bdo |
|
(26.6.2017 11:38:34) Znamkovani chovani je archaicky prezitek a znamka upadku ceskeho skolstvi. Nevzpominam si, ze by se deti ve skole ucili chovat, ale znamkovany jsou o sto sest. Na tu matematiku a cestinu maji aspon vyukove hodiny, i kdyz obecne i tato vyuka stoji za prd. Za dob meho detstvi se dvojky z chovani rozdavaly zivejsim klukum, co chodili pozde, protoze se klouzali na ledu pred skolou, co neunesli dlouhodobou buzeraci ucitelu a sem tam jim ujelo sproste slovo, nebo se o prestavkach vzhledem k nedostatku jinych podnetu rvali.
|
Lída+2 |
|
(26.6.2017 13:09:20) Shrekyně, nevím jak to je na Zš, mám obě děti na 8G, hned při nástupu do školy si prošli adaptačním kurzem kde bylo jak se mají chovat k sobě navzájem.....třeba starší syn měl další na konci roku znovu, měli problémového žáka(takového cvoka- jo chytrý je...., pamětníci pamatují, útočil na ně židlema a později lavicí).
A pokud nějaká třída má problém, frčí na 3dny ze školy na adaptační kurz.
A pak by jsme tu jednou za 2 roky měli estetickou výchovu, kde se probírá kde co a slouží to i k tomuto.... Roky mezi tím se to prokládá psaní všema 10. PC- grafika a podobně.
A jelikož mám oba v pubertě vím co jim občas ujede.....a naštěstí vyjimečně...a doma. A mladší měl loni s profesorkou matiky, poslala ji pro nový brýle, když ten úkol obyčejnou tužkou nevidí.....kupodivu to neřešila....on mi řekl doma co jí řekl, jsme si o tom popovídali a bylo.....prostě tušil, že přestřelil. A já teda opravdu se tenkrát divila, že mu nedala ani poznámku nic.....
|
bdo |
|
(26.6.2017 17:06:00) Ja nemluvim o kurzu na par dni. Ja mluvim o dlouhodobem vzdelavani, kde se deti uci spolupracovat ve skupine i tvorit samostatne, resit konflikty, pochopit svoje emoce a najit zpusoby, jak je kontrolovat, vymyslet a odsouhlasit si pravidla a ty pak dodrzovat, konstruktivne resit problemy, hledat informace a kriticky hodnotit jejich validitu, logicky myslet... Kde se deti podporuji v oceneni individuality a jinakosti, ve vire v sama k sobe, k respektu k druhym. Ano, i tohle se da hodnotit, ale rozhodne ne znamkou nebo poznamkou.
|
Lída+2 |
|
(26.6.2017 21:01:33) Jasně jsem napsala, že na to mají každý druhý rok předmět etickou výchovu....2h týdně. To je Ti pořád málo. Navíc je snad starostí rodiče, aby se mu dítě umelo nějak chovat.
|
bdo |
|
(2.7.2017 4:28:23) Jo, je mi to porad malo. Protoze uz ten fakt, ze je to oddelene do samostatneho predmetu a neprolina se to kazdym dnem a hodinou ve skole, je spatne. Za druhe eticka (nebo esteticka, uz se rozhodni) vychova asi nepokryva vsechno to, co jsem jmenovala, ze? To, ze si maji rodice vychovat deti doma, to je nejcastejsi argumentacni fail, jaky slysim. Samozrejme rodina je strasne dulezita, ale nikdy nepripravis dite na situace, se kterymi se dnes a denne setkava ve skole. Napriklad ADHD deti muzou byt doma uplne pohodove a ve skole se z nich stavaji nekontrolovatelni a casto i agresivni jedinci. Takze takove ty panske rady, maminko, reknetemu doma, ze tohle se nedela, jsou uplne k nicemu, kdyz se i skola nesnazi dite aktivne zaclenit. A ne, dite s ADHD nepatri do specialni skoly. To, ze to v ceskych skolach absolutne nezvladaji je zase jen ukazka tragicke situace, spatnych vzdelavacich cilu a celeho systemu.
|
|
|
|
|
|