Přidat odpověď
Za mě - jako učitelku v mateřince - to mají těžší učitelé ze ZŠ a výše. Myslím si, že mají mnohem více administrativy a hlavně - pokud dělají svou práci poctivě, tak 45 minut vyučování, kdy člověk jede na plné obrátky, musí být fakt nářez. A toto opakovat x krát denně.... Navíc ZŠ jede už na "tvrdá" data - umí/neumí, musí se naučit, musí znát, musí ovládnout. A když vidím, jak různá je úroveň, vyspělost, dovednosti a schopnosti předškoláků, tak klobouk dolů.
V MŠ jako problém vidím ty počty dětiček - 28 dětí, z nichž většina potřebuje individuální přístup, na který v tom procesu není čas a prostor. Můžu lapat chvíle, minuty, kdy je možné se V KLIDU věnovat něčemu konrétnímu s určitým dítětetm, nebo třemi dětmi třeba. Další kapitolou jsou rodiče a jejich požadavky a představy. Přece jen - jsme na ráně mezi dveřmi vždycky.
Stav, kdy do školky nastoupí děcko, které ve 3 letech samo nejí, pije doma z lahvičky, lžičku nedrželo v ruce nikdy, neumí se oblékat a pod., je celkem obvyklá věc. O bezpečnosti dětí ani nemluvím.
Předchozí