tomato |
|
(17.6.2016 19:04:25) Při nedávných třídních schůzkách(jde o třídu na 1.stupni ZŠ),jsem se dozvěděla,že náš syn se "snaží při hře s ostatními kluky o přestávce slovně vyčleňovat" svého spolužáka.Abych přiblížila situaci musím podotknout,že se jedná o spolužáka,který již druhým rokem "terorizuje celou třídu(tím myslím fyzické potyčky-kdy náš syn, a nejen on,přišel nejednou bezdůvodně s krvavým šrámem někde po těle).S tím se ale nikdy tak moc nedělalo.Přijde mi že paní učitelka toto dítko tak nějak omlouvá,že on je pruďas a prostě to řeší ránou ,a asi ostatní k tomu mají být schovívavý Rodiče to prý řeší,ale jak ,to já nevím.Syn kolikrát plakal,že je při hře tento kluk otravuje,a že se mu to nelíbí.Jedinou radu,kterou jsem mu mohla dát,tedy bylo,aby si dotyčného nevšímal a hlavně aby si nějakou potyčku sám nezačínal,popřípadě se jen bránil,což tak i bylo,protože on náš kluk není žádný rváč.To až doteď nějak tak fungovalo.No a najednou se situace obrátila,a ejhle,s tyranem se nikdo nechce kamarádit(co vím od syna tak to tak opravdu je).Náš kluk je dle učitelky tak nějak oblíbený,nemá jinak problém s někým vycházet,takže je ve třídě taková parta,kde je i jeho "nej"kamarád a pak ještě další kluci ze třídy,se kterými si hrají a pak tam je ještě dalších pár kluků se kterými si tedy nijak zvlášť nehraje,ale normálně vychází. Dle paní učitelky už by to mohlo zavánět začínají šikanou,protože našeho kluka slyšela,jak říká ostatním "hlavně aby sem nešel ....) a tak že ho vlastně vyčleňují z kolektivu.Po mé připomínce,že chápu,že je to špatné,že se synem promluvím,ale že se tak ani moc nedivím,když se k nim dotyčný choval nepěkně,že si s ním hrát nechtějí.Paní učitelka má názor takový, že náš syn je v jádru hodný a máme ho vést k tomu,že lidé si mají odpouštět,a že někdo musí být ten moudřejší,a nemůžeme se vracet pořád k tomu co bylo,že je jasné že nebudou nejlepší kamarádi,že dotyčný kluk má tolik problému,o kterých se jiným dětem nebude ani zdát(já tedy nevím co má za problémy),čímž mě docela odrovnala. Takže ho vlastně mám doma tlačit k tomu,aby s ním kamarádil? Jde o to,že on byl vždy ten provokatér,ať slovně nebo fyzicky a my měli synovi radit jak takovým provokacím čelit a není to tak dlouho,kdy jsme mu říkali,ať si ho tedy nevšímá,popřípadě ať od něho odejde,hlavně ať si nezačíná a pár měsíců na to mu mám říkat,aby s ním kamarádil? Jak byste postupovali? POtřebuji názor ještě nějaké jiné strany,manžel je stejného ....
|
tomato |
|
(17.6.2016 19:36:51) Co říkala učitelka,s rodiči to řeší.Ale upřímě,jednou jsem se s jeho maminkou setkala(on je prostě rváč ,a slova jeho maminky byla,že děti si to mají pořešit mezi sebou,což třeba u nás je problém,protože náš kluk by se nepral.A teď učitelka říkala,že maminka psala sáhodlouhý dopis do školy.....(je fakt,že kluci měli nějakou potyčku,bez fyzických následků,ale kluk asi dostal lekci,která se mu nelíbila(za našeho syna se opostavili dva kamarádi),to jsem se dozvěděla až teď na té schůzce.Synovi jsme domluvili,vysvětlili jak se věci mají,s tím,že kamarádit s ním opravdu nemusí,ale ať ho nijak neprovokuje(což se ani nedělo) a nenavádí ostatní aby s ním také nekamarádili. Také si myslím,že by toto měli řešit v rámci celé třídy.Jen nám už delší dobou přijde,že paní učitelka ač je hodná,neumí takovéhle potyčky prostě řešit,navíc tedy minimálně jednomu je umí omlouvat
|
tomato |
|
(17.6.2016 20:11:53) Děkuji za radu .Řekla bych,že se to řešilo jen v rámci těch schůzek.Před dvěma měsíci bylo vše v pořádku.Paní učitelka si chválila jak je třída pěkně rozdělená,že je parta holek a parta kluků.Ale je fakt,že tam nebyl právě tenhle "uličník",byl docela dlouho doma a mezitím se třída stihla asi nějak utřídit bez něj.Syn se mi s potyčkou nesvěřil,nevěděla jsem o tom nic,byla jsem informována až na té schuzce,proto se pak člověk nemůže k tomu ani nijak vyjádřit....mrzelo mě ale,že se paní učitelka vyjádřila v tom smyslu,že kdyby teď došlo k nějaké potyčce "v rámci toho vyčleňování" a to i kdyby kvůli tomu napadl agresor např.našeho syna,tak vlastně bude z šikany osočen náš syn...takže si má vlastně nechat ubližovat,vyhýbat se a když už se dokáže takovýmu člověku ubránit,tak bude potrestán
|
Epepe |
|
(17.6.2016 20:19:30) Každopádně bít nesmí nikoho nikdo. To by mělo být zlaté pravidlo školy.
|
tomato |
|
(17.6.2016 20:43:26) ano,s tím plně souhlasím.
|
|
|
|
Epepe |
|
(17.6.2016 20:18:23) Jestli máš sígra, tak asi víš, že i z pronásledovaného se může stát lovec a to se asi paní učitelka (dost nešikovně) snaží zarazit v začátku.
O čem jedná s druhou stranou (s tím agresivním klukem a jeho rodiči), nevíme. Tohle znám z vlastní zkušenosti, když jsem pracovala na SOU, rodiče argumentovali tím, že: "A támhle Pepík zlobí víc a nic s tím neděláte a náš má dostat třídní důtku" a přitom Pepík už byl dávno podmínečně vyloučen, jenže se tím přirozeně nechlubil a my to říct nemohli ...
|
tomato |
|
(17.6.2016 20:58:09) Právě že sígr není.Samozřejmě není svatý,ale věřím,že by sám potyčku nikdy nevyprovokoval.A i ta jediná,kdy zaútočil syn na něho byla vyprovokovaná druhou stranou. Jde o to,že když si o přestávce hrají,mají s klukama udělanou nějakou stavbu,tak tenhle chlapec by si chtěl hrát s nimi,ale oni ho nechtějí vzít mezi sebe.Nevím ani kolikrát se to stalo,možná to bylo jen jednou.Co je špatného na tom,že si s ním hrát nechtějí? Hned je to vyčleňování?Na druhou stranu,tam nejsou jediný,jsou tam i další kluci....opravdu nechápu jak chce paní učitelka docílit toho,aby spolu všichni kamarádili.A když už pak někoho křápne,tak to omluví tím,že on to má chudák těžký a že je prudká povaha....a ty seš hodnej,ty mu to odpusť ?JInak si ho nevšímají,tak jak jim to bylo doporučováno do nedávna
|
Dana |
|
(18.6.2016 9:53:47) Třeba učitelka považuje tvého syna za stmelovače kolektivu, třeba, že má hodně kamarádů. Tak si myslí, že by mohli kamarádit i s tím klukem a tvůj syn by k tomu mohl pomoci. Učitelka má asi dost pomýlené představy a nějaký důvod, že nad dotyčným klukem drží ochranou ruku.
|
|
|
|
|
|