KoproFka |
|
(7.3.2016 22:32:21) Jo, retezce. tohle meli v prvni tride taky. Akorat oni to delali zpameti a psali jen vysledky. Syn s tim tedy výrazný problém neměl,ale ja ano. Projde mi to, presne jak pises, jako nejlepší způsob jak ditete znechutit matiku, a to i když mu jde.
Tenkrat jsem o tom mluvila i s uckou a pote uz myslím ze testy tohoto druhu neměli. Meli to jako procvicovani v hodine a znamku dostal jen ten, kdo to mel dobre.
Moje argumentace byla ve smyslu : deti se tim zbytecne stresuji, nemají moznost si to zpetne zkontrolovat a opravit, nebo treba přeskočit to co jim nejde a zpět se k tomu vrátit, az kdyz mají ostatni vyreseno... podle mne v prvni i jakekoli dalsi tride naprosto zbytečný typ prikladu - vytvari stres a tim i větší a zbytecnou chybovost - ja mám matiku rada, jde mi ale smysl tohoto mi fakt unika... Jo, pro nekoho kdo matiku miluje jako počítání pro radost ano, nebo jako procvicovani, když uz ucka nevi coby, dobra. ... ale jinaj he zo oto většinu spis o matematicke trápení....
Me, popravde, vadily i v první tride ty nekonecne sloupečky, kde se nahodile stridalo sčítání s odcítáním -proste jak nachytat to dite pri chybe...
|
Delete |
|
(7.3.2016 23:12:47) KoproFko,
ne, ne, nejde o to dítě na něčem nachytat...
Řetězce procvičují paměť a pozornost, střídání znamének taktéž...
Jo, je zbytečné to známkovat, ale cvičit to tímto způsobem určitě smysl má...
Já to s dětmi dělám od první třídy, v pracovních sešitech mají psané příklady, na mazací tabulky píšeme výsledky jen diktovaných...a máš vidět tu radost, když diktuju řetězec třeba pěti, šesti početních úkonů, a jim to přijde jednoduché...ale právě, že to musí zůstat na úrovni té hry, kdy překonávají samy sebe a nic se neděje, když jim něco uteče....
Jenže o tom je vlastně všechno....hraješ si, učíš je, trénuješ s nimi něco nějak....
Jednou za čas pak otestuješ, jestli ovládají, co ovládat mají na něčem jednoznačném, případně docvičíš...
Bez známek, nez stresu...
|
|
|