| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Nespolupracující dysgrafik

 Celkem 78 názorů.
 Abigail* 


Téma: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 8:54:12)
Syn chodí do sedmé třídy a teprve loni mu diagnostikovali dysgrafii. Sice nikdy neměl rád psaní ani kreslení, ale v první až třetí třídě to písmo ještě nebylo tak strašné, proto mě to nenapadlo. Horšit se to začalo potom, navíc přišla změna učitele, se kterým psali opravdu hodně a to i pak při distanční výuce.
Bohužel se synem je to celkově takové složitější. Strašně těžce nese cokoliv, co je pro něj nekonformní, kde musí vyvinout nějakou snahu. Má svou hlavu a co nechce, to prostě nedělá, ať dostane jakékoliv argumenty. Snažila jsem se ho přesvědčit, ať tedy aspoň školní diktáty píše tiskacím, ale odmítá i to. Jediné, co na to řekne, že je to pomalé a že ostatní spolužáci s dysgrafií taky nepíšou tiskacím. Nehrozí tedy ani to, že by si takto dělal zápisy, pak má ovšem sešity k ničemu. Já to sice po něm přečtu, ale on sám už s tím má problém. Kopírovat zápisky spolužáků si nechce. Je inteligentní, ale tím svým přístupem to úplně zabíjí. Občas má světlé chvilky, ale ty nikdy nevydrží déle :-). Má to tak od mala, v práci od kolegyně slyším, jak přikáže a kluk dělá, co ona chce a má pocit, že je to zásluha její výchovy ~:-D, to opravdu neznám.
Máte někdo podobný exemplář doma? Co na něj funguje?
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 9:26:18)
abigail, obávám se, že tě nepotěším, ale moc bych se nespoléhala na to, že na něj zabere cokoliv... sama jsem jako dysgrafik měla s psaním velké problémy a na vlastní sešity jsem se spolehnout taky nemohla... mně se dokonce občas stávalo, že pokud bylo psaní víc, už jsem byla unavená, měla jsem klidně půl řádky jen vlnovku ~d~
za nás tedy nehrozilo ani využití sešitů od spolužáků, kopírka natož ofocení telefonem nebylo jaksi k dispozici... ale nejsem si jistá, jestli bych si o to tenkrát řekla, připadala bych si asi v té 7. třídě jako pitomec, co si musí fotit cizí zápisky ~d~
psaní tiskacím pro mne taky nebylo zrovna komfortní - bylo to pomalejší a navíc se mi stávalo, že jsem zaměňovala znaky (typicky místo P jsem napsala 5 a podobně)...
takže jediné, co mi pomáhalo byly hodiny náprav - zlepšilo se mi psací písmo alespoň natolik, že jsem schopná napsat vzkaz čitelně - krátký, jakmile je toho psaní víc, končím zase nezřetelnými vlnovkami... diktáty jsem naštěstí psát nemusela, jen doplňovačky, později sice nějaké diktáty proběhly, ale učitelé mi tolerovali, že nemám všechno, chyběly mi půlky vět - ale zase jsem byla na čj dobrá, bylo u mne jasné, že pokud je v diktátu chyba, neznamená to, že neumím gramatiku, často jsem pak dostávala naopak místo diktátu nebo doplňovačky texty s chybami ke korekci...
v dnešní době bych možná zvažovala použití tabletu ve škole místo sešitů...
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 9:38:48)
Rose, syn už teď taky dostává v ČJ místo diktátu doplňovačku. Doplňuje vždy celé klíčové slovo. i/y samozřejmě rozeznat jde, ale třeba rozdíl u s/z u něj nejde většinou rozeznat. Loni na kus druhého pololetí vyfásl příšernou učitelku češtiny, teď má novou, tak uvidím, co bude říkat.
Ve třídě je jich dysgrafiků víc - minimálně 3-4
On je schopný napsat větu i čitelně, i když hodně neúhledně.

Notebook mě už taky napadl, ale v jeho věku a přístupu mám obavu, že by neklaplo ani toto. Na střední škole už si to dovedu představit.
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 9:58:39)
"On je schopný napsat větu i čitelně, i když hodně neúhledně."

ber to tak, že napsat něco čitelně ho stojí opravdu hodně úsilí a čím delší text, tím je to horší... úhlednost je už nad naše síly - dodnes když se hodně snažím, jsem schopna napsat třeba jmenovku poměrně hezky, ale nejlépe pokud si předtím předrýsuju vodicí čáry, aby mi neujela velikost písmen (a fakt rýsovat, s pravítkem, měřit), jakmile jde o celou větu, je to už problém... vlastně největších úspěchů dosáhnu v sešitech pro prvňáky s vodicími linkami ~:-D
na tom učiteli pak záleží hodně, já si pamatuju ty boje s učitelkou v první a druhé třídě dodnes, dusila mě úplně zbytečně, ale zase teda to byl důvod, proč mě nakonec vzala mamka do poradny a pak vymohla úlevy (stejně jsem teda ani tu jedničku v první třídě na vysvědčení nedostala, ačkoliv jsem už při nástupu plynně četla nahlas u v duchu, psát jsem vlastně uměla taky, jen to bylo "ošklivé" a počítat jsem taky uměla ~d~
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 10:08:37)
Rose, však já už po něm úhlednost nechci :-). Stačí mi, když to jde jakžtakž přečíst. COž v těch školních sešitech je problém. Pak se není schopný sám něco naučit.
 Mi+3 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 10:13:01)
Myslím že pokud syn nebude sám chtít, nepomůže nic. Mám doma taky dysgrafiky a při snaze, aby se zlepšil mu stačili trojky, čtverky a další námaha byla zbytečná. Syn dodělal učňák a stačila průměrná inteligence a proplul bez větší námahy a že po něm nebylo v sešitech vše čitelné mu nevadilo. Nenarazil na žádného nekompromisního učitele, který by ho kvůli písmu buzeroval tak se ani snažit nemusel. Na písemkách se snažil aspoň trochu čitelně psát.
Záleží kam syn chce jít po škole, na střední škole už by měl dysgrafii jako nevýhodu, protože by mu vše zdržovala. Sice by s doporučením poradny měl mít na vše delší čas, ale i tak je to hendikep, který pokud není vyvážen vyšší inteligencí a při narazení na blbého učitele, může skončit i neuděláním maturity.
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 10:21:52)
Mi, syn zatím moc neví, co by chtěl dělat. On to teda nevěděl nikdy, vždycky byl nešťastný, když se ho na to někdo ptal. Teď občas řekne, že něco v IT sféře, ale není si úplně jistý. No a kdyby měl jít na učební obor, tak mě vůbec nenapadá na jaký.
Loni byl v šesté třídě, o pololetí měl na vysvědčení převahu dvojek a pár jedniček. Na konci roku už měl dvě trojky - jednu vyloženě z blbosti, že se nepřipravoval a pak z češtiny, kdy se jim změnila učitelka, která jejich třídu vyloženě nevydýchala a zavařila dost dětem, ta naštěstí byla jen dočasně. Teď mají novou, zatím to vypadá slibně. Syn je celkem schopný se naučit psát bez chyb, ale ty ostatní mluvnické věci má problém pochopit a hlavně pořád řeší, proč se to má učit, když je to k ničemu - to teda řeší skoro ve všech předmětech.
On je celkem inteligentní, když ho něco zajímá, tak si informace dohledá, bohužel to málokdy bývá učivo základní školy :-D . Maximálně tak ještě anglická slovíčka, ty si hledal už jako prcek.
 Mi+3 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 10:34:03)
Starší syn s dysgrafií vystudoval střední školu a měl pouze úlevu u maturity, kdy mohl psát na počítači a měl delší čas. Jenže jeho psaní bylo vždy čitelnější, nikdy nekončil vlnovkami a gramatiku zvládal a nezdržovala ho, pouze občas něco zaměnil.
Jestliže je syn v sedmé třídě a chce jít na nějakou střední tak podle zájmu o obor bude muset mít i známky. Jestli mu sedne nová češtinářka, tak asi ani nebude mít problémy. Takže letos si může zjistit sám jak na tom je a jestli se bude muset začít víc snažit a trénovat. Zas na technických školách jsou zvyklí na škrábající a gramaticky chybující studenty, pokud zvládají technické předměty.
 TaJ 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 12:32:32)
Abigail, tohle mi někoho nápadně připomíná ~:-D ~;) - " hlavně pořád řeší, proč se to má učit, když je to k ničemu - to teda řeší skoro ve všech předmětech.
On je celkem inteligentní, když ho něco zajímá, tak si informace dohledá, bohužel to málokdy bývá učivo základní školy :-D ." Jak kdybys psala o našem puberťákovi:-)
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 13:52:21)
TaJ, to tedy ano, v tomto ohledu jsou kluci jak přes kopírák :-).
 Pole levandulové 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 10:05:53)
U nas tohle uspesne vyresilo psani na klavesnici od druheho stupne, dcera dava prednost lehkemu notebooku, syn iPadu s volnou klavesnici, ucitele jsou vstricni /plus doporuceni z PPP/.
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 10:10:07)
Pole, díky za zkušenost. Už mě to taky napadlo, proberu to s ním, ale mám obavu, že nebude souhlasit, aby nevyčníval.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 11:13:21)
přesně tak, nevidím důvod, proč dysgrafika mučit psaním
 Monika 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 10:33:08)
No jo,sedmá třída je asi nejhorší pubertální věk a rady rodičů jsou naprosto mimo a neprijatelne~;) Nemáte nějakou vhodnou " vnější autoritu"?Já jsem třeba takhle zcela neplánovaně zafungovala na kamarádky dceru,na mou zase trenérka ... Šlo o stejnou radu,co podávala matka opakovaně ~:-D
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 10:46:44)
Moniko, právě že takového vnějšího motivátora nemáme.
 Girili 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 10:54:18)
Mám doma podobný exemplář, ale v dívčím vydání a mladší. Nezabírá na ni nic. ~d~
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 11:14:00)
Girili, tak vítej v klubu ~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 11:12:27)
no takhle, jeden syn je dysgrafik a bylo to totéž v bleděmodrém, včetně toho, že si prostě dělá věci po svém. je velice inteligentní, ale holt projít základku a střední nebyl žádný med. Teď je úspěšně ve druhém ročníku vejšky s uměleckým zaměřením a jsem si jistá, že se v životě neztratí.
jestli můžu něco poradit, tak vydrž, nenuť do blbostí typu diktáty, pomáhej mu rozvíjet věci, které mu jdou. já se naučila během let, že můj hlavní úkol jako rodiče je držet pro své děti naději.
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 11:26:42)
Ráchel, díky za sdílení vlastní zkušenosti. Já nebazíruju na diktátech, jen mi to prostě přijde škoda, když s češtinou nemá větší problémy. Jenom prostě někdy přemýšlím nad jeho budoucností a s tou jeho zabejčeností to nebude mít jednoduché. On ví, že když bude potřeba, tak mu pomůžeme, podpoříme ho, ale to se tak trochu vylučuje s nějakou jeho snahou, on chce mít hlavně klid a aby po něm nikdo nic nechtěl.
 Monika 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 11:42:42)
Abigail, podle mých zkušeností z okolí se zabejčilost obvykle ke konci ZŠ (v osmé třídě) poněkud sníží i zabejčilci začnou mít obavy, "co z nich jednou bude" a nechají si spíš poradit a pomoct - ono to udělá takovou "vlnu" v celé třídě, takže najednou už je to normální a "řeší to všichni" ~;)
 Mi+3 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 11:49:53)
No ještě bych mu doporučila naučit se psát všemi deseti, jsou na to celkem zábavné programy a pokud by mohl na základě doporučení psát na notebooku, určitě by mu to usnadnilo další vzdělávání na střední škole. A taky by ho to mohlo bavit víc než trénovat psaní.
 Pole levandulové 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 12:28:51)
Mi+3, to snad dnes už mají všechny školy přímo při výuce? U nás to měli od druhé třídy, jeli Psaní hravě a brzo to uměli všichni. Ale v jejich škole jedou hodně online - úkoly i práci při hodinách, při covidu jak když to našli, tu schopnost, jen těm, kdo neměl doma svůj NTB, půjčili školní.
 TaJ 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 12:35:01)
Pole, nemají to všechny školy...před časem jsem se o to taky zajímala a zjistila jsem, že v našem okolí, co známe děti, tak to někde měli třeba v rámci informatiky, někde jako nepovinný předmět a někde vůbec.
 Pole levandulové 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 13:10:54)
TaJ, to je škoda, zrovna tohle by byl jeden z nejvíc užitečných předmětů do života, aby pak nedatlili dvěma prsty.
 Vranice 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 13:52:27)
Pole, souhlasím s důležitostí psaní všemi deseti, ale pro dysgrafiky je to někdy ještě větší trápení, když nemají dobrou koordinaci prstů, případně na prvním stupni krátké prstíky.

Moje dítě mě přesvědčovalo v době, kdy měli výuku psaní deseti prsty ve škole, že nepotřebuje psát deseti, přece píše svým způsobem (teď nevím, kolika prsty, jestli pěti-šesti) úžasně rychle. ~;)
 Koníček mořský 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 14:03:12)
Já jsem se učila všemi deseti už třikrát. Jednou soukromě asi v sedmnácti, pak na škole - se zkouškou asi ve dvaceti, pak na další škole se zkouškou asi ve čtyřiceti a co myslíte - píšu dvěma prsty, vyhovuje mi to, stačí mi to, žiju, pracuju.
Taky jsem se učila už třikrát německy - soukromě, na gymplu maturita, na další škole státnice za jedna a umím německy ? Neumím.
Ty školy a učení se strašně přeceňujou. Hlavně ať je člověk odolnej, šikovnej, dobře vychovanej, přizpůsobivej a ví co chce a nějak to v tom životě půjde.
 TaJ 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 15:53:19)
Koníčku, já jsem se všemi deseti učila psát na administrativním učňáku ve 14 letech, ve druhém ročníku jsme dělali státní zkoušku. A od té doby píšu jenom všemi deseti, kdybych psala třeba dvěma prsty, tak mě to bude hrozně zdržovat a budu muset na tu klávesnici koukat, takhle píšu poslepu. Třeba sem píšu nejradši doma z PC, protože než to tam nadatluju na mobilu, jak nemůžu využít větší klávesnici a všechny prsty...takové psaní mě moc nebaví.
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 15:57:59)
Pro mě je tedy psaní všemi deseti nezbytné. Naučila jsem se to ve škole a využívám to v práci i doma.
Jak píše TaJ, taky preferuju, když příspěvky na rodinu i jinam můžu napsat na klávesnici. Je to daleko pohodlnější a rychlejší.
Syn se všemi deseti neučil, ale rozhodně je do dobrá dovednost zjednodušující život, pokud člověk musí občas něco ťukat do počítače.
 Pole levandulové 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 14:30:40)
Vranice, tak u nás to byla záchrana. Dcera je tedy schopná psát ručně commenií, ale jak má psát víc, okamžitě bere noťas. Syn, to je kapitola sama pro sebe, ten psal v první třídě krásně rukou, vázaně a postupně se to zhoršovalo, až psal verzálkama a bez mezer, nečetl to nikdo, včetně něj. Tak má všechno v tom tabletu a jen s ním si dělá nějaké zápisky z hodin. Má k němu i tužku, tou si píše poznámky do not, ale když to vidím, obdivuju jeho i učitele, že to vůbec přečtou. U té tužky je aspoň výhoda, že to jde snadno mazat, když se rozmáchne moc a nevejde se mu to tam. Dcera naopak od první třídy problém s vázaným písmem, nebyla schopná si zapamatovat písemné vzory ani s předlohou na lavici, pak přešla do školy s commenií a přeučila se z vlastní vůle a rychle, ovšem klávesnice je její jistota.
 TaJ 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 15:50:06)
Vranice, no, je fakt, že syn sice neumí psát přímo všemi deseti, ale píše na PC taky nevím kolika prsty a prakticky stejně rychle a s minimem chyb, stejně jako když píšu já všemi deseti.
 TaJ 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 15:56:32)
Pole, syn se naučil psát rychle na PC nějak sám od sebe, nepíše sice všemi 10, ale ani jen dvěma...a píše téměř poslepu, rychle a téměř bez chyb, takže asi to nebude až tak zásadní věc...
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 17:20:43)
Abigail, je v 7. třídě, má nárok být zabejčený ~;)
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 17:29:39)
Ráchel, syn je zabejčený odjakživa ~:-D Teď je to jenom horší.

 TaJ 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 17:40:58)
Abigail, u nás bylo nejhorší období mezi 9-11 lety, to bylo chvílemi fakt peklo, od té doby se to pořád lepší, i když sem tam prostě nějaké ty puberťácké manýry jsou, ale už se s ním docela dá vyjít~;)
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 18:01:26)
ano, to taky znám. u syna taky nikdy nátlak nefungoval. na ZŠ mu prorokovali, že "skončí na šibenici" (jakože v tom stylu, ne doslova). no a teď je z něj rozumný, zodpovědný mladý dospělý, který jim jednou vytře zrak
 Hr.ouda 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 19:58:33)
Mne na vysoké škole jedna vyučující při pohledu na rukou napsaný test řekla, "X., kdybych vás neznala, myslela bych si, že jste debil".
 Hr.ouda 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 20:00:13)
P. S. nemyslela obsah testu, ten snad ani nevyluštila, ale jaksi provedení:))) ....tehdy nám rozdala malé papíry, a moje písmo v pokusu u miniaturizaci , to je přírodní katastrofa ~b~~b~~b~, já mám písmo čitelná v provedení na formátu A3
 Hr.ouda 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 20:12:15)
krasopis se přeceňuje a třeba já, když se přestalo bazírovat na úhledném písmu, tak jsem okamžitě zlepšila pravopis, protože jsem se nemusela vyčerpávat snahou o úhledný rukopis, dost osvobozující už byl vědět, že nikoho nebude zajímat, kolik mám v zápise škrtanců
 Girili 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(19.9.2022 0:04:17)
Ráchel, to mi dodává naději. Naše slečna je taky výtvarně nadaná, nicméně i tak třeba přijímačky - talentovky budou boj, protože je nejspíš neusedí a neusoustředí celý den... ~d~
 Anadar 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 11:53:41)
U nás věc vyřešil přestup na školu specializovanou na SPU,tam syn rozkvetl. S úlevami zvládl střední školu i maturitu. Doteď píše jako prvňáček.
Mě nejvíc pomohlo být svědkem jeho psychologického vyšetření. Dokud se psycholožka vyptávala paťáka na obecné znalosti, sypal z rukávu bravurni odpovědi, jak došlo na pismenka, bylo to v pytli. Pochopila jsem,že je to jako smyslová vada.
Od té doby jsem se snažila být vstřícná, taky škola měla Dobrou atmosféru a kluk aspoň nebyl traumatizovany.
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 13:51:16)
Anadar, mně pomohl rozhovor se speciální pedagožkou. Zklidnila jsem se, psaní neřeším, jen jsem v začátku naivně věřila, že to tiskací písmo začne používat.
 Anadar 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(17.9.2022 19:32:54)
Je to jako mluvit s nevidomým o barvách. A nejhorší je,že vlastně není žádné Braillovo písmo pro dysgrafiky. Oni zkrátka ty barvy musí používat. Notebook pomůže. Trochu. Ale ono je tam třeba i trocha dysortografie,dysortografie ,takže ťukat písmenka do klávesnice taky není moc výhra
 Anadar 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(17.9.2022 19:32:55)
Je to jako mluvit s nevidomým o barvách. A nejhorší je,že vlastně není žádné Braillovo písmo pro dysgrafiky. Oni zkrátka ty barvy musí používat. Notebook pomůže. Trochu. Ale ono je tam třeba i trocha dysortografie,dysortografie ,takže ťukat písmenka do klávesnice taky není moc výhra
 Vranice 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 13:39:03)
Mám podobný exemplář doma. Funguje na něj nechat ho být, nemít moc očekávání a smířit se s tím, že ač nadprůměrně inteligentní, mívá na vysvědčení sem-tam trojky.

Jinak přesně, jak píšeš, tvrdohlavý, v čem nevidí smysl, nedělá. Akorát od třetí třídy sám začal psát tiskace, kupodivu celkem čitelně, nikoli úhledně.

Časem jsem dospěla k tomu, že než s ním bojovat, lámat ho a cepovat, je lepší brát ho takového, jaký je, snažit se o dobré vztahy a být mu oporou.

Pro útěchu ještě napíšu, že je na IT střední a tam místo x sešitů nosí svůj vysněný notebook. Občas vyloží z baťohu pomuchlaný pracovní list či popsaný papír, hází to doma do koše.

Takže radím neporovnávat ho s poslušným a snaživým chlapečkem kolegyně, těšit se z jeho úspěchů a neúspěchy moc neprožívat. Kolikrát jsem si musela říct: špatná známka? Hlavně, že je zdravý, sportuje, má kamarády, do školy chodí...
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 13:47:49)
Vranice, díky za naději ~;(( . Pomalu se s tím nějak vypořádáváme. Musíme ale dohlížet, jinak by asi nedělal nic.
 Hr.ouda 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 20:05:26)
já jsem ČJ uměla, ale diktáty byla hrůza, stálo mne to vždycky příšerné úsilí, aby to bylo čitelné a všechno

Pamatuju si na diktát v osmé třídě, kdy věta začínala velkým E, museli jsme psát psacím spojitým písmem a já jsem si nemohla vzpomenout, na kterou stranu se to E píše, naprostá hrůza, pak jsem už nemohla pochytat zbytek věty, natož se soustředit za pravopis, měla jsem to poškrtané a opravované nekolikrát, zloušela jsem to na vše strany a furt se mi to nezdálo
 Cinq 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 14:02:26)
Muj syn 10 let v 6 tride ma dysfazii a je dysgrafik.
Co jde, to mu ucitelka vytiskne a on si to nalepi do sesitu.
Ma moznost si to psat na pc (ma svuj , ma tam ulozeny predmety ). Doma dela ukoly jedine na pc. Na pc pise rychleji.
 Ropucha + 2 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 16:00:40)
Abigail, on nemůže psát diktát tiskace, nemůže ho psát vůbec.
Musí mít buď kratší text, nebo více času, nebo ideálně jiný druh testu.
Diktát pro dysgrafika je nonsens, on se bude vysilovat samotným psaním a nebude se moci soustředit na ty jevy, které se testují.
V sedmé třídě je v nejobtížnějším věku, on nepotřebuje silovou metodu, která "by na něj platila", on potřebuje pomoc.
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 16:07:20)
Ropucho, on nepíše celý diktát, dostane celý text a doplní několik vynechaných slov.
 Ropucha + 2 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 16:12:26)
Abigail, aha! Tak to ano, to má vhodně upravené.
Jednotlivá slova by klidně mohl doplnit tiskace, to souhlasím.
V tom případě bych ho asi nechala, jestli na to přijde časem sám, že by to mohl přece jenom zkusit.
Tenhle věk je opravdu náročný, já bych netlačila, nebo jen v nejnutnějším.
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 16:15:29)
Ropucho, vždycky jsem si o sobě myslela, že jsem trpělivá ~:-D, až děti mě vyvedly z omylu.
Ten diktát je marginálie, ale prostě když jsem viděla, že byl zaměřený na s/z a on to svým psacím písmem píše téměř totožně, tak to byla vyloženě škoda.

 Ropucha + 2 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 16:33:00)
Abigail, nojo, puberta :-)
Mně se osvědčilo zůstávat naprosto v klidu, mluvit tlumeně, nesměla jsem vůbec pohnout hlasem vzhůru, aby puberťák okamžitě nestartoval "Proč na me křičíš?!" (nikdy nekřičím). Jen opatrně nabídnout radu, odůvodnit, nenaléhat, zdlouhavě do dítěte "nehustit". A spoléhat, že se to v hlavě nějak usadí a až rodič zmizí z dohledu, dítě si to promyslí a třeba i radu využije.
Ale mně se to píše, když už to mám úspěšně za sebou.
Chápu, že s tvrdšími hlavami to může být na zbláznění.
Ale oni se holt perou sami se sebou a ještě když přijde takováto komplikace, mají o závaží navíc (a rodič také).
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 16:37:14)
Ropucho, bud na sobě muset zapracovat, mám tendence v nepohodě zvyšovat hlas. Ono je to hodně asi přejaté z naší rodiny, kde my ženský jsme docela hlučný. Snažím se to hlídat, ale zrovna v krizových situacích mi to docela často ujíždí.
 Ropucha + 2 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 16:45:57)
Abigail, to je asi velmi přirozené.
Ale mám zkušenost, že dospívající jedinci v rozjitřeném rozpoložení jsou na to extrémně citliví :-)
Obecně jsou na svou osobu přecitlivělí, musí se s nimi v rukavičkách, aby se "nešprajcli".
Nechtějí, aby je pořád někdo dirigoval, chtěli by už všechno řešit samostatně, ale samozřejmě na to ještě nemají, což tuší, a z toho plyne všechno to pnutí.
Učitelka ČJ podle všeho ví, jak s dysgrafiky pracovat, to je pozitivní, tak zkuste vymyslet strategii pro předměty, kde se píší obsáhlé poznámky, jestli by nemohl dostávat nějaké materiály vytištěné nebo třeba alespoň zaslané elektronicky, abyste si je sami vytiskli...
 TaJ 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 17:18:08)
Ropucho, jo, na našeho puberťáka taky někdy stačí promluvit s větším důrazem (taky nekřičím) a už se hned ozve "a nekřič na mě!" ~:-D
 Ropucha + 2 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 17:44:40)
TaJ, jojo, přesně :-)
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 17:49:56)
Ano, přesně takhle vznikla úžasná slovní přestřelka s mým synem -
"nekřič na mne"
"já nekřičím"
"křičíš... potichu"

od té doby, když začne nabírat obrátky, stačí říct "já vím, křičím potichu" ~:-D
 TaJ 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 18:33:36)
Rose ~t~
 Katka a 2 výrostci 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 16:01:23)
Nebuzerovat, nehrotit a vydržet do fáze, kdy bude moci ke psaní používat notebook. Koneckonců nevím, proč by to nešlo hned...
Jeho unavuje a prudí i to tiskací písmo... zkoušela jsi psát tiskacím... to jde hrozně pomalu, je to opruz.
Mám doma čerstvého bakaláře, pokračuje teď dál ve studiu, pro něj byla spása až střední škola...na ZŠ nosil na vysvědčení trojky a byl samá poznámka ~d~
kdybych věděla, co vím ted, ušetřila jsem si nervy a měli bychom bývali pohodovější čas....
 Abigail* 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 16:12:42)
Katko, jasně nehrotit to, ale pokud by chtěl na střední školu, tak s trojkama se tam asi nedostane. Teď je všude dost velký přetlak. Jenom jsem teď zkusmo koukla na IT obory v našem kraji...
Ten notebook s ním proberu, jenže u něj je problém, že nechce v ničem vyčnívat. Možná, že za rok za dva s ním bude lepší řeč.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 17:59:28)
zkusila bych se domluvit v PPP, jestli jsou tam teda vstřícní, aby mu tam notebook navrhli a vysvětlili, proč je to dobrý nápad
 Hr.ouda 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 20:01:50)
já si myslím, že mi pomohlo, že jsem úlevy typu notebook ani mít nemohla, určitě mi MOC prospělo, že jsem si ještě celou vysokou školu dělala poznámky ručně do sešitu

zabrání to úplné degeneraci schopnosti psát či něco načrtnout rukou
 Katka a 2 výrostci 


Re: Nespolupracující dysgrafik 

(16.9.2022 20:13:24)
Myslim ze na technické skoly vcetne IT s trojkama z jazyku uplne v poho.Pokud má dobrou matiku....
 Hr.ouda 


žít se s tím dá dobře  

(16.9.2022 19:57:36)
i vystudovat

mám naprosto strašné písmo, a když jsem nervózní nebo unavená, tak doteď zaměňuji tvary, nebo když píšu malým tiskacím, netrefím d a b - a ještě v osmé třídě ve stresu jsem asi kolikrát nemohla vybavit, na kterou stranu je otočené velké psací E a na kterou číslice 3

mám potíže i s kreslením a měla jsem veliké problémy s rýsováním

vše se nějak zvládlo

písmo po mne přečte málokdo, hlavně když už se mi unaví ruka - což je velice rychle

abych to po sobě přečetla já, řešila jsem to tím, že jsem psala čím dál vetší kobyly - ve vetším provedení šlo lépe vyluštit, co ta, je napsáno

Největší problém byla azbuka, to bylo k zešílení, psací azbuka ~t~~t~~t~

 Půlka psa 


Re: žít se s tím dá dobře  

(16.9.2022 20:03:04)
Tuhle věc s písmem mám taky plus ještě poruchu pozornosti. Kromě toho, že jsem typ šílený profesor a lezu tím lidem na nervy, s tím docela hezky žiju a studuju taky.
 Hr.ouda 


Re: žít se s tím dá dobře  

(16.9.2022 20:06:30)
mělas azbuku, taková ta "u" a "m" a i" a jiné všechny stejné vlnovky?

 Půlka psa 


Re: žít se s tím dá dobře  

(16.9.2022 20:12:35)
Písmena rozlišuju celkem bez obtíží. V latince, v azbuce, i v pokusu o hebrejštinu. Škrábu jak kocour, ale vím, co má kde být. Akorát to nikdy netrefím, takže ve finále všechna tři jmenovaná písma vypadají úplně stejně. Tj stejně hnusně a nelze ani rozeznat, jesli je to písmo psané zleva nebo zprava.
 Hr.ouda 


Re: žít se s tím dá dobře  

(16.9.2022 20:13:21)
no, u mne někdy nelze poznat, jestli je to písmo ~t~~t~~t~
 Hr.ouda 


Re: žít se s tím dá dobře  

(16.9.2022 20:14:45)
já vím, co kde má být, ale ruka to vynechá, občas napíšu slovo bez písmena, okamžitě to vidím, kolikrát už když ti píšu, ale stane se
 TaJ 


Re: žít se s tím dá dobře  

(16.9.2022 20:20:42)
Hroudo, my jsme se kdysi doma s bráchou bavili tím, že jsme psali azbukou slova typu šišli mišli (když to napíšeš v azbuce, tak je z toho jen hromada obloučků za sebou)~t~
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: žít se s tím dá dobře  

(16.9.2022 21:11:26)
"šišli mišli (když to napíšeš v azbuce, tak je z toho jen hromada obloučků za sebou)~t~"

A přesně tak vypadala většina mých zápisků ~t~
Kolikrát už když jsem to psala jsem si uvědomovala, že nepíšu pismenka, ale vlnovku, ale nedokázala jsem tu ruku donutit psát ~d~
 Federika 


Re: žít se s tím dá dobře  

(17.9.2022 17:02:39)
šišli mišli azbukou je hezký~:-D
Ale alespoň to vypadá úhledně.
Moje písmo vypadá spíš jako záznam z EKG. Většinou to po sobě nepřečtu ani já sama.
A to s mými sešity chodili v první třídě učitelé po škole, chlubit se, jak "nááádherně" píšu:-)
 Ropucha + 2 


Re: žít se s tím dá dobře  

(17.9.2022 18:14:48)
Federiko, jojo, já jsem psávala vždycky krásně, opravdu "jako když tiskne", ještě i na VŠ.
A dneska mám problém napsat psacím písmem slovo vcelku, míchám tam tiskací písmena a všelijaké své klikyháky.
Když jsem psávala dětem dopisy na tábory, měla jsem opravdu problém napsat to pěkně jednotné a čitelné.
Zkazily/i jsme si písmo klávesnicí.
 Půlka psa 


Re: žít se s tím dá dobře  

(17.9.2022 18:19:27)
Mě klávesnice zachránila. Konečně dokážu něco napsat, aby to někdo jiný pochopil.
 Hr.ouda 


Re: žít se s tím dá dobře  

(16.9.2022 20:09:47)
když se hodně snažím, tak třeba na blahopřání namaluju pár řádek spojitým písmem celkem úhledně, ale fakt 20 slov a ruka to přestane dávat a začne mi ujíždět nejdřív velikost, pak tvary, pak řádky a nakonec začnu třeba i vynechávat písmenka

když píšu, jak mi ruka narostla, tedy veliké, neúhledné, každé se klátí jinam, rozjeté řádky - tak jsem alespoň schopná psát rychle a bez vynechaných písmen
 Marika Letní 


Re: žít  

(17.9.2022 16:36:45)
"na kterou stranu je otočené velké psací E a na kterou číslice 3"

Jestli to někomu pomůže....

E je na stejnou stranu jako C

3 je na stejnou stranu jako 2 nebo 1

já s tím tedy nikdy problém neměla, krasopis by byl můj oblíbený předmět ~;)
 Půlka psa 


Re: žít  

(17.9.2022 17:19:09)
Zaměňování 3 a E je zajímavá porucha. Já zase při velké únavě někdy napíšu 3 místo C a 5 místo E. A samozřejmě taky 1 místo A, 2 místo B atd. Končí to u devítky (neboli u I).

Snad si s Hrodou nikdy nebudeme psát žádné věci důležitosti života a smrti, protože to vypadá, že to s dvěma různými poruchami pro trojku neklapne. ~:-D
 Abigail* 


Re: žít se s tím dá dobře  

(17.9.2022 17:33:06)
Hroudo, díky, pobavila mě :-)

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.