*Owls* |
|
(9.1.2018 12:40:43) U dcery přepadovky prakticky nejsou. Minimálně den předem se dozví, že si zítra napíší testík. Stejně je to i se čtvrtletkami. Prostě příští hodinu si napíšeme... Jestli je ta hodina zítra, pozítří či za týden, to záleží jen na rozvrhu. Mě osobně to připadá fér a v pořádku. O tom, že se mají děti připravovat, vědí, tak proč dávat na přípravu týden. Na druhou stranu upozorňovat na testy a písemky není povinnost, takže jsem ráda, že takový přístup vyučující mají. Proč chytat někoho na švestkách?
|
TaJ |
|
(9.1.2018 12:54:22) Owls, tak ono záleží na úhlu pohledu - někdo to bere, jako že se snaží nachytat někoho na švestkách a někdo se na to dívá tak, že těmi neohlášenými testy se zjistí, jestli to ten dotyčný žák opravdu umí, nebo jestli je potřeba něco zopakovat, doučit se apod...
|
|
. . |
|
(9.1.2018 18:56:16) Ne chytat na švestkách, ale normálně zjistit, co se děti naučily ve škole, průběžně... ne jak je rodina schopna a ochotna dítě přes víkend připravit. Na prvním stupni u některých dětí je nutná spolupráce rodičů (co tu tak čtu), takhle měli všichni o víkendu volno
|
|
TaJ |
|
(9.1.2018 19:12:20) Slupko, přesně takhle to vidím i já...mělo by to být o tom, co se naučili a umí průběžně, ne co se nadrtili o víkendu a v pondělí večer už to vědět ani možná zase nebudou...
|
TaJ |
|
(9.1.2018 19:27:18) Dryjádo, vysokou nemám, ale na střední jsem si průběžně připomínat učivo musela, protože prakticky každou hodinu někdo zkoušel u tabule, takže nikdo si nemohl být jistý...a se synem se třeba taky na písemky málokdy nějak víc připravujeme, protože prostě třeba tu násobilku nebo vyjmenovaná slova, co teď berou, opakují pořád dokola ve škole a navíc i já se ho na to průběžně sem tam zeptám, jestli to ještě nezapomněl, nebo ho nechám při nějaké vhodné příležitosti něco spočítat - to ani jako učení neberu...většinou to u nás probíhá tak, že si přečteme v notýsku, co všechno v písemce bude a konstatujeme, že to vlastně všechno umí, protože si to všude možně opakuje vlastně tak nějak pořád...a předpokládám, že rodiče, co mají děti s těžšími poruchami učení, to stejně s nimi dělají taky průběžně, jinak by to zapomínaly...takže si to stejně z hodiny na hodinu připomínají znovu, ne?
|
|
TaJ |
|
(9.1.2018 19:47:50) Tak u nás ve škole před písemkou pár dní procvičují věci, co tam pak budou, takže si to vlastně připomínají každý den...ale jasně, že je lepší, když se o těch písemkách ví dopředu, minimálně u nás se syn aspoň na to připraví psychicky, že se má víc soustředit a všechno si po sobě pořádně zkontrolovat, pořádně přečíst zadání a tak...ale nějaké ty pětiminutovky psali normálně bez ohlášení... Ale je fakt, že u syna je výhoda, že jich je ve třídě málo, tam je hned vidět, co kdo umí a co ne...
|
|
*Owls* |
|
(9.1.2018 21:53:25) dryádo, přsně tak. Pro mě je to chytání na švestkách Navíc zbytečné. Já jsem ve škole přepadovky nesnášela, a to jsem se učila slušně. Kdykoli na mě někdo něco vychrlí, chce neočekávané, zmatkuju. Za krátký čas už se zase dostanu do klidu a jsem schopná konnat. Ovšem při písemce mi, samozřejmě, tu chvilku nikdo nedal
Moje holka si oznamování písemných prací váží. Od kamarádů ví, že to rozhodně není všude pravidlem. Píší malé opakovačky opravdu časo, takže se vlastně průběžně učí, protože nechce být za blbou Přesto se na čtvrtletky připravuje víc. Dneska semnou odmítla jít k sestře, protože zítra píší nějaký děják. Ona je tedy teprve v primě, takže se ukáže, jak dlouho jí to vydrží, ale tenhle přístup měla už na 1. stupni, takže snad...
|
|
|
|