K_at |
|
(19.12.2016 23:12:12) Dobrý večer všem, díky za diskusi a různé názory. Abych to trochu shrnula: situace ve třídě se vyvíjí 2,5 roku. Dceru bereme s rezervou, víme, že není - nebyla - nebude tím dokonalým děvčátkem tak oblíbeným u některých učitelek. Bohužel až poměrně pozdě jsme zjistili, že ta situace ve třídě není úplně optimální. Není to prů*er, ale dobrý taky ne. Nejsem schopna popisovat tady ty různé peripetie, komentáře, výhružky, neřešení či řešení různých věcí. Ale faktem je, že díte je od konce loňského školního roku zcela bez důvěry, bez iluzí a některé věci ji hodně vadí. Dost vnímá způsob jednání učitelky nejen vůči ní, ale i jiným dětem. Různé komentáře, ironii, připomínání pochybení Xkrát za sebou několik dní po sobě. Nezájem o jakýkoliv názor dítěte na různá údajná pochybení. Dcera tohle vidí, uvědomuje si velice dobře, že ta dospělá osoba, která by měla jít příkladem, se prostě tak nechová. Loni v přímém přenosu prožívala to, jak vyučující během 14 dnů vyštípala jejího spolusedícího do jiné školy. Strašně se ho chtěla zastat, ale bála se. A taky ji štvalo, že spousta dětí prostě automaticky přijme názor, který učitel proklamuje na účet onoho dítěte (lhář, vymýšlí si, hlavně nebuďte jako on, je hlupák....). Myslím zpětně, že tohle byla jedna z posledních kapek. Další kapka byly komentáře pí uč ke zdravotnímu problému, který se dceři provalil na ŠvP..... "ona to jen hraje, ona je uplakánek, to nic nebude" a další komentáře i X dnů po té. Absolutně neschvaluji nějaké drzosti, vulgarismy, hádání se a pod. ze strany dcery vůči učiteli. Dcera toto ví. Ale taky si nemyslím, že by dítě prostě mělo držet ústa a krok kdykoliv a nechat si líbit cokoliv. Na celé současné situaci mi nejvíce vadilo to, že učitelka se neobtěžovala vůbec se v onom vyhroceném dni dcery na cokoliv zeptat. Jestliže část dětí má pravomoc kdykoliv jít za vyučujícím a požalovat mu cokoliv a učitel toto připouští, pravidelně, každý den. A druhé dítě má prostě smůlu, bude mu vynadáno, dostane poznámku a může se třeba na hlavu stavět..... nevím, myslím, že tady respekt dítěte prostě končí. Dcera stále popírá, že by vypustila z pusy to, z čeho byla obviněna spolužačkou. Uznala část provinění. Druhou část, za kterou dnes donesla třídní důtku, popírá. Já nevím, co si mám myslet. Slova učitelky o tom, že "Dítě tuhle válku prostě nevyhraje", to, že by přišla o autoritu a nemůže si dovolit precedens v podobě stávkující holky, to, že mezi 4 očima s dcerou nic řešit nebude neb se všechno řeší před třídou....to řekla mě do očí. Paní učitelka nepřipustila ani zlomek toho, že by i ve třídě mohlo být něco nedobře. Doslova mi řekla, že dětem vidí do hlavy a všechny děti se cítí ve třídě dobře, není tam žádný problém. No jenže já vím, že to tak růžovoučký není. Takže i když jako rodič vysílám jasný signál, že k pí uč se zásadně chováme slušně, s respektem atd., zároveň jako člověk chápu, že i dítě vydrží jen určitou míru stresu, naštvání a průběžného bonzáctví podporovaného vyučujícím. Názor na to, jak se vždy a za všech okolností dítě musí ovládat, vždy být slušné a vždy učitele respektovat platí, pokud se tento přístup týká také učitele. A upřímně, kdo z nás dosplěých si vždy dobrovolně a s ledovým klidem nechá s*át na hlavu??? Dítě určitě napáchalo blbosti, rozhodně jsme ji za to nepochválili. Dostala důtku. Jen mám dojem, že posloužila opravdu jako dobrý exemplární příklad toho, že je dobrý se fakt bát a držet klapačku. Nicméně, zatím to vypadá, že si jí vyučující nevšímá. Takže nakonec ten můj rozhovor s pí uč třeba k něčemu vedl.
|
sovice |
|
(19.12.2016 23:19:17) Kat, ale to, co popisuješ, podle mého soudu p*ůser je.
|
K_at |
|
(19.12.2016 23:25:48) Sovice, mozna to prikapava po takovych kapkach, ze jsme vlastne uz po krk ve vode a ani to nevnimame.
|
Filip Tesař |
|
(20.12.2016 10:29:39) Stejně jako Sovice myslím, že to průser je, protože to vypadá, že dotyčná zcela ztratila schopnost sebereflexe a přiktom si absolutně neuvědomuje, co vlastně dělá. Kdybych měl parafrázovat, "tuhle válku by učitelka vyhrát neměla." Nemyslím tím, že je nutnu učitelku nějak zničit, ale rozhodně by neměla bejt ponechána v tom, že je tenhle přístup, pokud to je tak, jak to Kat vypráví, správnej.
|
|
|
|
Yanull & 2 |
|
(19.12.2016 23:26:04) Dítě tuhle válku prostě nevyhraje", to, že by přišla o autoritu a nemůže si dovolit precedens v podobě stávkující holky, to, že mezi 4 očima s dcerou nic řešit nebude neb se všechno řeší před třídou....to řekla mě do očí. Paní učitelka nepřipustila ani zlomek toho, že by i ve třídě mohlo být něco nedobře. Doslova mi řekla, že dětem vidí do hlavy a všechny děti se cítí ve třídě dobře, není tam žádný problém.
Ak to učiteľka, dospelý človek, vníma ako "válku", tak si nemôžem pomôcť, ale niečo tu skutočne nie je v poriadku. Ak nemá záujem o rozhovor s dieťaťom medzi 4 očami, ale potrebuje k tomu publikum triedy (načo???), tak si nemôžem pomôcť, ale niečo tu skutočne nie je v poriadku. A ak si myslí, že deťom vidí do hlavy, tak si nemôžem pomôcť, ale niečo tu skutočne nie je v poriadku... Jedno dieťa už "vyštípala" zo školy? Kto má potrebu také niečo robiť?
Loni v přímém přenosu prožívala to, jak vyučující během 14 dnů vyštípala jejího spolusedícího do jiné školy. Strašně se ho chtěla zastat, ale bála se. Toto iste nie je v poriadku.
Mmch, keď som nižšie spomenula ten posledný Hřebejkov film, chcela som sa aj opýtať - behajú takéto "učiteľky" ešte po našich školách alebo je to fakt dávna minulosť?
|
K_at |
|
(19.12.2016 23:31:03) Yan, asi tak. Ja si; obcas rikam, jestli nekrivdim ucitelce. Fakt se snazime byt racionalni, vime hodne dobre, co mame za dite. Vime, ze dcerenka umi byt vyzivna. Vime, ze to i ta ucitelka nema jednoduchy. Fakt jsme pricetny.... Ale kde je ta hranice mezi nedokonalosti nas lidi a prusvihem.... Ja nejak vlastne nevim.
|
Yanull & 2 |
|
(19.12.2016 23:45:33) Jedna vec je zaslúžený trest, ale ak učiteľ verejne dieťa znemožňuje a obracia kolektív proti nemu, to už je iná téma... Nejak to budeš musieť riešiť. Budú mať túto učiteľku aj ďalej?
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(20.12.2016 10:54:15) " nemůže si dovolit precedens v podobě stávkující holky, to, že mezi 4 očima s dcerou nic řešit nebude neb se všechno řeší před třídou..."
TOHLE, pokud to skutečně řekla takhle a v kontextu, je zásadní problém.
|
K_at |
|
(20.12.2016 13:34:41) Tante, rekla. Musela jsem se drzet. Jeste mi taky vysvetlila, ze ma zrejme dite okoukany vzorec chovani, protoze ja taky hazim vinu na ni a nepriznam pochybeni dcery. Kdyz uz jsem 3x pred tim rekla, ze situaci resit budeme....
|
Tante Bante |
|
(20.12.2016 13:38:14) Dej jí k jiné učitelce, pokud ti jde o to, aby dceři bylo líp.
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.12.2016 11:00:20) Z toho, co popisuješ, je učitelka prostě zlej člověk. Můžeš jí tam taky poslat inspekci s tím, že šikanuje děti, otázka je, zda by to bylo k čemu. Jaký postoj k tomu všemu má vedení školy?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.12.2016 11:01:40) jo a jinak bych se snažila s ní komunikovat písemně (emaily), abych měla případně nějaká její vyjádření "na papíře", kdyby došlo na lámání chleba, případně před svědky. Rozhodně bych s ní už nic neřešila sama.
|
|
Tante Bante |
|
(20.12.2016 11:17:40) Učitelka pravděpodobně "zlý člověk" není, s největší pravděpodobností je "pouze" neschopná a bezradná. Daleko lepší než transformovat její válku (co ji protivník nevyhraje) na svoje vítězství, je zajistit dítěti vhodnější podmínky.
|
Alraune |
|
(20.12.2016 11:37:45) Nebo vyhořelá, nebo třeba prostě jen hloupá... Jenže ono to opravdu chvíli trvá, než člověkn nazná, že je ta osoba fakt problematická. Nejdří zkouší cesty k dohodě, podezírá dítě, pak zas čeká, že už ji nebudou mít. Plus fakt, že dítě často nechce opustit svou třídu.
|
Tante Bante |
|
(20.12.2016 11:46:59) Vzít dítě pryč ze školní třídy není nikdy lehké, protože ať to v ní funguje jakkoliv blbě, jsou to pevné vazby a je jich hodně. Pro mě je s lety stále víc zarážející, jak iracionálně lidé vnímají školu, jaká velikánská a ne moc bílá magie to je. A je to hodně hluboko. Medicína je proti tomu žabařina. Realisticky: zcela nepoužitelný učitel je rozpoznatelný jedním rozhovorem. Smíšení poskytují dostatečně velký obraz cca do konce prvního pololetí.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.12.2016 12:05:27) "zcela nepoužitelný učitel je rozpoznatelný jedním rozhovorem." i zcela nepoužitelný učitel je schopen tvářit se mile, naslibovat kdesi cosi... a důvěřivé povahy se alespoň na chvíli nechají ukolébat. já vždy k učitelům přistupovala s nějakou základní důvěrou, že se přece chceme oba domluvit a vymyslet řešení, které je pro dítě dobré. a pak jsem se tedy nestačila divit...
|
Tante Bante |
|
(20.12.2016 12:11:50) Neposoudím to. Z mojí zkušenosti učitelé magickými schopnostmi pro klamání dospělých vybaveni nejsou. Konflikty nastávají i mezi lidmi, kteří sami osobě nejsou ani zlí, ani jinak morálně vadní. Z toho, co tu píšeš, je znát především velká nedůvěra. Spíš strach s panickým nátiskem.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.12.2016 13:46:56) díky za diognózu :D ne, ze mne mluví neblahé zkušenosti. bohužel. zažila jsem už mj. učitele, co dohnal několik dětí na psychiatrii.
|
Tante Bante |
|
(20.12.2016 13:49:56) To není diagnóza, ale zpětná vazba, která tě rozčiluje. Učitelé dohánějí na psychiatrii mnoho dětí ročně. Někteří lidé, kteří tam skončí v dospělosti, spadají taky na jejich účet. Lidi totiž dohánějí na psychiatrii lvím dílem jiní lidé.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.12.2016 13:52:05) Tante, jak víš, co mne rozčiluje? Jen si prostě myslím, že se pleteš, no a taky je dost možné, že pod pojmem "zlý člověk" máme jinou představu, co to vlastně je.
|
Tante Bante |
|
(20.12.2016 14:08:51) Mně to je jasné . Taky se skutečně dost často pletu, klidně se mohu plést i teď. Primárně mi jde spíš o to, že nemá úplně smysl zabývat se tím, kdo je zlý a jaká je definice zla, přinejmenším v rámci téhle diskuse. Je to -myslím- jiná otázka. Na světě existuje zlo, různě na nás dopadá. Personifikovat ho je možnost. Mně osobně připadá jako jedna z těch méně nosných. Přičemž nejde ani tak o toho, do koho to zrovna vtělíme - přinejmenším ne na poli internetové diskuse- ale spíš o nás osobně. Podlemě má zlo - pokud vůbec- povahu spíš procesuální. Já jsem pro Fromma a Arendtovou.
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(20.12.2016 13:40:47) Rachel, asi tak. Ja se ve 3.tride taky nechala touto pani zabalit do balicku a domu dorazit s tim, jak to moje dite prehani a keca. Prave tim, ze to fakt trva nez jsme to prokoukli. I tim, ze nase holka je spis kluk, nejde rict, ze chudinka, ona je takove zlaticko.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.12.2016 13:48:14) jo, trvá to chvíli. já už takhle před některými učiteli varovala, leckdo mi nevěřil... až když se jim vlastní dítě začalo hroutit. Ty samé děti jsou teď na jiných školách bez problémů, takže asi nebyl problém v nich, že...
|
|
|
|
Alraune |
|
(20.12.2016 12:58:10) Zcela nepoužitelný možná, ale ono přece nejde o to, že je zcela nepoužitelný,ale s tím daným dítětem nekompatibilní. Jiné děti tu samou učitelku milovaly... Což je pro to neoblíbené dítě svým způsobem ještě horší.
|
Tante Bante |
|
(20.12.2016 13:25:14) Alraune, já si myslím, že osobnostní nekompatibilita, která je nevyhnutelná, když máš každý rok na starosti desítky až stovky dětí, je za určitých okolností zvladatelná. Učitel by to měl umět, jde to s dětmi, které jsou středně a méně temperamentní, jinak dobře sycené atd.. Někdy to nejde, většinou se to dost brzy ukáže. Někdy při sebelepší práci to stejně skončí rozkolem. Hraje v tom roli spousta věcí, nikdy to není úplně stejné. Když se už situace vyhrotí, jsou dvě řešení, jedno je dát dítě pryč od učitele, druhé je pokusit se amputovat učitele od třídy. Myslím, že i sem píší rodiče, kteří tuhle bitvu vybojovali. Další věc je, že jeden problém je osobnostní nekompatibilita, druhý je nedostatek profesních kompetencí. To jde od sebe rozpoznat, ale musíš na to mít trochu umu, zkušenosti a hlavně mít možnost vidět celou tu situaci z pozice nezainteresovaného. Všechno ostatní je jednostranné a moc se z toho nedá usuzovat. Pro rodiče by mělo být vodítko, že není dobré dítě vystavovat nezvladatelnému konfliktu, neočekávat bláhově, že někdo jiný udělá, napraví, že by měl (jo, měl by, ale my nemáme ani nechceme mít), že je zlý, ale měl by být hodný... dost těžko někoho přinutit ke tvůrčí spolupráci násilím. Násilím si jde lidi podrobit, ne získat pro svůj záměr. Taky strašně záleží na tom, co vlastně ty sám chceš, to je často velmi různé a lidi mají sklon si myslet, že to, co chtějí oni, chtějí i všichni ostatní. Pod stejným nadpisem mají rapidně jiné články.
|
Alraune |
|
(20.12.2016 18:09:22) No, dcera to prostě "přežila". Myslím,že jsem to pozdě začala řešit i proto, že ona je jinak mimořádně sociálně zdatná a průbojná, dítě, které je schopné stolovat s hraběnkou Kinskou, bavit se ve společnosti tlupy podroušených historických šermířů i přednášet před auditoriem. Ovšem nějak nebyla připravená na to, že někdo prostě a jednoduše po ní půjde.
Obvyklý modus operandi byl: Povídali si o ALjašce, Niki se přihlásila a řekla, že jela se psím spřežením, učitelka se ušklíbla a a řekla třídě "Nika má asi bujnou fantiasii". A tak to šlo pořád. Nešlo ani tak o konflikt s učitelkou, ale o to, že děti pod vlivem autority opravdu dceru začali vnímat jako lhářku, hysterku, atd.
Mmch, jsem přesvědčena, že učitelka byla opravdu přesvědčená, že všechno dělá dobře. Možná prostě po 25 letech ve společnosti prvňáků ztratila schopnost sebereflexe, možná se v tom tak nějak ztratila úplně. V současné době je těžce nemocná.
Já neříkám, že s tou ženskou nemám soucit... jde ale o to, že ona o můj soucit, pochopení, ani pomoc nestála. Stála o obdiv a ten jsem jí ani já ani dcera dát nemohla.
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.12.2016 11:58:50) Tante, já jsem většinou dost opatrná na takový soudy, ale to, co tady Kat píše, není jen o bezradnosti. možná není zlá, ale jako zlá se chová.
|
Tante Bante |
|
(20.12.2016 12:09:00) Jde být opatrný i u učitele. Ale někdy pak vznikne problém, co s tím, co potom zbude.
|
|
|
|
|
Líza |
|
(20.12.2016 11:25:49) A to ji tam chceš dál nechat? Tohle JE průser.
|
|
K_at |
|
(20.12.2016 13:52:05) Jentakj, ja nemam problem vyslechnout kritiku. Samozrejme jsme mockrat zvazovali prestup uplne jinam. Ale dcera je zasadne proti. A nechodi znicena ze skoly, to je to zasadni. Obcas nastvana. Tu blbou fazi mela prave v te 3.tride a to jsme bohuzel tehdy prokaucovali. Nemeli jsme zkusenost. Kdybych mela doma uzel nervu, nevaham. Kdyby se bala, taky neni co resit. I ten prestup neni vzdy jista vyhra.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.12.2016 13:54:58) Kat, už jsem to tu psala několikrát - můj syn byl taky zásadně proti přestupu. Zpětně se domnívám, že se bál, že to jinde třeba bude ještě horší a jen zbytečně přijde o kámoše. Přesunuli jsme ho po 7. třídě proti jeho vůli, poté, co byl naprosto zhroucený. Řval na mě týden před koncem prázdnin, že tam (do nové školy) nepůjde atd. Za tři týdny mi poděkoval a od té doby (teď je v prváku) mi stále děkuje, že to bylo to nejlepší, co jsem pro něj mohla udělat. Já jsem dlouhé roky žila v domnění, že přesouvat dítě je dobré jen tehdy, když samo chce. Až když to bylo fakt daleko za hranou, tak jsem do toho šlápla. A nelituji.
|
|
|
|