| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku

 Celkem 26 názorů.
 Petrajda 


Téma: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 11:35:09)
Ahoj, dochází něčí dítě na jeden předmět do vyššího ročníku? Mám prvňáka, který zvládá matematiku konce 2. třídy, a v PPP doporučili IVP. Na naší škole se s tím pro nadané děti ještě nesetkali, jen pro děti s nějakým hendikepem, ale možnost docházení na 1 předmět do vyššího ročníku připouštějí (tedy jen předběžně). Jaké s tím máte zkušenosti, funguje to? Jak se s tím srovnali spolužáci v obou třídách? A co do budoucna? Když bude v jednom předmětu pořád napřed, nehrozí, že to pak třeba při přechodu ze 4. do 5. třídy nepůjde a on bude muset mít třeba matematiku 4. třídy dvakrát? Přežil by to, ale pokud by měli i stejné učebnice, pak to taky není ideální. Jinak úplné přeskočení ročníku ani změnu školy nechci kvůli sociální zralosti a zvyknutí si na současnou třídu.
 takyjedna 
  • 

Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 12:18:50)
omlouvám se za plevelení ,ale přijde-li rada, tak si ji také ráda počtu, protože my máme lautr ten samý problém... vedení školy nám nabídlo zatím přeskočit ročník s tím, že by látku druhé třídy hlavně v matematice a ČJ musela dohnat (tj. něco) a udělat nějaké vyrovnávací zkoušky... také se bojím, jak by ji děti ve 3. třídě přijaly, bojím se, aby tam nebyla sama
 Xantipa. 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 12:22:13)
Tak rozhodně je to min. organizační problém, neboť by se muselo zajistit, aby kupř. matematika ve vyšším ročníku byla ve stejný čas. A na individuál není v současných přeplněných třídách čas a energie.
 Petrajda 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 13:15:40)
Já vím, že je to náročnější na organizaci. Ale podle mě zas míň, než když by vyučující měla vymýšlet obohacení učiva jen pro jedno dítě, v rámci třídy, kde je dalších 27 dětí. Nakonec myslím, jestli by to dítě nebylo vyčleněno ještě víc, než kdyby pravidelně docházelo na jednu hodinu někam. A ono na prvním stupni má každá třída svoji kmenovou učitelku, která nikam nepřechází, a jak si vymyslí pořadí hodin, tak ho má (kromě TV, kdy je to vázané na tělocvičnu apod). Nebo ne? Většinou mají MAT 1. nebo 2. hodinu, tak mi to tak strašně organizačně náročné nepřipadá, samozřejmě na 2. stupni by to bylo asi mnohem těžší.

Samozřejmě nejjednodušší by bylo ho nechat být, ale představa, že trávím takovou dobu denně tím, že se pomalououčku učím to, co už dávno umím, je pro mě hrozná.
Představte si třeba sami na nějakém úplně zbytečném školení...
 Xantipa. 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 13:24:09)
Já to chápu, můžeš to zkusit navrhnout, ale počítám s tím, že tak jednoduchý to rozhodně nebude.~;)
 Petrajda 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 13:33:08)
No jo, nikdo to za mě neudělá:-) to je jasný. Jen sjems e chtěla poradit, jak se to komu "vyplatilo", jak to probíhalo, jak s tím byly samy děti spokojené, jak na to reagovaly ostatní děti, kolik let to kdo případně praktikoval? Zkrátka dumám, jak moc se o to snažit...
 Xantipa. 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 13:35:48)
Tak 100% to není běžné řešení a moc takových případů nebude a myslím, že ani škola tomu nebude nakloněna. Každopádně to můžeš zkusit, ale radila bych místo úpornosti jít stylem - prosím, prosím, vím, že to je těžký, ale říkáte, že to je pro dítě.........
Ostatní děti s tím nemají absolutně žádný problém.
 Eržika. 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 14:23:03)
No, na některých školách s tím nedělají vědu... a nepotřebuješ na to ani papír.
Ale to jsou "jiné" školy, většinu mají nálepku alternativní, klidně můžou být i státní.

(syn si stěžoval, že na matiku s nima třeťákama chodí kluk, co je jinak druhák, ale že může iít bruslení s druhákama, zatímco je on když dělá češtinu s druhákama, na bruslení s nima nemůže, když je jako třeťák) :-)
 Lída + 4 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 14:27:36)
Tak u nás to bylo v podstatě taky jednoduchý - celý to spunktovala synova třídní, dohodla to jak s ředitelem, tak s kolegyní z vyšší třídy. Na nás bylo jen to odsouhlasit, a potom časem zajít do PPP, aby napsali doporučení k přeskočení třídy (v tomhle případě víceméně formalita, i když měla psycholožka zpočátku jinej názor).
 Lída+2 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(30.4.2013 7:12:07)
Petrajda, vyčleněný až tak moc nebyl....úča dělala práci pro něj z MA a Prvouky a pro jednu slečnu co četla z češtiny....
šlo to dost dobře a ještě v páté chodil do školy rád....

Takže nezavrhovala bych to pokud s tím úča problém nemá.

Ta naše se snažila,aby měli hodně individuál. přístup....všichni...takže i ve třídě s dvěma silnýma DYS poruchma to šlo.....,ale byla mladá plná elánu.~R^
 Lída+2 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(30.4.2013 7:42:42)
Petrajda, vyčleněný až tak moc nebyl....úča dělala práci pro něj z MA a Prvouky a pro jednu slečnu co četla z češtiny....
šlo to dost dobře a ještě v páté chodil do školy rád....

Takže nezavrhovala bych to pokud s tím úča problém nemá.

Ta naše se snažila,aby měli hodně individuál. přístup....všichni...takže i ve třídě s dvěma silnýma DYS poruchma to šlo.....,ale byla mladá plná elánu.~R^
 Lída + 4 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(30.4.2013 9:38:45)
U nás ten individuální přístup učitelka zvládala ve třídě, kde bylo 25 dětí nejrůznější úrovně - a byla to padesátiletá paní. ~;)
 Lída+2 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(30.4.2013 7:42:44)
Petrajda, vyčleněný až tak moc nebyl....úča dělala práci pro něj z MA a Prvouky a pro jednu slečnu co četla z češtiny....
šlo to dost dobře a ještě v páté chodil do školy rád....

Takže nezavrhovala bych to pokud s tím úča problém nemá.

Ta naše se snažila,aby měli hodně individuál. přístup....všichni...takže i ve třídě s dvěma silnýma DYS poruchma to šlo.....,ale byla mladá plná elánu.~R^
 Lída+2 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 12:25:22)
Syn měl z matiky celou 1-5. třídu práci navíc....kdy se psotupně rozdíly setřeli a pak nastoupil na gympl....kde je to v pohodě....tam už práci navíc nepotřebuje~;)
 Petrajda 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 13:25:01)
O tom taky uvažuju, ale říkám si, jestli to docházení by nebylo jednodušší, i pro školu, i pro to dítě - mělo by to určitá pravidla, žádné ad hoc úkoly, podle toho, jak bude vypadat, že se nudí... Dokonce mám i dojem, že by za to škola byla možná radši.

Vycházím mj. i z toho, že to nikdy nedělali, a po 1. pohovoru mají spíš dojem, že nic navíc není nutné a že se nemám bát, ve škole je dítě ok, patří mezi nejlepší a jiné děti jsou na tom hůř. On měl totiž v návrhu na IVP i zmínku o nějakých mírných hendikepech a vlastně si nejsem jistá, jestli ve škole pochopili, že kromě té prevence ohledně hendikepů (které se zatím neprojevují, protože to kompenzuje tou rychlostí v jiných oblastech) měl být ten IVP kvůli těm "pozitivním" výchylkám...
 Xantipa. 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 13:28:08)
Musíš právě proložit takový to - nikdo to nebylo zvykem a takhle jsme zvyklí. A nebudou to chtít udělat proto, aby se to nestalo v podstatě pravidlem.
A extra výuka v běžné hodině není tak jednoduchá, musí se najít čas na vysvětlení nové a jiné látky tomu navíc, pak zas těm, kteří jsou pozadu - je hrozně těžké to skloubit a vyhovět všem dětem navíc když jich mají 27.
 Lída + 4 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 13:37:09)
Mně chodil kluk během 3. třídy na některý hodiny o rok výš - skoro celou češtinu, matiku a vlastivědu/přírodovědu měl se čtvrťákama, chodil tam taky na angličtinu. Ale to je trošku jinej případ - on pak na konci třetí třídy dělal i rozdílovky za čtvrtou třídu, a pak na podzim nastoupil rovnou do pátý.
 Xantipa. 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 13:41:42)
Ale tam se asi počítalo, že bude přecházet, ne? Jenže většina dětí nechce a je nadaná jednostranně a nebylo by pro ně dobrý, aby přeskočily ročník, protože jinde zas mají mezery.
 Lída + 4 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 13:43:30)
No, první nástřel byl, že bude do čtvrtý chodit jen na matiku, ale pak to učitelka přehodnotila, že bude mít i na to přeskočení. A myslím, že kdyby zůstal ve svý třídě, dokázala by mu najít v matice odpovídající náplň i v tý pátý třídě.
 Petrajda 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 13:53:48)
No, syn by ostatní učivo v přeskočeném ročníku zvládl také, ale je až na ty vědecké zájmy povahově spíš dětský a naivní, a taky by asi nezvládal tempo písma. Teď je to ok, ale je pečlivka - a ty vyšší třídy by asi v množství a rychlosti psaní byly podstatně náročnější. Ale jak vidím - u vás se to s tím totálním přestupem taky vyvrbilo až časem...
 Lída + 4 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 14:01:50)
Petrajdo, ten první nástřel padl někdy na jaře, definitivní podoba (včetně možnosti přeskočení třídy) se vyvrbila ke konci školního roku v druhý třídě.
A klaplo to v pohodě, včetně toho, že do nový třídy zapadl bez problémů (i když byl nejmladší i v tý původní třídě).
 Monča+Kačka(5/04)+Martin(8/06) 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 14:41:32)
Měla jsem nadaného žáka v 5.třídě,na 2 hodiny matematiky chodil do 6. třídy,ta třetí hodina nešla vyměnit,tak byl s námi,ale pracoval si v pracovním sešitě šestky a pak to s paní učitelkou konzultoval,potom odcházel na víceleté gymnázium.Fungovalo to dobře ke spokojenosti všech,aspoň si to myslím.
 Petrajda 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 21:22:17)
Aha, tak to je zajímavý - on by se jednu hodinu týdně s učebnicí matiky taky zabavil sám, i ve své třídě - rozhodně líp než s učebnicí svého ročníku...
 Termix 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 17:44:32)
Řešila jsem stejnou věc se synem před rokem, když byl v první třídě. Nastoupil a po dvou týdnech si paní učitelka všimla, že syn umí plynule číst s porozuměním a v matematice je na úrovni druháka. Šli jsme do PPP, schválili nám pro syna IVP. V první třídě byl pořád ve své třídě, ale na matematiku používal učebnice z druhé třídy. Teď je ve druhé a matematiku jede podle dětí ve 4.třídě. Syn je v běžné sídlištní škole v Praze, žádná nálepka alter .., nic takového, a vyřešili to následovně. 3 krát týdně má individuální výuku s jednou paní učitelkou, kde dělají matematiku na jeho úrovni a dvakrát týdně je ve své třídě. Sice dělá učivo, které chápe, ale přeci jen teď už mají celou malou násobilku a sčítání a odčítání do 100, takže nějaký dril mu neuškodí. Paní učitelka má pro něj i nějaké pracovní listy navíc, dovolí mu dělat i třeba cvičení na počítači. Do budoucna se počítá s tím, že ve třetí i ve čtvrté třídě bude systém stejný. De facto se počítá s tím, že syn odejde na víceletý gympl. Ve škole jsou všichni velmi vstřícní a to je určitě základ úspěchu.
Přeskočit třídu nechceme, syn je ve své třídě moc spokojený, má tam kamarády, miluje paní učitelku, takže ho necháme takhle.
 Petrajda 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(29.4.2013 21:27:47)
Tak to je fajn a gratuluju, ale až takovou péči asi žádat nemůžu, snažím se najít řešení co nejlepší pro dítě a co nejmíň zatěžující školu. Jak říkám, jsem si vědoma toho ne úplně malého počtu i toho, že ve třídě je i pár dětí, které tu péči potřebují na to, aby 1. třídu vůbec zvládly. Což je samozřejmě základ a chápu to. Na druhou stranu ta třída jede podle nich, a to je zas ubíjející pro ty na opačném pólu...
 Lída+2 


Re: IVP - docházka dítěte na jeden předmět ve vyšším ročníku 

(30.4.2013 7:47:42)
Petrajda, strašně to blbne ta rodina,ale...

uvědom si, že ona si tu práci navíc a jinak vytvoří jednou....a příště až ji příjde podobné dítko, už to jen opráší.....

takže nic tak staršnýho to pro ně není.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.