Firenza |
|
(28.11.2013 9:28:12) Jdu si povzdechnout : Mám 7mi letého syna. Je hodný, chytrý, ale od malička je "pomalý". Nevím, jak to přesně popsat, ale prostě mu všechno strašně dlouho trvá. Než se oblékne...nají... vyndá svačinu... napíše úkol....osvojí nějakou dovednost... Dokud byl ve školce a byl malý, tak se to nějak vstřebalo, ale ted´v první třídě, jsou již nastavena pravidla tak, aby vypracoval úkol v určitém čase, aby nezdržoval při přesunech, aby vypálil ihned správnou odpověď - když konzultuji s p.uč. prospěch- tak mi řekne: " umí vše, ale je pomalý... " Znám jej, takže vím, že p.uč. má pravdu. Než můj syn otevře sešit nebo pusu - ostatní děcka mají napsány dva řádky. Na slova : "dělej, rychle, honem " reaguje úplným zásekem a je ještě pomalejší..... Někdy mi přijde, že hyperaktivita se u dětí zohledňuje ,pedagogové se tím zabývají ale u problému opačného - "hypoaktivity" ne: Prostě nálepka: " On je takový zpomalený, nestíhá = horší známka " a šlus. Napadlo mě, jestli neexistují nějaké potravinové doplňky, které by pomohli podpořit aktivitu. ( rybí tuk? )..... Tak nějak nevím, jak se k tomu celkově postavit.....díky za názory.
|
Venavella |
|
(28.11.2013 9:31:52) Mám přesně takového syna, kolem sedmýho roku to bylo fakt děsný, teď ve třetí třídě je to mnohem lepší!!! Jinak tan než se nají tak jsme všichni po jídle i s přídavkem. Hypoaktivita se samozřejmě zohledňuje, má to i v IVP (ten má právě na pracovní tempo a pak ještě na poruchy učení). Vitamíny nevím jestli pomohly, dostával kvalitní rybí tuk a hořčík.
|
|
Venavella |
|
(28.11.2013 9:32:21) A je tady diskuze hypoaktivita Tak tam možná něco najdeš.
|
Firenza |
|
(28.11.2013 9:48:13) je to hnusné a ani si to sama sobě nechci připustit, ale někdy se s trochou závisti dívám na jiné, bystřejší, pohotové chlapce, děti, kterým jde "vše snadno a rychle, ". Synka samozřejmě chválím a motivuji pozitivně , ale my máme vše "vydřené".
|
Venavella |
|
(28.11.2013 9:55:56) To je přesné, tak občas závidím... On má ještě poruchu motoriky, takže hůř mluví, je opravdu hodně nekoordinovanej.
|
|
x x |
|
(28.11.2013 15:10:23) Firenzo, to nedělej, buď ráda za to co máš. Moje dcerka má vrozenou ortoped. vadu, už se to začíná projevovat v některých oblastech jejího života, jak pomalu jde do puberty, tak jí pořád říkám, že kde jí příroda ubrala, tak jinde zase nadělila. Zkus se zaměřit na to, v čem je dobrý a chval ho a buď ráda, že je "jen" pomalý.
|
|
|
|
LenkaPodkolenka |
|
(28.11.2013 9:52:07) Mám takovou dceru, vitamíny dáváme, ale spíš kvůli tomu, že mívá migrény, ty vitamíny pomáhají celkově na nervovou soustavu. Nám tedy psycholožka doporučila sport, nějaký, který jí rozpumpuje. A prý, k čemu jí teď povedeme, to v ní zůstane. A fakt, je to znát, když jí vyzvedávám z kroužku, tak poskakuje, povídá, je taková "normálnější". Úkol si potom je schopna udělat za chviličku. Zato ty rána jsou hrozná, než se rozpohybuje tak to trvá tak strašně dlouhou dobu.... A když máme línější víkend, tak není schopná si za celé dopoledne převlíknout pyžamo, nasnídat se a vyčistit si zuby. A když se jí zeptám na program, co by ráda vyváděla, tak jenom v leže se celý den koukat na televizi, v leže si hrát, nebo číst knížky. A ve škole je to samý, co říkáš ty - všechno ví, ale je zpomalená, paní učitelka říká, že jí musí "popíchnout špendlíkem", když píšou nějaký písemky, testy, tak to mívá dobře, ale je nejpomalejší.
|
|
Pole levandulové |
|
(28.11.2013 9:53:38) Rybi tuk nevim, my ho berem na to, aby se syn naopak zpomalil. Ono si nevyberes, jestli dite pomale nebo naopak tak rychle, ze zacne pracovat jeste nez dovyslechne cele zadani....taky bych rada tu jeho aktivitu trochu zprumerovala, ale je to marna snaha a obavam se, ze u vas to sice bude z opacne strany spektra, ale vyjdee to nastejno. Proti nature se moc bojovat neda.
|
|
Venavella |
|
(28.11.2013 9:58:13) Hele amůj muž byl úplně to samý - pomalej až nejpomalejší... Dnes je závnodním šnekem a je opravdu úspěšný vědec. Já jsem z opačného konce spektra, spíš hyperaktivní... DOcela to někdy jiskří
|
Kreaty |
|
(28.11.2013 10:20:30) ono když se některé věci víc zautomatizují, tak se zrychlí, chce to mít věci na svém místě a opakovat stejné úkony, žádné inovace, opakující se povinnosti ve stejném sledu
|
|
|
Insula |
|
(28.11.2013 10:26:54) Musím tě zklamat, je to povaha. Mám takovou dceru. Jednou mi učitelka v MŠ řekla, že měla stejného syna a že mu to zůstalo do dospělosti. Prostě pohoda, klídek, nic se neděje, nic mi neuteče.... Dost mě tím "vyděsila".
|
Fren |
|
(28.11.2013 10:57:47) No a mezi náma uteklo skutečně něco nebo neuteklo?Je fakt,že nám rodičům to leze děsně na nervy,ale já už dnes,když se svého ml.syna-dospěláka na něco zeptám,už radši dopředu počítám s odpovědí nevím,uvidím - to uvidím je takové novější,kdy už mě fakt prudil s věčným nevím,tak přešel na to uvidí se.
|
|
|
zerat |
|
(28.11.2013 10:29:32) Radí se dát dítě do nějakého sportu - nevím, jestli to napíšu přesně, ale prý když se zrychlí dítě pohybově, tak se zrychlí i v ostatních věcech. Od letoška jsme dali holku na samurajský šerm (kendo) a máme pocit, že to opravdu pomáhá - co to přinese dlouhodobě těžko říct - uvidíme, jestli to bude mít dlouhodobý efekt. Jinak 1.-2. třídu jsme nic takového neslýchali. Spíše tak nějak normálně - občas rychlá, občas pomalá... Celou 3. třídu jsme neslyšeli nic jiného - pomalá, pomalá a díky tomu, že je pomalá, tak se máme spokojit se dvojkami - páč nestíhá dopsat písemku, když zrychlí tak seká chyby... Když jí učitelka dala čas, tak najednou byly jedničky... Ve 4. třídě paní učitelka rozhodla, že nikomu čas navíc dávat nebude, protože už jsou velcí a musí být rychlí Takže je to občas fakt na mašli. Ale možná si to fakt sedne, protože občas vidíme, jak najednou dokáže rychle napsat úkoly apod. Fakticky bych to zkusila přes ten sport.
|
Venavella |
|
(28.11.2013 10:31:38) My ho dali na sebeobranu. Taky se mi zdá. že je to lepší Prej i zvládnul kotrmelec.
|
zerat |
|
(28.11.2013 10:33:59) Tak ona naše holka zase sportovně je vcelku dost zdatná - extrémně vitální... ale prostě co se týče školy, pomáhání doma, rozhodování, uvažování, psaní... tak je pomalejší.
|
Agatha Ch. |
|
(28.11.2013 10:42:09) jo mám to doma taky... než se vymáčkne, vyplázne, napíše výsledek - toť to je na rauchpauzu... ale jinak je velmi bystá, dokonce ji to i rychle myslí, ale než to ze se dostane... nebo když dělá něco nového... třeba při psaní - dlouho jí trvá, než se rozepíše, uvolní si ruce, ale pak jede jak na drátku... činnosti, které už má zautomatizované, to už jí jde hezky od ruky... ale postavit ji k něčemu, co vidí/dělá prvně v životě - je jak telátko... enormní to je v jídle... půl hodiny vydrží jíst jedno jablko... hodinu oběd - nípe se v tom, vybirá rýži po zrníčkách apod. jo je pomalejší, ale na druhou stranu, vzhledem k tomu, co mezitím stihne pobrat, povšímat si, rozebrat, případně i slovně ohodnotit - to by normální člověk fakt nepobral - takže když se to vezme jako celek - vlastně je velmi rychlá...
a jinak pohybově nebo ve sportu - třeba při běhu apod. - mezi vrstevníky patří k těm nejrychlejším, udělá přemet, hvězdu - krásně, čistě, s napnutýma nohama, výmyk na hrazdě - je jí 7, na gymnastiku nechodí, tu jsem jí zatrhla, chodí akorát na plavání
|
zerat |
|
(28.11.2013 10:44:50) Agátho, jako bys psala o naší holce. Přesně! Než šla do školy, tak jsme ze všech stran slyšeli, jak je bystrá, úžasná... ve škole najednou, že je občas pomalejší... ve 3. třídě pomalá, pomalá, pomalá... občas si i tak pro sebe říkám, jestli za tu její pomalost fakt nemůže nakonec ta jejich třídní, která místo, aby motivovala, tak ubíjela a 100x opakovaná lež se stává pravdou
|
Agatha Ch. |
|
(28.11.2013 11:01:24) Pokud si na ní učitelka v tomhle zasedne, je to průser... pak už vidí jenom pomalou dívčinu a nic jiného... ty brďo, takhle jsem ve třetí/čtvrté vytáčela svojí učku a první-třetí jednu družinářku... dámy to nějak nebyly schopné pobrat, pamatuju si, jak na mě kolikrát i hystericky ječely - výsledek - všechny činnosti se časově zpožďovaly ještě o jejich předlouhý výstup...
a děkuji za skvělou družinářku své dcerky - ta jí někdy posílá něco dělat nenápadně s předstihem, u oběda ji nechává v klidu dojíst a pak dorazí do třídy, zkrátka cení si ji za jiné kvality, a že jich je... fajn, je pomalejší, doma, než odcházíme, musím ji vypravovat o chlup dříve, v určitou dobu včas odeslat na autobus, ale do školy už se třeba dopraví sama!
učitelka jí to tolik netoleruje, co nestihne ve třídě, musí si dodělat doma (naštěstí toho moc není), ale nestíhá diktát/desetiminutovky, dlouho nad tím přemýšlí, něco jí pak chybí a už má místo jedničky dvojku... uvidíme, třeba něco vymyslíme...
jiank si myslím, že by teoreticky něco mohlo pomoci právě co pomáhá na koncentraci, soustředění apod. kvůli tomu, že se dcerka nechá velmi snadno rozptýlit děním okolo
|
|
Agatha Ch. |
|
(28.11.2013 11:03:45) ale nejsem si jistá, jestli s láskou vzpomínám na dobu, kdy jí bylo tak 10-18 měsíců, kdy byla rychlá jak králík, než jsem se otočila, dítko zdrhlo...
jako mimčo byla spíš hodně zrychlená, neklidná, špatně usínala, všechno ji děsně zajímalo, zpomalila se tak okolo 2 roku...
|
|
|
|
Agatha Ch. |
|
(28.11.2013 10:43:13) jo a rozhodování - to je blbý, s tím má velký problém...
|
|
|
|
|
Jarmilka. |
|
(28.11.2013 10:31:46) Třebas kokain? mám taky hypoaktivu a ve školce to pochopili a z her na rychlost ho vynechávají (tedy, účastní se pasivně) a pak ho naopak víc zapojují do her, kde jde o pozornost a pečlivost. Jestli mu to zůstane ve škole,budu se snažit, aby ho tak nadále brali a ne ho zrychlovat, natož chemicky. Trénovat rychlost v rámci možností, ale ve škole, aby ho vnímali jako jedince, že je odlišný. Pokud zvládne učivo co do obsahu, rychlost reakcí by neměla být brána jako hendikep, máš naprostou pravdu ADHD je tolerováno více, protože se o něm vi víc. Jako hyperaktivní byli ti zlobiví n hyooktivni jsou bráni za zabrzděné.
|
|
Klarisanek |
|
(28.11.2013 10:37:45) Ne, nepomuzou. Je to povahou a nezmeni se to ani v dospelosti. Muj bratr, dnes uz davno dospely mel ve skole totalni teror ze strany ucitelek, porad se mu posmivaly a porad mel spatne znamky, ne ze by to nevedel, ale nikdy nic nestihl. Rodice to chapali a snazili se mu pomoci, ale proti ucitelkam nezmohli nic, dnes je to doufam jine. Abych te utesila, tak i kdyz se tehdejsi pristup podepsal na jeho vzdelani, tak si dnes nevede spatne, akorat si musel zvolit takovy zpusob obzivy aby mu to vyhovovalo. Tzn. neni schopen chodit od do na pichacky, ale podnika a planuje si vsechno tak, jak chce. Tim, ze je porad pomaly, tak holt dela 12 hod denne a ne 8. Kdyz napr. potrebuju, aby prijel na 8mou, tak mu reknu, ze ma prijet na 7mou a mam to vyresene. Pomale dite je jiste na mrtvici pro rodice, kor pri dnesnim zpusobu rychleho zivota, ale snaz se to chapat, coz mu pomuze vic, nez abys ho nasilim menila, protoze nezmenis. Jak tu uz padlo, nejaky sport by nebyl na zavadu.
|
zerat |
|
(28.11.2013 10:42:41) Deniso, těžko říct, jestli se tenkrát (dřív) vědělo, že sport tohle může upravit Já jsem byla ujištěna manželem (pedagog), že když se dobře vybere sport, tak by to mělo pomoci. U nás třeba holka má kombinaci splašenosti, velké vitality a zároveň pomalosti nebo lenosti? A třeba v tom kendu je vedená tak, že se musí soustředit a velmi rychle se umět rozhodnout, kam udeří - jde tam o velkou rychlost v soubojích... Říkají, že právě v tomhle je to fajn kombinace - rychle přemýšlet, rozhodovat se a jednat...
|
Firenza |
|
(28.11.2013 11:20:36) syn chodí na tenis - je to jen přípravka, a ze začátku jsem nevěděla, jestli mám brečet nebo se smát. Byl schopen běžet na úplně jinou stranu než byl pokyn trenéra, trefit balónek správnou technikou trvalo dva měsíce. Na druhou stranu musím říct, že se snažil, bavilo ho to, nefňukal, Ale jakmile se něco naučí, tak to dělá perfektně, precizně.... chodí ještě na flétnu a tam je to pro něj paradoxně snazží. Ačkoliv se musí soustředit na to, aby zrakově vnímal notový zápis, zkoordinoval ruce na flétničce a zároveň držel tempo - zvládá to. Neexceluje ,ale zvládá to. Připadá mi, že ta hudba jej vede nenásilně a přirozeně držet určité tempo, rytmus. Takže, budeme tedy dál podporovat sport i hudbu. S p.uč. ještě promluvím a možná zkusím nějaké vyšetření v PPP, aby tu "hypoaktivitu" měl ofiko na papíře, ono to je přece jen pak vnímáno pedagogy jinak. Díky za názory.
|
|
|
|
Fren |
|
(28.11.2013 10:53:09) haha,vitamíny - že by z něj udělaly turbomyš,ne? Prostě je takový,každý jsme jiný,někdo je zas naopak ztřeštěný,popletený,ty máš syna hodného,chytrého a asi ani žádného dys-což je obrovská výhoda.Učitelku bych v jejím názoru nepodporovala,byť má pravdu,ale zůstan radši na synové straně.
Já mám mladšího syna taky asi podobného ražení-pohodář,flegma,furt nic neví,uvidí se a ještě používá "co už".Je mu přes 20,ale je taky jinak velmi chytrý,studuje techniku a kde je dnes konec většině jeho spolužákům ze zš,kteří byli tzv. v normě.Dnes,v praktickém životě,jsou dost hodně pod normou a bud na pracáku nebo makaj ve fabrice za bůra.
|
|
. | •
|
(28.11.2013 11:03:51) Eye Q.
|
Agatha Ch. |
|
(28.11.2013 11:06:39) dobře drahá sranda... no když už tedy, asi tenkrát věděli, proč do nás lijou rybí tuk...
|
zerat |
|
(28.11.2013 11:18:56) Agatho, my ho do holky taky lily roky - kupovala jsem žraločí tuk v tobolkách. Teď vynechali distribuci a nejdou sehnat (ty které jsme brali), tak bere na imunitu něco jiného... Oběma holkám jsme je dávali prioritně kvůli imunitě Ale možná fakt vliv měl - kde se vzalo najednou tolik hyperaktivních dětí?
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(28.11.2013 11:08:26) Jo, to je jakoby o mně. pětiminutovky jsem taky nedávala, i když počítat jsem uměla. Rodiče na mě neměli trpělivost, takže jsem se vždy musela ohledně učení do školy, vaření apod. obejít bez jejich pomoci, protože neměli na mě nervy a byli slovně hrubí a já pak brečela. od učitelů to bylo někdy zesměšňování, někdy snaha o proplesknutí (jednou dokonce doopravdy) a dost často mě radši nevyvolávali. Oblíkala i jedla jsem pomalu a mám to tak dodnes. ze sportu mi šel leda vytrvalostní běh, v dospělosti jsem začala dělat jógu, vysokohorskou turistiku a běžky. pohotovostní sporty mě akorát stresovaly. mým snem je lukostřelba.
našla jsem si studijní obor a práci, kde se zajímají především o výsledek a kde se můžu do jedné činnosti hluboce zabrat a pak ji odvedu perfektně. peklem pro mě bylo učit ve škole, protože tam se třídy a přestávky příliš rychle střídají a to mi nedělá dobře.
velmi špatně jsem psychicky zvládala mateřství a péči o domácnost, protože to je přesný opak toho, v čem jsem dobrá. myslet na spoustu věcí a dělat je najednou a ještě rychle reagovat, to prostě nedávám. taky proto neřídím.
|
Fren |
|
(28.11.2013 11:16:37) Je dobře,že to tu někdo napíše i jako ty - z pohledu býv.dítěte,jak jsme byly na ty naše zlatíčka mnohdy neurvalí,škaredí,netrpěliví.Ano, říkám si,že bych dnes kolirkát jednala jinak s dětmi,nikdy jsem si nešla daleko pro pohlavec,i malou vařechu jsem o ně zlomila,je mi to dnes líto,ale tenkrát jsem holt byla mladá a neklidná,i kuchařka (kniha)lítala vzduchem,pro změnu směrem na manžela.Co stalo ser,nelze bohužel odčinit,chjo.
|
Agatha Ch. |
|
(28.11.2013 11:29:51) jo, byla jsem pomalé dítko... pomalé, ale velmi bysté a chytré... učila jsem se velmi rychle, ale oblékala jsem se a jedla pomalu... teď mi třeba hodně dlouho trvá: - vypravit se někam (dělám milión věcí okolo) - nákup (než skouknu, co to tam vlastně mají) - pořídit si něco nového, co ještě nemám (než vůbec vychytám, co vlastně chci a za kolik a proč) - osobní hygiena (ve vaně vydržím ležet celou věčnost)
jinak jsem fofrník, že to někdy až hezký není... a myslí mi to pořád sakra rychle...
|
Fren |
|
(28.11.2013 11:54:44)
To jsme měly a dodnes máme teda velmi podobné.Jako dítě,když jsem se vyslíkala z kalhot:seděla jsem u toho,napřed jedna noha ven,pak jsem chytala lelky,"přemýšlela",a máti už začínala běsnit,po čase teda i ta druhá noha...Taky jsem nikdy nikam nespíchala,byla jsem jako dítě pomalejší,ale jen co se týká spíš těch neoblíb.prací s svlíkání a tak,jinak v normě!
Dnes s tím co se má nakoupit,to taky nenávidím,dát to nějak dohromady na papír,protože jinak to co hlavně potřebuju tak zapomenu,nakupování čehokoli mě nebaví a musím se k tomu psychicky propracovat nejdřív,ale přes net mě nakupování baví,vanu s pěnou miluju...
Jsme asi typické baby - děláme x věcí najednou,mluvím o něčem,ale už myslím na to další,"chudák" manžel kolikrát mé myslšnkové pochody vůbec nestíhá a když mu řeknu,že přece TAMTO,tak myslím tamto,ale než jemu to dojde...pak povídá furt cosi o tom,žese špatně vyjadřuju
|
Agatha Ch. |
|
(28.11.2013 11:59:12) já právě nezvládám dělat víc věcí najednou... pak mi to neuvěřitelně dlouho trvá, zmatkuju, dělám chyby, nepřemýšlím o tom, co dělám a mám blbý pocit, že jsem něco někde zapomněla... a nedejbože když něco mám dělat a u toho mluvit - když třeba vařím, tak potřebuju mít klid... když se někem vypravujeme, mají děti přísný zákaz na mě mluvit, když už to je v časovém presu, mají přísný zákaz mluvit (i šeptat) vůbec, projevy jsou povolené až v dopravním prostředku, který se chytáme včas chytit...
|
Fren |
|
(28.11.2013 14:59:44) Aby synovi neujel bus,když dojížděl na sš - a my samozřejmě téměř vždy jezdili na posl.chvíli,tak jsem rovnou najela s autem do protisměru a ablokla bus,aby neujel.Kluk už byl potom z toho grogy a říkal,že z toho mají děcka v buse srandu-tak to mi bylo celkem fuk,já takhle každé ráno slavila své malé vítězství
|
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(28.11.2013 11:56:24) ještě bych chtěla dodat, že jsem měla vždycky málo červených krvinek, takže se mi tělo málo okysličovalo. no a zjistila jsem, že mi vadí lepek a ejhle - již mám krev v pořádku a nejsem už tak snadno unavitelná.
ale část je určitě mojí povahou.
|
|
|
Persepolis |
|
(28.11.2013 11:21:49) Úplně přesně takový byl můj bratr. Ten flegmatismus a klídeček mu zůstal dodnes. V životě mu to nijak nepřekáží.
|
|
Pavla | •
|
(28.11.2013 11:27:28) Ja mam takoveho manzela je mu 52, ze bych vyzkousela rybi tuk..
|
|
Františka85 |
|
(28.11.2013 11:42:22) Kolibřík se dožije 3 až 5 let, želva až 180...něco na tom životním tepmu bude
|
Františka85 |
|
(28.11.2013 11:42:46) ..tempu...
|
|
|
... | •
|
(28.11.2013 11:44:29) Dcerka je také pomalá, stále slušně zakopává (má 8r), logopedii jsme skončili letos, nicméně od malička pozoruji, že pokud dostává vit.D (má ho od lékaře), tak je rychlejší, a když jí ho nedávám, je pomalejší.
|
|
|