ivett30 |
|
(18.1.2020 14:14:25) Co dělají u vás asistenti pedagoga ve školce? U obeznámených učitelek by mě konkrétně zajímalo i to co vykonávají i asistenti pedagoga v sedmé platové třídě. Vděčná budu za každý názor
|
Bouřka |
|
(18.1.2020 14:47:31) Nevím co dělají, ale vím, co od něho budu potřebovat já - "tlumočnickou činnost" všech pokynů do podoby srozumitelné dítěti, permanentní dozor, asistenci u všech činností od oblékání přes hygienu, jídlo k pracovní činnosti, která se v řadě případů bude muset odehrávat mimo hlavní linii, protože cokoliv je postavené na slovu je prostě neuchopitelné. Ve zkratce potřebuju druhou matka k batoleti, což bude asi muset ta asistentka zajistit, jinak nevím, jak by v té školce fungovala. Upřímně doufám, že ta asistentka bude z těch vyšších platových kategorií, protože asistence u takovéhoto dítěte asi nebude žádná sranda a ideálně to chce osobu s odpovídajícím vzděláním.
|
Lada2 |
|
(18.1.2020 15:16:12) Ovšem asistent je pedagoga, ne dítěte. Takže ho učitel klidně může záukolovat u jiných děti.
|
Bouřka |
|
(18.1.2020 15:42:01) Ale klidně, akorát pak dítě musí převzít učitel
|
|
|
Černá kronika |
|
(18.1.2020 15:47:01) 7. plat. třída ve školce není samozřejmost. Naopak ve školce zařazují dost často do nižších platových tříd a na vzdělání to vůbec nezáleží. Já jsem i teď na ZŠ v 7. plat. třídě..., nic nenadělám, můžu být ráda, že tuhle práci mám.
|
|
|
Černá kronika |
|
(18.1.2020 15:43:32) Dělala jsem AP ve školce v 7. plat. třídě.
|
ivett30 |
|
(18.1.2020 16:29:28) A vykonávala jste denně úkoly a pracovní listy sama nebo to vykonávala učitelka s integrovaným dítétem sama?
|
Černá kronika |
|
(18.1.2020 16:35:10) Integrované dítě na tom bylo tak, že nemohlo dělat žádné pracovní listy. Každý týden jsem na něj psala týdenní plán a pak hodnocení, co se povedlo a co ne a ještě jinam jsem každý den zapisovala, co jsem s ním ten den dělala, jak jedl, jak se choval. Dávala jsem mu ve školce denně i medikaci po dohodě s rodiči, to jsem také zapisovala k té denní činnosti. Byla tehdy u nás inspekce a bylo to v pořádku, jak papírově, tak i zapojení a práce s dítětem.
|
Bouřka |
|
(18.1.2020 16:42:24) kroniko, a nějaká jiná rozvíjející činnost?
|
Černá kronika |
|
(18.1.2020 16:48:52) Bouřko, rozvíjecí činnost.... úspěch byl, když se dítě naučilo poznat svou značku a utírat se do svého ručníku, když si dokázalo namydlit ruce, když si došel ke kuchařce pro jídlo a rukama poprosil, když si složil svoje oblečení,když se dokázal zúčastnit besídky. Samozřejmě co šlo, zapojovali jsme ho s ostatními, takže se např. naučil stříhat, ale nedokázal obtáhnout, vybarvit... naučila jsem ho ukazovat v knížkách na určité věci, vlastně i prohlížet pomalu knížku a ne jí bezduše listovat, to byl taky úspěch. Taky jsem ho naučila signál, že potřebuje na záchod, dříve si kdekoliv stáhl kalhoty až dolů. Tohle všechno bylo rozvíjení, z našeho pohledu dřina a pokrok, z pohledu nezúčastněného nic moc.
|
K_at |
|
(18.1.2020 16:57:18) Kroniko, vyvážit zlatém tě měla ředitelka.
|
|
Bouřka |
|
(18.1.2020 16:59:52) Kroniko, jo je to dřina, tady už jsem jí odvedla já, ale pořád je na čem pracovat. Potřebuje pracovat na pasivní slovní zásobě, grafomotorice,vlastně by měla být připravená do první třídy, co neverbálno dovolí. V záloze mám ještě přípravku v odkladovém roce v ČB, kdyby bylo nejhůř, alespoň v nějakém individuálu, ale bylo by to echt náročný. Šikovná asistentka, která by s ní fakt uměla pracovat, by nám hodně pomohla.
|
|
|
|
|
|
|
kachna_ |
|
(18.1.2020 16:11:18) U nás ve školce dělá to, co popisuje kronika + v případech vzteku izolovala dítě, trávila s ním také "spací" pauzy, protože rušil děti.
|
|
K_at |
|
(18.1.2020 16:49:21) Ivett, neřeknu. Má zkušenost zahrnuje 1 rok. Nebylo to z různých důvodu optimální. I my učitelky jsme v tom trochu plavaly. A dotyčná neměla úplně ty správné vlastnosti, abych ji mohla třeba některé činnosti s tím daným děckem dat k vykonání.
|
|
|