Federiko, tak já vycházím z toho, že "opravdový zájem o učivo" jí nemůžu nařídit a asi ani jí nijak vštípit, buď je nebo není. Za těchto okolností mě může těšit alespoň ten zájem o jedničky, případně o "soutěž" s ostatními spolužáky (sportovní duch), přeci jen je to lepší, než ostentativní pubertální znuděnost a nezájem, což se dětem v tomto věku poměrně často přihodí.
A pokud jde o videa - taky moc neoceňuju věčné sledování videí o "skin care", případně výživě, ale když mě dcera v rámci jednoho výletu "přinutila" si poslechnout její výklad o kosmetických přípravcích, musela jsem ocenit, že dokázala plynule mluvit snad 20 minut v kuse, v celých větách, zřetelně, s použitím odborných termínů, informace navazovaly, fakt opravdová "přednáška" (pro mě tedy obsahově bez významu, ale to je jedno). A když měli za úkol natočit "reportáž ze ZOO" na přidělené téma (dceřina trojice dostala téma cosi jako "savci mírného pásma"), přišlo mi, že dcera (která vystupovala jako spoluautor scénáře a "komentátor", druhý spolužák byl kamareman a spoluautor, třetí člen onemocněl) se hlavně zajímá o to, aby byla na záběrech hezká, ale nakonec dostala ve škole pochvalu za "nejdelší projev bez záchvatů smíchu" a když mi ukázala, co natočili ostatní, tak fakt byla její skupina asi nejlepší, možná na 1.-2. místě). Takže i to sledování videí může mít nějaký přínos