Přidat odpověď
Ne, test je zpětná vazba, pro mě i pro ně, jestli ovládají tu dílčí část. V testu jsou různě obtížné úlohy, takže v případě problému vidím, v čem chybují, a mohu se k tomu vrátit.
Nepíšu, že za týden už to umět nebudou, ale že za týden k tomu přibude něco dalšího a je tam mnohem větší riziko, že se jim to bude plést. Navíc většinou to další předpokládá zvládnutí toho předchozího, takže "už to umět nebudou" tam nenastává v tom smyslu, že to prostě zapomenou. Jen v tom po určitou dobu více chybují.
K úplnému ověření zvládnutí dochází ve chvíli, kdy začnou automaticky tu novou znalost používat, kdy přestanou myslet na to , "jak se to počítá" nebo "jak se to dělá". Takže třeba u těch úhlů bez úhloměru, kdy je zaujalo to téma samotné a přišlo jim to jednoduché a zábavné a už vůbec nepřemýšleli o tom, jak se postupuje při přenášení úhlů. Nebo když je zaujme problematika úroků u půjček a spoření a už nemusí přemýšlet o tom, jestli počítají procentovou část, počet procent nebo základ, natož jak postupovat. Poznám to z toho, na co se ptají a jak se ptají.
Písemné práce za delší období, kromě těch pololetních, které mám nařízené, nedělám. Čtvrtletky a pololetky nic neověří, je to jen soubor typových úloh za strašně dlouhé období. Pro ověření zvládnutí všeho za tak dlouhé období by byla zajímavá spíše nějaká komplexnější úloha, což není problém dát v hodině "jen tak". Když jde ale o známky a celkové hodnocení, proč škodit těm, kteří se zaseknou na nějaké dílčí části? Takže jim to v pololetce nekomplikuju, i tak je to pro ně stres.
Předchozí