Evžíček |
|
(14.1.2012 18:31:32) jdeme k zápisu podruhé- tady dysfatik,ale už je dobře kompenzovaný, mluví slušně- akorát agramatismy a předpoklad těžké dyslexie-dle psycholožky....
do školy jsem předem volala,domluví se vše až po zápisu- jde na normální ZŠ,ale bude mít ISP
|
Petra,Verunka a Kristýnka |
|
(14.1.2012 18:50:52) Taky jí budu taky dávat na normální ZŠ.O hodně se změnila než byla loni.Hodně si pamatuje a řiká předložky,které vůbec neřikala.
|
|
Fabiena+3 |
|
(14.1.2012 19:06:52) My měli dg. těžká vývojová dysfázie až afázie, kromě jiného - začínal mluvit až v 5letech; ISP jsme neměli a nepotřebovali, druhý odklad nikdo vůbec nenavrhl, mám pocit, že to snad za něj ani nebylo možné, ale nevím jistě. Dyslexií nás strašili už od předškolního věku, ale toho není naštěstí ani náznak, jen je v jazycích těžkopádný a s nemá v gramatice vůbec žádný cit. Má ale skvělou paměť, takže si všechno prostě zapamatuje. Naštěstí pro něj.
|
Petra,Verunka a Kristýnka |
|
(14.1.2012 19:13:09) My máme expresivní vývojovou dyzfázii,opožděný vývoj v řeči.Začala mluvit ve 4 letech a všechno to dohnala.
|
Hanka72 |
|
(14.1.2012 20:25:21) Petro,druhý odklad dostat nemůže,možná by byl vhodný asistent.Zeptejte se při zápisu,jak se k tomu škola staví-žádost se podává do konce dubna.
|
Karina | •
|
(14.1.2012 20:37:12) asi záleží, jak se k podobným případům staví ta škola, kde byla přijatá při původním zápisu. To už tehdy museli vědět, že tu dysfázii má a jestli jsou schopní se s tím vypořádat individuálním přístupem. Nebo to při lońském zápisu vůbec neřešili?
jestli je odloňska přijatá jen s odkladem, tak by se k tomu měli postavit čelem, asi nemůžeš dělat nic jiného, než jí tam zkusit dát.
I když - zažila jsem tedy ve školce, ne kvůli řeči, ale kvůli jakési sociální nezralosti jinak čilou holčičku, dobře mluvící a škola jí normálně vrátila do školky po dvou měsících docházky s tím, že to ještě nepůjde. A to holčina už byla sedmiletá, jeden odklad pravděpodobně měla, nakonec nastoupila do školy pomalu v osmi a půl znova.
Do té doby jsem netušila, že je to možné, aby když dítě už jednou nastoupí do školy, aby se vrátilo znova do školky. Ale myslím si, že pro to dítě je to spíš trauma, jakoby selhání.
|
Petra,Verunka a Kristýnka |
|
(14.1.2012 21:25:40) Odklad na tý škole sice dostala,ale nevím jestli byla přijatá.Je to nově postavená škola a je tam docela nabito.Spádově tam nepatříme,ale mají smlouvu z naší obcí,že nás mohou vzít,když bude místo.U zápisu jsem to tam psala,že má vývojovou dysfázi.K zápisu musíme znovu.
|
|
|
Stará Misule |
|
(14.1.2012 23:26:40) Nam druhy odklad nabizely,ale odmitla jsem,tak to asi jde
|
Květulina+3 |
|
(15.1.2012 10:32:55) Druhý odklad možný není, je možný pouze tzv. dodatečný odklad.Zde zněnáí školského zákona ohledně odkadů školní docházky:
Odklad povinné školní docházky
(1) Není-li dítě po dovršení šestého roku věku tělesně nebo duševně přiměřeně vyspělé a požádá-li o to písemně zákonný zástupce dítěte do 31. května kalendářního roku, v němž má dítě zahájit povinnou školní docházku, odloží ředitel školy začátek povinné školní docházky o jeden školní rok, pokud je žádost doložena doporučujícím posouzením příslušného školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa. Začátek povinné školní docházky lze odložit nejdéle do zahájení školního roku, v němž dítě dovrší osmý rok věku.
(2) Při zápisu do prvního ročníku základní škola informuje zákonného zástupce dítěte o možnosti odkladu povinné školní docházky.
(3) Pokud se u žáka v prvním roce plnění povinné školní docházky projeví nedostatečná tělesná nebo duševní vyspělost k plnění povinné školní docházky, může ředitel školy se souhlasem zákonného zástupce žákovi dodatečně v průběhu prvního pololetí školního roku odložit začátek plnění povinné školní docházky na následující školní rok.
(4) Pokud ředitel školy rozhodne o odkladu povinné školní docházky podle odstavce 1 nebo 3, doporučí zároveň zákonnému zástupci dítěte vzdělávání dítěte v přípravné třídě základní školy nebo v posledním ročníku mateřské školy, pokud lze předpokládat, že toto vzdělávání vyrovná vývoj dítěte.
|
Karina | •
|
(15.1.2012 11:07:05) píšeš, že nevíš, jestli ti jí při prvním zápisu přijali, ale já myslím, že je to dáno automaticky - jak jdete na zápis do určité školy, tam vám povolí na žádost odklad, tak podle mě je tím dáno, že vás přijali a jen nastoupí o rok později
takže si myslím, že není důvod se stresovat, že by nemohla nastoupit do té dotyčné školy
druhá věc je ale ten nový zápis u odkladových dětí, na kterém některé školy bazírují, jiné už ho ani nechtějí - tam by se v krajním případě mohly třeba učitelky vyjádřit, že dcera ještě není k tomu
tot pak otázka, co dál
ale jestli se tom novém zápise zmíníš o té dysfázii, učitelky neřeknou nic negativního, jakože by bylo třeba ještě počkat nebo to nějak řešit
tak podle mě logický vývoj je, že nezbyde nic jiného, než dítě normálně do školy dát a pak se uvidí.
Možná, kdybys jo moc chtěla, mohla bys ještě ten druhý odklad vyběhat, ale asi to bude hodně neobvyklý případ a dají to jen výjimečně.
Ale je to blbý, když se necítíš, že je dítě stopro a že to uričtě zvládne, tak ho prostě do školy muset dát.
|
Karina | •
|
(15.1.2012 11:11:51) blbý bude, když budete mít smůlu na učitelku a špatné podmínky na škole, že začátky školní docházky s takto problémovým dítětem asi doma odřete jako rodiče - zvýšenou přípravou apod.
O pár takových dětech jsem už slyšela, že měly těžký start v první třídě, ale většinou to museli s dítětem vydřít rodiče, škola se s tím nijak nepárala.
Netuším, jak moc jsou mimo Prahu a speciální školy obvyklé na základkách nějaké individální studijní plány. Taky se asi nikdo moc nevěnuje tomu, jestli dysfatické dítě bude dyslektik a bude mít v první třídě potíže. Nejspíš se prostě dítě normálně dá do klasické třídy a buďto se chytne, nebo se projeví jako dyslektik a pak se to teprve začne řešit. Nějaká prevence dopředu, aby se s potenciálním dyslektikem zacházelo víc v rukavičkách, asi není.
|
Fabiena+3 |
|
(15.1.2012 11:21:43) Karino, ale děti s dysfázií potřebují spoustu práce už jako předškoláci, můžu ti říct z vlastní zkušenosti, že rozdíl mezi školkou a školou v práci pro rodiče není nijak velký. První třída je nápor pro každého a většina dětí má s něčím větší problém - než ho zvládne. Dysfázie je problém vývojový, tudíž se skutečně očekává, že s vývojem jeho projevy ustupují, často zcela. My jsme v první třídě ještě proleželi hodně času po nemocnicích s podezřením na onkologické onemocnění, takže prakticky půl roku byl mimo školu. Práce, kterou jsme s ním měli, mohla být klidně hlavně tím, že měl hodně co dohánět a jak říkám, žádná trága to nebyla. Rodiče, co chtějí, aby se dítě srovnalo, s ním pracují tak jak tak a my jsme po odkladu byli s jistotou z nejhoršího venku, co se dysfázie týká.
|
Petra,Verunka a Kristýnka |
|
(15.1.2012 13:26:26) Souhlasím s tebou,vývojová dysfázie se postupně vylepšuje.Každý se s dítětem učí v první třídě,tak nevím v čem by byl problém.Do tý školy kde jsme byli loni u zápisu,tak do ní chodí každý a proto je problém,aby nás vzali.K zápisu se znovu musí i když už tam byla napsaná,tak musí zápis absolvovat znovu a nikde není nápsáno,že nás musí vzít,nejdřív spádový obce a pak my.
|
|
|
|
Petra,Verunka a Kristýnka |
|
(15.1.2012 13:41:51) V pedago.psychologické poradně mi řekli,že druhý odklad ne a já ho ani druhý odklad dávat nechci.Hodně se zlepšila a ve školce jí chválí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|