Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 10:44:13) Vlastnit majetek znamená taky zodpovědnost za něj.
Dlouhodobě neobsazené byty vytvářejí potíže:
- se zásobováním vodou a odvodem splašků, protože trubky, kterými teče málo vody se ucpávají, vodárny mají nízké příjmy
- s MHD, kterou jezdí málo lidí a má nízké příjmy z jízdného
- se školami a školkami, ve kterých je málo dětí
- s obchody a restauracemi, které mají nižší tržby
- divadla a kina, do kterých chodí málo lidí
- a tak podobně, dosaďte si sami.
Už při 17% neobsazených bytů se to projeví, při 30% neobsazených bytů má infrastruktura vážné problémy.
|
kosatka2 |
|
(27.9.2021 11:12:09) Ale Martino, prosimtě, ODPOVĚDNOST?
ne ne ne, tady chtějí všichni jen výhody svobodné společnosti, kvůli odpovědnosti tu nikdo klíčema nezvonil! Jen svobody, majetky, cetky tretky. Však ať si ty devadesátky další generace vyžerou.
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 11:16:00) Však ať si ty devadesátky další generace vyžerou.
Měli bychom přestat brečet, že v devadesátkách to a ono - a začít žít tady a teď jinak.
On to za nás nikdo neudělá, i když to slíbí...
|
|
|
Košík_růží |
|
(27.9.2021 11:52:08) Martino, kde žiješ, jaký potíže? - MHD: je tak osekaný, že na vesnici de facto musíš mít vlastní auto, protože se jinak nedostaneš buď do práce, nebo z práce. No, tak se znovu omezí. Teď se mají pozavírat lokálky, které ovšem vozí lidi na větší nádraží na přestup, že.
- školy, školky - v lokalitách, kde jsou prázdný byty, většinou žádný školy nejsou. A pokud jo, tak se prostě zavřou. Vesnice a menší městečka už s tím mají zkušenosti, jak se tam začaly školy zavírat. Kousek od nás dokonce několik kompletních základek, děcka jezdí 15 km do jiné školy, a to už od 1.třídy.
- obchody: opět s tím mají vesnice zkušenosti. Holt vezmeš auto a nakoupíš o 20 km dál. Před nějakým časem tu přece byla debata o tom, že normální je mít doktora, zubaře a nemocnici 30 km, tak se to holt ještě o dalších 10 km posune. To ti vadí? Tak se prostě zbytek vesničanů odstěhuje do Práglu a budeme se radovat, jak se staví a jak mají Ukrajinci práci. Mladí si vezmou vícegenerační hypošku a budou jásat nad grýn-dýlem.
- divadla: stejně jsou jen ve větších městech. Pokud chceš jít do divadla, pojedeš autem nebo si holt pustíš telku. Na MHD nespoléhej, páč do divadla se asi dostaneš, bohužel se nedostaneš z divadla, neb večer už nic nejede.
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 11:56:18) na vesnici de facto musíš mít vlastní auto,
Na vesnicích někdo skoupil nemovitosti na spekulaci a nechává je prázdné?
Obávám se, že jsi mimo téma.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(27.9.2021 11:59:32) já nechápu co řešíte... hustá dvojka (janička maláčů a matěj stropnických) už přece dávno má na bytovou problematiku řešení...
https://www.youtube.com/watch?v=PfdBZNdpHps
|
|
P.T. Cruiser |
|
(27.9.2021 12:20:21) Spíš to s vesnickými realitami byla reakce na příspěvek o kus výš: tyhle nemovitosti jsou sice součástí bytového fondu, ale nikdo v nich nebydlí, protože jsou ve Vyšných Vlkodlakách. (Ovšem spolu s bytem nebo domem ve městě už majitelé spadají do cílové vyvlastňovací skupiny, jsou majiteli více bytů.)
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 14:18:12) (Ovšem spolu s bytem nebo domem ve městě už majitelé spadají do cílové vyvlastňovací skupiny, jsou majiteli více bytů.)
Nemovitosti k rekreaci by do toho jistě nespadaly.
Přitom o vyvlastnění se ani neuvažuje, jen o motivaci vlastníků bytů nenechávat je neobsazené.
Což třeba u rekreačních nemovitostí docela běží, zájem je z obou stran.
|
P.T. Cruiser |
|
(27.9.2021 16:28:18) Jenže Martino, ty volné nemovitosti na venkově i když se používají k rekreaci, jsou většinou normální součástí bytového fondu, mají číslo popisné. Nemovitosti kterých by se ten teoretický problém netýkal jsou buď rovnou k rekreaci postavené nebo kvůli problémům se standardem k bydlení je majitelé z bytového fondu nechali vyjmout a mají jen číslo evidenční.
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 16:33:38) ty volné nemovitosti na venkově i když se používají k rekreaci, jsou většinou normální součástí bytového fondu, mají číslo popisné
Přesto předpokládám, že zdanění neobydlených bytů by se nemovitostí užívaných k rekreaci netýkalo. Ani by to neprošlo, jsme národ chalupářů, kdo to navrhne, toho lidi vynesou v zubech.
|
|
|
|
|
Košík_růží |
|
(27.9.2021 14:13:20) Myslíš? Prostě staří dožili, mladí šli do města. Zůstal prázdnej dům, ale bydlet se v něm třeba nedá, potřeboval by rekonstrukci. Mladí to dělat nebudou, už se odstěhovali. Prodat to nemůžou, nikdo to nechce. Takovejch vesnic je tu kolem dost, a není to žádný pohraničí, kousek od hranic středočeskýho kraje.
|
|
|
anexa |
|
(27.9.2021 13:26:38) a v téhle návaznosti by mě zajímalo, jak tito lidé budou jezdit domů, do práce, kina, na nákup za pár let, až zakážou auta na benzin, to už budou vesnice totálně v pr.eli
|
kosatka2 |
|
(27.9.2021 13:32:36) za pár let nikdo auta na benzin nezakáže, nesmíš tomu Babišovi všecko věřit :)
|
Konzerva |
|
(27.9.2021 13:42:12) Kosatko,
ráda bych byla optimistka, ale uhlí už se taky zakazuje. Nebo třeba ne přímo zakazuje, ale dělají všechna možná opatření, aby uhlí nebylo.
|
kosatka2 |
|
(27.9.2021 14:01:18) Tak co vím, již řadu let se zavírají doly, protože uhlí ubývá a nebo se nevyplatí (Ostravsko) Na Sokolovsku se již desítky let dumá nad tím, jak dlouho se ještě bude těžit. Bílinské má mít zásoby tak na 20 let. Zavádějí se kvalitnější kotle na uhlí, nebo jiné vhodné alternativy. Jsou na to různé dotace pokrývající značnou část nákladů. Pomáhala jsem to seniorům vyřizovat. A jsem šťastná, že v okolí je už jeden děda, co topí nějakým bordelem.
Když by mi někdo daroval stejnej podíl peněz na hybridní auto, s radostí to vezmu. Teď co jsme jeli na chalupu, elektrických aut bylo fůra.
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(27.9.2021 13:59:11) tak on nikdo nezakáže jezdit v autě na benzin, jen se už nebudou vyrábět... a taky si budeš muset připlatit za emisní povolenky, abys mohla třeba do města... tuším, že v německu a rakousku už mají třeba zakázaný vjezd do některých měst auta na naftu...
|
|
anexa |
|
(27.9.2021 14:14:29) Proč Babišovi? Stačí číst to, co se píše v Německu a prosazuje v Bruselu. Tys ještě neslyšela o zákazu aut se spalovacím motorem a přechodu na elektroauta v návaznosti na Green Deal atp.?
|
kosatka2 |
|
(27.9.2021 14:27:43) V Berlíně už neekologický auta do centra nesmí víc jak 10 let (nikam jinam do Německa pravidelně nejezdím).
U nás jsme se zase probudili uprostřed snu a děláme z toho paniku.
|
kosatka2 |
|
(27.9.2021 14:41:40) Rose, "ekologičnost" i "dostupnost" i "běžný čech" jsou relativní pojmy, s tím na mě nechoď
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(27.9.2021 14:42:50) "U nás jsme se zase probudili uprostřed snu a děláme z toho paniku"
kosatko, zato tohle je naprosto racionální a konkrétní pojem
|
|
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 14:21:26) až zakážou auta na benzin, to už budou vesnice totálně v pr.eli
Ono je to vlastně naopak: právě auta umožnila venkovanům jezdit za prací, za nákupy, za zábavou, za vzděláním do města bez použití hromadné dopravy.
To se stalo docela nedávno, mnozí to pamatujeme, dvě auta v rodině a laciný benzín jsou fenoménem posledních 25 let.
|
K_at |
|
(27.9.2021 14:30:48) Martino, já bych to viděla ještě jinak: došlo ke krachu lokálních poskytovatelů zaměstnání. Omezovala a omezuje se doprava veřejná. Zruší ti obchod, poštu, školu, školku. Umřeš hlady za kamny, nebo koupíš auto.....
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 14:39:36) Umřeš hlady za kamny, nebo koupíš auto.....
Dokud lidé nakupovali v malých obchodech, byly. Jenže zboží v nich bylo dražší než v supermarketu, tak zkrachovaly.
Práce ve městě taky byla líp placená.
A veřejnou dopravou nikdo nejezdil. Napřed proto, že na vesnici bylo skoro všechno dostupné, pak proto, že měli ty auta.
|
Košík_růží |
|
(27.9.2021 16:09:08) Dokud lidé nakupovali v malých obchodech, byly. Jenže zboží v nich bylo dražší než v supermarketu, tak zkrachovaly. Ono to bylo i jinak: malé obchody byly na vesnicích z rozhodnutí státu. Právě toho minulého režimu, který se snažil udržet lidi (a jejich práci) i na vesnici, protože viděl, že ve městě by se neměli kam nastěhovat. Vesnice dojížděla do města za prací vždycky, ale ne tak masově, jako dneska.
A veřejnou dopravou nikdo nejezdil. Napřed proto, že na vesnici bylo skoro všechno dostupné, pak proto, že měli ty auta. Opět omyl. Veřejnou dopravou jezdili všichni. Aut na vesnici zas tolik nebylo. Napřed stát - ten nový, moderní, kapitalistický - omezil spoje, takže se lidi neměli jak dostat do práce. Tak teda nakoupili auta. Ne nový, ale vraky, ojetiny ze Západu. A na Západě byli ještě rádi, že se těch šunek levně zbavili, že to nemuseli recyklovat.
|
kosatka2 |
|
(27.9.2021 16:27:48) však on je taky venkov a venkov. Prstence vesnic okolo bohatých měst rostou co do počtu obyvatel i úrovně služeb i vznikají nové zastávky busu a množí se spoje i dopravní společnosti.
Vydrancované šumavské vesnice na tom zase budou jinak.
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 16:35:12) Vydrancované šumavské vesnice na tom zase budou jinak.
Nejen šumavské. Ale téma není o zpustlých obcích v pohraničí, ale o drahotě nemovitostí ve městě - jakkoli jsou to spojené nádoby.
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 16:28:04) Napřed stát - ten nový, moderní, kapitalistický - omezil spoje, takže se lidi neměli jak dostat do práce.
Ono to bylo i tím, že do práce už nejezdili do jedné Kolbenky, ale každý jinam. To se hromadnou dopravou pokrývá hůř.
Ono to bylo i jinak: malé obchody byly na vesnicích z rozhodnutí státu.
Vesnice měla i přednostní zásobováni - jezdili jsme z města na venkov nakupovat, protože se tam sehnalo víc spotřebního zboží než ve městě. Např. LEGO venkovani nenakupovali, to jim nic neříkalo, ale do jejich Jednoty bylo dodáno.
|
|
|
|
|
anexa |
|
(27.9.2021 14:35:47) Ono je to vlastně naopak: právě auta umožnila venkovanům jezdit za prací, za nákupy, za zábavou, za vzděláním do města bez použití hromadné dopravy.
to máš sice pravdu, ale když budou venkovani odkázáni na MHD, těžko budou žít tak, jak byli dosud zvyklí. Bude to mít důsledek, že některé nákupáky a velká centra skončí, protože ti lidi MHDčkem prostě na velké nákupy, nebo cesty do kin atp jezdit nebudou, jak by se dostali domů? Ten život se prostě těmhle lidem totálně otočí, buď se vesnice vylidní a města budou mít opět nedostatek bytů nebo nevylidní, ale život jako dnes prostě už nebude.
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 14:41:37) ale život jako dnes prostě už nebude.
To je jisté, že nebude. Už teď není život jako byl před 100 lety, před 50 lety, před 20 lety. Těžko očekávat, že se změny zastaví.
|
anexa |
|
(27.9.2021 14:45:16) ale život jako dnes prostě už nebude.
To je jisté, že nebude. Už teď není život jako byl před 100 lety, před 50 lety, před 20 lety. Těžko očekávat, že se změny zastaví.
jenže to, co se na nás valí teď, nebude nic hezkého. Progresivní, nové možná, ale pro normální fungování to nebude
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 14:57:47) Progresivní, nové možná, ale pro normální fungování to nebude
Ale bude. Lidé si to takové udělají. Zvládli jsme už tolik změn...
Kdysi se taky uvažovalo, jak změní život knihtisk, elektrifikace, automobilismus, železnice - a očekávalo se od toho víc potíží než přínosů. No a pak se to rozmohlo a (skoro) všichni se tomu přizpůsobili.
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(27.9.2021 14:47:39) anexo, ale zase nemůžeš být slepá k probíhajícímu protisměrnému trendu: čím dál běžnější je práce z domova, nákup ti přivezou až ke dveřím...
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(27.9.2021 14:51:17) kdo ti vlastně přiveze ten nákup domů? ten kurýr, co dělá z domova? a naskládá ti ho do tašek ten vychystávač, co dělá z domova? a chleba ti upeče z HO pekař, zeleninu vypěstuje zemědělec taky z domova...
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 14:59:14) kdo ti vlastně přiveze ten nákup domů? ten kurýr, co dělá z domova? a naskládá ti ho do tašek ten vychystávač, co dělá z domova? a chleba ti upeče z HO pekař, zeleninu vypěstuje zemědělec taky z domova...
Jenže to mohou dělat v místě bydliště - a nemusí to být Praha, Vyšné Vlkodlaky postačí.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(27.9.2021 15:01:22) no jasně... ty sklady jsou běžně ve vyšných vlkodlacích, jenže tam právě nikdo nebydlí a do té práce se musí autem nebo se vychystává z hypermarketů... ony ani ty pekárny obvykle nestojí v docházkové vzdálenosti...
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 15:21:43) ve vyšných vlkodlacích, jenže tam právě nikdo nebydlí
Ve Vyšných Vlkodlakách se zabydlí lidé, kteří mohou dělat z domova, ale ve velkém městě by měli větší nájem.
A za těmito dobře vydělávajícími lidmi s nároky se přesunou obchody a služby.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(27.9.2021 15:25:48) martino, už vidím ty davy lidí, co se stěhují do průmyslových zón, blíže ke skladům a na brownfieldech si staví domečky, aby mohli pracovat v docházkové vzdálenosti každý totiž touží mít za barákem pekárnu odkolek nebo sklady amazonu
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 15:33:02) už vidím ty davy lidí, co se stěhují do průmyslových zón, blíže ke skladům a na brownfieldech si staví domečky, aby mohli pracovat v docházkové vzdálenosti
Právě naopak. Ti lidé budou v ladovských vesničkách pracovat z domova, ale místo aby vzali auto a jeli nakoupit do vzdáleného hypersuper, vezme auto dodavatel a rozveze jim to domů.
Což předpokládá bohaté a náročné zákazníky, aby se to vyplatilo, ale ti na tom venkově rázem budou.
A s nimi může snadno obsloužit i tu babičku, co bere dva rohlíky a jogurt, takže ona žádné auto potřebovat nebude.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(27.9.2021 15:37:07) jo takhle, bohatá elita, co může pracovat z domova, se nastěhuje na venkov a město nechá těm ubožákům, co musí pracovat fyzicky... a venkov se stane najednou rájem zalitým sluncem... a tak to jo, to beru... jen doufám, že po té elitě zbyde nějaký městský byt k nastěhování za přijatelný nájem pro podprůměrně vydělávající milovnici konzumního způsobu života
|
|
Konzerva |
|
(27.9.2021 15:39:09) Martino,
hezká představa, ale moje zkušenosti jsou, že to zatím funguje přesně naopak.
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 15:54:38) hezká představa, ale moje zkušenosti jsou, že to zatím funguje přesně naopak.
Mentálně jsme se přesunuli to doby, kdy budou auta se spalovacími motory zakázaná a elektrická příliš drahá, což neúnosně zdraží bydlení ve městě.
To vyvolá přesun lidí na HO na venkov, zboží a služby se přesunou za nimi.
Pojem "pojízdná prodejna" získá nový obsah: jedno auto objede postupně všechny zákazníky a doveze jim vše, co si přes internet objednali. Od špendlíku po lokomotivu.
|
Konzerva |
|
(27.9.2021 16:22:21) "Mentálně jsme se přesunuli to doby, kdy budou auta se spalovacími motory zakázaná a elektrická příliš drahá, což neúnosně zdraží bydlení ve městě."
Nechápu. TEdy že tohle zdraží služby, je jasný. Ale proč by to mělo zdražit služby víc ve městě než na venkově, to nechápu. Kosmetička, pedikérka, učitelka angličtiny, ty můžou dojíždět mhd, stejně tak jejich zákazníci za nimi. na venkově ne, protože tam skoro žádná veřejná doprava neni. Ostatní služby, kde se musí převážet věci, to samozřejmě zdraží. Ale ne tolik jako na venkově, kde se musejí překonávat vzdálenosti větší.
Takže mně logika říká, že tohle zdraží život na venkově víc než ve městě.
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 16:30:40) Takže mně logika říká, že tohle zdraží život na venkově víc než ve městě.
Musíš započítat cenu bydlení. Barák ve Vyšných Vlkodlakách rodina má, byt ve městě by musela kupovat za několik milionů.
|
|
|
Konzerva |
|
(27.9.2021 16:23:35) "To vyvolá přesun lidí na HO na venkov, zboží a služby se přesunou za nimi."
Rodin, kde by oba mohli trvale pracovat na HO, fakt moc neznám.
|
|
Zasjaj. |
|
(27.9.2021 16:52:43) Martino, jak to myslis "auta se spalovacími motory zakázaná a elektrická příliš drahá, což neúnosně zdraží bydlení ve městě" na osobni doprave jsou prece spis zavisla predmesti a venkov, ve meste je MHD (nebo nohy . Jak to myslis?
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 17:28:53) na osobni doprave jsou prece spis zavisla predmesti a venkov
Ano. Pokud bude doprava z venkova do města dražší, budou venkované ochotni zaplatit za bydlení ve městě více.
|
Zasjaj. |
|
(27.9.2021 17:35:38) no ale ze by se zase presunuli na venkov, jak pises dal, nekopirovala jsem cely ten odstavec, kdyz je doprava na venkove draha, procez se stehovali do mest a zvysila se tim cena mestskych bytu, nak si to furt nedovedu predstavit, kdo vi
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 17:49:48) kdyz je doprava na venkove draha, procez se stehovali do mest a zvysila se tim cena mestskych bytu, nak si to furt nedovedu predstavit, kdo vi
To jsou dva trendy, které budou probíhat současně.
Lidé, kteří jsou závislí na dojíždění, se při zdražení dopravy budou cpát do měst, tím zvýší cenu městských bytů.
Zatímco ti, co na dojíždění závislí nejsou (HO, důchodci a tak) se budou přesunovat na venkov, kde jsou (a zůstanou) ceny nemovitostí nižší.
Co nevíme je, jaká bude cena elektromobility v budoucnu. Jestli bude kopírovat propad cen mobilních telefonů a počítačů nebo ne.
|
|
|
|
|
nordica |
|
(27.9.2021 17:00:36) Martino, pokud si pamatuji, pracuješ na dráze. Takže budeš kontrolovat jízdenky, popř. vypravovat vlaky na HO? Dobrá představa, přesně ladí k těm pitomým smajlíkům, které sáziš za každou větu. Já, na rozdíl, od Tebe, na HO mohu pracovat celý rok, bydlím na větší vsi blízko Prahy, takže Ti mohu zodpovědně říct,že Tvé nápady jsou úplně mimo mísu. Nebo se se svými vizemi tady děláš z lidí srandu?
|
Martina, 3 synové |
|
(27.9.2021 17:34:35) vypravovat vlaky na HO?
Technicky by to nebyl problém, už dneska jsou některé tratě řízeny dálkově ze vzdáleného místa. Takže teoreticky by to šlo i z domova: výkonný počítač a dobré internetové připojení stačí.
Profesí, kde je HO možné bude přibývat, některé dosud ani neexistují, ale půjde to rychle. Zaměstnanci to budou preferovat, právě v souvislosti s rostoucí cenou bydlení a dopravy.
Přitom se HO bude týkat hlavně dobře placených zaměstnanců, pro které bude bydlení na venkově vítaný benefit.
|
nordica |
|
(27.9.2021 19:43:33) Tak jo, udržuj si dále svoje bludné vize, když je v tom dobře. Jsi dost mimo realitu.
|
|
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(27.9.2021 15:39:10) Rose, do Amazonu u Prahy sváží a odváží lidi firemní autobus, stejně jako na šachty jezdily/jezdí "šacheťáky. Není to tak, že tisíc lidí sedne do tisíce autíček.
|
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(27.9.2021 15:02:31) Rose, doufám, že nás nečeká roznášení balíčků drony, jak se to už zkouší, to by bylo děsné :) To už je i na mě moc futurismus. A chudák tchyně nedočkavě vyhlíží elektroauta, co pojedou bez řidiče.
Ano, jsem pro podporu českého zemědělství "z domova" Dokonce díky jednomu biostatku od Terezína se moje děti naučily jíst brokolici, kedlubnu a spol.
Mám v budoucnost důvěru, kdo mohl před 30 lety předvídat internet v mobilu ?
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(27.9.2021 15:06:13) kosatko, já jsem asi příliš skeptická... green deal mě jaksi nenaplňuje optimismem bohužel mám pocit, že líbivá hesla a zelená propaganda nám nic dobrého nenesou
|
kosatka2 |
|
(27.9.2021 15:23:42) A co očekáváš, že by konkrétně tobě dobrého měla přinést "zelená propaganda"?
|
|
vlad. |
|
(27.9.2021 16:20:40) Rose, uz se ani netaji, ze bude zeleneji a mnohem draz. Drahe energie zdrazi vse, a draha a tudiz nedostupna elektricka auta budou pro dojizdejici venkov pruser. V chudsim vychodnim blouku urcite.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|