řečeno: "Ale já přece netvrdím že není na daný na matematiku, on určitě nadaný je..." Jen měl holt čtyřku na vysvědčení Je pravda, že teď na VŠ problém nemá žádnej. Z matiky.
|
babi_ |
|
(12.6.2023 17:23:15) Federiko, to je také pěkná historka... zřejmě syn písemky ignoroval či jinak zasklíval... úplně vidím i svého syna, jak u písemky dumá: a na co se jako ptá?
Znáš ten vtip: Přijde otec z rodičáku a plísní syna: Jak můžeš mít pětku z počtů? Syn: No učitelka se ptala, kolik je 2 x 3, to jsem řekl 6. A pak se zeptala, kolik je 3 x 2... Otec: A jakej je v tom kurva rozdíl?!? Syn: ...no, to jsem jí řek'' taky
|
Federika |
|
(12.6.2023 17:34:48) Babi, ne Om koukne a vidí výsledek. Určitě se nezatěžoval nějakým rozpisem, postupem nebo náčrtkem konstrukcí a tak. Nikdy to nedělal. Ani se to nechtěl učit.
|
|
Federika |
|
(12.6.2023 17:35:28) A vtip dobrej, nejspíš by reagoval podobně
|
babi_ |
|
(12.6.2023 17:37:25)
|
|
|
|
|
|
|
|
|