Pája, A+A :o) |
|
(3.2.2011 12:58:18) syn má tendence strkat jazyk mezi zuby při C,S,Z. ve školce chodí na logopedii,doma cvičíme (má mít zoubky u sebe a pusu jako při úsměvu). to zvládá,ale teď se to musí zase odnaučit,aby neměl zuby u sebe u celého slova,co říká..
za měsíc jdeme k logopedce-na doporučení u zápisu,aby se na nás jukla - prý to třeba potřeba nebude..
chci se zeptat,vy,co chodíte někam na logopedii a máte tento problém-JAK PRÁVĚ TOTO CVIČÍTE? není třeba ještě jiný fígl? děkuji za info!
|
Olif |
|
(3.2.2011 13:03:09) Pájo, to je takhle správně. Nás na to loni logopedka upozorňovala, že jak se bude snažit a bude na to myslit, aby sykavky řekl správně, že bude mít zoubky u sebe u celého slova, je to prý normální a až se mu to u sykavek zafixuje, u zbytku slova to odezní a opravdu to tak bylo, jak se sykavky naučil, pusinka se uvolnila
|
Pája, A+A :o) |
|
(3.2.2011 13:15:09) tak holky díky,budem tedy dále trénovat se zoubky u sebe,když to samo pak odezní..logicky by to tak být mělo,pak na to přestane myslet až se to naučí a automaticky by to měl vypustit,snad...
|
|
Šárka+3 | •
|
(7.2.2011 17:46:18) Nám říkala to samé, odezní to samo.
|
|
|
Gora |
|
(3.2.2011 13:03:10) Naše logopedka učila syna při c,s,z se usmívat se zoubky na zebe, a zbytek slova pěkně otevřít pusu. A zrovna při minulé návštěvě říkala, že ty děti se to naučí říkat se zoubky na sobě, a časem, jak se naučí dávat jazyk za zuby, a přestanou chodit na logopedii, tak se jim mluvení samo spraví, že budou pusy otvírat normálně.
|
|
Pajja+V2005+E06/09 |
|
(3.2.2011 13:04:14) Taky tahle písmenka trénujeme. Syn také nejdříve nedával zoubky od sebe na zbytek slova, ale pak se to poddalo. Navíc nám naše paní logopedka říká, že je lepší to pořádně natrénovat na slabikách a pak až na celých slovech. Takže my jsme ze začátku při tréninku slova nepoužívali a říkali jen slabiky. Přeji hodně štěstí
|
|
Zuzaniela |
|
(3.2.2011 13:04:15) Kolik má syn roků? Chodila jsem loni se šestiletou dcerou. Taky sykavky. Cvičily jsme půl roku, nic. Byl to vopruz. Potom jsem potkala známou a poradila mi, že holku prostě opravovala. Když jí to řekla blbě, tak jí odpověděla, že nerozumí, takže to musela zopakovat se správnýma sykavkama. Tak jsme na to najeli a za týden!!!! bylo po problému.
|
Pája, A+A :o) |
|
(3.2.2011 13:18:21) synovi je 5,5 roku. nemá problém u všech slov-záleží na tom,co následuje spíše za písmenko a kde je ve slově..někdy to prostě neřekně čistě a strčí ten jazyk mezi zoubky. zkusím ho třeba tedy opravovat když mluví,ale nevím,zda to uhlídám. přeci jen, s druhým dítětem k tomu.. já myslím,že zlepšení tam je,logopedka ho i chválí,jen radí stále hlídat
|
|
|
Irča +3 |
|
(3.2.2011 13:19:49) "Nám" tedy dcerce hodně pomohly tyto stránky : http://www.logopedonline.cz/stranky/ke_stazeni
Je tam i poradna, kde odpoví velmi brzy (mě cca do druhého dne).
|
Irča +3 |
|
(3.2.2011 13:40:01) Není zač, fakt se mi ti strány moc líbí i ty jejich odpovědi. Malá se takhle během týdne naučila říkat písmeno L - místo něho říkala pořád J. Díky přirovnání k medvídkovi si jazyk rozpohybovala a naučila se jej zvedat a dávat za horní zoubky Hodně štěsti při nácviku
|
|
|
|
Olif |
|
(3.2.2011 13:44:43) Pájo a vy zkoušíte všechny sykavky najednou, že? Ono je možná lepší je brát postupně. My jsme začínaly S, pak C a nakonec je Z. Ono je to i lepší proto, že ty hlásky jsou podobné (mají zoubky u sebe), ale stejné nejsou. Opravování je při učení také důležité. Vždy to písmenko, které se učíme, tak opravuji i v běžném povídání, i když zrovna netrénujeme. S mladším prckem jsme teď u C, takže když řekne C špatně (což je zatím skorem vždy), tak ho opravím a on to zopakuje, někdy dobře, někdy se to úplně nepovede, ale zatím trénujeme. Občas mu ujede i S, které normálně umí, tak to také opravím. Ostatní hlásky, které ještě neumí, se neopravují. A ono také záleží, kde ta hláska ve slově je, nám třeba to C jde nejlépe, pokud je na konci, zvládneme i na začátku, ale uprostřed slova to zatím moc nejde.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(3.2.2011 13:50:41) Je, s logopedií máme bohaté zkušenosti, chodili jsme 3 roky. Ale pokud můžu poradit, tak klinického logopeda, ne pedagožku se specializací (ve školce). Doširoka rozevřít rty, zuby u sebe, jazyk na horním patře těsně za zuby. Cvičit denně ( stačí 10 minut) a opravovat v řeči jen již zvládnuté hlásky!! Měli jsme i logopedická pexesa, hráli a přitom cvičili, u každé nalezené dvojice vymyslel větu nebo zopakoval básničku. Mělo to velký úspěch!
|
|
tweethy,Sara 7/05 Samuel 08/08 |
|
(3.2.2011 13:50:45) Ahoj, skus paratko medzi zubky...ja som to takto davala Sare a cvicili sme pred zrkadlom, tiez chytla spatny navyk a strkala jazyk medzi zubky pri vyslovovani c,s,z. Potom mi logopedka poradila to paratko a pred zrkadlom Sara prisla nato ako sa to spravne vyslovuje. My mame teraz problem s pismenkom r. Cvicime uz 7 mes. cez to D, ale ziadna slava, zacinam byt v koncoch...potrebovala by som tiez nejaky figel, ako nato. Vobec jej to nejde....
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(3.2.2011 13:59:21) Zkuste cvičit s hlavou v mírném v záklonu. Ať si lehne na přizvednutý polštář. Zkoušel logoped vibrátor pod jazyk? Nám teda nepomohl, my se to naučili tím záklonem a přišel na to sám.
|
|
|
Jana (Lukáš 6/03,Martin 8/05) |
|
(3.2.2011 14:56:06) Pájo, trénujeme - přesně jak vy. Logopedka jeětě měla takovou špachtličku - na konci měla zahnuté očko - to zasunulo za spodní zuby a do toho očka strkal špičku jazyka. po "domácku" nam poradila dát mezi zkousnute zuby treba paratko a hlidat jazyk, aby pri S nelezl nad paratko, drzet ho pod.
|
|
Lída+2 |
|
(3.2.2011 15:00:54) trochu pozdě to napravovat...a jen ve školce LOGO fakt nestačí.....
Syn T,L.S,š,c,č,z,ž r,ř napravoval cca 4roky....mluvil ve školůce ráno, odpoledne co 14dní sezení ve školce s účou logopedkou. Notýsek , který jsme stěhovali denně co máme ten den cvičit za slova. Co 14dní sezení u dlaší logopedky .... Mluvili jsme spolu cestou ze školky a večer po večeři.... O víkendu až 5x denně..... Ale dneska by to na něm nikdo nepoznal.
Přeji Ti,aby jsi to do nástupu do školy stihla....
|
Pája, A+A :o) |
|
(3.2.2011 15:52:01) no,snad to stihneme. paní uč. ve škole nám říkala,že na to jak mluví mu prý podle ní půl rok bude stačit bohatě,tak nevím..každé dítě je jiné,ale zase snad má nějakou zkušenost a také leccos pozná. máma je také učitelka a nevidí na tom jak mluví nic strašného. nějaké občasné šlápnutí na jazyk se snad cvičením poddá. a jsou děti,co chodí na logopedii i ve škole,co já vím.. cvičíme to od začátku školního roku,samozřejmě,že denně. minulý rok jsme cvičili také na L a Ř a v pohodě se to naučil. nemluví nijak špatně,znám děti,co mluví ve srovnání se synem zřetelně špatně a logopedii začaly teprve teď,což je pozdě. myslím,že u nás zas až tak obrovský problém není. a které dítě mluví čistě a dokonale v 5 letech????znáte snad takové? já ne. a těžko všechny děti chodí na logopedii.. např. ve školce co znám půlku dětí mluví dost špatně.
no,snad se nám to podaří a kdyby ne, tak holt budem chodit i pak
|
Olif |
|
(3.2.2011 16:20:40) Pájo, do školy je ještě čas, ale nezapomeň, mohou Vám to zkomplikovat zoubky. My jsme to měli krásně rozjeté, chybělo nám R a Ř a měli jsme více jak rok a půl času, naučili jsme se R a vypadl první zoubek, pak další a než ty dva dorostly, vypadly další čtyři, takže se obávám, že to Ř asi do školy stejně nezvládneme, protože bez zubů logopedie nejde
|
|
Lída+2 |
|
(4.2.2011 6:11:05) Pája, A+A :o) znám dítě co mluvilo čistě i s r,ř- můj mladší syn....
No přeju,aby jste to stihli....vím, že dětem co chodí na lOGO ještě ve škole tak se jim blbě čte a ještě hůř píšou diktáty....píšou tam ty písmenka blbě, prootže jak si je přeříkávají..tak to tak blbě jak mluví i píšou.....
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.2.2011 14:18:37) když blbě vyslovují, tak můžou blbě psát, ale nemusí, záleží na tom, jak moc čtou můj mladší vyslovuje blbě skoro polovinu písmen, neměkčí nic, neumí R a Ř, má na 99 % dysgrafii a zkříženou lateralitu a je ve druhé třídě, diktáty umí napsat i na jedničku - jak to dělá nechápu já ani učitelka :))) má problém hlavně se slovama, kde je c,s,z, a č, š,ž - něco z toho s háčkem a něco bez háčku, prostě ví, že někde ten háček má napsat, ale neví kam. Chyby dělá spíš ve slovech, kde je slabika JI, protože on tam to I zapomíná, což jaksi nemá souvislost s výslovností toho, co neumí
|
|
|
|
|