Ahoj Alice,
nejdříve bych ti chtěla vyjádřit podporu, snad se vaše situace brzy upraví.
Chtěla bych tě poprosit o laskavost.
Mám dceru ve čtvrté třídě a i když není čistý dyskalkulik, s matikou bojuje. Vymýšlím pro ni co nejjednodušší postupy počítání jednotlivých tipů příkladů a teď jsme se zasekly na dělení se zbytkem, např. 1568 :6. Má problém s tím, jak najít vhodný násobek k 15:6 a i s tím jak najít zbytek.
Chtěla bych se tě proto zeptat, jakou metodu jste na tohle tenkrát použili vy.
Násobilku jako takovou umí, ale špatně se orientuje na číselné ose a tudíž neví, který násobek je blízko k 15.
Používali jse také "papírky" - jeden dlouhý 27, několik dalších dlouhých 9 - a zjišťovali jste, kolik se jich tam vejde ?
Díky
Smia
Předchozí