K_at |
|
(31.10.2017 13:46:14) Za mě - jako učitelku v mateřince - to mají těžší učitelé ze ZŠ a výše. Myslím si, že mají mnohem více administrativy a hlavně - pokud dělají svou práci poctivě, tak 45 minut vyučování, kdy člověk jede na plné obrátky, musí být fakt nářez. A toto opakovat x krát denně.... Navíc ZŠ jede už na "tvrdá" data - umí/neumí, musí se naučit, musí znát, musí ovládnout. A když vidím, jak různá je úroveň, vyspělost, dovednosti a schopnosti předškoláků, tak klobouk dolů. V MŠ jako problém vidím ty počty dětiček - 28 dětí, z nichž většina potřebuje individuální přístup, na který v tom procesu není čas a prostor. Můžu lapat chvíle, minuty, kdy je možné se V KLIDU věnovat něčemu konrétnímu s určitým dítětetm, nebo třemi dětmi třeba. Další kapitolou jsou rodiče a jejich požadavky a představy. Přece jen - jsme na ráně mezi dveřmi vždycky. Stav, kdy do školky nastoupí děcko, které ve 3 letech samo nejí, pije doma z lahvičky, lžičku nedrželo v ruce nikdy, neumí se oblékat a pod., je celkem obvyklá věc. O bezpečnosti dětí ani nemluvím.
|
K_at |
|
(31.10.2017 13:58:54) U MŠ hodně záleží na konkrétní školce, jejím programu, touze vedení být super. Neustálé akce pro rodiče, náročné alternativní vzdělávací programy, atd. Ještě k vybírání dovlených v průběhu roku - ano, lze se tak domluvit, když vedení souhlasí. Ale - zástupy v MŠ jsou minimálně, klasická situace je, že jedna odjede a druhá padne s nemocí. Znamená to, že kolegyně prostě slouží celé dny - třeba od 6:30 do 16:00, nebo u mě 7:30 do 17:00. Dva dny to člověk dá, třetí den už je to na dřeň. Proto si taky vybíráme neschopenky pouze v případě, kdy nejsme schopné už fungovat ani na lécích. Jako pozitivum MŠ (některých) oproti ZŠ vidím v tom, že se obecně můžeme přizpůsobit víc dětem a situaci, můžu líp reagovat, můžu změnit za pochodu činnosti, plány. Můžu líp třeba v létě přesunout aktivity ven, škola má v tomhle směru smůlu.
|
|
Černá kronika |
|
(31.10.2017 18:01:53) Kat, dělám jen asistentku ve školce a jedu od půlky září celých 8 hodin denně u dětí a je to fakt na dřeň. Jsem u postiženýho dítěte autista s mentální retardací, vydává jen zvuky. Mám ale pocit, že největší problém mi dělá ten celodenní rámus.Polední pauza neexistuje, jíme u dětí u stolečků jak je popsáno v článku, od jídla odbíháme.
|
K_at |
|
(31.10.2017 21:01:37) Cerna Kroniko, minule jsi to uz psala, ze mas autika a 8 hodin smenu. A musim rict, ze mas muj obdiv. To je opravdu narocny. Musim rict, ze u tech obedu - ano, o jidle v klidu to fakt neni - je pakarna uz jenom treba pomoc s krajenim. A kdyz zrovna treba kolegyne neni a clovek kraji uz 18.knedlik/maso/rizek, tak mam krec v prstech. Jinak hluk je taky vyzivny. To jo.
|
|
|
|