Rigel |
|
(17.11.2022 13:59:50) O týrání dětí jsem předevčírem shlédla dokument Z lásky nenávist 4. O stálém mlácení v dětství vypovídali čtyři lidé, tři ženy a jeden muž. Dělo se to tedy v minulosti. a dnes mohout být kolem stejně řezané děti. Je hrozné, že úřadu chybí tolik lidí, ale chápu, že zrovna tahle práce je psychicky náročná, asi ne dobře zaplacená, a navíc má špatný status,který začal asi už soudružkou Zubatou v dávném filmu.
|
Bouřka |
|
(17.11.2022 14:05:41) Se obávám že už soudružka Zubatá byla stvořena na základě představy o tomto povolání. Ale těžko popírat, že podobné typy se tam nejspíš taky vyskytovaly. Stejně jako leckde jinde.
|
|
K_at |
|
(17.11.2022 14:33:40) Rigel, myslím, že špatný status ospod si dělá sám ospod svou prací. Bohužel. Což může být mj i právě tou kapacitou pracovníků.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(17.11.2022 14:51:46) kat, to bych s tebou souhlasila, jako pěstoun i jako škola mám zkušenosti s ospodem a žádná ta zkušenost není pro ospod lichotivá, nepomáhají, v lepším případě neškodí
nejhorší odpověď byla asi na dotaz, co máme dělat s nezvladatelným dítětem, který rodiče odmítají vzít na vyšetření
odpověď byla, že dokud nikomu neublíží, tak nic
a až někomu ublíží?
no, potom asi taky nic
co můžeme dělat, když nás rodiče ignorují, nechodí na domluvený schůzky, dítě nechodí do školy, když už přijde, nedá se s ním vyjít, neumí nic, děti se ho bojí, na vyšetření ho nevezmou, jak může ospod pomoct? s čím potřebujete pomoct? co se děje špatnýho?
tak asi nic
|
karma |
|
(17.11.2022 18:43:31) přesně jak Vy. Okolo rozvodu a následné roky mám několik zkušeností s ospodem. Žádná není dobrá. Jen škodily. Chápu, že já asi nemám moc sympatický obličej (na rozdíl od exmanžela, kkterý je asi velmi důvěryhodný), ale mám okolo sebe několik podobných zkušeností (rozvedená manželství). Z řekněme sedmi je asi jedna dobrá. Tam se o pomoci dalo mluvit. Zbytek jak píšou holky. Kdyby alespon neškodily, když nepomůžou. Ale oni dost škodily. a rozhodně je nevnímám jako dobrou službu. Spíš zlo, kdy "Zubatá" je opravdu zdařilou a výstižnou metaforou. Bohužel. Za mě opravdu traumatická zkušenost pro mě i pro děti, neměla jsem naprosto pocit, že by nějak dětem byly prospěšné. Jen se jejich blahem frázovitě oháněly, výsledky vždy mluvily jinak. Brrrrr. Raději hodně dál
|
karma |
|
(17.11.2022 18:46:06) Dcera dokonce měla záchvat altruismu, že půjde soc.pracovnici dělat, aby službu pozvedla a aby "opravdu pomáhali dětem"
|
|
vlad. |
|
(17.11.2022 18:52:44) Mám z okolí opakovanou zkušenost, že se ospod mrhá svou kapacitou na buzerování kolem rozvodu, jakoby neměli dost těch, kteří jejich "pomoc a dohled" opravdu potřebují.
|
Pawlla |
|
(17.11.2022 18:58:48) "ospod mrhá svou kapacitou na buzerování kolem rozvodu"
Ale v případě rozvodu rodičů nezletilých dětí prostě OSPOD musí ze zákona zjišťovat poměry nezletilých dětí. Ty holky si to nevymýšlí.
|
Sio |
|
(17.11.2022 19:05:51) Jedná věc je zjištění poměru při rozvodu, a druhá je povinnost řešit každej výplod, kterej tam v alkoholovém opojení pošle zhrzenej rodič, aby se pomstil tomu druhýmu.
|
K_at |
|
(17.11.2022 19:09:34) Sio, myslím, že by instituce měly mít možnost s takovými rodiči vymést. Něco jako záměrné zneužívání instituce, zdržování od práce, zneužívání systému.... Nejen tedy ospod.
|
Sio |
|
(17.11.2022 19:27:16) Měly. Ale nemají. Pokud se teda něco nezměnilo, moje deti už naštěstí odrostly a tohle máme snad definitivně za sebou
|
|
Monika |
|
(17.11.2022 19:33:28) Kat, ale oni přeci nemůžou vědět, jestli to "udání", které přišlo je opilecký výplod a nebo fakt dochází k týrání dítěte. I když tedy pokud jsou ta podezření závažná (sexuální zneužívání, násilí), tak to by snad měla šetřit policie a na Ospod?
|
|
|
Pawlla |
|
(17.11.2022 19:30:13) Sio, každé podání je třeba prošetřit. Sociální pracovnice si nemůže vybrat, který podnět prošetří a který ne. Je to samozřejmě o lidech a chápu, že může někdo mít špatné zkušenosti, ale problém je v tom, že je podstav sociálních pracovnic a přebujelá administrativa.
|
|
|
vlad. |
|
(17.11.2022 21:24:24) "v případě rozvodu rodičů nezletilých dětí prostě OSPOD musí ze zákona zjišťovat poměry nezletilých dětí"
Ale dá se to dělat dost různými způsoby, netřeba prudit rodiny, které se starají a pečují. Zažila jsem z praxe i podezření na týrání a řešení s ospodem, a to byla z pohledu lékaře dost frustrující zkušenost.
|
|
petluše |
|
(19.11.2022 5:40:43) U nás nikdo nebyl. U rozvodu pak jen zaznělo....asi dobrý, nemám čas. A bylo vymalováno.Socialka ani syna neviděla. Takže to asi nutný není.
|
Půlka psa |
|
(19.11.2022 8:35:39) U nás ohledně svěření do péče nikdo nebyl. Povolali mě bez dítěte na sociálku, paní jsem v kanceláři řekla, že jsme se domluvili na péči i na penězích, ona řekla, že ok a u soudu pak pravila, že proti tomu nic nemá. Ale klíč byl imho v tom, že jsme se domluvili. Kdybychom byli ve sporu, tak je to pro ni asi něco jinýho.
|
|
|
|
karma |
|
(17.11.2022 19:00:10) jo, buzerace je ten správný výraz. Ale nedokážu si-při vší úctě-představit, jak ty paní, se kterýma jsem měla tu čest, něco odborně a konstruktivně řeší. Měla jsem pocit, že svoje děti před nima musím já chránit....nedej bože, kdyby mělo nějaké samotné a bezbranné dítě být vydáno všanc. Fakt se mi příčí to domýšlet, dělá se mi nevolno. Hrozné.
|
Bouřka |
|
(17.11.2022 19:14:40) No já se obávám, že to je taky výsledek nedostatečných financí + obecný problém zatížení veřejné správy kde jakým nesmyslem a hromadou papírů. Ti kvalitní soc. pracovníci pak končí v těch neziskovkách, kde mají alespoň dojem, že dělají něco smysluplného.
|
|
|
magrata1 |
|
(17.11.2022 21:52:04) Já mám zkušenost s žákem. V distančce se nepřipojoval. Jednou jsem ho "odchytla" na doučování. Hlídal 3 malé sourozence. Když skončila distančka, nezačal chodit do školy. Ředitel to napsal na OSPOD. Kluka TÝDEN PŘED VÁNOCEMI šoupli do děcáku. Na vánoce utekl, od té doby je na útěku. Prý bere drogy a krade. Kdyby párkrát zašly pracovnice kluka dopravit do školy, najel by znovu do režimu. Že je z nestandartních podmínek bylo zřejmé, ale taky bylo zřejmé, že jeho matka je sice lehkých mravů a má plno děcek s různými otci, ale děti miluje. Perfektně se postarat nedokázala, ale dala jim lásku a milující rodinu. Odebrání nevyřešilo nic. Kluk už do školy nikdy chodit nebude, leda třeba jednou v base.
|
magrata1 |
|
(18.11.2022 9:03:14) A z děcáků přejdou často plynule do pasťáku a pak do basy. Vymění ústav za ústav. Tohoto kluka mohli odebrat třeba po Vánocích, pokud se nikdo nemohl věnovat rodině, a ne ho šoupnout na opačný konec republiky, když od jeho bydliště je děcák 5 km. Těch dětí je v rodině asi 7, myslím, že kdyby pro tuto rodinu vyhradili jednoho člověka, který je někam posune, stát by hodně ušetřil. Kolik stojí ročně dítě v děcáku? Vynásob si to třeba jen 4, možná by matka 3 děcka zvládla. My máme ve škole děti z děcáku. Vidím to přímo. Mají materiálně všechno, ale rodinnou blízkost nic nenahradí. Prospěšné je to pro Romské děti, máme tam dva kluky, co jsou nejchytřejší ze třídy, což, obávám se, by svůj potenciál nevyužili.
|
magrata1 |
|
(18.11.2022 9:06:09) Tak jsem to vyhledala. Stát platí na dítě v ústavu ročně 778 tis. Tak si to vynásob. https://www.lidovky.cz/domov/pobyt-v-kojeneckem-ustavu-je-30x-drazsi-nez-sluzby-pro-rodinu-stoji-778-tisic.A170515_165043_ln_domov_ELE
|
magrata1 |
|
(18.11.2022 9:12:04) A jak se v článku píše, na jednoho pracovníka v našem kraji připadá 9 dětí. Když si vezmeš, že v rodině je jich 7, pracovnice by měla na starost kromě této rodiny třeba ještě jednu.
|
|
|
K_at |
|
(18.11.2022 9:12:47) Magrato, tak práce s rodinou je u nás tristní. Jestli je absolutní podstav pracovníků ospod, platy směšné a práce strašná a k tomu byrokracie jak noha, tak se nedivím. Přitom by možná stačilo jen málo a máma by fungovala. Děti taky. Potom se ale taky nelze divit, že lidé se bojí ohlašovat podezření na vážné věci. Protože ta důvěra k instituci je mizivá.
|
magrata1 |
|
(18.11.2022 9:21:30) Ten kluk před distančkou do školy chodil. V distančce ne, protože patrně neměl klid od sourozenců nebo je přímo hlídal. A pak, kupodivu, neměl odvahu jít do školy, když půl roku chyběl. Chodil čistě oblečený, měl pomůcky..., nebyl to případ dítěte z ghetta.
|
|
|
magrata1 |
|
(18.11.2022 12:26:03) Ten kluk původně taky nebral drogy, dokonce ani nekouřil. Začal na útěku.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.11.2022 11:44:39) Nová Jano, pěkně tě ten systém semlel
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.11.2022 11:42:09) Nová Jano, že dostanou děti v ústavu víc materiálně, není vždycky ku prospěchu, a že by jim tam bylo líp než u rodičů, pokud nešlo doma u týrání, tomu doufám nevěříš ani ty
|
kosatka2 |
|
(18.11.2022 12:13:12) " Co je pro běžné děti normální - pomoc v domácnosti s ledasčím - to je v ústavní výchově absolutně nemožné a zakázané - to je zneužívání lidské práce."
Nová Jano, nevím, v kterým masokombinátu a v kterém století pracuješ, ale některé děcáky už zrušily prádelny, jídelny a spol., děti vaří pohromadě s vychovateli, chodí nakupovat a na základní úklid mají služby. Týká se to spíš DD transformovaných do bytů, někde se uklízí a vaří pouze o víkendech, zbytek dělá placený personál. Ono to i z dlouhodobého hlediska vyjde levněji, než vytápět ty tajuplné zámečky v Sudetech, vozit děti po kraji a dělat jim servis. Ale to by chtělo šikovnou partu na kraji, no a kupodivu klasické děcáky spadají většinou pod školství...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.11.2022 12:36:39) Nová Jano, DD většinu z nich nenaučí nic dobrého, jak říkám, pokud tam nebylo týrání, je vždycky původní rodina lepší než jakýkoliv DD, dokonce i když je rodiče neposílají do školy
|
|
kosatka2 |
|
(18.11.2022 12:39:52) Nová Jano, píšeš, že jsou "domácí práce" v ústavní výchově ZAKÁZANÉ.
To je prostě naprostá blbost, nejsou.
Mnohý holky si moc rády svoje krajkový tanga a podprsenky vyperou zvlášť, protože nechtějí, aby se jim to v ústavní prádeleně zničilo.
Ono jde taky o to, jak se s těma děckama pracuje, v kterym věku a tak. Jsou děcáky, kde choděj dobrovolně na brigády, zemědělství, zahradnictví, důchoďák, restaurační zařízení. Nejen školní praxe.
Jasně, že znechucenej puberťák bude bojkotovat všechno, a že třeba v diagnosťáku je to trochu vostřejší. Ale jestli u vás v zařízení děti nevedete k ničemu, tak potěš pámbů.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.11.2022 12:42:20) kamarádka dělala vychovatelku v DD už před asi deseti lety, měla asi šest dětí ve skupince, žili jak rodina, včetně vaření a úklidu NJ možná jen kecá, nebo je v nějakým diagnostickým ústavu, kde nesmí nic kvůli bezpečnosti
|
|
Pawlla |
|
(19.11.2022 8:17:34) Nová Jano, úřad ombudsmana vydává doporučení, nemůže nic přikázat. Za mě celkem zbytečná instituce. Spíš vidím chybu ve Vašem vedení. To co popisuješ opravdu k ničemu nevede, asi bych práci v takovém zařízení dlouhodobě nevydržela.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.11.2022 10:41:21) taky bych řekla, že je to věc vedení, zdá se mi hodně neuvěřitelný, že by někdo zakazoval vychovatelům nebo komukoliv chtít po dítěti uklidit si po sobě wc, záměrně zašpiněný
u mentálních postižení je to jiný, i tam se ale po dětech chce hodně, rok jsem tam dělala, vím, ale pokud jsou děti v pořádku, pak není důvod vůbec nijak omezovat jejich práci a učení se sebeobsluze
NJ, že jsou to děti bílé mě vůbec nepřekvapuje, protože mezi Romy dost často funguje širší rodina, která se nějak postará, oni mají právě ty svoje zákony, zvyky, a pokud mají možnost jich využít, vždycky je využijí, v tom je právě blbost integrace v té podobě, kterou jim vnucujeme, nikdy to nemůže fungovat, oni mají jiný hodnoty, je potřeba zvolit nějaký kompromis a ne jim to úplně zakázat po jejich
u bílých rodin je bohužel širší rodina v posledních padesáti letech neznámý pojem, nikdo nepomůže, nikdo nemá zájem, až mi to připadá, že v tomto bysme se mohli od romů spíš poučit
protože co vidím i u rodiny, která se, z našeho pohledu, o děti nestará, ty děti mají všechno, co potřebuji, mají zázemí, péči, emoce, nechybí jim zájem rodičů, teda kromě zájmu o vzdělání,
samozřejmě že se najdou extrémy a výjimky, ale to všude
|
K_at |
|
(19.11.2022 10:55:33) Yuki, já vůbec nemám zkušenosti s romskými dětmi v nějakých větších počtech, z větších komunit. Logicky se ke mně dostanou děti rodičů, kteří žijí nějaký ten průměrný běžný standard. ALE!!! Jsem přesvědčená do hloubky mé duše, že to, co tu desítky let stát praktikuje, nemá s integrací společného nic. Naše školství, společnost, stát si neumí poradit s odlišnými dětmi ani z majoritní společnosti (a je fuk, zda jde o nějaké oslabení,nebo nadání). Natož s komunitou tak těsně provázanou a svébytnou jako Romové. Jediné, co lze podle mě dělat, je cílit na vzdělávání dětí (aspoň v základu), poskytnout podporu ženám (myslím, že leckde je problém s domácím násilím rozsáhlý). Dítě, které umí číst, psát, počítat má aspoň trochu nějaký rozhled, je furt lepší, než budoucí dospělý, co to neumí. Ale tuhle podporu potřebují všechny děti z problematických rodin a oblastí. Možná, že když nejde dítě do školy, měla by škola za ním....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.11.2022 11:15:53) Kat, škola za dítětem nemůže, nemůžeme se nikomu cpát do domácnosti, taky není možný to zakomponovat do přímé ped. činnosti, taky se nedá po učiteli chtít navštěvování rodin. Ještě si umím představit u učitele prvního stupně, že se o dítě postará ve škole mimo výuku jednu hodinu denně, to by ještě šlo, ale druhý stupeň se spoustou různých předmětů a proto různých učitelů už fakt ne.
Je obrovská nedůvěra kohokoliv "nestandardního" v stát a všechny instituce, včetně škol, nedivím se, je to vzájemný. A není to funkční. Ale nejsem odborník. To by museli řešit psychologové, sociologové a nevím kdo všechno. Neděláme to dobře. A nevím, jestli to dobře dělá kterákoliv jiný stát. Možná že jo, nevím.
Ta nedůvěra se dá překonat, ale ne v systém, jen ke konkrétnímu člověku a ten může hodně pomoct. Mám zkušenost s maminkou našeho pěstouněte. Jenže to chce zase víc lidí do systému, větší spolupráci všech, míň byrokracie a někdy všem stranám víc vysvětlovat, těm odborníkům dopřát supervize, psychology, aby oni sami měli víc sil a kompetencí a jistoty pro svou práci a to stejný platí pro učitele. Pokud má učitel jednat s jakoukoliv nespolupracující rodinou, není na to vybavený, fakt není, nikdo nás to neučil, přečíst si někde něco nestačí. My umíme (většinou) učit standardní děti, ale neumíme jednat s dospělými. Vlastně je to velice podobný tomu, co mají doktoři. Taky se až teď na některých fakultách učí nějaká etika, jak mluvit s pacienty, jak s jejich blízkými - a toto chybí všem, bohužel mám dojem, že včetně sociálních pracovníků. To bych viděla jako základ , plus ty supervize. Právě zpracovávám nějakou metodiku mšmt k problémovému chování, a tam píšou, že pedagogům, kteří se věnují dětem s problémovým chováním, třeba se sebepoškozováním, hrozí vyhoření, potřebují supervize, potřebují pomoc psychologa. Jenže kde to vzít? a supervize zadarmo, třeba online, to je z říše snů. Nemůžeme se potom divit, že do toho nikdo nejde dobrovolně, spoustu věcí nikdo neřeší, a když, tak blbě. Podle metodik mšmt by toho škola měla dělat tolik, že fakt nevím, kdy bysme měli ještě čas učit, zvlášť když je potřeba řešit třeba vybírání peněz a podobný lahůdky.
To je systémová chyba, to nevyřeší jednotlivci a ani vyšší platy, i když bez těch budou utíkat i ti, kdo ve škole teď jsou, my totiž musíme jednat s rodiči a zvlášť s těmi problémovými, a s problémovými žáky a neumíme to a žádný dvouhodinový DVPP nás to nenaučí a nestačí, nenahradí třeba tu pravidelnou supervizi.
|
K_at |
|
(19.11.2022 11:24:50) Yuki, já taky nemyslím na klasickou školu a učitele. Ale prostě lepší 2 hodiny denně s terénním pracovníkem, který má důvěru, a který s dětmi udělá aspoň něco (pokud do školy děti prostě nepůjdou), než nic.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.11.2022 11:31:25) jj, to by byla možnost, jenže je potřeba to nejdřív vykomunikovat, a to nejen s rodinou, ale taky se školou, bohužel, a vnutit našemu systému, že i tato forma vzdělávání je lepší než to, co se děje teď
|
Pawlla |
|
(19.11.2022 11:35:42) U nás celkem funguje doučování v nízkoprahovém zařízení, ale je to dobrovolné, dítě si musí říct
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.11.2022 11:37:41) jo, dítě si musí říct, rodič musí pomoct, aspoň těm mladším, pokud je potřeba dojíždět, a to je problém :( dokud totiž rodiče nepochopí význam vzdělání, nikdo jim to nevnutí. A zase je to o komunikaci, protože ta je základem pro to pochopení, vůbec pro to, aby to ti rodiče byli ochotní poslouchat a přemýšlet o tom.
|
|
|
|
|
Senedra |
|
(19.11.2022 11:59:02) Yuki, to mi povídej... zrovna v týdnu jsme měli jednání s jedním rodičem... a zvažujeme kontaktovat OSPOD. Jsem z toho hodně kříslá a nějak se počítá s tím, že to prostě dám, jsem přece učitelka. Jediné pozitivum vidím v tom, že rozhodnout musí vedení a ne já.
|
K_at |
|
(19.11.2022 13:46:35) Sendero, uf. Já mám před sebou jenom schůzku s cizojazyčným rodičem, od kterých potřebujeme fakt nutně spolupráci a návštěvu PPP. A bojím se toho. Čekám komplikace. Tohle ti vůbec vůbec nezávidím.
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(19.11.2022 13:36:22) měla jsem dojem, že supervize se dají hradit ze šablon?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.11.2022 15:10:01) šablony jsou fajn, akorát že je s tím zase spousta papírování, trvá to a nemá to budoucnost, no a navíc, opět, nejsou lidi a taky nemají tušení, k čemu by jim to bylo a brání se tomu, když už jim to možnost člověk nabídne
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.11.2022 11:59:05) NJ, vím dost, není pro mě nic novýho v tom, co píšeš, přesto, možná právě proto, mám svůj názor na pomoc biologické rodině protože jak sama píšeš, i rodiče jsou původně dětské obětí systému
a současný systém v tom pokračuje
|
|
|
|
|
K_at |
|
(19.11.2022 8:53:52) Jani, a jak to děláš, když teda dítě nesmí utéct, může být agresivní. A jděte do lesa????
|
Pawlla |
|
(19.11.2022 9:52:07) Takhle to bylo, i když jsem pracovala v domově pro mentálně postižené. Nesmíš klienta omezit, nesmíš mu v ničem bránit, ale nesmí se mu nic stát ani ublížit někomu jinému. Ono se to dá ošetřit tak, aby v tom bylo všem dobře, ale to je věc vedení, aby si s tím dalo práci. Pokud to nechávají na pracovnících, je z toho paskvil a kvalitní lid z takových zařízení odcházejí.
|
K_at |
|
(19.11.2022 10:20:10) Pawllo a jak tohle máš udělat, že se nesmí nic stát a zároveň nesmíš zamezit, musí mít volnost, a nic nesmíš vyžadovat. Přijde mi to úplně proti logice.
|
Pawlla |
|
(19.11.2022 10:41:32) Kat, takhle to vypadá tam, kde na to vedení kašle a personál ať si to udělá jak chce. Ovšem pokud se něco stane, pracovník letí. Naproti tomu jsem byla v zařízeních, kde přestože jedou podle 108 (zákon o sociálních službách), tak prostřednictvím standardů a osobního jednání na ministerstvu a všude, kde je potřeba, to jde dělat tak, aby klienti i pracovníci byli v klidu. Jeden příklad za všechny jsou Libčice DZR pro autisty s těžkou agresivitou. Ale opravdu to chce ve vedení lidi, co přemýšlí.
|
K_at |
|
(19.11.2022 10:57:38) Pawllo, kamarádka několikrát pracovala v Anglii v zařízení pro děti a dospívající s různými problémy. Byla jsem v absolutním šoku z toho, že zdraví a bezpečí personálu bylo kdesi hluboko pod "hlavně neomezit a nerozrušit klienta".
|
Pawlla |
|
(19.11.2022 11:03:41) Kat, já myslím, že by to hlavně nemělo jít proti sobě spokojený klient a spokojený pracovník. Vždycky se dá vymyslet něco, aby se to sladilo, ale musí se chtít.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.11.2022 1:01:48) rodič by i chtěl, kdyby mu někdo pomohl, podpořil ho, dítě by taky chtělo a ani se tomu vzdoru vlastně nedivím
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.11.2022 0:59:45) mladší brácha našeho pěstouněte je v DD, do 11 let byl u mámy, zažil hrozny věci, za který ona nemohla a některý, který neměla sílu změnit, přesto v tom žil. potom se ona rozhodla aspoň něco změnit, jenže bohužel, přišla tím o bydlení, konečně měli klid a kluka vzali do dd, kvůli nevyhovujícím bytovým podmínkám
může k ní na návštěvu, po dvou letech už nebrečí, nebo aspoň ne tak moc
určitě se mu věnuje nějaká hodná duše, může občas za mámou
ale že by to byl nějaký úspěch našeho sociálního systému podpory a ochrany dětí, to fakt ne
další děti ani u mámy nebyly, máma měla podmínku do roka od porodu sehnat lepší bydlení, chodila do práce, děti byly v ústavu a v náhradní rodině, aby mohla do práce, taky úžasná podpora biologické rodiny teď jsou děti v náhradní péči a k mámě se už nikdy nedostanou a ona pro ně bude neznámou osobou zapsanou v rodným listě
kdyby náš stát dal peníze určený na jeden jediný rok pro všechny její děti na pobyt v ústavech a náhradních rodinách, kdyby je dal někomu, kdo by matku naučil za ty peníze (z těch peněz) fungovat a zaplatil by se za to byt, mohla být zachována rodina a všechny vazby v ní
systém je špatně, ať se na to podívám z kterékoliv strany
|
|
|
K_at |
|
(20.11.2022 13:01:47) Yuki, triko mě to přesně (a vzpomněla si na tebe), když se teď někde psalo o ústavní péči, kolik dětí je v domovech díky "bytovým a ekonomickým podmínkám". To je prostě v hajzlu.
|
K_at |
|
(20.11.2022 13:07:17) TRKLO MĚ.....už to nejde opravit.
|
|
|
|
K_at |
|
(20.11.2022 12:51:42) Nová Jano, já reaguju na to, co píšeš. Žádné konkrétní informace nemám ani já, ani ostatní zde. Netuším, na jaké pozici pracuješ. Z tvého prvního popisu se MNĚ ZDÁLO, že děti jsou jak časované bomby, a skoro vám jde o zdraví. Tento tvůj příspěvek mi popisuje zase něco jiného.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.11.2022 21:54:14) NJ, a když jsou to "časované bomby", tak to znamená co? že se s nimi nemá smysl zabývat? mimochodem, dnešní rodiče, kteří se nedokážou postarat o svoje děti, zvlášť kvůli ekonomickým podmínkám, bydlení, drogové závislosti atd, jsou často bývalí chovanci DD, to není žádný tajemství prostě DD nejsou nic, co by zachránilo děti před problémy do budoucna a že jim někdo vezme rodinu, pokud ta rodina existuje a funguje v emoční oblasti, tím je jenom poškodí
jiná věc je týrání nebo zneužívání, samozřejmě
ale aby jediným důvodem bylo, že matka nemá bydlení, protože i s děckem utekla od násilníka (na to má i papír od PČR), chodí denně do práce, ale vydělá málo, nemá na byt, nemá spoustu věcí, ale děcko má ráda, i když mu nepomůže ani s učivem třetí třídy , to by fakt neměl být důvod k odebrání dětí
stejně tak by mě zajímalo, jak se pozná, že se nedokáže postarat, matce nedali děti domů po porodu, že není schopná se o ně postarat, přitom se dokázala postarat o dvě starší
že se pak personám DD dozví, že je matka neschopná, to je normální, ale ani jí, ani dětem to nevrátí normální život, vztahy ani rodinu, kterou každý potřebuje, i ten dospělý člověk
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.11.2022 17:00:21) NJ, takový děti máme i my v naší úplně obyčejné škole, ve třídách, kde je víc než 25 dětí a jeden učitel na všechny
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.11.2022 22:12:57) NJ, i tyto děti chodí do školy, než je konečně dostane někdo pryč
u nás je podobný dítě taky, taky doufáme, že se povede odeslat ho jinam, hlavně proto, že ve stejné třídě je 30 dalších různě náročných,
ale ono nejde o to, kolik takových dětí kde je, jde mnohem víc o to, že kdyby jejich rodiče měli podporu, a to už od dětství, mohly tyto děti být v pohodě, jenže jejich rodiče neměli dobrý dětství, neumí to teď se svými dětmi a tyto děti se taky nenaučí nic dobrého, bez rodiny to totiž funguje v jednotkách případů DD bez práce s biologickou rodinou není řešení, je to jen opakování stejně špatných postupů, který nepomohly před 30 lety a nebudou pomoct ani teď
základem je pomoc biologické rodině, dětem i rodičům
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.11.2022 10:17:09) no právě, jinde než v rodině se to nenaučí, dřív fungovala široká rodina a když nemohli/neuměli rodiče, postarala se babička, teta nebo třeba kmotr, teď to bohužel nefunguje a co se týká romských rodin, tam to ještě trochu funguje, jenže jsme jim sebrali jejich způsob života, ve kterým to fungovalo a naučili jsme je žít z dávek, pozitivní diskriminace přinesla svoje ovoce a toto ve výsledek
my teda máme několik romských rodin a ani jedna není závislá na dávkách, jedna ta rodina má dokonce děti na maturitních oborech, učila jsem je, druhá o vzdělání nestojí, ale i bez toho si umí poradit
větší problém jsou rodiny majoritní, kde vyrůstají další generace, který neumí zvládat ani sami sebe
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.11.2022 17:41:19) jj, po nás ve škole se taky chce mít v pořádku papíry a přitom bysme potřebovali věnovat čas dětem a jejich problémům, kdyby nám místo nové informatiky dali dvě hodiny pro práci se třídou, s jednotlivci, k tomu pro všechny školení, jak to dělat správně, bylo by to super, bohužel, na vysokých postech nejsou lidi z praxe, kontrolovat se dají papíry, učit se dá práce s počítačem, to vidí, umí to dát do tabulky, tak je to důležitý, hodiny s děckem a jeho pocuchanou psychikou nikde není vidět
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|