Cimbur |
|
(17.10.2018 20:58:11) https://www.respekt.cz/spolecnost/museli-se-ozvat-radovi-krestane-rika-aktivistka-ktera-se-svlekla-v-katedrale
|
Hr.ouda |
|
(17.10.2018 21:50:04)
"Co vám psali?
Že se rouhám k Bohu a že v jiné době bych byla ukamenována."
Akorát nevím, jestli litovali, že není ukamenována nebo zda to z jejich strany byla úleva, že žijeme v tak osvícené době, kdy se za domnělé rouhání Bohu nekamenuje
Halt jim splývá Bůh, proto kterému se nelze rouhat pokleknutím v prádle, ale jejich majestát, proto kterému se lze rouhat prakticky čímkoliv
Jinak by mne zajímalo, kdo ze zde přítomných si Istabulskou úmluvu poctivě přečetl.
|
Hr.ouda |
|
(17.10.2018 21:55:44) Jinak teda nějak nechápu, jak kdokoliv může hledat duchovní útočiště a útěchu u Boha, proti kterému se lze rouhat, natož pak když by to rouhání měl být takový neškodný akt mírumilovného a v celku cudného protestu.
Ten trestající starozákonní Hospodin, ten má výdrž , ten má grády, že se ho i křesťani drží zuby nehty ; musí na tom autoritativním Hospodinu být něco děsně sexy
křesťaství je náboženství lásky a odpouštění, ne kamenování a urážlivého boha;
|
libik |
|
(18.10.2018 10:06:45) hrouda, tobě nestačilo zesměšňování křesťanů v původním vstupu?
Pokud v rámci tvé spirituality je běžné rouhání, vylez si na kopeček a zařvi "ať mé děti..", neuděláš to, viď.
(Ne)rouhání není žádná křesťanská specialita, mají to všechny teismy včetně ateismu.
|
. . |
|
(18.10.2018 10:13:35) libiku, kambala není hrouda.................. mmt
mohla bys mi prosím odpovědět na otázečky ze včerejška?
|
libik |
|
(18.10.2018 10:40:21) Kambala není Hrouda a té bych v rámci vzájemné korektní nesnášenlivosti neodpovídala, karimatka plochá je Hrouda, nazvala jsem ji citově plochou karimatkou
|
. . |
|
(18.10.2018 11:09:39) libiku, odpovídala jsi Kambale, ale oslovila jsi ji Hroudo.
|
libik |
|
(18.10.2018 11:19:22) Slupko, odpovídala jsem karimatce ploché, což je Hrouda, má nový daleko lepší nick než původně.
|
. . |
|
(18.10.2018 11:22:48) libiku aháááá, omlouvám se, to mi uniklo - jak vidím placaté K, spojuji si to s Kambalou. Že jsi Hroudu nazvala citově plochou (!!!) si velmi dobře pamatuji. (stejně jako si pamatuji, jak jsi mě nedávno upozorňovala na tu zajímavost, že nevyrovnané a depresivní jsou zrovna ty osoby, co Boha nemají)
|
|
|
|
|
libik |
|
(18.10.2018 10:41:39) Slupko, já byla včera na koncíku jednoho z největších hitmakerů a nebyl to Michal David, můžeš, prosím, zopakovat otázku (v pracovní době se blbě listuje)
|
. . |
|
(18.10.2018 11:20:26) libiku, otázky až na konci, ty položené v 15:21, raději ale kontext - nejdřív jsem psala toto:
17.10.2018 14:10:39 Slupka
libiku, o žádném C. blogísku nevím (prosím odkaz),
ale obecně lidi berou v úvahu spiritualitu ostatních bez ohledu na to, zda jsou věřící či nikoli (ti ostatní i ti beroucí v úvahu. Kostel nemá na spiritualitu monopol.).
Znovu si dovoluji napsat svůj názor, že
slova kazatele P. narušila vůni zahrádky a širého okolí zásadnějším způsobem, než tichá paní klečící v pokoře své víry.
Překvapuje mě, že jsi ochotná "přeslechnout" nenávistné kázání děsící odebíráním dětí, umísťováním rodičů do nápravně-pracovních táborů vyhlazovacího charakteru a prohlášením homosexuálů za nadřazenou vládnoucí třídu
kdežto "přehlédnout" tichou paní nikoli.
Proč Piťha "je sice blb ale může si mluvit co chce, my věřící si zatím pohovoříme s Bohem po svém", kdežto ta paní ti "narušuje rituál"?
Ty jsi mi odpověděla takto: 17.10.2018 15:09:08 .libik
No snad proto, že je svoboda slova? Že ta slova nijak nerušila nevěřící v jejich spiritualitě? Mohli je samozřejmě odmítnout a libovolným způsobem se dožadovat, aby nebyla šířena, aby byla odsouzena, aby bylo deklarováno, že jsou neplatná, mohli možná unést Ms. Piťhu a držet ho na Lokti, cokoliv.
Neměli právo lézt do mše, nebyla jim určena.
Blogem nazývám tvé pravidelné a soustavné diskuse na církevní téma, kam se hrabe Konvalinka se svým pojetím domácnosti.
Načež jsem se ptala co nejkonkrétněji tady: 17.10.2018 15:21:17
libiku, máš pravdu, že se v liturgii moc nevyznám, tak mám pár otázek:
Slova kazatele tedy nemají na mši žádný vliv, kdežto tiše klečící věřící poodhalená žena ano?
Kdo neměl právo lézt do mše, věřící? Komu byla mše určena?
A mimo bohoslužby:
Taky mám blog? Prosím odkaz stejně jako na ten Cimbur.
Tato diskuze je o genderu, s církví to má jen tu souvislost, že o odebírání dětí a lágrech hovořil shodou okolností církevní hodnostář, a tam, kde tak učinil (v chrámu) proti takovým řečem protestovala shodou okolností věřící žena.
|
libik |
|
(18.10.2018 11:25:39) Slupko, zásadní, co aktivistce vytýkám, je fakt, že vlezla do kostela, kde byla mše, která je pro některé věřící silným citovým zážitkem. Představ si, že třeba prožíváš svou pietu na tobě blízkém místě a vleze tě tam někdo v šaškovském kostýmu. Chtěla bys to?
(už nevím jak jinak ti mám tak banální samozřejmost vysvětlit, promiň)
|
. . |
|
(18.10.2018 11:32:31) libiku, pietuju a nekoukám kolem, moje spiritualita, pieta, city... jsou uvnitř mě samé, nenaruší ji šašek, obzvlášť pokud je tichý, a třeba taky pietuje...
Pořád nechápu, proč ti vadí při bohoslužbě tichá žena víc, než to, co káže kazatel. Opravdu mši víc naruší tichý protest, než hlasité hnusoty?
|
libik |
|
(18.10.2018 11:34:34) Dopr...., můžeš pochopit třeba, že při orgasmu s někým blízkým by ti vadila tiše klečící žena opodál? Já už nevím, jak ti to vysvětlit
|
Kudla2 |
|
(18.10.2018 11:51:44) libiku,
no ale to s tím orgasmem trochu kulhá, protože v kostele je těch tiše klečících lidí přece vždycky celá hromada, to ti nevadí?
|
libik |
|
(18.10.2018 11:56:27) V kostele není swingers ,to máš pravdu, je tam citový prožitek sdílené modlitby, očekávám, že pro většinu lidí je orgasmus též citový prožitek a proto jsem si ho dovolila uvést jako stav, kdy člověk nechce být rušen něčím nevhodným.
|
Kudla2 |
|
(18.10.2018 12:00:27) no, ale "rušení něčím nevhodným" bych si představila spíš jako že tam někdo dělá rámus, pobíhá a tak.
Pokud tam zticha klečí lehce poobnaženej, tak si myslím, že z hlediska prožitku snad není tak těžký si ho nevšímat?
Ale beru, že na tohle můžeme mít každá jinej názor.
|
|
sovice |
|
(18.10.2018 12:14:36) libiku,
i do té nejkrásnější katedrály a do největších duchovních zážitků v ní vstupuje zhusta něco nevhodného a obvykle si to tam přineseme s sebou my sami.
To, že v kostele nezkontrolujeme pečlivě, kdo dorazil, a pak se tam během bohoslužeb nezamkneme, přináší rizika "nevhodného vniknutí" světa. Někdy velmi nevhodného. Na druhou stranu to přináší možnost vhodného vniknutí někoho, kdo dovnitř chce nebo potřebuje jít, komu může bohoslužba něco přinést, nějak ho obohatit, přestože není "náš". Myslím, že to riziko stojí za to.
Psalas, že se církevního života moc neúčastníš, jestli se nemýlím. Nemůžeš právě proto připisovat mši svým způsobem až příliš silné posvátno, kam se ti tak úplně nevejdou nestandardně se chovající lidi? Svatost do chrámu a bohoslužby vnáší Bůh, ne my, a z mého pohledu viděno ji jedna výstředně se chovající osoba nemůže zase tak hrozně zkazit...
|
libik |
|
(18.10.2018 12:19:12) No dobře, Sovice, ale mně vadí důvodný předpoklad, že někdo někomu něco jde zkazit s vědomím, že ta možnost je. Je to arogance, znevážení citů druhého.
Já jsem prožila intenzivní kostelní období ve speciálním období, to je pravda. Ale zase , Sovice, můžeš vyloučit, že je tam někdo takový? Někdo, kdo vlastně momentálně nic jiného nemá?
Já vím, že ho to nezabije, ale bolí mě to, že je někdo schopen to i za takových předpokladů udělat a není mu to blbé.
|
Kudla2 |
|
(18.10.2018 12:23:12) ale ona to tam přece nešla nikomu zkazit, neřvala, nevyváděla, jen tam tiše klečela.
A to s tím, že tam MOŽNÁ může bejt někdo, kdo má citlivý období - to může bejt MOŽNÁ kdekoliv. Je to na argument takový moc neurčitý.
A jak to srovnáš s tím, že Hrouda, které si dle vlastních slov ceníš a "znáš ji", má pravděpodobně takový citlivý období právě teď (protože reagovala tak, jak reagovala), ale nevadilo Ti ji utřít jako špinavý okno?
|
libik |
|
(18.10.2018 12:35:26) Já jsem neřekla, že znám Hroudu, ani, že si ji cením, řekla jsem, že je jedním z nejlepších nicků na Rodině.(není to málo, není to moc)
|
|
|
Vítr z hor |
|
(18.10.2018 12:40:51) "zásadní, co aktivistce vytýkám, je fakt, že vlezla do kostela, kde byla mše, která je pro některé věřící silným citovým zážitkem. Představ si, že třeba prožíváš svou pietu na tobě blízkém místě a vleze tě tam někdo v šaškovském kostýmu. Chtěla bys to?"
Zásadní, co Piťhovi vytýkám, je fakt, že pronášel své nesmyslně štvavé komentáře v kostela, kde byla mše, která je pro některé věřící silným citovým zážitkem. Představ si, že třeba prožíváš svou pietu na tobě blízkém místě a vleze ti tam někdo s takovými výmysly a strašit tě. Chtěla bys to?
Mně osobně vadí nejvíc to, že Piťha dost zásadním způsobem zneužil své moci nad věřícími. Považuji to za neskutečnou aroganci. V konečném důsledku je to hlavně ubližování církvi a věřícím, kteří kvůli existenci podobných tlachapoudů do kostelů přestávají chodit. Ta dáma v podprsence svým způsobem církev a víru před tlachapoudy brání.
|
libik |
|
(18.10.2018 12:42:23) Jaké moci nad věřícími? Věříci nejsou v žádné moci.
|
Vítr z hor |
|
(18.10.2018 13:02:06) Církev a její jednotliví představitelé mají nad věřícími obrovskou moc. V ideálním případě jim každý týden sdělují různá moudra a jsou lidé, kteří jsou zvyklí své kněží poslouchat na slovo. Pro člověka zvyklého chodit dlouhá léta do jednoho kostela (a třeba sedět na stejné lavici vedle stejných sousedů) není jednoduché se případně sebrat a jít jinam (nebo nechodit nikam), i když rozeznají, že to úplně není ono. Takový nepovedený kněz jim dost zásadně zasáhne do života. Navíc jsou kolikrát jejich bližní různí lepšolidi, kteří jsou nejen lepší než nevěřící psi, ale povyšují se i nad sebe vzájemně - že věří líp, usmívají se na kněze, byli v kostele minulou neděli, přesně vědí, co kdo cítí nebo má cítit. A to je jen naše místní realita, kde jde především o psychickou stránku věci.
(Pak jsou samozřejmě místa, kde církevní představitelé zasahují do politiky, ovlivňují místní dění, veřejné investice, diktují, kdo má být zvolen a podobně, nebo fungují v podstatě jako světská moc a nástroj komunikace s establishmentem, do níž projikují svá přání, názory a touhy.)
|
libik |
|
(18.10.2018 13:06:00) Větře, zdá se ti, že neoznačuješ skupinu obyvatel za nesvéprávou? Pokládáš to za korektní?
|
Vítr z hor |
|
(18.10.2018 13:14:06) Ne, rozhodně skupinu obyvatel za nesvéprávnou neoznačuji.
|
libik |
|
(18.10.2018 13:17:37) Dobře a ani se ti nezdá, že šíříš nenávist proti skupině obyvatel, tentokrát proti tvým sousedům (shodou okolností proti věřícím) "Navíc jsou kolikrát jejich bližní různí lepšolidi, kteří jsou nejen lepší než nevěřící psi, ale povyšují se i nad sebe vzájemně - že věří líp, usmívají se na kněze, byli v kostele minulou neděli, přesně vědí, co kdo cítí nebo má cítit."
|
libik |
|
(18.10.2018 13:18:45) Jako v pohodě, kdybych něco podobně vtipného já napsala o nevěřících, to by byl mazec
|
|
Vítr z hor |
|
(18.10.2018 13:23:49) Libíku, prosím, přestaň a sestup k nám na zem. Fakt tě mám ráda a pořád si nechci připustit, že by Vlad. měla pravdu s tím fanatismem. Moji sousedi jsou v zásadě báječní lidé, ať už jsou stejně jako já věřící nebo ne. Nešířím žádnou nenávist. Nebo ji šíří každý, kdo napíše "není každý člověk svatý"? Šíříš snad nenávist ty na této diskuzi?
|
libik |
|
(18.10.2018 13:29:38) Prosim tě, pokud vkládáš lepšolidi jako ironii, proč myslíš, že má otázka není stejně ironická, ale fanatická?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sovice |
|
(18.10.2018 12:43:01) Libiku,
vyloučit to nemůžu, ale myslím si, že monsignor Piťha někomu svým projevem tu mši také mohl zkazit a mohl a měl tu odpovědnost vědět, že hlásá agresivní bludy; a Duka taky má vědět...
Vykládat něco takového někdo jako "kázání" u nás, tak buď odejdu, nebo mu při odchodu z kostela nepodám ruku, a zkazilo by mi to bohoslužbu fest, včetně ostatních částí, neboť si nedokážu představit, že bych po takové řeči udržela mysl dosti soustředěnou na modlitbu...
Podle mě vyhodnocuješ tyhle dvě věci neproporčně, což mě štve, protože to mj. posiluje pro "svět" dojem, že církev je instituce háklivá na to, aby jí nikdo "nerušil" posvátno, ale přitom cítící se povolána hlásat o "světu" kdejakou agresivní hovadinu, která ji napadne.
(A končím, jdu pracovat )
|
libik |
|
(18.10.2018 12:45:35) Sovice, jsem ráda, žes to napsala, mně naopak občas připadá, že si věřící ve své bezhraniční toleranci čehokoliv trochu kopou hrob, jelikož svět je zkrátka drsný a kdo se nebrání, je předem ztracen. Přeji ti příjemný den a jsem ráda, že dáváš té diskusi věcný smysl.
|
|
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(18.10.2018 11:51:13) Mše, která posloužila nějaké "odvážné Paní" nebyla mše při níž zaznělo Piťhovo kázání, byl to mše ke vzpomínce na papeže Jana Pavla II.
|
Kudla2 |
|
(18.10.2018 11:52:31) Aby to byla ta samá mše, to by šlo asi dost těžko, jak mohla dopředu vědět, co bude v tom kázání?
|
|
cizinka1 |
|
(18.10.2018 12:09:48) Libiku, ta mlada pani je asi mladsi nez tvoje starsi dcera. Nechces ji prokazat alespon tolik spravedlivosti a dobre vuli, a si precist, co ji k tomu vedlo, podivat se na fotky?
To nebyl protest bezprostredne proti Pit""ovi. (Ktereho s nekonecnou dobrou vuli muzeme pokladat za pana, ktery zesilel strachy. Kdybychom tedy zavreli oci pred systematickou propagandu o neco jemneji formulovanych, ale stejnych propagandistickych brosurek a petici, rozdavanych v ceskych a moraskych kostelech). Byl proti arcibiskupovi, tedy jeho podpore Pit""ovi. A dulezita vec: diskusni hlasy byly (viz christnet, Martin Peroutka a pod.). Chut ze strany vedeni cirkve na tu opravdovou diskusi se zapojit chybela.
Nemela na sebe kostym "saskovsky", jak pises.
Sdili tvoji (nasi) viru, a prave proto na tu msi sla.
|
Cimbur |
|
(18.10.2018 12:20:53) Ano Cizinko, souhlasím, a Martin Peroutka to napsal velmi pěkně.
|
|
libik |
|
(18.10.2018 12:20:56) Cizinko, sorry, nevěřím na jednu paní, jeden implus a mediální scénu na nohou, je to gender lobby s dobrým marketingem, bez skurpulí (to je ale Piťha též)
|
Cimbur |
|
(18.10.2018 12:23:57) Aha, taky věříš v organizovanou gender lobby...
|
libik |
|
(18.10.2018 12:30:30) No ta je snad pro problematiku genderu nutná, ne? Nechceš přece říct, že ženský(nejen) jsou takový mamlasky, že se k prosazování rovnosti ani nedomluví
|
|
Vítr z hor |
|
(18.10.2018 12:51:03) Úplně stejné věci řeší lidi i jinde po světě. Kněží jsou taky jen lidi a občas to církvi svými projevy pěkně polepí u lidí, kteří aspoň trochu přemýšlí. V jednom případě si to zařídili věřící hezky. Nafasovali do farnosti tlachapouda, který většinu svých kázání věnoval problematice piercingu a tetování, což logicky spoustu lidí rychle přestalo bavit, bo většině farníků už zkrátka není 13 let. Někteří se začali chodit do kostela jenom na chvilku ukazovat (aby bylo vidět, že tam byli), další začali poslouchat mši jen v rádiu.
Jedna sousední vesnice to vyřešila po svém – zavolali si někam na ústředí do hlavního města a nechali si poslat rozumného kněze na příležitostné aktivity. Zmíněný kněz jednou za čas dorazil, uspořádal mši a na tlachapouda ve vedlejším městě lidé z vesnice prostě přestali chodit. Klíč od místního kostelíčku byl svěřen jakési jeptišce, která bydlela sama v komůrce vedle kostela a ta jim pravidelně otvírá, aby se mohli jít pomodlit.
|
|
|
cizinka1 |
|
(18.10.2018 12:28:02) Libiku, ani ona, ani ja ve svym prispevku nerozporujeme fakt, ze ona chtela pozornost - prave pro tu pozornost pro protest prece to delala jak delala. Ale zase, proc ji neverit, ze chtela to provest maximalne decentne. Take jsem jiz pani ve strednim veku, a nekdy i dost konzervativni, ale ja tam nejakou velkou neuctu a nesveceni nevidim.
Lze diskutovat uspesnost strategie - o tom ma pochybnosti i samotna A.P., ale zlou zaskodnickou vuli znesvetit slavnostni okamzik tam nevidim.
|
libik |
|
(18.10.2018 12:34:17) Ale já taky ne, pro mě je to drzost a hulvátství, jak jsem napsala a můj první příspěvek k tomu byl, že "je to kráááva". V zásadě jsem se od té myšlenky nijak neodklonila a mohu ji mít jako příslušník jakéhokoliv vyznání, že?
|
cizinka1 |
|
(18.10.2018 13:32:40) Libiku,
no co uz.
Jeste p.s. ohledne toho teoriteckeho jedince, ktery "nic jineho nema" a tim vyrusenim z rozjimani mu mohlo byt neskutecne ublizeno. Mohlo se stat, nicmene, v akutni potrebe nejhlubsiho rojimani se Spasitelem clovek asi nevolil slavnostni msi v katedrale. Nevim, zda na takove udalosti chodis, ale tam tech rusivych prvku byva moc. Vedle tech celkem na msi beznych, popsanych nize, byva tam spousta obcas z role vypadajicich nevericich hostu, kamer, blesku, a i takoveho obecneho lesku, ktery pri potrebe soustredeni byva kontraproduktivni (zvlast pro nekoho, kdo se snadne nechava vyrusit).
Ja si myslim, ze nedostatek meditacniho klidu na slavnostni, arcibiskupem celebrovane msi je o hodne mensi problem, nez nedostatek lasky k pravde a v dusledku i lasky k bliznimu v soucastne cirkevni stvanici proti imaginarnim gender a jinym nepratelum. A proto pohnutky pani Anety chapu.
|
libik |
|
(18.10.2018 13:46:29) Cizinko, je to neslušný, hrubý a primitivní, je to politický boj, ne hořící pravda.
|
cizinka1 |
|
(18.10.2018 14:00:32) Libiku, kdyz spor je o textu, opravdu muzeme s jistotou rict, co v nim stoji, a co neni, a teda co je pravdiva a nepravdiva informace. O nadvlade homosexualistu neni nic ani v istanbulske umluve ani v doprovazejicich dokumentech, neni tam nic o vymazavani gender identit u deti, ten text neproblematizuje vztahy muzu a zen (cim se casto argumentuje v jemnejsim podani). Je to mezinarodni umluva o potyrani nasili na zenach a soucasti toho je i zavazek odstranovani genderovych stereotypu, ktere nasili umoznuje. Doprovazejici dokumentace EK predepisuje vytvoreni instituce (komise), ktera ma dohlizet na implementaci smlouvy v zemich EU (jak to obvykle u takovych mezinarodnich umluv byva), nicmene neni to jakasi "neziskovka", nema absolutni pravomoce v signatarskych zemich - o tom se siri nespocet nesmyslu, zkratka. A to boli, kdyz z reprezentativnich mist.
|
libik |
|
(18.10.2018 14:08:10) Cizinko, já nemám ambice debatovat o IÚ, v jiné diskusi jsem vyjádřila názor, že je ji vzhledem k solidaritě s Afrikou a a dalšími nedemokratickými lokacemi nutné přijmout.
Já mám problém s drzostí, hrubostí a teď už i s manipulací. Nemohu uvěřit, že tolik lidí je tak dojato, že nevinná prsatice klečela v přítmí katedrály a klepala se zimou (sama od sebe, v náhlém hnutí mysli nebo stižena mesiášským komplexem) Ale věřím, že dost lidí je happy, že se těm "černoprdelníkům vokázalo! a tak pěkně to vyšlo, že se tomu věnovala všechna významnější média
|
libik |
|
(18.10.2018 14:19:24) Šuplíku, ale trestat věřící za mé hříchy, to je trochu mimo, což?
Jsem někdy dost sebestředná, ale myslím si, že nebudu důvodem toho, že se někde nějaká pipka promenuje nahá
|
|
|
|
cizinka1 |
|
(18.10.2018 14:17:09) Libiku,
Ale tu "prsatici" musis videt v kontextu. A to je spor o cirkevni (z prazskeho arcibiskupstvi sirene) interpretace IU.
|
libik |
|
(18.10.2018 14:23:16) Cizinko, já to beru, objektivně a nezaujatě musím říct, že to byl podařený zářez, rozpoutala diskusi na Rodině a možná i ve společnosti, je třeba, aby Piťhové utáhli svou konzervativní sebebludnou smyčku na svém krku a skončili.
Ale odmítám také soustavnou dehonestaci křesťanů, zvláště katolíků a zásah do jejich prostoru tímto velmi trapným způsobem.
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(18.10.2018 14:31:40) libiku mně zase vadí zásahy a dehonestace ze strany katolíků vůči nekatolíkům třeba co se pletou do legislativy, která se týká věřících i nevěřících a nenechají si své pojetí správné cesty jako nadstavbu pro věřící?
|
|
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(18.10.2018 14:59:39) libiku, ano, hned tvůj první příspěvek do diskuze byl poněkud hulvátský a zcela prostý jakékoli tolerance a snahy o pochopení, tedy "je to kráááva".
Stejně jako já nemohu pochopit, proč tě v kostele víc ruší tichá žena než hlasitý muž, tak ty asi nedohlédáš (tzv. si nevidíš do pusy), jak provokující jsou tvoje příspěvky, takže se ti pak na ně dostává také poněkud emotivnějších reakcí (např. od citové karimatky, což je paradox) či prostého nepochopení.
|
libik |
|
(18.10.2018 15:34:37) Slupko, pokud bych místo rozborů, řekla, že Piťha je vůl(já jsem řekla, že je debil), je to také nulová tolerance bez snahy o pochopení?
ber to tak, že holt je někdo prostý a vyjadřuje se lapidárně, na sofistikovaná vyznání "pravdy" tu máme jiné nicky
|
. . |
|
(18.10.2018 17:11:55) libiku ano, je. Je to starý pán, kterému by asi církev neměla dovolovat veřejně vystupovat jejím jménem, např. kázat. Ale volem či blbem bych ho nenazvala, a tolerantní od tebe mi to taky nepřišlo.
V tvých příspěvcích není až tolik prostoty, jako sprostoty, ale hlavně odsouzení, zloby, černobíla... to je mi nemilé.
Tak, jak to píše Sovice to přesně myslím. Disproporce atd...
|
Rodinová |
|
(18.10.2018 17:17:22) Taky uplne nechapu, kde se bere to nevyvratitelne presvedceni, ze krestane jsou (zase) v teto spolecnosti obetnimi beranky a vsichni je pronasledujou, to je jak paranoia.
|
. . |
|
(18.10.2018 18:31:15) No, to taky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(18.10.2018 11:32:49) tak a teď stručně a musím makat: Odpovědi na otázky Slupky
Slova kazatele tedy nemají na mši žádný vliv, kdežto tiše klečící věřící poodhalená žena ano? - obojí má vliv, kázání je k úvaze, polonahá žena v trnové koruně je citový zásah (negativní)
Kdo neměl právo lézt do mše, věřící? Komu byla mše určena? - ten, kdo tam nešel na mši, ke sdílení víry A mimo bohoslužby: - nerozumím Taky mám blog? Prosím odkaz stejně jako na ten Cimbur. - Ne, ty nemáš blog, Slupko, zakládáš méně systematicky a různoroději
|
Hr.ouda |
|
(18.10.2018 20:23:06) absolutně nevidím nic, co by mělo bránit tomu, abych tam šla a protestvala
halt moje daně jsou jim dobrý, takže je to asi chápáno jako jakási veřejná služba, a když se zvrhne, tak mám právo se vyjádřit, berou moje daně a kecají takhle do života o lidem, kteří s nimi nemají nic společného
Co se týče toho, co vlad. nazvala fanatismem - nevím,řekůa bych, že je to u tebe spíš křehkost víry a prchavost a obtížná polapitelnost spirituálního zážitku, ale nadměrné upínání se k vnějším atributům a ritu toho, co vnímáš jako posvátno
Pokud Bhu opravdu veříš a pokud je víra pevná - což ale neznamená neochvějná a bez propadů a pochyb, ale někde v základu, v nitru spolehlivě ukotvená, pak něco jako rouhání prostě neexistuje, ztrácí to obsah.
Jo a není pravda, že víra a transecndence znamená, že člověk nemůže mít "depresi", může , "temná noc duše" je bežná fáze spirituálního vývoje smerem k (sebe)transcendenci.
Čtu ted velmi zajímavou knihu, je o vlastně dle dílčích témat uspořádaný sborník textů různých autorů, jmenuje se Cesty přesažení ega:transpersonální vize,kde ke právě tato fáze dobře popsána a odlišena od "deprese".
Stejně tak jako je vyvracen častý mýtus, že cesta a stavy přesažená Já, transcendence, jsou vždy zdrojem klidu či pocitů štestí.
|
Zasjaj. |
|
(19.10.2018 0:11:46) Jo, jo, temna noc duse nebo samanisticka ataka, to je holt v nasi kulture panicka ataka . ne, netvrdim, ze kazda, ale naka urcite. nemam na to zadne odborne znalosti, ale zcela zasadni osobni zkusenost a diky ni znam spoustu lidi, kteri tim prosli v ruznych formach. V posledni verzi diagnosticke manualu je na to kategorie ci jak se tomu rika:
The originators of the code entitled “Religious or spiritual problem” emphasis in turn the importance of including within this code such anomalous experiences as: peak experiences, near-death experiences, the state of being possessed by devil forces, experience of previous incarnations, experience of being kidnapped by a foreign power, contacts with spirits or a psychic, psi experience, awakening of the kundalini, shamanic crises, intense experiences connected with meditation or other spiritual practices. They divided those experiences into two “main” groups. In the first group there were crises associated with a change in consciousness, whereas the second one included those experiences which led to the opening up of a person onto more subtle or more psychological dimensions of reality – although elements of each of them could be present in most sudden spiritual crises. The distinguishing feature of them all was the fact that despite the suffering they caused, they had a positive, i.e. transforming impact on the personal and spiritual development [31].
Jako je pochopitelne, ze cist uz jen ty pojmy je usmevne, co treba kidnapping by a foreign power, ze jo ale evidentne i odbornici je tedy aspon do nake miry uznavaji. Ja jsem zazila a stale zazivam to "awakaning of kundalini", taky jeden z nich, o cemz jsem nemela nejmensi potuchy, ze existuje a az pote zjistila, ze to ma zcela specificke fyzicke symptomy. Nez se to projevilo zcela jasne, tak jsem si vzdycky myslela, ze mam epi zachvat nebo mrtvici.
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(18.10.2018 10:14:15) Libiku,
myslím, že kdybys tak nevyskakovala a nedělala z církve pronásledovanou instituci málem jak z dob počátků křesťanství a ze sebe skorem křesťanskýho mučedníka, tak by to prošlo daleko víc nepovšimnutě.
Přemýšlím, jak je možný, že pokud něčemu fakt hluboce věřím a jsem o tom přesvědčená, že se toho může tak snadno dotknout nějakej posměváček, kterej o tom z mýho pohledu ví kulová.
|
|
cizinka1 |
|
(18.10.2018 10:41:25) Libiku,
Ta mila mladá dáma se nerouhala, mela dojem, že je nutny se nejak vyjadrit k necemu, co povazovala za nespravne a kompromitujici pro ceske katoliky. My katolíci, po staleti odchovávani jesuity a jejích skolnim divadlem, pro tento performance s náboženskou symbolikou bychom meli mit pochopeni. O co se obleku tyká - ten s trnovou korunou nebyl take oblečen. Ten jeji napis o lasce k pravde alespon pro mne byl dost trefny: posledni dobu take mam silny pocit, ze vedeni ceske cirkve a s nimi siroke kruzi svetskych "konservativcu" by meli vazne se zamyslet nad horni casti desatera - pokud to se svym krestanstvim mysli vazne.
Neni dobry, kdyz vysoci hodnostari za podklad kazani voli dezinformace ze Sputniku. Ma to svetsky presah, ma to ucinek rozsestvani, ktereho redaktori Sputniku a podobnych podniku si prali - a i v teto diskusi tento ucinek je videt. Ma to i svetsky dopad. Pro mne osobne, vice nez tyto dobre zname stare dezinformacni zvasty znepokojila - pobidka tohotez kazatele strilet na hranicich na zeny a deti v prednasce na podporu jiz senatorky Chalankove. V skutku originalni v zemi, ktera ani nestrezi vnejsi hranice EU.
Obrala p. Pelati nekoho o posvatny prozitek mse? Prosim te, toho vyrusovani behem msi se deje: sousedske posuskavani, chrapot, projevy psychicky labilnich vericich... Bohosluzby maji take ten terapeuticky ucinek, ze potkavame behem nich i lidi, ktere bychom radeji vytesnili. Take Anetu P. s jeji palcivym nesouhlasem a jeji projevem. Pokud nekdo chtel tu msi bez vyruseni zopakovat, v Praze by nebyl problem behem hodiny si najit dalsi. Ma prece celou vecnost, na rozdil od Hroudy, treba:).
Hroudo a "karimatko":), pokud by clovek pro zachranu sveho lidstvi se rozchazel s kazdou soucasti sve identity, ktera nese kolektivni historicke a rodove hrichy, brzy by skoncil jako misantrop s nutkanim se vzdat i toho lidstva. Tyhle bremeny se musi spise nejak pozdvihnout a nest, ale jak - je to otazka pro rozum i svedomi kazdeho.
|
Ropucha + 2 |
|
(18.10.2018 15:29:49) Cizinko, to je velmi pěkný příspěvek. Se znalostí, bez emocí
|
|
|
|