Přidat odpověď
Nejde o to, že bych na okresce magora nemohla potkat.
Pokud by byl ale 1 magor na každých 100 řidičů, tak zatímco na silnici s malým provozem, kde jezdím denně, nepotkám nejspíš nikoho takového ani za týden, tak na dálnici je to otázka minut.
Dálnice jsou bezpečnější jen proto, že jsou tam oddělené směry jízdy, to je ten důvod, proč se tam smí jezdit rychleji. Ale to taky znamená, že ti, co rychlost překračují, na dálnici jedou třeba těch 160 a´180 km/h, což je rychlost, ve které se i ta oddělovací svodidla dají přelétnout, to je rychlost malého sportovního letadla a stačí vhodný tvar auta a něco, co tě nakopne a letíš. Ne náhodou mají formule, které jezdí 200 km/h prvky, které jim ve vletu brání.
Zabránit nehodě, kterou způsobí někdo jiný, nemůžu, ale mohu výrazně snížit pravděpodobnost, že se mě bude týkat a že bude mít fatální následky.
Jinak na silnici, kterou jezdím denně do práce, což je dlouhodobě prakticky jediná cesta, kterou vykonávám, je téměř nemožné rozjet se na víc než 50 - 60 km/h. Nemá dostatečně dlouhé rovné úseky. Je větší pravděpodobnost, že tam potkáš srnku než auto. Už jsem tam jela i několik desítek metrů za zajícem, než našel vhodné místo na uskočení do pole. Největší nebezpečí tam je, že někdo špatně odhadne, jestli se vedle sebe vejdeme, a urveme si zrcátka. Je to nejkratší spojnice dvou míst, ale skoro nikdo tam nejezdí. Všichni spěchají jinudy.
Předchozí