libik |
|
(23.3.2021 11:44:32) Nikdy bych neřekla, že je to možné, ale tak mě vytáčí učitelka, že se nepokládám za způsobilou ke konstruktivnímu jednání, musela bych ji sežrat.
Ale nechci prudit, dělat problémy dítěti, sobě a nakonec ani té ...květině. Jak se v takovém případě postupuje?
Škola je malá, ředitelka a výchovná poradkyně v jednom na mateřské, ideálně někoho zvenku.
|
Termix |
|
(23.3.2021 11:55:07) Jestli existuje, to nevím. Ale jednou si mě přizvala jedna maminka dítěte, co jsem učila, je to tak 8 let zpátky, abych prostě se školní angličtinářkou mluvila já. A opravdu to tehdy pomohlo. Ale je skoro konec března, dcera už bude končit, osobně bych se na to asi už vykašlala.
|
libik |
|
(23.3.2021 12:01:33) Termix, mě napadlo, že bych na to šla s psychologem, ale nevím, jestli je to možné. Je tu GDPR a další a další
|
Katka a 2 výrostci |
|
(23.3.2021 16:34:53) To jen kdybys měla nějakého po ruce, jinak to nestihnete zprocesovat.
|
|
|
|
Senedra |
|
(23.3.2021 11:59:45) A co třídní učitel? Na toho bych se obrátila jako na prvního.. pak zkusit místo ředitele zástupce. Pokud se jedná o styl výuky, můžeš zkusit ještě předsedu předmětové komise.
|
libik |
|
(23.3.2021 12:00:33) Jo, to jsem zapomněla zmínit, je to navíc třídní
|
Barbar |
|
(23.3.2021 12:07:53) Jejda, no, soucítím, moje nejstarší dítě v sedmé třídě online výuku nedává, hrozí jí 2 čtyřky a asi jedna nebo dvě trojky. Vozí se po nich i v předmětech jako hudební výchova, tělocvik (různé referáty a testy zaměřené na vítězství ČR na olympiádách v dřívějších letech atd.). Z čeho konkrétně má pětky? Z nějakých (včas) neodevzdaných úkolů? Co měla v pololetí? Paní učitelka by jí jen tak neměla zhoršit známku o dva stupně...to vysvědčení se už nikam počítat nebude, ne?
|
|
|
libik |
|
(23.3.2021 12:17:26) Nevím, jestli se jedná o styl výuky, učka je chaotička, blbě zvládá technologie, někdy nevidí přihlášené, někdy nenajde nebo neotevře domácí práce. Pokládala jsem to za formalitu, vím, že lockdown je locdown a je to, bohužel, na rodině. Brala jsme to tak.
Ale už někdy v pravěku, když byl svět ještě světem, se mi zmínila, že "Magdička si s ní nepovídá jako ostatní děvčata" No nepovídá, nemá ji ráda, neudělám nic Nepřikládala jsem tomu ale váhu, protože Magdička je výrazně nekonfliktní kliďas a v palici taky nemá úplně vymeteno.
V pololetí mi přišlo líto, že jí zasolila zbytečně v němčině(zvlášť přes vlastní absence a lapsusy), ale kašlala jsem na to. Teď jsem ale na hranici paranoi. Na dotaz, co to má být (ten prospěch) mi řekla, že bude akceptovat její nepřítomnost na výuce a nechá ji komisionálně přezkoušet na konci roku. Tak jako, to ne.. (má u ní omluvených 9 hodin za toto pololetí, kdy se spojení nepovedlo a je to ta paní učitelka, co minulý týden žádala hromadným mejlem omluvenky za 1. pololetí)
Chci zachovat chladnou hlavu a nebrat si to osobně, ale ta žena se mi zdá trochu praštěná.
|
Senedra |
|
(23.3.2021 12:18:37) libik, pokud není k dispozici ředitel, tak zástupce - někdo z vedení musí být k dosažení.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.3.2021 12:34:51) Libiku, hodnocení nedostatečnou musí mít učitel podložené. Nemůže vystřelit známku jen tak od boku. Absence podléhají školnímu řadu, musí být uvedeno, jaké procento se toleruje a jakou formou se omlouvá. Nevím, přes jaký systém se připojujete on-line, ale mělo by se tam každé připojení zaznamenávat a být zpětně dohledatelné. Domluv si schůzku a jestli to vydržíš, jednej s klidem a asertivně - ano, ale ..., rozumím, ale ...
|
|
Monika |
|
(23.3.2021 12:53:32) Těch 9 hodin absence je z jednoho předmětu? To by nebylo zase tak málo, když pololetí trvá teprve asi 7 týdnů? Kolik hodin mají týdně? Padá Vám internet tak často i na jiné přeměty nebo je alergický jenom na tuto učitelku?
|
|
K_at |
|
(23.3.2021 12:55:18) Libiku, projdi školní řád, projdi omluvené absence, úkoly, klasifikaci atd. Prostě "data". Vypsala bych i to, že paní učitelka ztrácí práce, padá ji spojení. A zadala bych naprosto jasnou odpověď, za co hodlá Majdě dávat 3 x 4. Ať ti to napíše. V kopii na vedení, odbor školství na vašem úřadě a možná i v kopii na ČŠI. Nemusíš s ní mluvit. Naopak, co je psáno, to je dáno. Ať se madam vyjádří písemně. Ale taky bych si dobře prošla a probrala dceřiny úkoly, účast na hodinách atd, abys potom nebyla zaskočená. To, že dcera byla premiantka, nesvědčí vůbec o ničem v tuto konkrétní chvíli.
|
Alena |
|
(23.3.2021 14:01:21) pokud nekdo kopiruje smerem k odboru skolstvi a CSI debatu, ktera jeste ani nezacala, bude pusobit jako nekonstruktivni blazen. Pokud neni rec s ucitelkou, je na rade reditel v tomto pripade jeho zastupce. Vyssi instance maji cas.
|
libik |
|
(23.3.2021 14:08:32) Ale já si nechci stěžovat na inspekci nebo školským úřadu, já se chci domluvit
Fakt to píšu tak nesrozumitelně???
Jsem si vědoma, že účastníky konfliktu jsou 2 nasraný ženský, paní učitelka, že jsem si dovolila divit, že mi takto klasifikuje dítě a ani nekvákne a já proto, že se to stalo.
Vím, že neumím být servilní a nechci být , řekněme, přepjatá.
Jde o 3 měsíce, z nichž důležité jsou jen zkoušky na sš.
|
K_at |
|
(23.3.2021 14:12:44) Libiku, já to totiž možná už vidím rovnou v kostce dopředu tak, že v tomto případě slova nepomohou. pokud učitelka NEMÁ na čem stavět, musí se dostat do situace, aby zcela zřetelně musela uznat, že nemá na čem stavět. k tomu nepotřebuju mediátora, ale data a fakta. Asi jsem už velmi skeptická. Pokud učitelka reaguje takto, může to být nějaký úlet "přetížená, vytekly nervy". Ale taky ti může obrazně padnout do náruče, vše zalité sluncem, a na začátku června shledáš, že tam ty známky foukla stejně. Nemáš kamarádku, známou, která by ti pomohla? Nevím, zda platit mediátora má cenu.
|
libik |
|
(23.3.2021 14:19:37) Já to nechám týden vyhnít, až emoce opadnou, pak se rozhodnu. Chci zatím věřit, že obava, že jí ty sardele vymaluje, je lichá.
Jasně, že jí flegmatickej puboš sere,(mně taky) ale snad to nebude tak horký, uff
|
libik |
|
(23.3.2021 14:51:26) Flegmatický puboš nemluví zbytečně a nevyvíjí aktivitu.
|
Staronová.luc |
|
(23.3.2021 15:00:47) Jitis, ty myslíš, že když učitel během online hodiny žáka několikrát vyvolá a ten nereaguje, že to je v pořádku? U nás neomluvená hodina nebo 5 za (ne)aktivitu. Jak může učitele vědět jestli dítě sedí u počítače a dává pozor a nebo jestli je jenom připojené a hraje si vedle v pokoji nějakou hru na mobilu nebo spí, učitel potřebuje zpětnou vazbu.
|
Staronová.luc |
|
(23.3.2021 15:14:22) Jen říkám, jak je to u nás, za neaktivitu v hodině malá pětka pokud se to opakuje 3x tak je to pětka do klasifikace. Když dítě celou hodinu na vyvolání ani jednou nereaguje, tak se zřejmě neúčastní. Jiný učitel dává hodinu neomluvenou
|
|
|
Majákova |
|
(23.3.2021 15:13:10) Jitys, to je ale hodně velký nesmysl, co píšeš. Myslíš, že v online hodinách učitel zpětnou vazbu nepotřebuje??? Tam ji potřebuje obzvlášť, navíc když většina žáků nemá kamery.
|
Kaipa |
|
(23.3.2021 15:33:05) Jitys, takže tobě by jako učitelce stačilo, že se dítě sice na začátku připojí, ale celou hodinu nereaguje? Ani slůvkem nevím, nemám, nerozumím? Ať si klidně mastí hry? A pak bys mu dala na vysvědčení dvojku? Nebo jak? (Ne)Vhodnost známkování neřeším.
|
Staronová.luc |
|
(23.3.2021 15:41:31) To by taky nemusela reagovat celá třída , učitelka by si to tam mohla odvykládat sama pro sebe.
|
libik |
|
(23.3.2021 15:59:13) Jenže tahle učitelka je prostě "srandovní" děti na ní reagují tak, že si z ní dělají velmi zdvořilou prču, byla jsem dnes u hodiny a fakt to byl smích.
Paní učitelka na GM prezentuje slady tak, že je natáčí mobilem, vypne si omylem mikrofon a "nejde jí to", tohle ta děcka viděj.
Jsou borci, co jí to dávají sladce sežrat, Magdu to nebaví, tak je zticha.
|
Staronová.luc |
|
(23.3.2021 16:05:02) To mi legrační nepřijde, naše děti se spíš ozvou "paní učitelko, nejste slyšet. A zkuste to udělat takhle a takhle". Místo pochechtávání se se jí snaží pomoci. Dyt ty učitelky se s technikou setkávají poprvé teď při distanční výuce.
|
libik |
|
(23.3.2021 16:09:11) Ty děti jí pomáhají, ale ona je prostá (a není hodná a spravedlivá) a to na všechny.
Jak se tu zmiňoval salámista, ta píučka během dnešní hodiny 2x řekla. Rozumíte tomu všichni? Aničko i ty tomu rozumíš, opravdu ? (Anička je třídní blbec dle paní učitelky)
Jako pokud se učitelka po roce DV v 21. století poprvé setkává s počítačen, je něco jinak než má být.
|
Staronová.luc |
|
(23.3.2021 16:11:46) během dnešní hodiny 2x řekla. Rozumíte tomu všichni? Aničko i ty tomu rozumíš, opravdu ? (Anička je třídní blbec dle paní učitelky)
Co je na tom špatně?
|
libik |
|
(23.3.2021 16:13:15) Co je na tom špatně? Anička může mít jakýkoliv rozum, ale sluch má dobrý, nevím, proč se jí extra ptá, jestli něčemu rozumí .
|
Staronová.luc |
|
(23.3.2021 16:18:32) Naopak, otázka jestli tomu děti rozumí mně přijde na místě. Děti mohou odpovědět, že nerozumí a učitelka se k tomu další hodinu vrátí a vysvětlí jim to znovu a třeba jiným způsobem, pokud jí to všichni odkývou,že ano rozumíme ...tak jim může s klidem dát test...
|
Majákova |
|
(23.3.2021 16:22:28) A nebylo by lepší, kdyby dcera v těch předmětech začala něco dělat? Je úplně jedno, že kdysi měla jedničky.
|
libik |
|
(23.3.2021 16:30:18) Majáková, bylo by dobré, kdyby všichni něco dělali, ne že učitelka bude každou třetí hodinu v luftě, 50x nezaznamená přítomnost, v 1. pololetí jeden předmět (vyjma jedné přijaté prezentace) zcela vypustí, nenalezne nebo neotevře 30% prací a pak si vzpomene, že neproběhlo samostudium a je to za 5, navíc je to třídní.
Takže nechť je důslednost oboustranná stejně jako soustavnost.
K tomu upozorňuji, že naprostá většina rodičů je zaměstnána.
|
|
perko |
|
(23.3.2021 16:37:30) Toto se děje na soukromé škole? Pokud ano, divné, že to ještě nikdo z rodičů neřešil a ještě za to platí. Mám kamarádku, co si otevřela soukromou základku a to je uplně jiný level.
|
libik |
|
(23.3.2021 16:45:28) Do locdownu to byla škola, kdy se děti nebáy promluvit a "znaly mapu", byly slušně asertivní, uměly formulovat a měly dobré vztahy. Locdown zvládají 4 vyučující perfektně (neměla u nich jedničky, aby se nemyslelo), zejména přirodopisář a fyzikář, také angličtinářka je super, aktivní, zajímavá, na příjmu. Pak je střed, co přizpůsobil své nároky svým výkonům a na opačném spektru hvězda , co si s ní moje dítě "nepovídá jako ostatní děvčata".
Rozhodnutí dát dítě na tuto školu považuji dosud za jedno z nejlepších, první stupeň, kdy ztratila otce, měla štěstí na opravdovou druhou mámu v roli třídní. Na druhém stupni se začala zájmově profilovat a být velmi samostatná. Všude je nějaká kaňka.
|
|
|
Majákova |
|
(23.3.2021 16:40:36) Libiku, tady píšeš, co všechno učitelka nedělá nebo nedělala v 1.pololetí...řešila jsi to?
|
libik |
|
(23.3.2021 16:49:52) Majáková, jako matka deváťáka jsem řešila přípravu k přijímačkám a byla jsem tolerantní, usuzovala jsem, že i pro ně je to blbý a že jsou si vědomi vyjímečnosti situace.
Jestli je tu rodič, co by řešil absenci nároků(nesouvisejících s dalším směrem), ať mi písne do mejlu.
Ale i kdybych připustila, že já jsem to z liknavosti neřešila, tak co má jako bejt? Já jsem od toho, abych kontrolovala, jak maká nějaká učitelka?
|
Majákova |
|
(23.3.2021 16:58:12) Libiku, tak to já tedy kontroluji, jak pracují učitelé mých dětí, a pokud se mi něco nelíbí, řeším hned. Navíc na soukromé škole. Nedovedu si představit, že platím školné a přitom jsem s něčím nespokojená.
|
libik |
|
(23.3.2021 17:04:09) Majáková, znova.
Máme lockdown a někteří máme děti před přijímacím řízením, hledáme konsenzus, víme, že nejde všechno a stanovujeme priority.
Jestli tys od 1. hodiny námitkovala proces bez ohledu na to, jak to je či není užitečné, tak to je tvůj přístup, já nejsem prudič.
|
K_at |
|
(23.3.2021 17:09:19) Libiku, to ale není pruzení. To je normální komunikace.
|
libik |
|
(23.3.2021 17:11:47) Kat, já jsem neměla potřebu komunikovat, proč nemají přiměřeně náročnou chemii, chápeš? Ty bys to dělala u svého výtvarně nadaného dítěte, co jde na umprum a je v deváté třídě?
|
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(23.3.2021 16:51:43) Nová Jano, já to vím, proto hledám někoho třetího.
Nechci se bránit útokem.
|
libik |
|
(23.3.2021 17:07:10) Nová Jano, ředitelka ..
Vlastně její přístup nás kdysi přesvědčil, šla chodbou a prostupňové děti radostně vykřikovaly "paní ředitelko, paní ředitelko" a předháněly se se zážitky.
Loni občas volala "jak se daří a kdyby něco", teď to přestalo, asi jsme všichni na ráfek, proč si ale škodit..
|
|
1kulička |
|
(23.3.2021 17:37:14) Libiku a když té ředitelce napíšeš email, s tím, že dceři kvůli přístupu učitelky hrozí hodně špatné známky, myslíš, že by nezasáhla? Já chápu, že je to čerstvé a vaří se ti krev, znám to dobře. Ale ono to nějak vyřešit půjde, neboj. Moje prostřední momentálně taky propadá z matiky, ale času je ještě dost. To vytáhne.
|
libik |
|
(23.3.2021 17:39:12) Jasně, už jsem trochu vychladla a pustila si Hanu Hegerovou
Jenom si říkám, proč si to lidi dělaj horší než to je
|
1kulička |
|
(23.3.2021 17:52:15) Libiku, proč někdy řveme na vlastní děti? Učce už taky došla šťáva asi. Denně to slyším, když poslouchám výuku u druhačky. Začátkem týdne jsou učky jako med, ale u třetí hodiny už jim dochází trpělivost a rozdávají pětky. Speciálně jeden chlapeček je neustále napomínám a je mu vyhrožováno vyhozením z výuky, občas ho vypnou, občas dají kouli, občas volají mamince hned v hodině. Někdy s ním mají větší trpělivost, jindy už pění. Nechci srovnávat tvou dceru s ADHD druhákem, ale vzpomínám na mojí spolužačku z gymplu, hodná, tichá holka, v prvním ročníku hodně zakřiknutá - a učka z ní šílela, že jí to prej dělá naschvál! že schválně potichu mluví a dělá si z ní tak srandu. Nikdo jsme to nechápali, kde se to v tý učce vzalo. Ostatní profesoři byli v pohodě, ale tahle zamindrákovaná si schválně zasedla na někoho tichého a zakřiknutého a řvala na něj, že je tichý, aby ji naštval Tím chci říct, že vaše učka už je taky s nervama u konce a štve jí asi dcera svou ignorací. A je v tom prostě osobní antipatie či pocit výčitky, že ona by se ráda s dcerou bavila a dcera o to nestojí. Když si ohlídáte úkoly, nemůže nic.
|
libik |
|
(23.3.2021 22:14:22) Jasně, jenže ani "ignorant" to nemá božový, nikdo prostě..
|
|
|
libik |
|
(23.3.2021 21:03:41) Jitys, i neee, dyk já jsem děsná drahuna
|
|
Kaipa |
|
(23.3.2021 23:18:46) Jitys, jestli to nebude tím, že v této diskuzi je libik osobně angažovaná a bytostně se jí dotýká.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Staronová.luc |
|
(23.3.2021 16:38:54) Báro, když se na to podívám z tvého úhlu pohledu, tak Ano souhlasím s tebou
|
|
Martina Bergerová |
|
(23.3.2021 16:43:04) je to tak, i průměrný rodič si ověřuje prakticky, jak dobře ho malé dítě pochopilo - já jsem zpravidla chtěla, aby mi třeba dcera pověděla, jak mi rozuměla (svými slovy), bála jsem se, aby nešla nějak jinam a neřekla věci úplně jinak
Alibistický učitel, kterému je to putna, a dlabe na to, že raději notoricky ptá, jestli ho všichni pochopili (čímž vlastně tak trochu vybízí, aby se ozval ten, kdo je blbej, a varianta, že by ne úplně srozumitelně odvykládal, ho ani nenapadne...
|
libik |
|
(23.3.2021 16:54:42) No tak to je stará vesta, i velmi dospělý matador svého oboru na školení, kde nahrnou 105 nových pravidel, na otázku "rozumíte tomu všichni" velmi váhá, jestli se má přihlásit coby nerozuma. Když tomu nerozumím, těžko se srozumitelně zeptám, že.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kaipa |
|
(23.3.2021 15:40:49) Jitys, postřehla jsi moji poslední větu?
|
|
K_at |
|
(23.3.2021 15:50:37) Jitys, tak známkování je obecně vlastně k ničemu. Ale nikdo ho nezrušil. Nicméně představa, že mám děti, které dávají pozor, komunikují, a mají mít stejné hodnocení jako někdo, kdo OPAKOVANĚ nereaguje, nezapojí se, neodpoví na otázku, to je nefér. VE ŠKOLE:Když v hodině neodpoví na dotaz = neví. Když se v hodině hlásí a zapojuje, bude mít zřejmě nějaké drobné plusové body také. A taky ještě situace: paní učitelko, proč náš Walter má 4 z testu?!?! Vy jste mu to nevysvětlila??? "Milí rodiče, Walter na posledních 5 hodinách nereagoval, nekomunikoval, zřejmě nebyl vůbec přítomen. Protože jinak měl možnost se 5x zeptat, říct, že nechápe atd".
|
|
|