Rigel |
|
(11.6.2021 10:35:45) Neviděly jste včera dokument 13 minut? o řidičích, kteří někoho při nehodě usmrtili ? pro mě těžké, překvapivě jednu z obětí jsem zblízka znala. Dnes jsem to chtěla nadnýst v práci, ale nikdo to nesledoval . možná je teda pravda to, co se píše v komentářích. řidiči to neuvidí. https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/13984984783-13-minut/22156226880
|
Lassiesevrací |
|
(11.6.2021 10:45:36) Chtěla jsem se dívat, dokonce jsem si to napsala do kalendáře. Začala mi ale rodit fena, tak změna programu. Kouknu na i-vysílání.
|
|
Avi+ |
|
(11.6.2021 11:03:00) Bylo to pro mě hodně těžké. Bily se ve mně 2 protichůdné pocity, jeden jako řidič, který jezdí denně a druhý jako manželka člověka, který při dopravní nehodě zemřel....
|
Ráchel, 3 děti |
|
(12.6.2021 0:36:15) Avi
|
Avi+ |
|
(12.6.2021 16:05:29) Ráchel děkuji
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(11.6.2021 11:30:58) rigel, koukala jsem a mám toho plnou hlavu... sama jsem způsobila nehodu, dodnes "slavíme" 12. září 2001 jako den, kdy jsme se nezabili... jsou to vteřiny a přesto ta vteřina je nekonečně dlouhá, ta, co předchází nárazu může trvat nekonečně... a ta, co následuje po nárazu, je snad ještě delší... taky propaguju neustále myšlenku, že sednout za volant je stejné, jako vyjít mezi lidi s plně nabitou a odjištěnou střelnou zbraní... zní to jako klišé, od někoho, kdo jezdí denně, ale přísahám, že na to nikdy nezapomínám... což samozřejmě neznamená, že nikdy neudělám chybu, že něco nepřehlédnu, že později nevyhodnotím, že jsem měla kliku...
dokument je mimořádně povedený, téma, zpracování...
nabušený pokérovaný plešoun by potřeboval pár facek, ten mě vytáčel do běla... jinak prostě soucit - udělali chybu a zrovna to štěstí neměli...
|
|
Marika Letní |
|
(11.6.2021 11:36:40) Viděla. Silné to bylo. Ty lži jak se to stalo a pak rekonstrukce dle protokolu.
A nejhorší byl ten debil co rozbil už 2 auta a zatím nikoho nezabil ale je mu líto že nemá na 2 roky řidičák. Že je to nespravedlivé. Ten prostě bude jezdit jako prase dokud někoho nezabije. Sebereflexe nula.
|
|
Fern |
|
(11.6.2021 11:44:10) My sledujeme v tv jen porady,ktere nas zajimaji nebo filmy. Cernou kroniku si staci precist na netu,na to si tv fakt nepoustime.
|
zvířevdíře |
|
(11.6.2021 13:23:09) Fern,
říkám si to samý, proč bych se měla dívat na něco takovýho, nejsem masochista.
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(11.6.2021 15:07:53) Tohle jsem neviděla, ale ráda sleduju pořad Na stopě.
|
|
Vranice |
|
(11.6.2021 17:29:35) "My sledujeme v tv jen porady,ktere nas zajimaji nebo filmy. Cernou kroniku si staci precist na netu,na to si tv fakt nepoustime."
Tohle je film. Citlivě a dobře udělaný, stojí za to si ho pustit z ivysílání. Vítu Klusákovi (V síti) a jeho štábu se opět něco povedlo.
Černou kroniku nečtu ani na netu.
|
|
|
Koníček mořský |
|
(11.6.2021 12:23:12) Dívali jsme se. Tomu potetovanýmu, co jezdí Prahou 170kou a z Brna do ní dofrčí za padesát minut, bych papíry už nikdy nedala. S jeho názorama a přístupem k životu a řízení . Velká sebejistota, nedostatek pokory a ohleduplnosti za volantem nemá co dělat. V dokumentu bylo zajímavé právě porovnání těch viníků. Každý byl jiný, každý ke svému činu přistupoval úplně jinak. Bohužel dopravní nehoda visí nad každým řidičem, někdy stačí trochu smůly, špatné rozhodnutí, shoda okolností... To bylo vidět na konci, kdy všechny situace dopadly jinak - tedy dobře. Každý řidič zažije situaci, kdy si řekne "fuj, to bylo o fous". Tak přeju všem - vám i nám, aby nám ten "fous" v autě nikdy nechyběl
|
Rigel |
|
(11.6.2021 13:23:19) Právě. Ti nejnebezpečnější to neuvidí. Nebo to neuvidí v tom smyslu, že jako jich se to netýká. to i zde vidím často, v jiných tématech. jak člověk nechce vidět , jak je realita brutální, existující, těžká, třeba i v jeho oboru. v dokumentu mi připadalo, že všichni, kdo se účastnili nehody, která někoho usmrtila, v těžkých podmínkách třeba, noc, špatné osvětlení , nebo žádné, všichni si to nesou jako závaží celý další život. Pár sekund. jedna, dva tři. Jen borec, co jezdí 160 po Praze, má jasno, že jako v poho, přece zná semafory na všech křižovatkách a bude tak jezdit dál. Sympatickej bourák. a to jeden z mnoha jistě, který se přiznal na kameru, jak to je. Kolik takových dalších, sympatických verneovských hrdinů ? kteří zabijí naše blízké ( myslím sympaťáků, co s plnovousem teď vypadají jako sympaťáci . jak to řekl i ten herec, který měl ztvárnit roli oběti. borec sympaťák, co příště zabije někoho při své vyjížďce.)
|
|
|
Senedra |
|
(11.6.2021 13:13:44) Dívala jsem se a je to hodně silné....
|
|
Okolík |
|
(11.6.2021 15:50:57) Ano, viděli jsme to. Bylo to silné. A smutné.
|
|
krajta |
|
(11.6.2021 16:15:27) Dívala jsem se, od 27 let slavím druhé narozeniny. Byla jsem spolujezdec a ne řidič - viník, když na místo přijeli záchranáři a policisté byly si jistý že t těch aut nemohl nikdo přežít, takový zázrak. Škoda že většina lidí pořád někde spěchá a neuvědomují si že nemusí dojet.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(11.6.2021 16:24:57) Na televizi se nedívám, takže mě to zcela minulo, ale se zájmem jsem se tu začetla do komentářů. A velmi souhlasím se všemi těmi pokornými, kteří si uvědomují, že každý z nás může přes veškerou snahu udělat osudovou chybu. Mně nepozorný řidič přizabil dítě, přežilo šťastnou shodou náhod, dostalo se včas do rukou kolemjdoucího lékaře. Za chybu řidiče nesoudím, byla to nešťastná nepozornost, žádná pirátská jízda. Následný přístup před soudem mě poněkud namíchl, ale to už je jiná věc.
|
|
Hatata |
|
(11.6.2021 17:56:02) Dívala jsem se a bylo to pro mě hodně poučné. Taky jezdím občas rychleji, když je hezká rovná cesta mezi obcemi a slíbila jsem si, že budu na plyn šlapat méně. Psychopatovi s holou hlavou bych papíry už nevrátila, psycholožka to řekla dobře, nemá vztah k lidem. Jeho ego se nedalo snad ani změřit. Jinak jsem se všemi řidiči soucítila a věřím, že si balvan ponesou na zádech do konce života. Samozřejmě je mi velmi líto i obětí a pozůstalých. Pěkně natočený dokument, Klusákův rukopis se mi líbí
|
Okolík |
|
(11.6.2021 18:02:14) Pořad hodnotím podobně jako Hatata. Ani jsem se původně nechtěla dívat, ale nakonec mě film hodně zaujal. K černé kronice se to nedá přirovnat ani vzdáleně.
|
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(11.6.2021 18:10:32) proto neřídím
|
|
Pole levandulové |
|
(11.6.2021 18:38:42) Dívali jsme se, vadil mi přístup těch dvou, co se zjevně nepoučili - potetovanýho pitomce, co dá Brno z Prahy za 50minut a už se těší, jak si to zopakuje a pak ten člověk, co stavěl posedy a o tom, že i dnes překročí rychlost, protože "nestíhá" mluvil jako o něčem, na co má přece nárok, protože on to stihnout potřebuje. Líto mi bylo toho mladýho kluka, jehož příběh byl uvedený poslední. Příběh tomáše Berana jsem četla už dávno v jednom časopise, kde svůj čin popisoval jako "klukovinu", tak toho jsem přetočila, takové lidi sledovat nepotřebuji /koukali jsme později než to dávali/.
|
libik |
|
(11.6.2021 19:10:58) Tak potetovanec m pokud mi nic neuniklo, zatím nikoho nezabil, že jo, vzali mu papíry za absurdní rychlost při nehodě, kde šlo o plechy., ten, co sejmul cyklistu, mi naopak přišel velmi sebereflexivní (kdo z nás nikdy nepřekročí rychlost)
Klusákovi se to tradičně podařilo dovést ke sledovanosti jedním dechem, otázka je, nakolik to vidíme jako vyjímečné "cizí" přípěhy.
Já najezdím průměrně 20 tisíc ročně, jezdím víceméně podle předpisů a věřím na strážné anděly, automobilismus je šílenost, když se to vezme kolem a kolem.
Mohly by se alespoň všechny přestupky vyjma blbého parkování dostat do trestných činů. Jedeš 120 okreskou, 2 roky natvrdo. A zakázala bych předjíždění mimo rychlostních silnic a dálnic.
|
Pole levandulové |
|
(11.6.2021 20:08:39) U potetovance je to, jak správně podotkla paní psycholožka, jen otázkou času, kdy někoho zabije, s jeho přístupem. U toho s kolem mi vadilo to, jak pořád mluvil o tom "stíhání", čekala bych víc sebereflexe v tom, že viděl, kam ho to slepé stíhání dovedlo. Ročně najezdím po Praze i po dálnicích v ČR i mimo 35-40 tisíc kilometrů, překvapivě to jde i s dodržováním pravidel, zatím jezdím 30 let, uvidím, co se mnou udělá stáří. Auto je zbraň, je fajn si to uvědomovat, bohatě stačí, když člověk udělá něco v klidu a má víc štěstí než rozumu, ještě to podporovat vědomým riskem, abych stíhal? Když někam nevidím, tak tam holt nejedu a udržuju si odstup i kdybych se měla tahnout 30tkou za overloadem nebo si dát někde kafe a počkat, až odjede.
|
libik |
|
(11.6.2021 20:30:18) nejsem si jistá, ale v tom případě si myslím, že má psycholog dost možností mu ty papíry držet.
|
|
|
|
|
Delete |
|
(11.6.2021 23:42:04) Teď jsem dokoukala, byl odkaz na FB.
Z velkých rychlostí mám respekt, sama nejsem ochotná ani jezdit na dálnicích, právě kvůli tomu. Ještě tak jako spolujezdec, ale jako řidič ne.
Vybírám si málo frekventované cesty, kde nikomu nevadí, že se courám pod maximem dovolené rychlosti. Občas doženu nějaký traktor, tak jedu za ním. Občas někdo dožene mě, tak mu uhnu. Předjíždím nerada, vím, co moje "prdítko" ne/zvládne, má poměrně slabý motor a automatickou převodovku, takže nic vhodného pro výraznější změny rychlosti.
Vzhledem k tomu, co učím, tak už mám dávno spočítané, jak nevýznamný časový rozdíl zmůže i poměrně výrazná změna rychlosti, protože to je super úloha do fyziky. Stejně jako to, že i když auto dodržuje rychlost, že z hlediska ohroženého chodce může auto dojet za 1 - 2 sekundy příliš daleko. A že rychlosti protijedoucích vozidel se sčítají.
Stejně tak mám spočítanou bezpečnou vzdálenost a vždycky mě naštve, když mi ji někdo zkrátí na polovinu i méně jen proto, že má pocit, že mám velkou mezeru a patřím do sběru .
|
Marika Letní |
|
(12.6.2021 8:31:06) Delete, ale on tě někdo rozstřelí klidně na té okresce, i když jedeš pomalu. Však cyklista rychle nejel a pán, kterému rozbil potetovaný namachrovanec nové auto, ten dokonce stál. Ty nehody uvedené v dokumentu nebyly na dálnici, ale byly právě na okreskách, že tam lidé riskantně předjížděli. Tím nechci říct, že na dálnici se nehody nestávají, ale považuju je za bezpečnější, proto se imho staví, proto je na nich povolena vyšší rychlost.
|
Ropucha + 2 |
|
(12.6.2021 9:32:09) Já si vůbec nemyslím, že rychlost sama o sobě je hlavní problém. Jasně, když dojde ke kolizi, ve větší rychlosti má horší následky. Ale podstatou je, předcházet těm kolizím. Ono na usmrcení člověka stačí i 50 km/h.. Není to tak, že kdo jede nejpomaleji, je nejbezpečnější řidič. Já osobně (a říká to více lidí) při nižší rychlosti ztrácím pozornost, začínám se nudit, myšlenky odbíhají, oči odbíhají. Což považuji za nebezpečnější, než když se ve vyšší rychlosti soustředím na maximum. A pomalé řídiče na silnici považuji spíš za nebezpečí, protože zdržují provoz a druzí se je snaží předjíždět, což v sobě vždycky nese riziko.
|
Delete |
|
(12.6.2021 16:37:54) Ropucho,
proto jsem ale psala o silnicích s malým provozem, kde nikomu nepřekážím .
Kromě pozornosti je pak třeba brát do úvahy reakční dobu. Je sakra rozdíl, jakou vzdálenost urazí auto v padesátce a ve stošedesátce za 2 sekundy. Můžu být pozorná sebevíc, reakční dobu nezkrátím. Proto mi vadí ti, co vyplňují mezery a zkracují bezpečnou vzdálenost. A na vině je pak ten vzadu, že si měl nechat větší odstup. Když necháš, někdo ti tam vjede a ještě tě vytroubí.
Na suché silnici potřebuješ při padesátce cca 60 metrů na bezpečné zastavení. Kdo je ochoten nechat autu před sebou takovou mezeru? A v devadesátce sto metrů?
A když jedu na běžné okresce 85 km/h, protože maximum je 90 km/h, tak já jsem nebezpečná, že jedu pomalu? A to nepíšu o situaci, kdy jede řada aut stejnou rychlostí, ale kdy projíždí jednotlivá auta.
Když se zadám dětem úkol na výpočet vzájemné rychlosti těles, rodiče jim nedokážou poradit. Vůbec netuší nic o sčítání a odčítání rychlostí. Nedokážou dítěti vysvětlit, že předjet jen o málo pomalejší auto trvá sakra dlouho, zatímco protijedoucí auto je to hned. Vím, že vysvětlit tohle dětem je moje práce, takže děti to vědí, ale děsí mě, že s těmi rodiči se mohu potkat jako řidič.
|
Okolík |
|
(12.6.2021 19:43:52) Rychlost 85km/h na běžné okresce je podle mě nejnebezpečnější, takové auto se špatně předjíždí a prostě spěchajícím řidičům "překáží". Druhá věc je, že spousta řidičů jezdí mnohem rychleji a tím jsou také nebezpeční....
|
Delete |
|
(12.6.2021 21:40:00) Okolíku,
na 10 km je rozdíl 30 sekund, pokud trasu projedeš rychlostí 85 km/h a pokud pojedeš maximální povolenou 90 km/h.
Už jen to, že se považuje za normální potřeba někoho, kdo jede těsně pod hranicí maximálně povoleného maxima, za nutné předjet, je špatně. Proč se má cítit provinile někdo, kdo dodržuje předpisy a snaží se chovat bezpečně? Když pojedu 90 km/h, dopadne to úplně stejně, jen si já musím víc hlídat ručičku na tacháči.
Já nechci sledovat tachometr, jestli se pohybuju ještě těsně pod nebo už těsně nad povolené maximum. Nechci překračovat rychlost (a odmítám řešit dohady, že tachometry jsou nastavené, aby ukazovaly víc, takže mít na tachometru 100 km/h je v pořádku). Chci svou pozornost soustředit tam, kde je to důležitější, na silnici a kolem auta.
Není nebezpečný ten, kdo jede v rámci povolené rychlosti. Nebezpečný je ten, kdo kvůli 30s/10 km někoho takového potřebuje za každou cenu předjet, protože má pocit, že ho ten dryhý strašně zdržuje.
|
Okolík |
|
(13.6.2021 10:30:07) Delete, jak myslíš. Bohužel nežijeme v ideálním světě a většina řidičů neuvažuje tak jak píšeš. To co jsem psala bylo řečeno v autoškole.
|
..mira.. |
|
(13.6.2021 12:02:04) Okolíku, myslím, že na tom, co píšeš, je vidět, že velká část lidí, včetně některých instruktorů autoškol, nemá vůbec ponětí o fyzice. Spousta lidí nemá žádnou představu o tom, jak daleko má vidět před sebe, aby mohli předjíždět. A ještě se obhajují tím, že je ten pomalejší nebezpečný, protože jede o 5 km/h pomaleji, než je horní limit. Protože jim to tak řekli v autoškole, ten ne úplně bezpečně předjíždějící je z obliga, protože ten pomalejší "zdržoval", takže ho museli předjet. Co na tom, že netuší, kolik ujedeou za dobu předjíždění metrů a jak daleko vidí před sebe a kolik ujede za tu dobu případné protijedoucí vozidlo jedoucí stejnou rychlostí které se vyskytne nejdál, kam je před sebe vidět. Vidět na silnicích denně, že blázni mají štěstí, až dokud jim nedojde.
|
Okolík |
|
(13.6.2021 17:53:19) Ale tak to není, přece. To si nerozumíme. Můj učitel v autoškole říkal pokud jde o logiku a fyziku zhruba co Delete. Ale vzhledem k tomu, že zná psychologii řidičů, tak nás také varoval, že při těch 80-85 km/h budeme nebezpečnější, protože ti ostatní, netrpěliví, ti nás budou předjíždět rychlostí 100 km/h nebo ještě rychleji.
|
|
|
|
Vážný2 |
|
(14.6.2021 2:13:19) Osobně jezdím podle Waze, a byl bych moc rád, kdyby navigace dávaly časy dojezdu podle maximální povolené rychlosti a ne podle toho, jak se tam "běžně jezdí". Včera jsem jel na akci za Prahu, po Jižní spojce/Štěrboholské radiále jsem to švihal tak jako ostatní v levém pruhu někde kolem 90 na osmdesátce a neušetřil jsem ani minutu, spíš naopak.
Což mně to tolik nevadí, ale pokud takto mají nastavené časy logistické systémy, a pak podle toho honí řidiče...
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(13.6.2021 11:26:18) Delete, ohledně vzdáleností s tebou vřele souhlasím. Sice nejsem fyzik, ale ty zákonitosti a počty znám. A máš pravdu, že dodržování odstupu je problém a někteří řidiči mají tendence vyplnit mezeru, kterou si záměrně držíš. To mě také naštve.
|
|
|
|
Delete |
|
(12.6.2021 16:13:44) Nejde o to, že bych na okresce magora nemohla potkat.
Pokud by byl ale 1 magor na každých 100 řidičů, tak zatímco na silnici s malým provozem, kde jezdím denně, nepotkám nejspíš nikoho takového ani za týden, tak na dálnici je to otázka minut.
Dálnice jsou bezpečnější jen proto, že jsou tam oddělené směry jízdy, to je ten důvod, proč se tam smí jezdit rychleji. Ale to taky znamená, že ti, co rychlost překračují, na dálnici jedou třeba těch 160 a´180 km/h, což je rychlost, ve které se i ta oddělovací svodidla dají přelétnout, to je rychlost malého sportovního letadla a stačí vhodný tvar auta a něco, co tě nakopne a letíš. Ne náhodou mají formule, které jezdí 200 km/h prvky, které jim ve vletu brání.
Zabránit nehodě, kterou způsobí někdo jiný, nemůžu, ale mohu výrazně snížit pravděpodobnost, že se mě bude týkat a že bude mít fatální následky.
Jinak na silnici, kterou jezdím denně do práce, což je dlouhodobě prakticky jediná cesta, kterou vykonávám, je téměř nemožné rozjet se na víc než 50 - 60 km/h. Nemá dostatečně dlouhé rovné úseky. Je větší pravděpodobnost, že tam potkáš srnku než auto. Už jsem tam jela i několik desítek metrů za zajícem, než našel vhodné místo na uskočení do pole. Největší nebezpečí tam je, že někdo špatně odhadne, jestli se vedle sebe vejdeme, a urveme si zrcátka. Je to nejkratší spojnice dvou míst, ale skoro nikdo tam nejezdí. Všichni spěchají jinudy.
|
|
|
|
Vážný2 |
|
(14.6.2021 2:07:49) Nechci hájit moc řidiče, ale léta jsem různě jezdil jako konzultant (pak už tedy spíš létal) a prostě něco se po.., vy jedete vynervovanej, že tam budete součást nabídky, že musíte správně odehrát to divadlo pro zákazníka protože obchodník je (jakkoliv jste jinak reálný odborník), a pokud tam přijedete pozdě tak bude v práci čoro móro.
A do toho se něco jako na potvoru sesype doma, dítěti je blbě, manželka je na..., přestane jít nějaký spotřebič, někdo se opaří, pořeže, tchýni odvezli do špitálu atd. Nebo vám někdo jenom něco přemístí, zakryje, a vy to 15 minut hledáte. Nebo selže něco v IT a vy potřebujete ještě před odjezdem zkopírovat... V práci to nikoho nezajímá.
Byla situace, kdy se doma po odjezdu za prací do Lipska ucpal hajzlík. A já uvažoval, že to v jedné prudké zatáčce v Č. středohoří pošlu proti svodidlům.
A to ještě nejsem přepravce s povinností za hodinu objet 15 zákazníků.
|
|
|