Monika |
|
(5.9.2019 23:30:07) Přidala bych s dovolením ještě jedno "obalovací" téma. Už koncem srpna jsem narazila náhodně v Kauflandu na roli nazvanou "samolepicí obalovací folie", což mi přišlo jako dobrá možnost, jak obalit nestandardní školní učebnice/cvičebnice. Tady jste to následně taky některé doporučovaly jako v podstatě "profesionální" metodu. Bohužel ta role nemá žádný návod a já jsem buď tupá a nebo je to jen pro opravdu šikovné osoby? Je na to nějaká finta nebo fakt musím 1) ustřihnout kus folie s papírem na vhodnou velikost, 2) odloupnout papír od folie 3) nalepit to na učebnici na první dobrou tak šikovně, že se mi to nepokroutí, případně alespoň tak nešikovně, že to můžu zase odlepit a zkoušet znovu a znovu? Já jsem velmi nepečlivá osoba typu "osobní tempo rychlé, nepřesné" a navíc tedy s počínající stařeckou vetchozrakostí, takže mi to a) nejde, b) na to blbě vidím a pokus skončil s folií slepenou "sama do sebe", byla jsem ráda, že jsem osvobodila ubohou učebnici. Je na to nějaký fikanější postup nebo se musím smířit s tím, že to není metoda pro mě???
|
Tante Bante |
|
(5.9.2019 23:43:40) Mně se stalo to samé. Taky by mě zajímalo, jak se to dělá.
|
|
klikli |
|
(6.9.2019 5:45:14) Přidávám se, včera jsem tím úplně zničila jeden speciální sešit a půjdu koupit nový. Pár prac.sešitů jsme s tím obalili celkem dobře, ale museli na to být dva. Měkčí desky sešitu znamenaly katastrofu.
|
|
sevenofnine |
|
(6.9.2019 7:08:21) youtube.com/watch?v=C693NsE4J90 od cca 6min
|
Lída+2 |
|
(6.9.2019 7:17:37) sevenofnine, tato folie není samolepící,to je ta obyčejná,ale věřím, že se bude hodit jiným
|
sevenofnine |
|
(6.9.2019 7:39:32) Od 6 min je tam i samolepící folie, píšu i v prvním příspěvku. Paní je knihovnice a v tomto videu jsou 3 způsoby, jak obalit knihu. Je dobré shlídnout i ten jak obaluje jen folii aby jsi věděla kde a jak střihnout ...
|
Lída+2 |
|
(6.9.2019 7:41:31) sevenofnine, jo ahá,mě se to stoplo po zabalené knize. už vím proč. Chtělo to něco potvrdit. A já to ignorovala. (Nový PC a od včera to po mě pořád něco chce. A já to dneska ignorovala, tak mi to utlo tipec)
|
|
Tante Bante |
|
(6.9.2019 8:31:01) Děkuju!
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(6.9.2019 7:17:05) Moniko zkus toto: https://eshop.ceiba.cz/filmolux
měl by tam být návod
|
|
frosti |
|
(6.9.2019 7:47:10) 1. Ustrihnu si odpovidajici velikost s presahem 2-3cm na kazdou stranu (az budete mit nacvicene, tak staci i mene).
2a. Navod rika oddelat asi 3cm ochranneho povrchu z jedne strany a postupne prikladat na knizku/sesit. Ochranny povrch se oddelava postupne.
nebo 2b. Ja to delam u mekkych desek opacne a polozim folii na stul (je dobre napoprve zatizit). Oddelavam rovnou pulku ochranne vrstvy az k budoucinumu hrbetu sesitu (ochrannou vrstvu neodstrihnu, ale jen prelozim na druhou pulku). Polozim sesit hrbetem vedle konce oddelane ochranne vrstvy a postupne ho pokladam na folii smerem ke kraji. Otocim sesit a pravitkem od hrbetu ke stranam uhladim a vytlacim tak zbyle vzduchove bubliny. Polozim znovu celou folii na stul se zavrenym prilepenym sesitem na jedne pulce. Odstranim zbytek ochranne folie a vlozim ji do sesitu, aby se mi presahujici okraje pri preklopeni neprilepily. Sesit pokladam znovu od hrbetu na polozenou zbylou pulku.
3. V obou pripadech je dulezite pokladat na zavrenou ucebnici a pravitkem vytlacit do stran zbyvajici bubliny pod povrchem predtim, nez se zahne folie na bocich.
4. Sesit otevru, odstrihnu rohy, prestrihnu folii u hrbetu a zahnu.
|
frosti |
|
(6.9.2019 7:51:29) Chce to trosku cvik a hlavne nespechat.
|
Monika |
|
(6.9.2019 9:52:14) No, právě! Ale moc děkuji za návod
|
|
|
A. Andrs |
|
(6.9.2019 8:48:03) Ten návod je hezky, ale v době rozvinutého kapitalismu, kdy se trh snaží uspokojit všechny nase potřeby výrobou toho co potřebujeme....proč se rovnou nevyrábí sešity které mají pevné desky?
|
Monty |
|
(6.9.2019 8:56:40) Dezem, protože by byly drahý. A taky o něco těžší. Mě spíš fascinuje, že ve 21. století pořád děti tahají těžký učebnice, pracovní sešity, rodiče poslušně obalujou a používá se legrační argument "neobalený sešit vypadá ošklivě". Jako by smysl sešitu byl v tom, aby vypadal hezky.
|
Odvolání |
|
(6.9.2019 9:03:18) Jako by smysl sešitu byl v tom, aby vypadal hezky.
Samozřejmě že má smysl aby hezky vypadal. Člověk se tím jaksi prezentuje. Když půjdu předložit vedení svoji prezentaci, taky ji nebudu mít zmuchlanou, špinavou, apod.
A ne, není rozdíl mezi "mými" materiály a těmi co pouštím ven - zkrátka buď jsem typ co na to dává pozor, je pečlivej apod., nebo nejsem, pak je ale jasný, že v určitých odvětvích nemůžu pracovat...
|
Federika |
|
(6.9.2019 9:06:16) Prezentaci přinese pěknou-jednak ji nestihne zničit a jednak to není jeho pracovní pomůcka. Sešit je jeho pracovní pomůcka, nic víc, nikomu ho ukazovat ani předkládat nemusí.
|
Odvolání |
|
(6.9.2019 9:10:12) Federiko,
já třeba pracuji se spoustou lidí, dostávám do ruky různé podklady a můžu vás ujistit, že je hnus co jsou lidi někdy schopní druhýmu předat jako materiál.
Nic, každému co jeho jest, jistě se kvůli tomu svět nezboří a velká většina lidí prezentace nedělá a s lidmi nedělá, takže je to vcelku jedno, že.
Já mám kolem sebe ráda pořádek, jak v sobě, tak ve svých věcech, v práci, v domově.
|
Federika |
|
(6.9.2019 9:12:43) Jsou ale lidi, i velmi schopní, kteří tohle nepotřebujou. A jak říkám, vidím velkej rozdíl mezi dílem, kterým se člověk "prezentuje" a tím, jakým způsobem si vede svoje poznámky. Tam je důležitý,aby mu k něčemu byly, aby se v tom orientoval. Můj syn se učí kvůli nedostatku čas jeho sešity mu splňujou to, co se od nich ř žádá.
|
|
Kudla2 |
|
(6.9.2019 9:15:37) Borgis,
v tom případě rozlišujme, co student odevzdá učiteli (a to nechť je prosté oslích uší, mastných skvrn od svačiny a vytrhaných stránek) a to, co je pro jeho vlastní potřebu a poznámky (a s tím ať si dělá co chce).
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(6.9.2019 9:13:05) Borgis,
ehm,ale teď se bavíme o dětech ve škole, ne o prezentaci v práci.
I člověk, který ve škole nosí otrhané rohy, může být jednou platným členem společnosti. (A pokud to bude potřebovat pro svou práci, tak si to jistě dokáže osvojit i později)
(Fascinuje mne, kolik energie a důvtipu jsou lidi ochotni vložit do naprosto nepodstatných věcí. )
|
Odvolání |
|
(6.9.2019 11:07:58) ehm,ale teď se bavíme o dětech ve škole, ne o prezentaci v práci.
Kudlo, ano, bavíme. Ale jaksi ty děti učíme nějaké návyky, je tak?
Jak jsem psala, mě je jedno, jak si každej vede poznámky, to je vaše věc. Já mám všechno v takovým stavu, že kdyby mě teď trefil šlak, tak lidé co se mnou pracují, mají všechno v takovém stavu, aby mohli okamžitě navázat a aby to neohrozilo firmu a společné projekty.
Tak nějak se mi s tím pocitem lépe žije
|
Federika |
|
(6.9.2019 11:12:01) Borgis, ale on to má každej jinak. Můj syn má spolužačku,která má vždycky všechon perfektní. Sešity i jiný věci jak z reklamy. Jinak si ale s máločím poradí, potřebuje pomoc. Tu jí poskytuje často můj syn, s těma jeho hnusnýma sešitama a bordelem všude. Jo, bylo by hezký, kdyby měl každej všechno. Ale nemá, no. Nebo možná někdo jo
|
Odvolání |
|
(6.9.2019 11:18:10) Federiko a proč se tu dává rovnítko mezi "má věci v pořádku" a "neumí si poradit"?
|
Federika |
|
(6.9.2019 11:19:57) Nedávám rovnítko, vůbec. Píšu, že někdo může mít obojí. Jen je to tak, že člověk může bejt velmi schopnej i bez toho dokonalýho pořádku.
|
Odvolání |
|
(6.9.2019 11:23:43) Federiko
"Můj syn má spolužačku,která má vždycky všechon perfektní. Sešity i jiný věci jak z reklamy. Jinak si ale s máločím poradí, potřebuje pomoc. Tu jí poskytuje často můj syn, s těma jeho hnusnýma sešitama a bordelem všude."
tak mě toto jako rovnítko vyznělo.
|
Federika |
|
(6.9.2019 11:28:13) Napsala jsem to jako příklad. Zároveň jsem napsala, že ne každej má všechno. Já k mýmu mladšímu synovi nemůžu ani přijít do jeho pokoje, hned se rozčílím. Bordel neskutečnej, do školy nemá penál, často ani propisku, píše hrotem bez náplně. Sešity hrůza, učebnice často poztrácený. Někdy nechá v autobuse kromě bundy i svou tašku. Nikdy nebude jinej. Co sním nadělám? Je ale velmi chytrej a schopnej. Prezentaci má hotovu během chvíle, klidně i v angličtině nebo němčině, možná dokonce i španělštině. Odevzdá ji dokonce i celkem ve vzorným stavu, jelikož ji nestihne zaprasitZvládne práci na A4 napsat během chvíle o půlnoci na záchodě. Prostě jsou lidi, kteřím někde bylo zhůry dáno a někde zas ubráno.
|
Odvolání |
|
(6.9.2019 11:31:11) Federiko, však jasně, co byste s ním měla dělat, než ho nechat.
Já taky psala jen vlastní zkušenosti
|
Federika |
|
(6.9.2019 11:33:03) No nechat-já se ve skutečnosti snažím. jenže bez výsledku. A spíš mám pocit, že zbytečně vynaložená energie, on se třeba někdy vzchopí, dá si částečně svý věci do pořádku a přijde mi to hrdě ukázat Jenže a chvíli je vše při starém. A byl takovej vždycky.
|
Odvolání |
|
(6.9.2019 11:33:36) Tak hlavně si musí najít partnerku, které to nebude vadit
|
Federika |
|
(6.9.2019 11:35:04) Má doufám jiný plusy Je hodnej maká na sobě, cvičí, k holkám se chová hezky je vtipnej (někdy až moc) a chytrej. Nicméně jakoustakous pečovatelku bude potřebovat, to jo.
|
|
Kudla2 |
|
(6.9.2019 11:36:04) Borgis,
třeba mě v mladším vydání
|
Federika |
|
(6.9.2019 11:37:59) Hehe,
Kudlo, jen jeslti víš, o čem mluvíš Ba ne, nakonec co, nejspíš si jednou vydělá na uklízečku a bude to mít ošéfovaný takhle Hlavně když po něm nebudu muset nadále uklízet já.
|
Kudla2 |
|
(6.9.2019 11:43:58) Federiko,
jedním z nepsaných předpokladů u mého potenciálního partnera bylo, aby netrval na pořádku doma, respektive na tom, abych ho udržovala já.
Myslím, že časem se to zpracovalo do vcelku přijatelné podoby, kdy jsme sice schopní třeba navečeřet se na stole plném papírů a jít klidně spát, když není umytý nádobí, ale hmyz ani myši nás nežerou, a když ZE SVÝ VLASTNÍ ZKUŠENOSTI (tedy ne proto, že "by se to mělo" usoudíme, že něco je lepší , tak jsme schopní to docela i aplikovat.
Proto si myslím, že výchova k nějaké velké pořádkumilovnosti, která nejde "zevnitř", je málo platná, ale zato značně otravná.
|
Federika |
|
(6.9.2019 11:47:02) Můj manžel bohužel není schopnej najíst se u stolu, na kterým něco leží. Já v pohodě. Mám paní na úklid. On ji nechce. Nemá rád někoho doma. Ale já jsem schopná ten pořádek udržovat jen s ní. A to sní částečně taky uklízím, třídím věci, oblečení, knížky, odvezu papíry, plasty, vyperu povlečení a tak. Bez ní bych se k tomu ale nedokopala.
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(6.9.2019 11:46:05) Kudlo, ono to zní třeba vtipně, ale je to hrozné, kdy pošleš chlapa s dítětem na plavání a on přijde domů v cizích botách a dítě v cizí mikině. Nebo nezaplatí u benzínky, protože se při tom, co čerpá palivo, zamyslí, pak skočí do auta a odjede. Vysvětluj to pak, že nešlo o úmysl, ale o roztržitost pana profesora. Jakýkoliv papír mu dáš do ruky, ztratí, jde s dítětem k lékaři, zprávu nedonese, kartička pojištěnce rovněž zmizí. Pro mě je to hrozně vyčerpávající, protože důležité záležitosti fakt musím hlídat, až myslet za něj. Přitom vědec, v práci velmi úspěšný. Ale jak píše Federika, někde přidáno, někde ubráno, pro partnery utrpení. Jo je taky vtipný a hodný, takže během chození to až tak nepoznáš.
|
Federika |
|
(6.9.2019 11:48:54) Ano Renko, takhle to máme Přijde bv zimě, ve sněhu, jen s jednou botou:" Mami, já jsem nějak usnul nebo co a pak už byla moje zastávka tak jsem rychle vystoupil a teprve když jsem šel, tak jsem uviděl, že mám jen jednu botu,tu druhou jsem si asi omylem v autobuse vyzul..."
|
Renka + 3 |
|
(6.9.2019 12:03:03) Federiko, mě to z popisu bylo jasné. Řešíme denně. Nedávno jel manžel pro syna na nádraží. Ani jednomu nebylo divné, že nevezou domů kufr, syn si na něj nevzpomněl, muže takový detail vůbec nerozhodil, asi ho ani nenapadlo, že by dítě, které přijelo z týdenního soustředění, mělo mít nějaké věci.
|
Federika |
|
(6.9.2019 12:05:23) D. šel do školy, odchází ráno sám. Koukám, prší, bunda na věšáku, u dveří batoh. Tak volám:"Tak co, jdeš do školy, mobil máš??" (ironicky) A on s v klid odpoví: "Jo, mobil mám, vždyť mi voláš..." "No a co taška a neprší náhodou???" ..."A jo, vidíš..."
|
|
byvala radka |
|
(6.9.2019 14:33:22) není to pro tebe vyčerpávající? já bych to asi nedala, resp. bych z toho byla furt rozhozená a podle nálady buď bych mávla rukou (ale vnitřně ne) anebo řvala...
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(6.9.2019 11:48:55) Renko,
aha, tak tohle už by bylo moc i na mě.
Já mám bordel třeba na gauči, ale v pracovních věcech mám vzornej pořádek a třeba doktory dětí si píšu do kalendáře a málokdy na něco zapomenu.
|
|
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(6.9.2019 11:37:35) Federiko, myslím, že jsi psala, že je taky ADHD? U nás je to u syna podobné, ale já se snažím s tím bojovat, protože mám takového i muže a je to fakt peklo. Už teď lituji budoucí partnerku svého syna. Tak se alespoň snažím o určité návyky, nebo alespoň pochopení, že takhle to fakt není úplně OK. Ono to trošku jde, ne že by ty pokroky byly velké, ale občas se zadaří. Zase bych ale fakt nebyla ráda, kdyby se dávaly pětky za zapomínání a ztrácení věcí, jak tu občas někdo píše, protože to by nám ten život hodně zkomplikovalo. U nás se to naštěstí na základce nepraktikovalo, i když si ředitelka v úvodu třídních schůzek nikdy neodpustila poznámku, že připravenost pomůcek a nošení úkolů je vizitkou rodičů.
|
Federika |
|
(6.9.2019 11:39:59) Renko, kupodivu jemu dost pomohl ten gympl, kde teď je. Kromě odevzdávání prací, se kterým teda taky mívá problémy, protože je schopnej to nechat kdekoli, moc tyhle věci neřeší. Ani sešity, ani to, že nemá čím psát, ani to,že nemá věci na tělák, učebnice...Chtějí po něm jen to,aby uměl, znal.
|
|
|
|
Monika |
|
(6.9.2019 11:29:39) Mně ne. Je to prostě sdělení ve stylu "lidé jsou různí". A naopak možná spíš obrana před náznaky tvrzení ve stylu "když má někdo rozedrané sešity, nesvědčí to o ničem dobrém"
|
|
Kudla2 |
|
(6.9.2019 11:38:58) Já to taky určitě nevnímám jako rovnítko "chaotici jsou schopní, pořádkumilovníci neschopní".
Spíš jako, že pořádkumilovnost není zárukou schopnosti ani bordelářství zárukou neschopnosti.
(Což samozřejmě nevylučuje existenci schopných pořádkumilovníků a neschopných chaotiků, jen že ta ne/pořádkumilovnost sama o sobě o ničem nevypovídá.)
Ostatně příklad máme hezky na očích - Ty (pořádkumilovník) i Federika (bordelář) jste asi obě dvě velmi schopné ženy.
|
Federika |
|
(6.9.2019 11:40:57) Já jsem vždycky chtěla mít ve věcech pořádek, obdivuju to. Miluju pořádek Jen toho nejsem schopná.
|
1kulička |
|
(6.9.2019 13:49:09) Federiko, já jsem pořádku schopná, ale jen do jisté hranice a tou v mém případě byly 2 děti a žádné zdravotní problémy. Po 3. děcku to šlo nějak do háje a už mi to skoro ani nevadí.
|
Federika |
|
(6.9.2019 13:53:27) Mně bordel vlastně docela vadí. Mám ráda minimalismus. A jak minimalismus s tolika věcma, dětma a manželem?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lenka Pražanda |
|
(6.9.2019 9:13:02) Monty, já jsem si vždycky myslela že se sešity obalují aby nějakou dobu vydržely pohromadě V případě mých dětí rozhodně. Z neobaleného sešitu začnou padat listy dřív než ho stihnou popsat U učebnic nechápu, proč nemůže fungovat stejný systém jako v knihovně. Škola zakoupí, obalí (ideálně nalepenou folií) a děti fasují v igelitu. Znamenalo by to jeden obal na jednu učebnici po celou dobu její životnosti a ne jeden obal každý rok To fungovalo dokud ty knihy měly stejný rozměr, že se to dalo použít za rok. Dneska ten obal v červnu vyhodím, protože vím že už mi na nic dalšího pasovat nebude
|
A. Andrs |
|
(6.9.2019 9:42:27) A proč ta knížka nemůže být už z výroby udělaná tak, aby prostě vydržela.Proc zatěžovat školu nějakými dodelavkami.
|
Renka + 3 |
|
(6.9.2019 9:48:58) Mě tedy víc než obalování vadí méně než to, že dcera teď chodí s různými požadavky na pořízení pracovních sešitů. V tercii, tj. vlastně ještě na základce. Proč já mám objednávat pracovní sešit z ČJ a cizího jazyka po internetu (nebo ho shánět v obchodě), když za to zaplatím poštovné navíc, proč to neudělá ta škola, měla by to určitě levnější a možná bez poštovného nebo by se rozpočítalo. Máte to taky někdo takhle? Mě to docela štve.
|
A. Andrs |
|
(6.9.2019 9:51:06) Tohle by se dalo vyřešit přes školní Radu...objednejte ty sešity hromadně při jednom poštovným
|
Lenka Pražanda |
|
(6.9.2019 9:54:06) Dezem, obal prodlužuje životnost. Proto I knihy s pevnou vazbou mají přebal.
|
|
|
Monika |
|
(6.9.2019 9:55:14) U nás naštěstí objednává u obou dětí škola, my "jen" platíme. U dcery na 1.stupni škola koupí (za naše peníze) dokonce i sešity.
|
Federika |
|
(6.9.2019 9:56:06) U nás taky. Koupí všechno, včetně obalů, pomůcek na výtvarku a vůbec, všechno. My "jen" platíme
|
|
|
TwinVerča |
|
(6.9.2019 9:57:22) U nás taky kupuje škola a rodiče to jen zaplatí.
|
|
|
A. Andrs |
|
(6.9.2019 9:49:14) Řešením je samozřejmě používat knihy v elektronické podobě. I když z hlediska planety nevím zda unese, aby každý dítě mělo tablet. Ale ono ho asi stejně má. Ale použity tablety budeme zřejmě vyvážet na Mars nebo nevim
|
|
|
|
frosti |
|
(6.9.2019 9:16:05) Zkusenost mi rika, ze neobaleny sesit se vice trha a casem muze par krajnich stranek chybet. Takze ja nebalim jen "pro paradu".
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(6.9.2019 9:01:21) Byly by dražší, těžší a generovaly by víc plastovýho odpadu. Mně i synovi obaly vydržely delší dobu, rozhodně jsem je nekupovala každý rok. Netypický formáty jsem balila do kuchyňskýho papíru.
|
Cimbur |
|
(6.9.2019 11:21:17) Jednou jsem zabalila do krásného kuchyňského papíru vše, co šlo. Nalepila jsem samolepky. Ale papír byl voskovaný, štítky z toho padaly a holka nevěděla, která kniha je která. Ale úspěch to mělo, to jo.
|
|
|
|
|
|