Přidat odpověď
PPP má naprosto přesně dané podmínky, které musí dodržovat. Poradny jsou přísně hlídané a výsledek je vždy jednoznačný.
Spíš jsou kolikrát rodiče překvapeni, protože jim stav rozvoje jejich dítěte "stačí".
Na druhou stranu poradny při testu školní zralosti těžko odhalí, jeslti je problém v nezralosti, nebo jestli dítě narazilo na svůj "strop" a další rok v MŠ mu nic nepřinese. Ale na to mají také skvělou odpověď:
"Dítě OŠD buď předejde školnímu neúspěchu, nebo je lépe schopné školnímu neúspěchu čelit."
Přípravné třídy jsou skvělé, ale před pár lety byly brutálním tažením státu takřka zlikvidovány a ani po změkčení podmínek se již v původním počtu neotevřely. Stát dal jako podmínku, že do přípravných tříd je možno doporučit pouze děti z nepříznivého prostředí - v nějakém minimálně nutném počtu, doplnit bylo možno i dětmi z běžného prostředí.
Tuhle podmínku musely potvrzovat právě poradny, které nemají žádné nástroje, jak sociální situaci dítěte zjišťovat. Malá města obvykle nedala dohromady dostatek dětí s touto podmínkou (a vesnice už vůbec ne). Navíc čekání na verdikt přeplněných poraden, jestli a kolik dětí vůbec pro otevření třídy mají znemožňoval školám nějaké rozumné plánování (je šílené, ještě třeba v dubnu řešit, jestli bude potřeba tahle paní učitelka, nebo jestli jí dáme výpověď, a co teda ta třída, bude v ní přípravka, nebo do ní budeme dělit jazyky...).
Ochota škol nechat se stresovat nejistotou, zda vůbec BUDE MOCI přípravnou třídu otevřít postupně skoro vymizela.
Předchozí