Přidat odpověď
Ano, jistě, podle okolností...
Jde proboha o základní školy, a tam snad proboha není potřeba žádné doktory věd.
U našeho syna na škole mají blokovou výuku od počátku.
Standardně mají spojenou češtinu a dějepis, resp. tedy do tohoto "bloku s Radkou", který je hlavně češtinářský samozřejmě, běžně si přidávají historická a dějepisná témata... (gramatické jevy - třeba určování druhů vět vedlejších - lze cvičit i na článku o Palackém, že). Stejně literatura je často s historií spojená... Teď třeba berou 19. století, tak berou toho Palackého, evropské revoluce-vzniky nových států/národní obrození - Rakousko-Uhersko, romantismus (český i evropský) atd. Je to mnohem logičtější, než kdyby v dějepise brali pravěk a v češtině meziválečnou literaturu...
Dále mají matematicko-fyzikální blok, samozřejmě víc matematický, ale průběžně se do něj fyzikální témata zařazují (ona fyzika je taky hodně o vzorečcích a počítání, že)
Pak mají blok přírodověda-chemie-ekologie.
Zeměpis mají asi zvlášť, ani nevím, to jde mimo mě, na to je dítě expert.
Jenže oni se neučí "standardně", ale třeba měsíc v kuse dělají elektřinu, pak zas měsíc třeba alkoholy..., pak zas jiné téma, není to 45 minut fyzika, 45 minut chemie. Spíš za týden mají třeba 3 hodiny (dopolední blok) "o elektřině", pak zas třeba měsíc nic, co by se dalo nazvat "fyzikou".
Jde o to, že nemá smysl někomu něco nařizovat - některé školy na to zařízené nejsou nebo to neumí, nebo nemají "odpovídající kombinaci aprobací". Naše škola to má asi takhle nastavené právě podle aprobací, když Radka má kombinaci čeština-dějepis, tak se to takhle logicky propojí... Učí je třeba 2 bloky týdně a jak si to nadávkuje, tak to má. Jestli na jiné škole mají aprobaci čeština-angličtina u jedné učitelky, tak ta asi logicky dějepis s češtinou naučit umět nebude.
Pro mě je jediný smysl, dát školám volnost, aby si to organizovaly po svém. Zjevně to, napříč politickým spektrem, jde, protože dítě už je v 8. třídě, takže to šlo "i za Babiše" i dneska. Štvalo by mě, kdyby to nějaký ministr zakázal. Jinak jsem si nevšimla, že by si u nás ve škole vedení stěžovalo, že jim to někdo zakazuje, dřív ani teď.
Byla bych proti povinnostem - povinná spádová škola, jen známkování nebo jen neznámkování, povinné psací písmo/commenia, prostě ať si to školy rozhodují a rodiče mají možnost volby. Stejně je to nejvíc o lidech - dobří učitelé budou učit dobře, ať je ministr kdokoli. Proti těm blbým ani sebelepší "metodika" nepomůže.
Předchozí