Přidat odpověď
Lenko,
u zrcadlově převrácených číslic jde o problémy se zrakovým vnímáním a rozlišováním, to naopak nesmíš do ničeho zabalovat, protože to dítě upne pozornost jinam (na ten úkol) a není schopné už se soustředit na to psaní toho čísla. Takže v těchto případech je třeba to oddělit. Jednorázově řádek správně napsaných číslic ale moc nepomůže, je třeba fixovat klidně po menších dávkách, ale často, plus právě u počítání a úkolů, kde to psaní je jen prostředek sdělení, mít k dispozici předlohu, aby se dítě mohlo kdykoliv podívat, jak to napsat.
Ale fakt nejde šmahem ty řádky čísel a písmen odsuzovat, slouží k připomenutí tvarů, ne aby se na tom drtil krasopis. Ale třeba velké D je poměrně těžké na zapamatování, ale píše se málo často, takže ho dítě zapomene. Když ho pak potřebuje, stráví strašně moc času vzpomínáním nebo hledáním v předloze. Takže není od věci sem tam nějakým tím řádkem připomenout, zejména když vidíš, že to nebo ono písmeno dítě píše třeba v diktátu špatně. A zase radši napsat celý řádek jednoho písmene, než to strkat do slov, protože v těch slovech už je třeba se soustředit na další věci, a to pro tu chvíli podstatné, tedy tvar písmene, už dítě nestihne fixovat.
Předchozí