Manka+Cipísek |
|
(18.10.2019 6:54:51) Co si o tom myslíme? Já si myslím, že každý zaměstnanec by měl být ohodnocen dle kvality své práce, nikoli jen podle titulu. Tak, jak to chodí v jiných zaměstnáních. Nikdo nemá automatický nárok na nadprůměrnou mzdu. Ani učitelé ne. I učitel by měl být ohodnocen dle toho jakým způsobem ke své práci přistupuje. Pokud naučí, děti látce rozumí, tak ano, jsem pro, aby měli vyšší mzdy. Pak je tu ale i druhá skupina, která jede 20 let to samé, nic nenaučí, nestíhá, děti pak dohánějí doma. Plošné navyšování mezd všem bez rozdílu demotivuje. To je problém.
|
Vítr z hor |
|
(18.10.2019 7:06:49) Dokud bude lidem jasne, ze z ucitelskeho platu neuzivi rodinu, nebudou bydlet, a jeste je budou porad nekdo urazet, tak to proste delat nebudou. Neznam jedineho ucitele, ktery by svym detem doporucoval, aby sly do skolstvi. Naopak.
|
Manka+Cipísek |
|
(18.10.2019 7:17:20) Větře, nikdo tady učitele neuráží. Ani tady, ani v reálu. To, že nesouhlasím s plošným navyšováním je urážka? Já se dívám na věci tak jak jsou. Přiznej si upřímě- Teď děláš dejme tomu za 30 000 hrubýho, když uděláš něco navíc dostaneš 5 000 jako prémie a budeš spokojená. Když dostaneš 35 000 hrubého rovnou bez ohledu na to, v jaké kvalitě a kolik práce odvedeš, budeš se snažit dělat to navíc? Nebo si odkroutíš to svý minimum, protože víš, že tvůj plat bude pořád stejný? 99% lidí fakt nebude věnovat svý práci špetku energie navíc, když z toho nic navíc koukat nebude. Ani učitelé nejsou a nebudou jiní. Jak jsem psala, nevadí mi, aby měli víc, ale podle odvedené práce a výsledků, nikoli plošně pro všechny.
|
K_at |
|
(18.10.2019 7:22:30) Manko,,snad necekas, ze vetsina ucitelu funguje takto jednoduse?!?! Vzdyt se podivej - v kazde diskusi to tu je: co chcete?! Co jini?! Ve 14.00 jdete domu!!!! Mate prazdniny!!!!
|
|
Vítr z hor |
|
(18.10.2019 7:30:34) Myslim, ze si ve svem idealismu neuvedomujes, ze je to zatim jeste mnohem horsi, nez situace, kdy by se mela resit nejaka hodnoceni extra prace. Prave jsem na vlastni oci videla, jak se pedagogum odebraly penize - protoze kucharky vari pro mene stravniku. ”Pridavani” ucitelum se deke pouze formalne, nikoli fakticky - penize, ktere skola realne ma, se presunou do tarifu. Ucitele to uz za ty roky vedi. Takze penize, ktere by mely jit na ohodnoceni tech, kteri delaji vic, proste nejsou (a nikdo je nikdy nezaruci). Takze ac bys rada videla odmenovani za zasluhy (a dejme tomu zvyseni podilu nenarokivych penez), tak to v dnesni praxi vypada tak, ze by nikdo nedostal nic. Na to, co neni v tarifech, proste neni spolehnuti.
|
Manka+Cipísek |
|
(18.10.2019 7:39:45) Ale někdo to "přesouvání peněz navíc do tarifů" musí přece schválit, ne? Zřizovatel? Většinou je to obec, pokud se budeme bavit o zš. Já se moc nechci pouštět do debat o přerozdělování a hospodaření škol, protože do toho nevidím. Ale nechce se mi věřit, že stávající systém nejde změnit. Všechno jde, když se chce. Zřizovatelem bývá většinou obec. Asi část peněz dostane od státu (jak velkou část?), část od rodičů, či sponzorů? Zjednodušeně řečeno, kde škola na vyšší platy vezme peníze?
|
|
|
Termix |
|
(18.10.2019 7:45:25) Manko, jak chceš hodnotit učitele podle výsledků? Jako osvč lektorka jazyků z toho mám denně psotník. Můžu poslat fakturu? Jsou dostatečné výsledky? Za svojí prací si stojím. Ale u učitelů ve školách? Jako že zvýšení platů za samé jedničky? Učitel by měl vydělávat dost na to, aby se o ně nemohl nikdo hloupě otírat. Aby nebyl společností vnímám jako "blbá úča".
|
hodne deti |
|
(18.10.2019 7:50:06) Termix. A proc by blbá uca mela brát to samé co šikovná, atd... učitelka? Posoudit to asi bude muset ředitel.
Já třeba zažila učitele, který mi řekl,že dítě s AS má být bito hadici,že to pomáhá. A opravdu o tom byl presvedcen. Pokud není schopný si přečíst aspoň IVP o čem to je?
Jen k tomu šílenému vytížení. Náš učitel dělá hlavního trenéra 60 km od baráku. Čili závody, tréninky. Pokud je učitel tak mega vytížen, nevím kde by stíhal. Po pracovní době nic nekonzultuje. A je třídní.
|
Alena |
|
(18.10.2019 7:55:11) Na dobre placene a spolecensky uznavane misto by se blba uca dostat nemela anebo by nebyl duvod se ji zbavit. Pri zvyseni atraktivnosti povolani se zvysi zajem uchazecu, melo by byt z ceho vybirat. Vecne otrepany priklad Finska - pretlak uchazecu o pedag obrovsky, ve vychovane odborniky maximalni duvera.
|
|
Termix |
|
(18.10.2019 8:13:09) A šikovný a otravný úředník může brát stejně?
|
|
Analfabeta |
|
(18.10.2019 10:46:18) Toho trenéra má v pracovním úvazku, nebo je to jen jeho hobby? Pokud je to jeho hobby, tak sorry, to se delá PO práci!
|
Okolík |
|
(18.10.2019 10:57:11) No, vždyť to dělá po práci. Odučí, jede trénovat. Má 2 zaměstnání třeba....
|
|
|
|
Manka+Cipísek |
|
(18.10.2019 7:51:26) No, pokud víc než polovina dětí neumí v deváté třídě látku třetí třídy, tak to o kvalitě výuky něco vypovídá, ne? Nebo chceš tvrdit, že jsou všichni dyslektici, dysgrafici a já nevím co ještě?
|
|
|
libik |
|
(18.10.2019 7:53:49) Plošným zvýšením platů se deklaruje, že obor je podhodnocený a to teda je.
Aby ho dělali kvalitní lidi, co maj "energii", nemůžou brát jako prodavačky v Lidlu.
|
Kudla2 |
|
(18.10.2019 7:56:06) Libiku,
nechci Ti brát iluze, ale myslím, že řada učitelů by byla ráda, kdyby brala ASPOŇ jako prodavačka v Lidlu.
|
hodne deti |
|
(18.10.2019 7:58:40) Znáš osobně někoho kdo dělá v Lidlu? Ono to totiž není za 160h, budou tam příplatky, bonusove hodiny, které vlastně nejsou... A nebude to prodavačka. Bude to " obchodník provozu", kam se dá schovat naprosto vše.pak bude záležet na jaké vedení natrefila. Jaká oblastní,atd... Ale to je i ve školách. Je to podobné jako třeba Škodovka. Uzasna struktura, ale vymetání mozku. Živý robot. Znám manažery, kteří se zhroutili a fakt jim to nezávidím
|
Jahala. |
|
(18.10.2019 12:07:20) Znám osobně několik prodavačů v Lidlu, není to za 160 hodin, je to za 120 hodin. Každá minut a navíc je zaplacená. Jo je to fyzicky těžké prave, psychicky taky s některými zákazníky je to těžké, ale vedení firmy se max snaží nastavit velmi dobrou a k zaměstnancům vstricnou politiku.
|
|
Lída+2 |
|
(18.10.2019 12:23:26) K výplatnici mívají sjetinu z čipu, nebo ze zařízení kde se přihlašují odchod příchod jako samozřejmý papír. Lze odkontrolovat hned.
A opravdu to tam vnímám z vyprávění, jako docela dobrou práci.
Když poloviční úvazek, tak opravdu poloviční.
jinak je o tam tak, že všichni dělají vše. Jednou za měsíc vychází na někoho pekárna, tak tam musí být v 5h a rozpékat. Před akcí jsou tam o 1h déle,ale je placená. A druhý den ráno v 6h na place všichni dodělat akci....opět přesčas,ale placený-pořád stejně, NIKOHO nepřekvapí. Vychází to cca jednou za 14-21 dní.....
Nestěžuje si...ta co tam je naopak.
|
|
|
Alena |
|
(18.10.2019 8:05:45) Kudlo z vety "ucitele nemuzou brat jako prodavacky v Lidlu" nejde prece vyvodit, ze si Libik mysli, ze ted berou jako prodavacky v Lidlu.
|
Kudla2 |
|
(18.10.2019 8:10:36) Aleno,
já myslím, že z toho lze poměrně snadno vyvodit, že by měli brát VÍC, což si nejsem jistá, že v současný době tak je.
|
Alena |
|
(18.10.2019 8:18:52) ano presne tak, lze z toho vyvodit, ze by mel mit vic. Ne ze si Libik mysli (a je tim padem naivni), ze ted bere stejne.
|
|
|
|
|
|
|
neznámá |
|
(18.10.2019 8:06:13) Větře, v tom případě neuživí rodinu většina dělníků, potažmo většina lidí. Žiji v kraji, kde má většina lidí minimální mzdu, dobře, poslední roky se platy trošku zvedly, ale stále to je málo. Dělat tu učitele je terno, není problém učitele na školu sehnat. Myslím, že se nemůže nikdo těmto lidem divit, že učitelům nefandí, navíc i ten dělník za pásem má často VŠ. No a s tím časem. Asi zaleží na škole a na učitelce, znám učitelky, co končí v poledne a učitelky, co jsou ve škole do večera. Ale v pátek po obědě už obecně učitelku ve škole neseženeš.
|
hodne deti |
|
(18.10.2019 8:12:10) Já ty konzultace po práci rodičů tiše závidím. Fakt. U nás to není. Jak jsem psala třídní dělá trenéra 60 km od baráku. Stíhá tréninky 3x v týdnu. 2x má me dítě na odpoledku. Konzultace od 7 h zase nestíhám já. Třídní schůzky od 15.30h jsou roky taky. Chápu,že pak je příprava doma. Nebo sedí zavřený v kabinetu. Ale opravdu žádná jiná profese se nikdy nepřipravuje doma? On má děti jen na TV. Takže je ani moc nevidí. Když jsem se ptala na třídních schůzkách na dítě, tak mi řekl,že asi dobrý,že neví.
|
Alena |
|
(18.10.2019 8:16:23) Ale opravdu žádná jiná profese se nikdy nepřipravuje doma?" urcite si jine profese nosi praci domu, ale ktere z nich maji tak mizerne ohodnoceni?
|
hodne deti |
|
(18.10.2019 8:21:52) Aleno, zrovna o tom přemýšlím. Pokud je ta práce tak šíleně placená, proč mraky učitelek má víc dětí? U nás ve vesnici fakt většina 3 děti a hyposka na barák. Dumam, kdo z mladších má min děti. Přeci pokud mám mizerné placenou práci, nepořizují si x děti .At dostanou přidáno. S tím plně souhlasím, ale nejsem pro plošné přidávání.At se motivují ti, kteří opravdu učit/ pracovat chtějí. Ale já vidím problém i v asistentka hodně.
|
Kudla2 |
|
(18.10.2019 8:30:18) hodně dětí mají učitelky třeba proto, že je to přece jen časově flexibilnější, takže ony obstarávají tu "hlídací" stránku, a pak mají partnera, kterej není učitel a táhne to finančně on?
|
|
Alena |
|
(18.10.2019 8:36:03) A kolik znas takovych ucitelu? U nas se casto porad hraje na to, ze muz je zivitel rodiny. Rada mladych ucitelu se zalozenim rodiny bali kufry a jde jinam.
|
Majákova |
|
(18.10.2019 8:41:23) Luftovačko, to, co píšeš, mě osobně dost uráží. Absolutně nemáš tuchu o tom, jak pracuji, a děláš tady hloupé obecné závěry.
|
Alena |
|
(18.10.2019 8:51:32) Majakova, nech to byt, vzdyt to jsou jen provokativni reci, to nemuzes brat vazne.
|
|
|
|
Analfabeta |
|
(18.10.2019 10:53:35) Nám v práci kancelářema prošlo učitelek povícero. Děsně se divily, jak se v soukromé firmě maká a jak je to náročné na přesnost a na termíny. Do dvou let byly pryč, buď radši odešly samy, jedna teda dostala výpověď, ale ona nezvládala práci celkově. Všechny teda říkaly, že oproti soukromému sektoru je teda školství zlaté.
|
Okolík |
|
(18.10.2019 11:06:42) Haha, tak tuhle Urban legend znám přesně opačně. Bývalé učitelky si ve firmách, bankách, pojišťovnách apod. naopak kromě platů pochvalují pružnou pracovní dobu, možnost home-office, sick-days, dovolené mimo prázdniny a čistou hlavu, placené služební cesty, volno na případné kursy a vzdělávání. Tedy ty vzdělané, pracovité,schopné a šikovné. Ty ostatní nemohou logicky uspět nikde, ani ve škole.
|
|
Dana |
|
(18.10.2019 11:55:15) Analfabeto, ale to neplatí jen o učitelkách, ale obecně o státních zaměstnancích, třeba úřednících. V řadě soukromých firem, zvlášť dřív, když byla nezaměstnanost, ani uchazeče, kteří přišli ze státního nechtěli. Protože oni nebyli zvyklí na takové množství práce a ještě si přinesli ze státního i jiné nešvary.
|
|
|
|
|
X__X |
|
(18.10.2019 9:11:29) On má děti jen na TV. Takže je ani moc nevidí. Když jsem se ptala na třídních schůzkách na dítě, tak mi řekl,že asi dobrý,že neví.
to je od třídního učitele ale dost smutný :-( já třeba zrovna včera byla na schůzkách u holky ve škole kvůli jedné akci. na střední, holka je ve druháku, je to tedy menší škola, dvě třídy na ročník. při té příležitosti jsem o ní pokecala se statutárním zástupcem školy, respektive on si přišel pokecat se mnou. já se pak divila, kolik toho o holce ví a ona jenom pokrčila rameny, že ho přece v prváku měli celý rok na plavání, takže je zná. což mi připomnělo, jak jsme s ním kdysi mluvili na dni otevřených dveří, kdy dočasně byl ve funkci ředitele a jak se zajímal, kdo se studentů nás provázel školou, jestli nám odpověděl na všechno, co nás zajímalo a bylo vidět, že je v obraze, co se těch studentů týká. myslím tím nejenom co se prospěchu týká, ale i tak nějak osobnostně.
|
|
|
Kudla2 |
|
(18.10.2019 8:12:39) neznámá,
já myslím, že je nesmysl bazírovat na ČASE, kterej učitel ve škole stráví.
Bylo by v něčem přínosný, kdyby tam seděl až do večera, krom toho, že by mu pracující do 5 tolik nezáviděli?
|
|
Ruth |
|
(18.10.2019 8:14:13) Ještě jsi zapomněla na prázdniny. Pokud je vše odučeno, proč by nemohli odejít domů, třeba v poledne. Ani se nedivím, že jsou tam VŠ u pásu, když uvažujete takto, hodně hodin je kvalita.
|
Kudla2 |
|
(18.10.2019 8:17:52) "Pokud je vše odučeno, proč by nemohli odejít domů, třeba v poledne."
Přesně tak.
A asi se většina z nich nějak připravuje i doma.
|
|
neznámá |
|
(18.10.2019 8:19:52) A já někde píšu, že hodně hodin je kvalita? To jsem podotkla na zdejší upozornění, že mají učitelé makaj od rána do noci.
|
|
|
Manka+Cipísek |
|
(18.10.2019 8:30:01) Neznámá, to, co píšeš je taky důležitá poznámka pro pochopení a vysvětlení toho, proč se na plošné navyšování mezd dívají lidi různě a není na to jednotný názor.
Lidi mají v průměru různé platy v různých regionech. Vlastně chápu, že pražákům s jejich průměrnou mzdou přidá plat učitele bídný a že v Praze s prakticky neexistující nezaměstnaností je učitelů kritický nedostatek.
Tam kde žiju já sice nemají lidi minimální mzdy, ale řekla bych, že většina je pod oficiálním průměrem a plat učitele je tady považován za přiměřený s ohledem na odpracované hodiny, placené volno atd. Učitelky, které znám si na svojí práci nejvíc pochvalují právě kratší pracovní úvazek, který se dobře kombinuje s péčí o děti. A také v mojí sociální bublině se v reálu stávkující učitelé s velkým pochopením lidí nesetkávají... Tady není nic neobvyklého mít i s vš podprůměrný plat... A nejsou to jen zdravotní sestry... Nikdo je neuráží, nepodceňuje, váží si jejich práce, ale prostě s ohledem na celkovou životní úroveň v kraji, odpracované hodiny většině lidem připadá jejich ohodnocení přiměřené... Ono by tomu zatraktivnění jejich povolání, kromě dalšího navyšování, přispělo i to, kdyby se z našeho školství přestal dělat pokusný králík, tj. snažit se zařadit mezi "normální" děti i ty zcela nevzdělatelné a nevychovatelné, kdyby nemuselo být kvůli gdpr tisíc podpisů a souhlasů na každou akci, kdyby se místo tisícero dalších kravin začlo konečně věnovat ve škole tomu, kvůli čemu je školní docházka povinná -- učit se. Pak by se i našli lidi, kteří by ve výuce viděli nějaký smysl a cíl.
|
|
|
|
K_at |
|
(18.10.2019 7:10:24) Manko a Radko, ja jen dodam, ze jestli se ve skolstvi velice rychle neco zasadniho nezmeni, budete si deti brzy opravdu ucit samy. Protoze UCITELE NEJSOU!!!! NEJSOU! Neni to lakavy obor. Delaji ho nadsenci, s velkym nasazenim. Nebo dobre ustajeni rutineri. Jestli ma skolstvi byt opravdu zajimavy obor s konkurenci, tak je to bohuzel mj i o penezich. A jestli vam prijde ok, aby ucitel podaval supervykon a zvladal veskere dalsi aktivity za cca 23 cisteho, tak jo. Mate to skolstvi takovy, jaky mate. S indiv ohodnocenim dle schopnosti vrele souhlasim.
|
K_at |
|
(18.10.2019 7:20:23) A nez prijdou klovaci, pisu vlastne predevsim ZA UCIRELE ZS A VYS. Ani ne za materinky. I kdyz ten servis rodicum i detem, ktery nektere kamaradky v ramci prace odvadi, a ktery vedeni vyzaduje, je opravdu vysoce odborny. Prescasovych hodin by se holky za rok nedopocitaly a .....premie nevidely dlouhe roky.
|
hodne deti |
|
(18.10.2019 7:42:59) Kat, tohle je špatně.
Dělám v jiném oboru a tam to funguje stejně. Jen zatím nikdo nestabilně, jelikož co by bylo pak nevim. Již několik let mám stejný plat, odměny se nevedou. Ať odpracuji 160 a nebo 190h. Ale tak to je. Mám několik možností a) jít dělat něco jiného za b) držet hubu a krok. Už roky to dělám z lásky k té práci a jelikož to má smysl. Za hodin neplacené jo volna. Znám takhle dost lidí. Třeba Monty by za můj plat ani ráno nevstala z postele ;))))).
|
|
|
Ruth |
|
(18.10.2019 7:22:03) Klid, Kat. Slušná, civilizovaná společnost své učitele zaplatí, tím dá najevo, že si je váží. Když se to nestane, budeme se muset podívat na věc tak, že ve vyspělé společnosti nežijeme Jen mě zaráží, jak kde-kdo chce furt posuzovat, že kdo je nebo není dobrý učitel. Jo a stávkujte, nebojte se toho.
|
|
Vítr z hor |
|
(18.10.2019 7:23:19) Kat, bohuzel naprosto souhlasim. Skoly v nasem okoli maji az na par vyjimek silenou uroven. Nema kdo ucit. A nakonec mezi partu mizernych ucitelu ani zadny slusny nechce - boji se o svoji povest. Presne to, co pises, uz me potkalo - anglictinu a matematiku moje deti umeji jen diky soukromym ucitelum, cestinu za lonsky rok je doucuji jeste ted sama. (Teda uz to snad konecne davaji). Nejen, ze jejich ucitele moc neumeli ucit, ale predevsim dost zasadni kusy latky zcela vypustili... z matematiky tedy naprostou vetsinu. Nikomu nepreju zazivat totez. Je to vycerpavajici pro rodice a strasne nefer vuci detem. Ten cas jim nikdo nevrati.
|
Manka+Cipísek |
|
(18.10.2019 7:27:33) Skoly v nasem okoli maji az na par vyjimek silenou uroven. Nema kdo ucit. A nakonec mezi partu mizernych ucitelu ani zadny slusny nechce - boji se o svoji povest. Presne to, co pises, uz me potkalo - anglictinu a matematiku moje deti umeji jen diky soukromym ucitelum, cestinu za lonsky rok je doucuji jeste ted sama. (Teda uz to snad konecne davaji). Nejen, ze jejich ucitele moc neumeli ucit, ale predevsim dost zasadni kusy latky zcela vypustili... z matematiky tedy naprostou vetsinu. Nikomu nepreju zazivat totez. Je to vycerpavajici pro rodice a strasne nefer vuci detem. Ten cas jim nikdo nevrati.
A za takovou odvedenou práci si takový učitel zaslouží další navyšování? Učitel, který vypustí většinu látky, neumí učit a děti doučují rodiče?
|
Alena |
|
(18.10.2019 7:43:43) Manko, nezlob se, ale to je hrozne kratkozraky pristup. Ucitele jsou spatni, protoze konkurence je nizka. Holt se budes muset prenest pres fazi zatraktivnovani povolani. A jen platy zvysit samozrejme nestaci.
|
Kudla2 |
|
(18.10.2019 7:49:31) Ale vždyť Manka má pravdu.
Když je nízká konkurence (kvůli špatnému finančnímu a i "morálnímu" ohodnocení), tak vezmou každýho, kdo má ruce a nohy, a tím se logicky zhorší kvalita.
|
Alena |
|
(18.10.2019 7:51:47) V cem ma pravdu? ano dneska vezmou kazdeho, ohodnoceni nizke, prace otravna.
|
Kudla2 |
|
(18.10.2019 7:55:15) Aleno,
v tom, že ti špatní si nezasloužej být placení stejně jako ti dobří, a že když to tak je, tak to demotivuje i ty dobré.
Ale je to bludnej kruh, jestliže málo peněz odrazuje ty dobrý a dostane se tam pak dost špatnejch, tak je logický říct "a za tohle chcete víc peněz?" jenomže když v tom oboru bude málo peněz, tak se z toho nevyhrabe, nedostanou přidáno ani ti dobří a třeba časem utečou a zas tak furt dokola.
|
Alena |
|
(18.10.2019 8:03:50) Ano, Kudlo, je to bludnej kruh, proto je treba plosne razantne ucitelum pridat. Proste prace ucitele ma tu a tu hodnotu a ne "prijdte a nejak si vas obodujeme" . Stejne jako ma nejakou hodnotu prace lekare.
|
|
X__X |
|
(18.10.2019 9:18:24) Ale je to bludnej kruh, jestliže málo peněz odrazuje ty dobrý a dostane se tam pak dost špatnejch, tak je logický říct "a za tohle chcete víc peněz?" jenomže když v tom oboru bude málo peněz, tak se z toho nevyhrabe, nedostanou přidáno ani ti dobří a třeba časem utečou a zas tak furt dokola.
přesně tak. plat by měl být nastavený tak, aby si školy mohly vybírat ze zájemců a ne aby musely vzít každého jenom proto, že nikdo jiný není
|
|
|
|
|
|
Termix |
|
(18.10.2019 7:47:33) Ano. Když se učitelům výrazně přidá, zatraktivní se tím jejich práce. A tedy přijdou kvalitnější lidé.
|
Alena |
|
(18.10.2019 7:50:19) a ja ocekavam s kvalitnejsimi (a s vice angazovanymi a mene ustrasenymi :) lidmi nasledny tlak na zmeny ve skolstvi (zmirneni byrokracie, moznost supervizi, ddovzdelavani, spolupraci..atd)
|
|
Manka+Cipísek |
|
(18.10.2019 7:55:10) Ano. Když se učitelům výrazně přidá, zatraktivní se tím jejich práce. A tedy přijdou kvalitnější lidé
Potud je vše v naprostém pořádku.
A co ti nekvalitní? Ty budou odejiti? Když je nedostatek učitelů? Těžko. Odejdou sami? Těžko. Protože po přidání těžko najdou lepší job.
A to je to, co já vidím jako problém. Aby měli všichni plošně stejně.
|
hodne deti |
|
(18.10.2019 7:56:51) Manko, naprosto souhlasím.
|
|
Alena |
|
(18.10.2019 8:14:24) "Horší než reálné podfinancování školství je podle Jančaříka dehonestace profese. „To, jak se o zvyšování platů neustále diskutuje, slibuje ale neplní a objevují se otázky, jestli jsou učitelé dost kvalitní na to, aby si zasloužili dostat přidáno. To se v jiných profesích neděje, o hasičích se v tomto smyslu nediskutuje. https://www.eduin.cz/clanky/rodice-vitani-nejmene-tricet-tisic-cechu-by-se-rado-stalo-uciteli-kdyby-co-jim-v-tom-brani-nejen-male-penize/
|
|
|
|
Dana |
|
(18.10.2019 8:10:20) Mně to připadá jak začarovaný kruh. Nízké platy, neukáznění žáci, inkluze, drzí rodiče, vede k tomu, že se do školství nikdo nehrne a učitelů je málo. Pak učí pomalu i ten, kterému ještě není osmdesát let nebo má nějaký švindl kurz či je hodně špatný učitel, který nic nenaučí. Rodiče jsou proto čím dál víc na učitele naštvaní, protože stále víc musí suplovat sami školu, nebo si platit doučování. Takovým učitelům pak zvýšení platů nepřejí, protože nemají výsledky. A kruh se uzavírá. Stávkovat klidně učitelé mohou, většiny obyvatel se to nijak nedotkne a bude jim to proto úplně jedno. Rodiče tím proti sobě leda tak ještě víc popudí.
|
Kudla2 |
|
(18.10.2019 8:11:08) Dano,
ano, vidím to dost podobně.
|
|
|
|
|
Manka+Cipísek |
|
(18.10.2019 7:23:46) Ach bože, kolikrát ještě budu muset napsat, že se zvýšením souhlasím, ale nikoli plošně všem, aby to bylo bráno na zřetel? Musím to napsat pětkrát, či to podtrhnout, nebo co mám udělat? Teď už to píšu asi po třetí a přesto mi tu bude vkládáno do úst, že mi připadá v pořádku, aby měl učitel 23 hrubýho, přitom jsem to nikde nenapsala!!!! To je jak u blbej na dvorku, fakt. Hlavně, že tu nedávno probíhala diskuze o diskuzích, všichni jsme si tam notovali v tom co je špatně a co nám vadí, ale potom skutek utek, je to zase furt dokola. Zase ve starých kolejích.
|
Kudla2 |
|
(18.10.2019 7:52:05) Manko,
klid, já to s tím zvýšením chápu jak to myslíš.
Že když je člověk zaplacenej stejně, ať se snaží navíc nebo ne, tak proč by se snažil?
Druhá věc je, že jestli to funguje tak, jak říkaj holky, tak by systém pevnej tarif-prémie skončil tak, že by žádný prémie nebyly, tak se jim zas nedivím, že by chtěly přesun do toho pevnýho tarifu.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2019 8:02:09) Manko, když se zvedají platy úředníkům, policajtům, hasičům, doktorům - taky se řeší, kdo je jak kvalitní? ani náhodou, jde to plošně, a až k tomu jsou odměny navíc. Atraktivitu pro mladý udělá základní plat, ne odměny, navíc odměny jsouu pro ty, koho chce ředitel uddŕžet nebo přetáhnout, takže chlapi a známí, tomu není jak pomoct, pokud by šlo o odměnový systém a ne o tarif
|
|
K_at |
|
(18.10.2019 8:12:46) Manko, pokyd nebude ucitelstvi zajimave uz v zakladu, nepritahnes studenty VS do skol. Nezvysi se konkurence, tudiz vykon.
|
|
|
|
Alena |
|
(18.10.2019 7:39:49) "Plošné navyšování mezd všem bez rozdílu demotivuje. To je problém." Ne neni to demotivujici, je to jedina moznost. Varianta pridani jen nekomu situaci o mnoho nezlepsi. V dalsich letech potrebujes dostat do skol 11 tisic ucitelu a potrebnym tlakem vystipat navic ty spatne. Kvalitu ucitele posuzuje reditel, jedina, temer neodvolatelna osoba, jak chces zarucit objektivitu, je pravdepodobne, ze by situace ve skolach dostavala na frak, novi ucitele by platove podminky zarucene nemeli.
|
|
Renka + 3 |
|
(18.10.2019 10:41:08) "Já si myslím, že každý zaměstnanec by měl být ohodnocen dle kvality své práce, nikoli jen podle titulu. "
Přesně tak. Znám učitele, kteří si nezaslouží ani ten plat, co mají. Někteří učitelé ještě nepochopili, že jejich práce je děti naučit a ne se snažit je nachytat. Co si myslet o učiteli, který má ve výkladu chyby a ještě se během zkoušení snaží najít a vrtat v tom, co žák neumí a naopak, když vidí, že umí odmávne to a hledá dál.
Požádám učitelku o látku, kterou děti probíraly, když tam dítě není a ona řekne, že si to má to dítě sehnat u spolužáků. To je jako co? Spolužáci snad nejsou placeni za práci učitele? Navíc dítě je v nové škole, dojíždí x km a ještě se s nimi moc nezná. Nebo pak opíše věci i s chybami a nikoho to nezajímá. Já čekám, že materiál mi poskytne učitelka, jejíž je to náplní a ne spolužák.
Jiná učitelka dá písemku a nikdy neposkytne zpětnou vazbu, nasolí trojky, čtyřky, pětky, ale neřekne a neukáže dětem, v čem chybovaly. Takže děti neví, co se mají naučit. To asi taky není efektivní způsob výuky.
Takhle bych mohla pokračovat do aleluja. Znám dobré učitelky, jejímž cílem je látku naučit tak, aby děti pochopily, ale těch špatných znám taky bohužel dost. Některé si doslova léčí své mindráky. Proč jim plošně přidávat nechápu.
|
|
|