00 |
|
(3.12.2017 20:51:27) Syn - 3.třída, papíry z PPP na dysortografii a dysgrafii. Až na výjimky procvičuje doma každý den výukový program Včelka, chodí ve středu na doučování, prostě dělá, co může. Na schůzkách ho učitelka v podstatě jen chválila, až mě tím překvapila. Ale min.čtvrtek jsem měla dilema ohledně p.uč. a jejího známkování. Syn ve čt donesl domů na opravu diktát. Většinou píše zkrácenou verzi a zřejmě uprav.hodnocení vzhledem k jeho dys. Ok. Z diktátu nosí buď 2 nebo 3. Ve čt diktát psal celý a jen zapomněl 2 čárky nad písmenky. Což i patří k jeho dys. A dostal zase 2. On to neřeší. Já asi víc. Ano, 2 je fajn. Ale zamrzelo mě to. Protože ve srovnání s 2-kami předtím, kdy psal zkrácený diktát a třeba i s hrubkami a dostal 2, teď zapomene dvě čárky a zase 2. Protože 1-ky dostávají jen bez chyby nebo s jednou malou chybou - čárka, tečka nad písmenkem. Vážně by učitelku zabilo, kdyby mu dala aspoń jednou tu 1 ?? Vím, že to s výslednou známkou nehne. Ale syn doma trénuje, chodí na doučování, tak kde je nějaký ocenění a vidění rozdílu? Měl radost, když nedávno donesl první 1-ku ze čtení za podzim, tak i u diktátu za 1 by radost měl. Vím, jde o mojí optiku a náhled. Chtěla jsem učitelce napsat, že ...vlastně právě ani nevím co a jak, aby se neurazila, a že jí kecám do známek, a že syn už má takhle úlevy. Nevím, jestli jde pochopit, jak to myslím? Jen porovnávám - zkrácená verze několik malých, velkých chyb za 2. Celý diktát, kde chybí dvě čárky nad písmenkem a zase za 2. A vím, že známky neukazují obsah vědomostí. Jenže teď už jsem vychladla a říkám si, že je to zbytečný. Spolusedící kamarád to má s diktáty stejně. Prostě přísná učitelka a nemá smysl ji trochu naťuknout. Tak jsem si jen v myšlenkách a tady ulevila.
|
Alena |
|
(3.12.2017 21:13:36) Já bych učitelce nepsala, ale při nejblizsi příležitosti ji to řekla. Myslím, že zpetna vazba od rodičů by mela sílit. Me tyhlety výlety do světa znamkovanych diktátu přijdou jak stredovek.
|
Bouřka |
|
(3.12.2017 21:18:33) Mně přijde středověký celý známkování, minimálně na prvním stupni určitě.
|
|
|
kachna_ |
|
(3.12.2017 21:20:59) Jo, chápu. Ta motivační moc jedničky je obrovská. Člověku by bylo bez známek krásně, což?
|
Silvie+dva kluci |
|
(3.12.2017 21:27:25) Syn na střední nosí z diktátu 4 a 5, papír z poradny má, takže jinak by asi nosil 6. Už to po těch letech neřeším, nesrovnávám. Z odborných předmětů má dobré známky, mateřský jazyk je pro něho bohužel velkou neznámou.
|
|
|
Adda6a |
|
(3.12.2017 21:26:01) Ja bych za ni zasla nebo alespon napsala vzkaz/email, ve kterym bych to sve dite pochvalila. Rekla bych ze jsem byla velice potesena jeho poslednim diktatem a ze je videt jak se vyplaci ta vsechna prace navic a jak moc mne to tesi. A ze znamkovani necham stranou, ze to neni muj business, ale ze jsem byla velice rada a dite take jakej podalo vykon atd atd. A srovnala bych to s predchozimi kratsimi diktaty a proste dostatecne vyzdvihla ten pokrok. A podekovala bych ji za jeji praci (bez ohledu na to jestli se mu venuje nebo ne).
|
Lassiesevrací |
|
(3.12.2017 22:42:37) "A podekovala bych ji za jeji praci (bez ohledu na to jestli se mu venuje nebo ne)."
To bych nedělala. Jednak žádnou dobrou práci neodvádí, pokud dítě neocení a nevidí ten jednoznačný pokrok... Což je demotivující. Zároveň si člověk naběhne, pokud se situace s učitelkou zhorší a on bude chtít věc řešit třeba u ředitele.... Když ona bude mít v ruce mail od rodiče, který její práci v podstatě oceňuje.
|
|
|
Monika |
|
(3.12.2017 22:24:46) Přemýšlela bych asi podobně jako ty, ale učitelce bych nic nepsala. Možná bych se zmínila osobně, pokud by byla vhodná příležitost. Ale určitě bych ten úspěch zdůraznila a i nějak vhodně oslavila (podle zvyklostí Vaší rodiny) s dítětem - známka přeci není důležitá (chápu, že psychologicky jo, evidentně i pro tebe), ale ten výsledek - nezkrácený diktát jen se dvěma chybami. A snažila se tím dítě motivovat do další snahy (přiměřené, zase bych z toho nedělala střed vesmíru, kolik má hrubek v diktátu, jsou v životě důležitější věci) a dodat mu sebedůvěru.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(4.12.2017 8:19:52) Známkování na prvním stupni je peklo. Naprosto ti rozumím, velký pokrok v práci a v hodnocení se nijak neprojevil. Můžeš to dítěti xkrát okecávat a zdůrazňovat jeho úspěch, ale jedničku prostě nedostal :-( Chápu, že učitelka asi z principu nechce dát jedničku za práci, která není bezchybná, ale vůči tomu dítěti je to drsné. Mohla by mu dát jedna mínus nebo alespoň nějakého motivačního smajlíka k té dvojce nebo cokoliv podobného, ruka by jí neupadla a efekt by byl obrovský.
|
Jahala. |
|
(4.12.2017 10:21:28) Řeknu kacířskou myšlenku, ale pokud psal celý diktát, proč to tak bylo? Podle mě si učitelka neuvědomila komu diktát známkuje. Děti dají otevřené sešity. Pokud vidí kratší diktát je jasné, že je třeba známkovat jinak zohlednit kde co a na první pohled ji to trkne. Takhle viděla celý diktát napsaný výborně jen dvě chyby a dá automaticky 2. Vůbec se nad tím nepozastaví, když si píše známku k sobě, tak syn dvojku z diktátu mívá tak ji zase nic nezarazí. Je to blbé, ale dovedu si představit, že to tak mohlo být.
|
Líza |
|
(4.12.2017 11:05:32) Jahalo, taky mi to tak přijde. A pokud má dvojku z nekrácenýho diktátu podle normálního známkování, tak bych to s ním šla oslavit.
|
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(4.12.2017 10:28:58) Od učitelky to asi není zrovna profesionální přístup, jestli syn známky neprožívá, není to žádná tragédie. Jenže je to projev toho, co je v našem školství špatně. Hodnotí se spíš chyby než to, co dítě umí nebo dokonce pokrok. A moc se řeší známky.
Trochu Tě uklidním vlastní zkušeností. Jsem nejspíš dysgrafik,tenkrát se to neřešilo. ale příznaky mám jednoznačně. Pravopis jsem celkem zvládala, ale na prvním stupni jsem dostávala z diktátů třeba 1/3 za písmo a celkově horší známky z ČJ. Mimochodem háčky a čárky si musím hlídat i v pokročilé dospělosti. Na druhém stupni už jsem problémy neměla. Češtinářka na gymplu mi v žertu říkala: "Dejte si pozor na tu interpunkci, nebo budu Vaši maturitní písemku před komisí schovat" . A to jsem ještě dobře věděla, kdy a proč se čárka ve větě píše či nepíše. Ta písemka nakonec byla za 2 a maturita za 1, literatura je pro knihomola záchrana a to další (snad rozbory) bylo v pohodě. Na VŠ už to samozřejmě nevadilo vůbec.
|
|
Kafe |
|
(4.12.2017 11:36:46) Bych byla šťastná jako blecha, že syn už dokáže napsat plnou verzi z diktátu jen se 2 malými chybičkami a na známku se vykašlala.
|
|
Pole levandulové |
|
(4.12.2017 12:59:28) Joo, naprosto ti rozumim. Taky jsme letos vyfasovali ucitelku, ktera na papiry z PPP moc ohled nebrala a znamkovala bezne i dysortograficke chyby. Bylo tam toho vic, nakonec jsme ve ctvrtleti dceru dali do jine skoly a musim rict, ze to byl dobry tah. Jeji ucitelka je zaroven specialni pedagozka, od prvniho dne si ji ziskala a dcera se do skoly vylozene tesi a dobrovolne doma dela napravy, ktere driv moc nesnasela /ale delala je, samozrejme/. Je mi jasny, ze to pokazde nebude tak ruzove jako ted, ale je fajn slyset, ze se do skoly tesi /a taky uz mi vubec nevola, ze ji boli hlava a bricho, coz bylo predtim na dennim poradku/. Tvuj syn je moc sikovny!
|
|
HelenaPa |
|
(4.12.2017 15:31:30) Zkusila bych poprosit paní učitelku navíc o formativní hodnocení. Je jasné, že známky taky bude muset na vysvědčení psát. Ale při formativním hodnocení by měla dítě porovnávat jen samo se sebou, jeho pokroky od minula a směrovat ho k tomu, co by bylo potřeba ještě vylepšit.
|
|
|