Oni asi neměli ani rozvrh. Prý i když se učili, tak 2, max. 3 hodinky, víc nikdy. Jenže na ZŠ mají získat základní rozhled. Přistoupení k PZK od Cermatu je bez dodatečného učení hodně problematické. To ještě čeština se dá, pokud dost četli. Hodně bodů dá porozumění textu a tak. Ale matika je horší, tam potřebují mít přehled, být si jistí, znát potřebné věci. Pracovat i nad rámec běžných hodin. Devítka je našlapaná novou látkou, na kterou se na SŠ navazuje. Takže se buď připravuje na Cermat za cenu, že se hoodně látky vypustí. Není to dobrá varianta, pak za mnou chodí kolegové, že to a to ve škole jejich dítěte vynechali a teď, v prváku na SŠ, jsou ty děti v problémech. Pak se dá v základu jet všechno, jen učivo, co není k PZK, odsunout za duben. Stejně se tím získá jen nějaký čas na přípravu. Bez práce doma může mít i nadprůměrné dítě docela problém (2 šikovné děti z devítky dělaly zkoušky nanečisto a měly kolem 23 jedno a 32 druhé - to druhé má už dlouho přípravku na PZK, to první nemá a doma nic nedělá).
Obecně mám pocit, že ta přípravka ani tak moc není o tom je něco doučit. Spíš o tom, že je to donutí vůbec něco dělat. Kdežto když je to na nich, ehm, vůle není.