Monam, jít by to určitě mělo, přeci nepotřebují nutně dělit němčinu proti angličtině, ne? Nebo mají ty druhé dvě skupiny Aj stejného učitele, tj. hodinu nemůžou mít najednou? Případně nemají víc němčinářů? U syna se učí naráz pro všechny angličtina (ve 2 skupinách) a jindy druhý jazyk - buď obě skupiny proti sobě nebo to dělí s jinými půlenými hodinami. Když jsem na to kdysi koukala (na podmínky pro 4 G), tak vím, že slibovali dělení na 2. jazyk podle pokročilosti, pokud se najde dost pokročilejších - jinak holt musí začít od začátku všichni. Syn tedy je na 8 G, kde si mohli 2. jazyk vybrat, takže dělení je podle jazyků, ale samozřejmě tam v 11 letech začínali od začátku logicky všichni, i když třeba syn už předtím rok španělištinu měl. Jinak, jak píší ostatní (a sama mám taky takovou zkušenost), standardní znalosti 2. jazyka ze ZŠ obvykle i při novém začátku znamenají "úlevu" tak na půl roku, maximálně možná na 1. ročník? Ale samozřejmě někdo na tom může být výrazně líp a pak je to škoda, ale to je asi holt třeba řešit nějak předem, pokud zrovna na tomto hodně záleží. Já třeba uvažuju, jestli pro dceru, která se učí teď už 5. rokem španělštinu (dokonce s 3. rok s rodilým mluvčím, ale bohužel je to spíš ten nešťastný případ nepedagoga - ale mluví s nimi dost anglicky, tak to taky není k zahození
) by bylo lepší hledat gympl, kde má možnost španělštiny jako 2. jazyka nebo spíš začít s jiným (asi tedy němčinou).