Půlko,
to je takové teoretizování
Jako "jaké asi mají neřidiči všechny možné problémy a zásadní životní omezení"...
To se můžem bavit i o tom, jaké zásadní životní problémy oproti bezdětným mají dětní, že tomu musí uzpůsobovat bydliště, možnosti zaměstnání, výběr partnera a dovolené... takových možných nevýhod a omezení najdeš na každé volbě životního stylu
Je plno lidí, co žili, žijou a mají dál plány žít ve svém větším městě, kde je dostupnost MHD i možnost zaměstnání dobrá, a prostě nikdy netoužili po přestěhování do Horního Maršova.
Jasně, život neřidiče může vypadat jinak, já třeba vnímám výrazný rozdíl mezi mnou a manželem v tom, že on opravdu všude jezdí autem, i na místa, kde to žádnou objektivní vyhodu nepřináší. Má vytvořený návyk a určitě to vnímá jako svou subjektivní potřebu, ale zároveň já na těch stejných trasách zádné omezení ve využití MHD nevnímám.
Muž by třeba nikam nejel MHD s dětma, to mu přijde jako zásadní problém, já spokojeně se třema dětma přejedu hromadnou dopravou celou republiku a není to pro mne újma, ta cesta mi prostě vůbec nevadí, oproti autu má naopak pro nás i své výhody (jedno dítě v autě hrozně zvrací, všechny delší trasy jsou utrpení pro něj a hlídání pro nás), v omezeném prostoru auta mezi dětmi na delších trasách snadněji vznikají třaskavé situace, oproti tomu když jedem tři hodiny vlakem, nikomu blbě není, zabaví se jinak, všichni jsou ve větším klidu.