Karkulína |
|
(17.6.2018 10:52:38) Syn chodí do primy na 8G. Na hudebku mají učitele, který si je hned první hodinu rozdělil na "muzikanty"(ti, kteří chodí do sboru nebo hrají na nějaký nástroj) a "sportovce". "Muzikantům" otevřeně nadržuje - sám přizná, že za stejný výkon při zkoušení dostal "muzikant" lepší známku než "sportovec", protože chodí do sboru. Kromě toho za nekázeň uděluje puntíky. Už to samo o sobě mi přijde jako metoda z první třídy, ale OK, chápu, že udržet si pozornost v hudebce u 12-13letých puberťáků není jednoduché. Ovšem vyhlásil, že za 5 puntíků bude důtka třídního učitele. Teď tedy hrozí asi 8 dětem ze třídy (samozřejmě pouze "sportovcům"). V jiných třídách, kde učí, je to prý podobné. Chci se zeptat zdejších učitelů, jak může učitel navrhnout důtku třídního učitele? Musí ji konzultovat nejprve s třídním? Nebude podezřelé, že by ji navrhoval tolika žákům? Já si osobně myslím, že je jen tak straší, ale syn je už docela nervózní. Zítra mají poslední hodinu před závěrečnou klasifikací. Učitel prý slíbil, že když budou "hodní", puntíky jim smaže. Ale to slíbil už před minulou hodinou a nestalo se.
|
Senedra |
|
(17.6.2018 10:56:07) Učitel klidně může navrhnout důtku nebo napomenutí třídního učitele - jak jinak by se taková věc prováděla? Stejně tak důtku ředitele školy nebo sníženou známku z chování. Jestli ji žák dostane, už závisí i na dalších věcech - na klasifikačním a školním řádu školy ( někde ta napomenutí uděluje třídní, někde se musí schválit pedagogickou radou). Snížená známka z chování prochází schvalováním určitě.
|
|
Senedra |
|
(17.6.2018 10:57:33) Jinak, postup se mi nezdá úplně v pohodě, sama nejsem ani sportovní typ, ani nemám hudební nadání. Označení "sporotvci" mi v tohle případě připadá ze strany učitele jako hanlivé.
|
|
Monika |
|
(17.6.2018 11:01:36) No, tak důtka třídního učitele se tak jmenuje asi proto, že ji uděluje třídní učitel a ne učitel hudební výchovy? Tj. učitel hudební výchovy ji musí třídnímu navrhnout. Jestli ten automaticky vyhoví nebo ne, to netuším, probrala bych to s ním. Ale jestli jsou ty "puntíky" za "nekázeň" (tj. asi vyrušování nebo jak?) a ne za prospěch, tak proč by ta důtka za to nemohla být? Mimochodem, nemá žádný další význam pro jakoukoliv budoucnost dítěte, má to v podstatě jen motivovat k lepšímu chování, což asi u někoho funguje a někomu je to fuk. Jestli se Vám zdá nespravedlivé známkování, tak tam pak můžeš proti známce teoreticky do 3 dnů protestovat a dítě by mělo být přezkoušeno. Já osobně (jako "sportovec" ) bych radši měla trojku z hudebky, než se nechat zkoušet před komisí
|
Monika |
|
(17.6.2018 11:03:53) Ty námitky proti známce jsem myslela proti známce na vysvědčení. Předtím bych se tedy asi pokusila to projednat přímo s učitelem HV. Možná, že "straší", ale nakonec dá známky dobré i "sportovcům"?
|
Karkulína |
|
(17.6.2018 11:21:37) S těma známkama je to taky divné. Na předminulé hodině zkoušel nerozhodné. Synovi řekl, že bude mít dvojku, což víceméně odpovídá průměru na bakalářích, a už ho nezkoušel. Ovšem na další hodině, aniž by přibyla další známka, mu řekl, že bude mít trojku. A přečetl mu známky, které vůbec neodpovídají těm, co má na bakalářích. Syn se ohradil, tak ho pan učitel ještě vyvolal, kupodivu dostal jedničku a na výzo tedy bude mít dvojku. Co na to říct...
|
K_at |
|
(17.6.2018 12:22:02) Karkulíno, no ty vado. Nějaké konzultace jste měli? Mluvila jsi s učitelem, mluvila jsi s třídní, s ředitelem? Je to jen huebka teda, ale na gymplu mi to přijde ještě debilnější chování, než na ZŠ. To je pakárna.
|
|
|
|
|
Vaitea |
|
(17.6.2018 11:02:48) Řekla bych synovi, ať v budoucnu nezavdá příčinu k puntíkům 😉. Ujistila ho, že třídní důtka jeho další život neovlivní.
|
Karkulína |
|
(17.6.2018 11:15:45) Nezavdávat příčinu k puntíkům - samozřejmě. Ale on i prý sám pan učitel má v těch puntíkách bordel - vždycky jim prý čte, kolik kdo má. Jednou prý spolužákovi hlásil 6 puntíků, a ten,když se divil, jaktože má 6, když minule měl 4, dostal hned sedmý za to, že je drzý. Tak já nevím...
|
Monika |
|
(17.6.2018 11:18:34) Ježíši, to zní hrozně. Dělají v těch hodinách vůbec něco pořádného, kromě inventarizace puntíků :-(
|
Karkulína |
|
(17.6.2018 11:24:27) Ale to zas jo, probírají teorii (noty, skladatele), zpívají, poslouchali Rusalku... Ale asi si pan učitel neumí udržet kázeň jinak, než těmi puntíky. Mně to teda přijde na gymplu dost uvalená metoda.
|
Jana, 2/07+10/08+5/11 |
|
(17.6.2018 19:47:37) Jj, zvlášť prý na gymplu, kde mají tihle žáci víceméně svý jistý. Ale metoda je to fakt za všechny peníze.
|
|
|
|
|
Vaitea |
|
(17.6.2018 11:29:46) Karkulíno, myslela jsem to tak, ať nevyrušuje. Víc dělat nemůže. Zbytek ať hodí za hlavu.
|
Karkulína |
|
(17.6.2018 11:43:03) No a úplně nejlepší by bylo, kdyby začal chodit do sboru. Měl by vystaráno Ale o tom nechce ani slyšet.
|
|
|
|
|