lampetra |
|
(26.6.2018 16:36:28) Pracovně se pohybuju mimo jiné ve školství. Pracuju se studenty pedagogických fakult, můžu srovnat, že za posledních 15 let šla kvalita strmě dolů, opravdu na se k učitelství prokousává kdokoli. Bohužel, pokud už mám dobrou zkušenost, člověk, který umí pracovat s dětmi i sám na sobě, v mém okolí (vzorek 16 studentů a studentek) NIKDO neuvažuje, že by po škole šel učit, protože už na škole si našel práci, kterou si vydělá třeba dvakrát tolik, než je nástupní plat učitele. Řešení nevidím.
|
K_at |
|
(26.6.2018 16:45:26) Lampetro, díky. Já si nejdříve myslela, že to jsou jen moje stihomamy. Bohužel si myslím, že během následujících 5 let půjde školství fakt úplně do ha.zlu. Fyzicky nebudou některé školy a lokality mít koho zaměstnávat. A když vidím, jaké děti odchází do školy, tak kolegům v přípravkách a na ZŠ leckdy nezávidím. Bohužel.
|
Binturongg |
|
(26.6.2018 16:47:49) Děti byly hloupé, nesnesitelné, drzé, zlé a zvlčilé již za starých Římanů - tam zas takový problém nevidím...
|
lampetra |
|
(26.6.2018 17:32:13) V dětech to není, ze škol vycházejí nekompetentní učitelé. Pedagogické fakulty učí spíš nauku, nikoli didaktiky, do škol přijdou hotoví učitelé, kteří neumí pracovat s dětmi. Možná je to fakulta od fakulty, já mám třeba zkušenost s těmi horšími. Že by se budoucí učitelé naučili (nebo aspoň v praxi viděli, jak se učí ve skupinách, jaké výhody a kdy mají heterogenní, kdy homogenní skupiny ... ó ne, nekomparativní hodnocení ....nic nic). Studovala jsem v první porevoluční vlně, kdy to vypadalo, že bude líp a dnes, po skoro dvaceti letech .... Navíc, často potkávám studenty na praxi, kteří nemají zájem o nic, ani o obor, ani o děti, ani o práci na sobě .... takoví "mouchy, snězte si mě". Připouštím, že to může být specifickým regionem, ale zase na náš region jsou standardní platy pedagogů celkem ucházející a rozhodně nadprůměrné.
|
Binturongg |
|
(26.6.2018 17:41:27) lampetra - tak nějak...
|
|
K_at |
|
(26.6.2018 18:14:18) Lampetro, já teda vidím nárůst dětí velice roztěkaných, nedozrálých, nesoustředěných. Často špatná slovní zásoba. Velká nesamostatnost. Běžně mi rodiče 5letých dětí řeknou "on si ale říct nedá, ona nás neposlouchá, ona si nedá poradit, ještě že ho tu, paní učitelko, srovnáte do latě..." a podobné hlášky. Opravdu běžné reakce, když řešíme, že by bylo dobré trošku dítko popostrčit směrem k samostatnosti a hlavně praktickým dovednostem - řešíme třeba jen banální sebeobsluhu. Vůbec nejde o to, že by děti byly horší. Ale už v té první třídě s nimi budou mít učitelé velmi mnoho práce. Bude to prostě náročné......
|
Binturongg |
|
(27.6.2018 10:19:48) Kat - to byla ironie. Je mi líto, nevidím přímo ve třídě žádný extrémní rozdíl mezi prvňáky v době mého dětství, před dvaceti lety a dnes.
Kvalitní a dobrý pedagog si poradí. Kantořina byla, je a bude náročná vždy. A pro ty, pro něž jsou tyto nároky přehnané a neakceptovatelné, tato práce prostě není. Vyžaduje talent a srdce jako většina jiných profesí.
|
K_at |
|
(27.6.2018 15:33:19) Bin, sorry, myslim, ze kecas. Uz jen to, jak brutalne jiny zivotni styl je dnes, ma proste na deti vliv. Takze tomuhle neverim. Prednasku o pedagozich prosim vynechat. Mne to rikat nemusis.
|
Binturongg |
|
(28.6.2018 1:17:21) Bin, sorry, myslim, ze kecas. Uz jen to, jak brutalne jiny zivotni styl je dnes, ma proste na deti vliv. Takze tomuhle neverim. Prednasku o pedagozich prosim vynechat. Mne to rikat nemusis.
Kat - tak jiný názor ještě není lež, že ano
Pokud žiješ v tomto přesvědčení a učíš, tak je mi Tě celkem líto. A dětí, které učíš, vlastně také.
|
K_at |
|
(28.6.2018 6:13:04) Bin, fuj. Proc lito? Ze neco vidim a vnimam a popisu to? To se nesmi? Proste pokud mi tu budes delat supr pedagoga, takrka Amos, a zaroven tvrdit, ze doba, vychovne styly, styl zivota atd nemaji VUBEC vliv na deti a jejich vyvoj, no tak za me je to proste blbost. A neni to o detech ve smyslu horsi/lepsi. Spis ve smyslu narocnejsi/nezralejsi.
|
|
K_at |
|
(28.6.2018 11:03:24) Supliku, dik. Uz jsem si zacinala myslet, ze jsem cvok. Presne tak - mnohem vice prace se ZAKLADNIMI UKONY. A vyrazne horsi pozornost u vice deti.
|
|
|
K_at |
|
(28.6.2018 10:56:23) Buchli, ja verim, ze to postupne dotahnou. A taky je mozny, ze mame opravdu "stesti" na koncentraci urciteho typu deti. Nicmene i obecne mi proste prijde neuveritelne tvrdit, ze se deti nemeni, ac se okolnosti jejich ziti zasadne zmenily.
|
|
|
Eudo |
|
(28.6.2018 10:48:10) Supliku, naprosto s tebou souhlasim.
Clovek si toho uplne jasne povsimne, kdyz par let ve skole neuci - uci dospele nebo neco jineho - a pak se vrati. Jaky rozdil! Ono fakt staci treba jen 5 let, abys videla, jak jsou deti jine, jak se jinak chovaji. Kdyz jsi v tom kazdodenne, ani ti to zas tak neprijde, dokud nezacnes srovnavat.
Nekdy je ta zmena vyborna, nekdo je to napor.
A vselijaka Ministerstva skolstvi, Pedagogicke fakulty a p. s tim do styku prijdu den sem den tam, ale ne prubezna natolik, aby porovnavat nejak mohli. Jine je to "zazivat to na vlstni kuzi" a jine je prijit na inspekci s papirem teorie
|
|
|
|
|
|
|
|