Přidat odpověď
Tak já nemám nic proti tomu, když se malým dětem ukazuje něco jako počítání nebo písmenka. Asi jsem to i sama dělala, když byly děti malé - mluvila jsem o barvách, počítala věci okolo, ukazovala co je malé a co větší, ptala se jich na to ... Vyloženě číst se ve 3 nebo 4 letech se naučí podle mého fakt jen minimum dětí. A určitě jsem s dětma různě kreslila, lepila, stříhala, patlala ... Poznávat písmenka stejně jako obrázky se jich asi může naučit dost, ale nedává mi smysl na tom nějak bazírovat, ledaže to dítě vyložené baví. Od školky jsem nejvíc čekala společné hry, uvítala bych co nejvíc aktivit venku, pohyb, nějaké zajímavé výtvarné aktivity, obě děti milovaly keramiku, dcera si hodně užívala "plavání" (syn moc ne, neměl rád rámus v bazénu a chodili do studeného) ... A třeba i společné zpívání, ideálně u nějakého nástroje, to je taky fajn a já mám hudební hluch ... Jestli se kromě toho budou pokoušet naučit dítě základy čtení a psaní, tak O.K., ale pokud by to znamenalo nějaký dril kvůli kterému by nevyrazili ven nebo neměli dost pohybu, tak to klidně počkám s učením až do školy ...
Předchozí